شناسه خبر : 60027
چهارشنبه 20 تير 1397 , 15:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز عملیات نیروهای عراق برای پاکسازی صلاح الدین +نقشه و عکس

عملیات نیروهای عراقی در نزدیکی روستاهای « البوسعید، ابوخشب و الخربه» علیه عناصر تروریستی داعش در جریان است؛ به گفته منابع میدانی محدوه انجام عملیات در روزهای آینده گسترده تر می شود.

نیروهای تیپ 21 و 88 بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عراق از صبح روز گذشته عملیاتی را علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در شرق استان صلاح الدینآغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی با حملات گسترده مواضع عناصر تروریستی داعش را در حومه رشته کوه های راهبردی « حمرین» هدف قرار دادند؛ این عملیات از منطقه « پل الزگه» تا سد « العظیم» در شرق استان صلاح الدین امتداد دارد.

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

همزمان با عملیات نیروهای بسیج مردمی و امنیتی، گروهی دیگر از نیروهای عراقی در حومه شرقی ارتفاعات حمرین مستقر شدند تا از فرار عناصر تروریستی داعش به مناطق جنوب غرب استان کرکوک جلوگیری کنند.

در حال حاضر، عملیات نیروهای عراقی در نزدیکی روستاهای « البوسعید، ابوخشب و الخربه» علیه عناصر تروریستی داعش در جریان است؛ به گفته منابع میدانی محدوه انجام عملیات در روزهای آینده گسترده تر می شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در روزهای آینده محدوه عملیات نیروهای عراقی از محور جنوبی الحویجه تا رشته کوه های حمرین در شرق استان صلاح الدین ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، رشته کوه های « حمرین» به دلیل داشتن ارتفاعات بلند، غارهای متعدد و دره های عمیق به محل مناسبی برای رشد هسته های خاموش گروه تروریستی داعش تبدیل شده است.

رشته کوه های راهبردی « حمرین» از مرکز استان دیاله شروع می شوند و تا غرب استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین امتداد دارد و این سه استان را به یکدیگر متصل می کنند و بر آنان اشراف کامل دارد.

این رشته کوه ها به دلیل نزدیک بودن به میادین نفتی مهم و راهبردی از جمله «عجیل و علاس» در استان صلاح الدین از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش مقادیر زیادی تسلیحات نظامی در این رشته کوه مخفی کرده اند.

به گزارش مشرق، تروریست های داعش های در ماه های گذشته از رشته کوه های « حمرین» به سمت روستاهای حومه حملات زیادی را ترتیب داده اند و اموال مردم  را به غارت برده اند و تعدادی زیادی از شهروندان را قتل عام کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi