شناسه خبر : 60133
چهارشنبه 27 تير 1397 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت ۸سال جنگ از زبان پیشکسوتان دفاع‌‌مقدس

با برقراری شیفت شب موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روزانه تعدادی از پیشکسوتان عرصه جنگ میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی در این مجموعه هستند.

گفتنی است، سید هادی حسینی، پیشکسوت و راوی دفاع مقدس در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور اقشار مختلف در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مهیا شدن شرایط برای تشریح حوادث جنگ از زبان حاضران در آن برهه، اظهار داشت: شهدا مانند نور در جهان ظلمات می‌مانند و اگر بتوانیم آن‌چه که در دوران دفاع مقدس رخ داده را به درستی روایت کنیم، مردم خود نور را می‌یابند و به سمت آن حرکت می‌کنند.

وی چنین حرکتی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: آشنایی با سبک زندگی شهدا و روایت آن توسط کسانی که در آن دوران حضور داشتند، می‌تواند بهترین روش برای شناساندن سبک زندگی شهدا، به نسل جوان باشد.

سرهنگ خسرو خطیب قوامی، فرمانده کنترل پدافند هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس یکی دیگر از راویان حاضر در شیفت شب موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ضمن اشاره به علاقه نسل جوان از روایت راویان پیشکسوت اظهار داشت: تشریح شرایط جنگ و دفاع مقدس برای نسل جوان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و روایت آن دوران به وسیله پیشکسوتان، بسیار مفید و ارزشمند است. برخی از جزئیات جنگ نیاز به بازگویی توسط افرادی دارند که شرایط حاکم بر دفاع مقدس را لمس کرده‌اند و تسلط کافی بر موضوع نیز دارند. البته اطلاعات راویان آموزش دیده موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار جامع و کامل است، اما نسل جوان تمایل به شنیدن شرایط دوران دفاع مقدس از زبان کسانی را دارند که حضور فیزیکی در آن دوران داشته و حوادث را از نزدیک دیده‌اند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ مهرماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای شنیدن روایت بیش از یکصد فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، به موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi