شناسه خبر : 60142
چهارشنبه 27 تير 1397 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره حق پرستاری، ماده ۴۸، کاهش خدمت، بازخرید

س - من یه رزمنده هستم که 36 ماه سابقه جبهه به صورت داوطلبانه (از طرف بسیج از سال 61 تا 64) دارم. می خواستم بدونم با این سابقه و قانون های جدیدی که تصویب شده چه تسهیلاتی بهم تعلق میگیره؟

ج- در قانون برنامه ششم برای رزمندگان تسهیلاتی پیش بینی شده که مقاله آینده ایثارگران بدانند همشهری به آن خواهیم پرداخت.

*****

س - سوالی داشتم درمورد حق پرستاری به همسر من که جانباز سی درصد هستم تعلق می گیرد یا نه؟

ج- برابر قانون برنامه ششم توسعه به جانبازان 25 الی 49 درصد با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد حق پرستاری تعلق می گیرد. از طریق کمیسیون اقدام کنید.

*****

س - چرا ماده ۴۸ جانبازان که جایگزین کردن فرزندان جانبازان در محل کار خود جانباز در آموزش و پرورش اجرایی نمیشه

ج- اغلب دستگاه های اجرایی راه های فرار از قوانین و مقررات ایثارگران را جزو اصول کاری خود می دانند. اگر شرایط شما منطبق با ماده 48 است از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنید. حداقل نتیجه این پیگیری این است که در اولین مجوزهای استخدامی آموزش و پرورش می توانید از اولویت در استخدام برخوردار باشید.

*****

س - اینجانب در یک بانک دولتی استخدام شدم و از یک مقطع تحصیلی بالاتر استفاده می کنم ولی به موجب اصل 44 قانون اساسی آن بانک خصوصی شده و به بهانه خصوصی شدن قانون اینکه ایثارگران میتوانند با مدرک کارشناسی و شرط سنی زیر شصت و پنج سال میتوانند سی و پنج سال خدمت کنند را نمی پذیرند. آیا از لحاظ قانونی درست می گویند و باید چه کار کرد؟

ج- برابر ماده 6 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شماره 2، شرکت های مشمول اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی که واگذارشده و یا در حال واگذاری می‌باشند و یا در فهرست واگذاری قرار گرفته و یا می‌گیرند، موظفند برای ایثارگران شاغل در زمان واگذاری، از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت نمایند.
ابتدا به صورت اداری پیگیری کنید و در صورت عدم تمکین از طریق مراجع قانونی پیگیر حق خود باشید.

 

س - بنده حقیر جانباز 10 درصد از بنیاد هستم و از پرسنل ناجا در سال 84 بازخرید شدم ولی با رای دیوان عدالت مجددا" سال 95 بازشست شدم و بعداز بازنشستگی کمک معیشتی که ازسپاه بهم می دادند قطع کردند. لطفا راهنمایی ام کنید.

ج- کمک معیشت به کسانی تعلق می گیرد که فاقد شغل و درآمد باشند با عنایت به دریافتی شما بابت بازنشستگی، کمک معیشت به شما تعلق نمی گیرد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi