شناسه خبر : 60010
سه شنبه 19 تير 1397 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار مادر با پیکر فرزند بعد از ۳۶سال

مادر دو شهید تازه تفحص شده تهرانی ساعتی پیش با پیکر مطهر شهید خود بعد از گذشت 36 سال برای نخستین بار دیدار کردند. مراسم وداع با پیکر شهیدان عزیزی و مهرورز که در سال 61 به شهادت رسیده و 36 سال مفقو الاثر بودند، عصر امروز شنبه 16 تیرماه 97 با حضور مادر، خواهران، برادران، بستگان و عموم مردم در معراج شهدای تهران برگزار شد.

مادر شهید عزیزی در این مراسم ضمن سخن گفتن با پسر شهیدش با پاشیدن نقل و نثار اسکناس، ورود این جوان شهید دفاع مقدس را تبریک می‌گفت.

هویت پیکر مطهر این دو شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که طی عملیات اخیر تفحص شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  کشف شده بودند، به تازگی شناسایی شده است.

فیلم وداع با شهید مهرورز در ادامه قابل مشاهده است:

شهید محمد عزیزی فرزند عباسعلی متولد 7 تیرماه 1340 در تهران بود که از طریق ارتش به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد و در عملیات رمضان سال 1361 در منطقه شرق بصره در سن 21 سالگی به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت تا 36 سال بعد توسط کمیته جستجوی مفقودین کشف و به وطن بازگشت.

 

محمد مهرورز قره تپه فرزند مروت علی متولد 26 خرداد ماه 1343 در تهران بود که داوطلبانه از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و در سال 1361 در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه سومار و در سن 18 سالگی به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت تا 36 سال بعد توسط کمیته جستجوی مفقودین کشف و به وطن بازگشت.

 

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران برگزار می‌شود. مراسم تشییع شهید عزیزی در باغ فیض تهران و مراسم تشییع شهید مهرورز در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در شهرک شهید محلاتی برپا می‌شود.

 
مراسم وداع با پیکر دو شهید تازه تفحص شده

 

download

download

منبع: رجا نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi