شناسه خبر : 60004
سه شنبه 19 تير 1397 , 10:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پس از پیام سیدحسن نصرالله

هزاران یمنی خود را به جبهه الحدیده رساندند

بنابر گزارش رسانه‌های عربی، سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله درباره یمن باعث رهسپار شدن هزاران نفر به میادین نبرد با متجاوزان در جبهه الحدیده شده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان 8 تیرماه در سخنرانی خود خطاب به مبارزان یمنی اعلام کرد:«‌ای کاش در کنار شما بودم.‌ای کاش می‌توانستم که به عنوان یک مبارز در کنار مبارزان شما زیر پرچم رهبر عزیز و شجاع شما باشم.» این سخنرانی و پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان با واکنش مردم یمن مواجه شده است.
به گزارش تسنیم، منابع متعدد حاضر در مناطق تحت کنترل جنبش انصار الله یمن به روزنامه الاخبار گفته‌اند، «سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره نبرد ساحل غربی یمن باعث شد که هزاران مبارز قبایل یمن بطور داوطلبانه برای دفاع از حاکمیت کشورشان و استقلال آن رهسپار استان الحدیده شوند.» این منابع با ‌اشاره به «عزیمت بیش از حد نیاز مبارزان به جبهه الحدیده» تصریح کردند: «فرماندهی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مبارزان اضافی را به سایر جبهه‌های نبرد اعزام کردند.»
این منابع گفتند: «صدای سخنرانی سید حسن نصرالله همچنان در رادیوهای محلی و خودروها و خانه‌های مردم در استان‌های شمالی یمن طنین انداز است. این صدا و پژواک به منزله مدال شجاعت و تکریم کردن سید مقاومت و دلاور مرد جنگ 33 روزه از سوی یمنی‌ها است.»
در همین حال «عبدالملک الحوثی»،  رهبر جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به خاطر همبستگی با ملت یمن تشکر کرد. در بیانیه الحوثی آمده است: «ملت عزیز ما موضع گیری صادقانه حزب‌الله و دبیرکل آن را فراموش نخواهد کرد. موضع سید حسن نصرالله برگرفته از ارزش‌های نبوی در قرار گرفتن در کنار مستضعفان است. نصرالله مرد حرف و عمل، مکتب الهام‌بخش برای همه آزادگان دنیا در اخلاص و صداقت و وفاداری و تجسم زنده اصول انسانی و اسلامی و ستاره‌ای درخشان در آسمان کرامت است.«با یاری خداوند، آزادگان و ملت قهرمان و عزیز یمن در نبرد کرامت در ساحل غربی مشارکت دارند و به مقابله با متجاوزانی که خادم آمریکا و رژیم جنایتکار امارات آنها را اجیر کرده است، می‌پردازند.» وی تاکید کرد:« این همبستگی با ملت یمن از سوی دبیرکل حزب‌الله لبنان موضوع عجیبی نیست. وی تجسم زنده مبادی و ارزش‌های انسانی و اسلامی، ستاره درخشان در آسمان کرامت اخلاقی و مرد حرف و عمل و صاحب مقام عالی در مکتب الهام‌بخش برای همه آزادگان در اخلاص، صداقت، صبر، تواضع است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi