شناسه خبر : 59974
یکشنبه 17 تير 1397 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتبار هست قانون نیست، قانون هست اعتبار نیست!

اهتمام دولت، حلقه مفقوده تصویب قانون تا اجرا

حمایت های لازم قانونی برای خانوادهای معزز شهدا، رزمندگان، جانبازان وآزادگان در برنامه ششم پیش بینی شده است.

فاش نیوز - حمایت های لازم قانونی برای خانوادهای معزز شهدا، رزمندگان، جانبازان وآزادگان در برنامه ششم پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد رضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات قانونی ایثارگری در برنامه ششم توسعه کشوراظهار داشت: هر آنچه در برنامه ششم توسعه کشورآمده تبدیل به قانون شده است و حمایت های لازم برای خانوادهای معزز شهدا، رزمندگان، جانبازان وآزادگان پیش بینی شده است.

وی گفت: اما تصویب قانون به تنهایی مشکلی را حل نمی کند و منابع مالی آن نیز باید موجود باشد و دولت هم اعتبارات آن را تامین کند، همان طوری که با سه برابر کردن حقوق مددجویان این اقدام  را انجام داد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اگر با  فروش نفت نقدینگی فراهم  شود اجرای کامل قوانین میسر خواهد بود، چرا که ما در دوران تحریم هستیم و همه می دانند ایران اسلامی در دوران سخت تحریم ها است و کسب درامدها سخت وهزینه ها بالا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن متذکر شد: امیدواریم این معضل با حل موضوع تحریم ها برطرف و دولت با تامین منابع لازم، آنچه را که به این قشر عزیز که با جان و مال خود از انقلاب اسلامی و نظام حمایت کرده است تعلق دارد را از لحاظ قانونی فراهم کند.

منصوری نماینده مجلس دهم اظهار داشت: قوانین زیادی در چارچوب برنامه ششم تصویب شده اما بسیاری از آن ها تاکنون محقق نشده است و به فروش نفت و افزایش درآمدها و کاسته شدن از هزینه هایی است که دولت باید در آنها صرفه جویی کند گره خورده است، اما به هر صورت وقتی مجلس قانونی را به تصویب می رساند، دولت ملزم است که آن را اجرایی کند.

نظارت بر حسن اجرای قانون

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: در این مورد از سوی مجلس شورای اسلامی نظارت بر قوانین وجود دارد و اگر اجرای قانونی از سوی دولت به تعویق افتاده طبیعی است که قوه مقننه دلایل آن را از دولت جویا شود تا موانع قانونی از سر راه برداشته شود. ما هم در خانه ملت به عنوان نماینده مردم  بر حسن اجرای قانون نظارت می کنیم و امیدواریم هرچه زودتر اجرای کامل قوانین ایثارگری میسر شود.

لزوم بازبینی درصد ها

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات ایثارگران در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: بیشترین حجم مراجعات ایثارگران در حوزه انتخابیه ساوه موضوعاتی از قبیل مسکن، درمان و لزوم بازبینی درصد ها است، چرا که تعدادی از جانبازان شیمیایی هستند و چون درصد قبلی آنها پایین است به آن معترض هستند که امیدوارم بازبینی درصد مجروحیت آنها انجام شود.

پرونده بنیاد شهید

نماینده مجلس دهم در پایان تاکید کرد: پرونده بنیاد شهید در کمیسیون اصل 90 بررسی و گزارش آن مدت ها است که نهایی شده است و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور از سوی قوه قضائیه تعیین تکلیف شود.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
چرا بودجه برای مددجویان کمیته امداد وبهزیستی هست ولی برای ایثارگران نیست
تصویب تبصره ۱ ماده ۲۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به کجا انجامید براساس این قانون
همسران شاغل جانبازان زیر ۵۰درصد و آزادگان با سنوات اسارت کمتر از ۵سال براساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد بنیاد به تصویب هیأت وزیران می‌رسد از یک تا ۵سال سنوات ارفاقی بازنشستگی بهره‌مند می‌گردند.
چرا برای کمیته امداد یارانه اشان اضافه میشه ولی برای جانبازان معسر نه حد اقل حقوق میدن نه یارانه را اضافه میکنند
سلام ، مقایسه مصوبات مجلس با عملکرد دولت نشانگر فاصله بسیار زیاد از حرف تا عمل است. در تمام قرآن کریم و احادیث و روایات معتبر حرف بدون عمل بشدت نهی شده و عامل پوچی و ارتجاع معرفی گردیده است. خیلی ساده میتوان مشکلات روز افزون کشور و مردم را در این فاصله های بین حرف تا عمل مشاهده کرد اما چرا مسئولین دستگاههای تظارتی که با بودجه های هنگفت مسئولیت نظارت بر عملکرد دولت و تطبیق با مصوبات مجلس را بعهده دارند هیچگونه تحرککی ندارند؟ لابد با هم همدست شدند یا منافعی وجود دارد که از ایجاد فاصله بین عملکرد دولت و مصوبات مجلس سود دارند بهرحال این شرایط نمیتواند دوام داشته باشد تا چه وقت میخواهند تقصیر را به تحریم و برجام نسبت دهند یا بگویند نمیگذارند کار کنیم لذا عاقبت همچون تجربه تلخ و اسفبار مجلس ششم مورد تنفر مردم قرار خواهند گرفت.
آقای نوبخت لطفا زحمت کشیده مصوبه مجلس در خصوص اجرای قوانین ایثارگران مانند افزایش مستمری بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی را از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران وسایر وزارتخانه اعلام کنید به خدا ما هم رای دادیم وداریم
بنظر من بنیای شهید باید منحل شود واز نو بنیادی جای ان بیاید که در همهه امور شهدا جانبازان ازادگان رزوندگان دا داشته باشد
سلام ، با این وضعیت مدیریت که خودیهای لیبرال و کاخ نشین 10 میلیارد دلار در هتلهای ترکیه خرج کردند اما با ادعای کسری بودجه جان ملت را به لب رساندند باید انتظار داشته باشند که ترفندهای تلگرامی و اینستا و غیره نمیتوانند باز هم مردم را فریب بدهند و اطمینان داریم با توکل به خداوند تمام عناصر نوکران و شیفتگان غرب و ریخت و پاشها گرچه توسط دستگاههای نظارتی ماست مالی شدند لیکن همانطور که شاه مخلوع به زباله دان تاریخ پیوست اینان نیز با هوشیاری مردم از مسیر حرکت انقلاب اسلامی جارو و پاکسازی شوند.
باسلام و احترام جانبازان بایدهرسال چندماه در بیمارستانهای بستری شوند امادستکاهایی ماند شهرداری خون مردم را بجوشدرارند شهردارمنطقه.... اصفهان چندسال هست که مرتکب خلاف وکرفتن رشوه پروانه خلافصادر کرداست پیش از ده هاشکایت کرده‌ایم شهدا بعدی علام میکوند همکارانشان در سپاری مرتکب اشتباهاتی سوده آمد اما حق۱۳نفر از افراد معلوم جامعه را بمستکبر داده است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi