شناسه خبر : 60030
شنبه 23 تير 1397 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کناره گیری هیئت مدیره انجمن راست قامتان از صندوق شاهد

اعضای هیئت مدیره «انجمن راست قامتان جانباز» با ارسال نامه ای به رئیس بنیاد شهید، در اعتراض به عملکرد ابهام آمیز و شبهه انگیز «صندوق قرض الحسنه شاهد» از این صندوق کناره گیری کرد.

فاش نیور -  اعضای هیئت مدیره «انجمن راست قامتان جانباز» با ارسال نامه ای به رئیس بنیاد شهید، در اعتراض به عملکرد ابهام آمیز و شبهه انگیز «صندوق قرض الحسنه شاهد» از این صندوق کناره گیری کرد.

برپایه این گزارش، در در بخشی از نامه این تشکل ایثارگری خطاب به حجت الاسلام شهیدی آمده است: در نحوه وام دادن صندوق شبهاتی ایجاد گردید و بنا به اعلام مدیریت صندوق مبنی بر استفاده به نام انجمن جهت تعدادی از جانبازان 70 درصد این انجمن " لذا مدیر عامل انجمن طی نامه ای ارسالی (پیوست) به شماره 1065 ر ق ج مورخ 27/10/96 خطاب به مدیریت صندوق خواستار شفافیت و اعلام نام استفاده کنندگان از این تسهیلات گشتند و هر بار مدیریت صندوق از پاسخگویی امتناع ورزیده است.

در این نامه همچنین با اشاره به واگذاری پاداش های نجومی به مدیران صندوق اعلام شده : علیرغم اینکه اساسنامه صندوق در سایت بنیاد و در دسترس عام نبوده و عدم پاسخگویی به اعضای صندوق مبنی بر اعطای حقوق و پاداشهای نجومی به مدیران صندوق بر این اساس اعضای هیات مدیره انجمن راست قامتان جانباز به نامهای 1-حسین صفری مدیر عامل 2-جواد استوار رییس هیات مدیره 3 - اکبر بهرامی خزانه دار 4منصور ع نم نم عضو هیات مدیره 5 - محمد علی شاکری نایب رییس کناره گیری خود از صندوق را به محضر آن ریاست اعلام می نمایند.

متن کامل نامه به این شرح است:

ریاست محترم بنیاد شهید وامور ایثارگران جناب آقای شهیدی

سلام علیکم:

احتراما به استحضار میرساند با عنایت به اینکه اعضای هیات مدیره این انجمن بصورت انفرادی در دفاتر بنیاد خود حاضر و خواستار کناره گیری از صندوق شاهد شده اند و متاسفانه دفاتر از انصراف جانبازان اجتناب می ورزند و از طرفی با توجه به اینکه در نحوه وام دادن صندوق شبهاتی ایجاد گردید و بنا به اعلام مدیریت صندوق مبنی بر استفاده به نام انجمن جهت تعدادی از جانبازان 70 درصد این انجمن " لذا مدیر عامل انجمن طی نامه ای ارسالی (پیوست) به شماره 1065 ر ق ج مورخ 27/10/96 خطاب به مدیریت صندوق خواستار شفافیت و اعلام نام استفاده کنندگان از این تسهیلات گشتند و هر بار مدیریت صندوق از پاسخگویی امتناع ورزیده است .

همچنین از آنجا که علیرغم اینکه اساسنامه صندوق در سایت بنیاد و در دسترس عام نبوده و عدم پاسخگویی به اعضای صندوق مبنی بر اعطای حقوق و پاداشهای نجومی به مدیران صندوق بر این اساس اعضای هیات مدیره انجمن راست قامتان جانباز به نامهای 1-حسین صفری مدیر عامل 2-جواد استوار رییس هیات مدیره 3 - اکبر بهرامی خزانه دار 4منصور ع نم نم عضو هیات مدیره 5 - محمد علی شاکری نایب رییس کناره گیری خود از صندوق را به محضر آن ریاست اعلام می نمایند.

یادآور میگردد انجمن فوق با اصل وجودی صندوق هیچ مشکلی نداشته و خواستار اصلاحات مدیریتی می باشد.


رونوشت به:
مدیرعامل صندوق شاهد

2-مدیریت محترم ذیحسابی بنیاد

3- مدیریت محترم حراست بنیادشهید
4- مدیریت محترم سایت فاش نیوز
5- مدیریت محترم کانال خبری "ایثارگران بدانند"

6- مدیر محترم روزنامه قدس

*****


جناب آقای سفاهن

مدیرعامل محترم صندوق قرض الحسنه شاهد

سلام علیکم

  احتراما به استحضار می رساند بنا به دستور ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران در طی سال جاری به تعدادی از جانبازان قطع دوپا تحت عنوان انجن راست قامتان جانباز از آن صندوق وام پرداخت گردیده است. لذا خواهشمند است نام و مبلغ گرفته شده افراد و ام گیرنده در طی نامه ای به این انجمن اطلاع رسانی گردد.

پیشاپیش بابت همکاری آن برادر محترم کمال تشکر و امتنان داریم.

نامه ذیل نیز مربوط به مکاتبه ای است که این تشکل ایثارگری خواستار توضیح و روشنگری مسئولان صندوق قرض الحسنه شاهد نسبت به ادعای اعطای وام به اعضای این تشکل می باشد که قبلا" انجام گرفته است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام. یکی از جانبازان می گفت رفتم از صندوق وام بگیرم گفتند حدود 10 میلیون ذخیره داری و قرار شد 15 میلیون وام بدهند و باسود و برایش سووال بود که وقتی پول مال خود ماست و کارکنانش هم کارمندان و حقوق بگیران بنیاد هستند دیگر سود برای چه؟!
می گفت بعد از اینکه وام را به حسابم ریختند فهمیدم که نزدیک یک میلیون از وامی که قرار بود بدهند نیز کم کرده اند!
اقدام بسيار موثر و مفيدي است كه اگر ساير تشكلها هم به آن بپيوندند و ايثارگران هم از اين اقدام با خروج خود حمايت كنند شيوه جديدي براي اصلاح امور بنياد به وچود خواهد آمد كه بسيار كارآمدتر از شيوه هاي قبلي خواهد بود .
مديريت بنياد را با اين اقدامات بايد به ريل خدمت و قانون كشاند. اگر اين اقدام با بانك دي هم انجام گيرد خوب است .
شهيدي بايد بفهمد كه بنياد نياز به اصلاح مديريتي ، ساختاري و برنامه اي دارد و دست سوء اسفاده كنندگان بايد از بنياد قطع شود.
بنيادي كه مديرانش خود را خادم ايثارگران مي دانند ولي منافعي به مراتب بسيار بيشتر از ايثارگران را مال خود مي كنند ، چه نامي مي توان بر آن نهاد.
باسلام خدمت همه ایثارگران ،
چیزهایی که گفتید همه صحت دارد معذلک چیزهای دیگری نیز هست که احیانا یا نمیدانید یا میدانید و کسی نگفت یا من ندیدم!
دوستان متاسفانه صندوق شاهد در ظاهر توسط کارکنان بنیاد اداره میشود ولی صندوق و شرکت سرمایه گذاری شاهد همه توسط ...در پشت پرده اداره میگردد اینها کسانی اند که با پول های در حساب ما دارند بهترین زندگی را برای خود و خانواده هایشان درست میکنند آنوقت من فرزند شهید ، شمای جانباز سرافراز ، آزاده راست قامت و دیگران در زیر بار گرانی و خیانت آقایان کمر خم کنندووو
باتشکر شیث رحــــیمی فرزند شهید استان گیلان شهرستان املش
قعاليت صندوق بايد شفاف و صورتهاي مالي آن در اختيار ايثارگران قرار گيرد .
...
سال ۱۳۵۸ اول انقلاب و کشت و کشتار در خیابان و کودتا و هرج و مرج ضد انقلاب :
در روزنامه مسابقه با جایزه گذاشته میشد هر روز .
نماز صبح چند رکعت است .
فتو کپی روزنامه را با ۳۵ تومان پول پست می کردی به آدرس .
هر روز حداقل ۳۵ ملیون تومان پول می گرفتند .
و حد اکثر ۲۰۰ هزار تومان جایز ه قرعه کشی می دادند اگر می دادند .
و صدا و سیمای امروز هم در فوتبال یاد گرفت .
۱۰۰ میلیارد می گرد .
یک میلیارد می دهد اگر بدهد .
رزمنده جانباز ۵% هم گشنه و مفلوک .
کی غمشه .
هیشکی .
...
باسلام احترام به تمامی ایثارگران با این سپهرده که مادر این صندوق داریم به هر بانکی که این سپرده را ببریم وام خوبی به ما تعلق میگیره بیاد همگی پول مان را بردایم با این سپردی که ماداریم به هر بانکی بزایم حداقل بییت میلیون وام قرض الحسنه سی شش ماه میدن لفط بیایم پول مان را از این صنودق خارج کنیم چون این وامی که ما دریافت می کنیم فقط فقط پول خودمونه نه بنیاد کمک کرده نه دولت ولی قرار بود هر چه قدر که ما سپرده می گذاریم به همون اندازه هم دولت کمک کنه ولی در حدد حرف منده
با کناره گیری که مشکلی حل نمی شه،دوستان باید درپستشان بمانند و از اقایون صندوق بخوان که شفاف سازی کنند و اگه هم شفاف سازی نکردند از راههای قانوتی واردبشن ./. این مملکت هم این قدر بی در و پیکر نیست(منظورم از لحاظ اداری) افراد مومن و با خدا درهمه جا هستن که بخوان اقایون را وادار به پاسخگویی و شفاف سازی کنند./.مطمئن باشید که زمانی بحث ابرو پیش بیاد همون اقایون برای حفظ ابروی خود هم که شده دربرابر قانون زبان باز می کنند وحقایق موجود بیان می کنند./.
بنده هم بعنوان جانباز و کارمند بنیاد و مطلع از مشکلات این صندوق در جریان هستم
کل مجموعه ی بنیاد شهید رو باید بخوانیم
بنیاد کارکنان و امور مدیران
من در جریان هستم از زمانی که آقای شهیدی رئیس شده تمام امکانات بنفع کارکنان و مدیران ثوق پیدا کرده است الخصوص موسسات و شرکتهای زیر مجموعه ی بنیاد
این تشکل بسیار بجا و درست عمل کرده اگر تمام تشکلها و فرزندان شاهد هم اعلام انصراف کنند عالیست
کارمندجان سوق نه ثوق!!!! فک کنم دربرخوردتون با ایثارگران عزیز هم بخوبی املاتون رفتار می کنین!!!!!!
باسلام عرض خسته نباشی لطفا به نظر مردم اخترام بگذارید بند انتقادی از صندوق داشتم ولی درجه نشد مگر پول صندوق تمامه مطعق به کسانی که عضوهسنتن نیست با این ذخیره که ماداریم به هر بانکی قدم بزایم حداقل بیست تومن وام میدن نه پانضد تومن باذخیریه ده تومانی پانزده تومن وام میدن لطف کردن بابا به ایثارگران روز اول قرار شده هر معبلقی که ایثارگران سپرده گذاری کنن دولت هم به حمان انداره پرداخت کنه بس چی شد ما که با سپرده گذاری خودمون داریم وام میگریم این مطلبی که عرض کردم تمام صندوقهای دولت کمک می کند اگر هم جای کمک نمی کند حتما مدیرانش به فکر اون سپرده گذار نیستن فقط به فکر خودشونن حالا این مدیر رفت ایا معلومه که چقدر بره خورده
واقعاً جای تعجب داره؟ هیئت مدیره باید از تمام جزئیات و پرداختهای صندوق باید باخبر باشد؟ این چه هیئت مدیره ای هست. که از تمام جزئیات صندوق بیخبر است؟ کاملاً مشخص است. که در اینجا کار غیر قانونی صورت گرفته ؟ و گرنه چه دلیلی دارد. که جزئیات و نام اشخاص را در اختیار هیئت مدیره نگذارند؟ کاملاً مشخص است که کار خلافی صورت گرفته است؟ و هیئت مدیره بهترین کار را کرده؟ هیئت مدیره کارش درسته. اگر آقای شهیدی کارش ایرادی نداره باید با هیئت مدیره صندوق همکاری کنه؟ تا معلوم شود. خلافی صورت گرفته یا نه؟ مگر اینکه۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
پاسخگويي به ابهامات حق مسلم ايثارگران است . صندوقي كه عمليات ساده مالي دارد بايد مشخص شود حقوق و پاداشهاي مديران و اعضاي آن بر چه مبنايي پرداخت مي شود. چون اين پرداختها از اموال ايثارگران است آنان حق دارند مطلع باشند جه كسي دست در جيبشان مي كند .
يك كلام اگر اصلاحات لازم در بنياد آغاز نشه و شهيدي ناتوان از آ» باشه يا نخواد انجام بده چند راه باقي مي ماند :
1- به تعطيلي كشاندن آن حوزه براي جلوگيري از ضرر بيشتر . مانند همان كاري كه اين تشكل كرده سايرين هم انجام دهند تا صندوق تعطيل بشه . چون خيلي بد است با پول ما به خودشان سرو سامان بدن
2- گرفتن اختيار صندوق توسط ايثارگران با تغيير اساسنامه . مجمع بايد اعضاي صندوق باشند .
3- عقد قرارداد با بانك ها و موسسات مالي معتبر و انتقال سرمايه صندوق به آنجا براي ارائه تسهيلات بهتر و منحل كردن صندوق
2-
صندوق ایثار بسیار بسیار بسیار بسیار غیر شفاف و دلبخواه مدیران غیر پاسخگو است با یک نگاه به پرتال بی محتوا و مردابی صندوق دچارت حیرت می شوید

سالهاست که به تناسب افزایش برداشت ماهانه از حقوق ایثارگران افزایش پزداخت وام لحاظ نمیشود !!
کی پاسخگوست !!
باید مثل بانکها صندوق سیستم پیامکی داشته باشد و هرگونه برداشت حقوق و واریز به صندوق ایثار و همچنین برداشت جهت اقساط و مانده ذخیره ایثارگران برایشان پیامک شود مثل بانکها و حالا چرا اینکار را نمیکنند !! این خیلی مهم است که باید تشکلهای ایثارگری و رسانه ها مورد پیگیری قرار دهند
از غیر شفاف بودن صندوق معلوم است که سفره انقلاب رنگینی دارند !!
جوشش نزنید بگذعرید لذتشون رو تام و تمام ببرند !!
صندوق قرض الحسنه شاهد به زودي دچار تغيير و تحول مي شود و با كنار گذاشتن برخي از مديران ، مسير اصلاح آن هموار مي شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi