شناسه خبر : 60147
چهارشنبه 27 تير 1397 , 15:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستور العمل های متناقض و غیر همسو!

محمد غیبی -  بیش از 28 سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد و تعداد قابل توجهی از رزمندگان و ایثارگران ،صدماتی ناشی از جبهه و جنگ را داشته و نیروهای مسلح اقدام به صدور صورت سانحه نموده و گردش نیروهای چهارگانه آجا و پنچگانه سپاه ،ناجا و وزارت دفاع را دارا بوده ، که شامل تاییدیه کمیسیونهای 120 و 121و 134و 135و 140و 141 نیروهای مسلح می باشند.

اما این یادگاران 8 سال همچنان سرگردان بین نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و در مدت مجروحیت خود تاکنون مشکل درصدشان لاینحل باقی مانده است. در دو ماه گذشته دو دستورالعمل از سوی اداره کل کمیسیون پزشکی بنیادشهید و امور ایثارگران کشور و معاونت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ادارات کل بنیادهای استانها و فرماندهی سپاه پاسداران استانها جهت رفع مشکلات ابلاغ گردیده و هر دو نافی همدیگر هستند.

دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح که طی نامه شماره 55012/3/3014مورخ1397/4/17از سوی مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به ادارات کل بنیاد استانها ابلاغ شده اعلام میدارد رزمندگان فاقد مدارک بالینی به شرح ذیل جهت درصد خود موارد را پیگیری نمایند.

1-مراجعه به یگان نظامی (ارتش ، سپاه پاسداران،نیروی انتظامی -وزارت دفاع

2-اخذ صورتجلسه سانحه

3-ارجاع به شورای پزشکی نیروهای مسلح

4-تایید و احراز مجروحیت

5-معرفی از سوی ایثارگران نیروهای مسلح

6-ارجاع به پذیرش بنیاد و ثبت مشخصات و احراز مجروحیت در سامانه بنیاد

7-معاونت بهداشت و درمان استانها پرونده ها را به اداره کل کمیسیون پزشکی ارسال تا 5%مورد نظر از سوی اداره کل کمیسیون پزشکی به متقاضیان عطا شود. نکته : از سوی دیگر دستورالعمل ابلاغی معاونت محترم سپاه پاسداران اعلام میدارد که قانون عطف به ماسبق نبوده و همان گردش قبلی که ایثارگران متقاضی به بنیاد معرفی شده اند مشمول قانون نمی باشند.

آنچه در اینجا خلا قانونی از سوی دستورالعمل ابلاغی سپاه پاسداران وجود دارد نداشتن رای کمیسیون ماده 134 سپاه می باشد که در پرونده ها موجود نیست و کمیسیون پزشکی دادن درصد را منوط به 7بند بالا میداند .بنابراین با توجه به شرح مطالبی که در صدرالاشاره آمده است ضرورت دارد معاون محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون محترم ایثارگران سپاه پاسداران در نشستی مشترک نسبت به رفع اشکالات دو دستورالعمل اقدام و اصلاحیه ای به ادارات کل بنیاد های کشور و فرماندهی سپاه پاسداران استانها ارسال نماید. در غیر اینصورت مشکلات همچنان لاینحل و سرگردانی ارباب رجوع ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، بنظر میرسد بعضی از اشکالات پرونده ها عمدی و در راستای کاهش درصد جانبازان مظلوم و افزایش درصد برخی جانبازان پارتی دار صورت پذیرفته است. برای مثال میگویند مدارک پزشکی همزمان با تاریخ مجروحیت که در صورتجلسه سانحه نوشته شده لازم است. اگر مجروحیت در صورتجلسه سانحه ثبت شود اما مدارک پزشکی از پرونده مفقود شده باشد متاسفانه سقفی برای درصد تعیین کردند که درصد جانباز را تقریبا تا نصف کاهش میدهد. لذا بدیهی است چنانچه مجروحیت توسط یگان اعزام کننده در صورتجلسه تایید شود میبایست درصد مجروحیت براساس معاینات نهایی و تشخیص پزشکان کمیسیون تعیین درصد شود زیرا بعید است مدارک پزشکی بیش از سی و پنج سال در پرونده بماند از سوی دیگر هر سال مامورانی مدارک پزشکی جانبازان را بدلیل عدم ثبت مجروحیت در صورت جلسه سانحه حذف کردند لیکن پس از دوندگی جانباز و تایید مجروحیت در صورتجلسه سانحه متاسفانه هیچ مدرک پزشکی در پرونده ندارد چون ماموران مدارک را حذف کردند به این ترتیب ظلم بزرگی به جانبازانی شده که پس از سالها دوندگی موفق به ثبت مجروحیت در صورتجلسه سانحه شدند اما فاقد مدرک پزشکی در پرونده هستند میبایست تا دو برابر به درصدها اضافه شود نه اینکه درصد را نصف کنند. بنده شخصا مشاهده کردم مدرک پزشکی جانبازی از پرونده خارج شده و برای افزایش درصد شخص دیگری استفاده کردند که بطور مستدل و قانونی قابل اثبات است اما توجه ندارند که درصدی به ناحق کم شده و درصدی به ناحق به دیگری داده شده است.
مطالب مذکور یک نمونه از هزاران نمونه ظلمهای وارده به جانبازان است که بعضی از ظلمها عمدی و برخی نتیجه سهل انگاری مسئولین و عدم توجه به واقعیت و گذر زمان یا کنترل تقدم و تاخر تاریخ مدارک و مصوبات جورواجور است. با تمام مشکلات موجود بایستی طریق نگهداری از اسناد و مدارک را با توجه به اصول حق الناس اضافه کنیم زیرا اسناد و مدارک مجروحیت و پزشکی از لحاظ حقوقی بسیار مهم و در ارتباط با سرنوشت جانباز است فلذا بی توجهی به اهمیت اسناد و مدارک و دسترسی آسان باعث دستکاری پرونده ها و جعل آنها برای افراد غیر جانباز یا افزایش درصد غیر قانونی جانباز دیگری شده است که تمام موضوعات فوق الذکر قابل اثبات میباشد اما هرگز اقدامی بعمل نیامده است.
با سلام .یعنی کسانی که ماده 134سپاه دارند ول معطلند آخه این چه دستورالعملی است که سپاه صادر کرده با این کار ایثارگران سپاه میره زیر سؤال شما جانبازی رزمنده را تایید کردید حالا می گویید قانون به گذشته برنمی گرده بعد از سی سال دستتان درد نکنه خدمت بزرگی به رزمندگان فاقد صورت سانحه کردید.خدایا در ظهور ولی و حجتت تعجیل فرما.
با سلام
در سایر کشورهای توسعه یافته، قانون را طوری می نویسند که مانع هرگونه تخلف باشد ولی در ایران قانون را طوری می نویسند که هم پارتی بازها و هم متخلفین و هم مجرمین دستشان کاملا باز باشد
قانون تقریبا شبیه به یک سبد بزرگ با دهها راه فرار قانونی نوشته می شود که در نهایت به نفع سودجویان و متخلفین است و برعکس جانبازان واقعی که اسیب های جسمی و روحی فراوان دارند، هرگز توانایی عبور از این هفت خان را پیدا نمی کنند
افرین به اقا وف،ا برای پرداختن به موضوع ایثارگر نماها
افرین بر محمد غیبی، برای تحلیل این دستورالعمل ها
آفرین برفاش نیوز ، یاورهمه ایثارگران
فاش نیوز سلام
محبت کنید یک نسخه از این مقاله فوق را به دفترکل ستاد نیروهای مسلح و فرماندهی کل سپاه پاسداران و ریاست عالی بنیاد و فرمانده کل ارتش ارسال کنید تا اصلاحات لازم روی آن انجام شود . چون جانبازان فاقد مدارک پزشکی که دارای صورت سانحه از یگانهای اعزام کننده را دارند و کمیسیون پزشکی درصدی به آنان نداده و تعداد این گروه از جامعه هدف در کشور بیش از 100000نفر در بنیادهای کشور به صورت راکد پرونده شان نگهداری می شود.
متاسفانه بنیاد شهید هم با استناد به اینکه «قانون عطف به ماسبق نمی شود» در جواب استعلام بنیاد قزوین به استانها ابلاغ کرده که دستورالعمل شامل رزمندگانی که رای جانبازی از نیروهای مسلح مربوطه دارند و قبلا این مراحل را طی کردند، نمی شود. این در حالی است که قانون برای حل مشکل همین رزمندگان نوشته شد! ولی با این تفسیر در واقع جامعه هدف قانون حذف شده و قانون بدون مشمول گردید.
سلام و خسته نباشید
از مسئولان محترم و زحمت کش سایت فاش نیوز تقاضا می نمایم باستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس( کمیسیون ایثارگران) مکاتبه نموده و تماس بگیرید و نگذارید که با این تفسیر غلط از قانون به رزمندگان دارای رای جانبازی از نیروهای مسلح ظلم بشود، زیرا در غیر این صورت آنها مجبورند که مجددا از اول راه رفته را بروند. مشمولان قانون صراحتا رزمندگانی اند که از نیروهای مسلح رای جانبازی دارند و قانون خواسته آنها را از بلاتکلیفی درآورد. این تفسیر ناروا ، ناصواب و کارشکنانه از قانون و علیه رزمندگان است و امیدوارم که بزودی برطرف شود و باعث آزار و اذیت رزمندگان نگردد.
ضمن تشکر مجدد از سردبیر محترم سایت فاش نیوز، چون این مسأله مبتلابه قشر عظیمی می باشد جا دارد که بیشتر و قویتر به آن پرداخته شود تا انشاء الله به نتیجه برسد.
باسلام حداقل ستاد کل باید افرادی که درسال۹۶احراز وتایید شدن را مجددا دراین مسیرقرارندهند اگرمحبت دارن
سلام کل خانواده شهدا جانبازان ایثار گران رزمندگان یگان پشتبانی انقلابند قدر شان را, بدانید معسولان خدا کمکتان
خدایا ریشه یه ترامپ رادربیارتاراحت شیم
سلام ایا کمسیون عالی بنده ج ماده ۱۲۱ کار افتادگی طبقه ۵ عادی بزند بنیاد ان به عنوان تایبد جانبازی قبول میکنه چون این کمسیون بدوی سپاه اینقدر اذیت میکنه ادم بی خیال همه چیز شده البته برای اشنا هانه کارشان روبراه ازامتیاز سپاه استفاده کردندن دکتر سپاه شدن وبه جنگ هم نرفتن چون اگه یک ماه تو خط بودن میدانستن بیماری اعصاب ینعی چه وشیمیای وغیره یعنی چه
سلام, شما برادران دلسوز رزمندگان بوده و خواهید بود، بنده مجید گیلانی فرهنگی رزمنده و جانباز 5درصد در سال 93با26سال در سن42سالگی با یک بحث لفظی با همکارم بدون در نظر گرفتن عواقب این تصمیم بسیار بد، با درخواست خودم بازنشست شدم و اکنون پشیمانم.چون هیچ حرفه ای و شغل دومی ندارم.از بیکاری زیاد خسته شدم، اکنون 46ساله هستم، تقاضا اعاده به خدمت دادم و از همان ابتدا برای بازگشت به کارمدارک را از شهرستان تکمیل کردم و اَستان هم موافقت کرده الان پرونده تهران در سازمان بازنشستگی می‌باشد، گفتند یک بار اعاده به خدمت میشوم، لطفا برای اعاده به خدمت هرکمکی می‌توانید انجام بدهید، در 2اتاق مساجری با مادر 80ساله ام زندگی می‌کنیم، تا کنون وام، زمین، مسکن، خودرو نگرفتم و 3بار دست تو شناسنامه کردم و 3بار به جبهه رفتم.قبل از اعزام داخل اتوبوس های قدیمی زیر صندلی داخل کیسه خواب 1200کیلومترراه را قایم میشدم.هر دفعه به اهواز میرسیدم تا دوهفته جای طاولها داخل کیسه خواب میسوختند چون خیلی کوچک بودم و چند بار مجروح شدم از ترس اینکه برم گردانند در بیمارستان سیار یا با امداد گران جای ترکش را می‌بستم، دوباره به خط مقدم جبهه رفتم، آیا من با دیگران چ تفاوتی دارم که حتی یک قطعه زمین به رزمندگان با3ماه جبهه گرفتند اما من ندارم، بخاطر مشکل مالی دخترم را از دانشگاه برداشتم، فقط به خودم می‌گفتم برای خدا ودفاع از ناموس و وطنم جبهه رفتم، نباید توقع داشته باشم زمین و خانه بهم بدهند، اما الان بقدری فشار روحی و روانی دارم چاره‌ای جز این ندارم و فقط توقع دارم قطعه زمینی بهم بدهند از مستاجر بودن خلاص شوم، شما این متن را می‌خوانید از هر جایی که لازم است استعلام بگیرید اگر به نام خودم، همسر و فرزندان چیزی داشته باشم هیچ وقت تقاضا نخواهم کرد، ب جدامام خمینی و جد رهبری مقام معظم رهبری قسمتون میدهم هرکاری میدونید برای من، کوچکترین بسیجی لشگر 41ثارالله انجام بدهید، حق نگهدار شما، وعده ما در این دنیا و یا وعده را بگذارید در قیامت، چون شما می‌توانید هرگونه پاسخی وپیگیری کنید، ممنون از لطف شما صمیمانه ترین تشکرات را دارم، یاحق
سلام اشکال بخشنامه این است که نامی از جهاد ذکر ننموده
مگر اثر مجروحیت پس کذشت بیش از سی سال در کمیسون قابل دیدن است؟
قانون گذار هم گفته مجروحینی که در دوره دفاع دارای مجرئحیت بوده ولی مدلرک بالینی ندارند در صورت تائید یگان اعزام کننده از 5 درصد جانبازی برخوردار می گردد ظاهرا کمیسون باید برای درصدهای بیشتر مد نظر بوده باشد
دوروغ.مگویدوحم.بنیادجانبازان.چه.راعضاب.میدید
سلام پرونده هایی که دارای صورت سانحه گواهی خدمت تایید کمسیون رزمی کمسیون بدوی سپاه کمسیون ماده سه بنیاد شهید ثبت سجایا بنیاد شهید گردیده آیا کل این مدارک ومستندات قابل قبول نیست درصمن قانون مصوب مجلس بصراحت تصویب کرده 5%داده شود چرا بالاتر ازمجلس قانون وضع کرده اند پرونده وجود دارد قانون مجلس هم هست چطور بنیاد شهید قانون مجلس راندیده گرفته وقانون ستاد کل رااجرا نموده جای سوال دارد این خود نقص قانون است بنیاد چرا قانون برنامه ششم مصوبه دولت مجلس شورای نگهبان را اجرا ننمود آنهم پرونده های رزمنده که با جان دل از کشور وارمانهای مقدس جمهوری اسلامی جنگید دربایگانی بنیاد شهید خاک می خورد ارزش 5%ندارد
سلام سوال من این است که برنامه ششم دولت مصوبه مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان قانون اساسی بالاتر است یا دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح چطور بنیاد شهید مصوبه دولت و مجلس رااجرا نکرد آنهم برای پرونده‌هایی که گواهی تایید خدمت کمسیون بهداری رزمی وماده سه بنیاد شهید وثبت سجایا دارند وجانبازان فاقد درصد هستند مستندات موجود سالها است اینگونه پرونده ها خاک می‌خورند


سلام بنده سال۸۴تمام مدارکم تکمیل شددربنیاد یکی ازکارمندان ازخدابی خبر یک نامه ضمیمه درپرونده را جعلی اعلام کردوبه احرازتهران ارسال کردتابنده پیگیرشده پروندرارای صادرکرده بودندوپرونده رامسدودکردن درصورتیکه هم صورت سانحه قانونی بودهم رای دکترمعتمد ایثارگران چرابه این نامها توجهی نشده بودوپرونده راباپارتی کارمندبنیادمسدودکردند خداازشون نگذره وازمسؤلین محترم عازانه تقاضای رسیدگی مجدددارم جهت رضای خدااگه خداشناسی بسم الله کمک کن یاعلی مدد
سلام بنده از سال 90 به دلیل انفجار در منطقه هوار هانیه جانباز 7 درصد در سپاه و اما پرونده وی چندین سال است که به بنیاد شهید تهران ارجاع گردیده اما پرونده وی راکد میباشد خواهشمندم به دلیل عملیاتی بودن شغل توان دنبال کردن کار و رفتن به تهران را ندارم چون که یک هفته در گردان عملیات مشغول فعالیت میباشم از شما مسولین خواهشمندم چون کارم نیز قراردادی میباشد کمکی در این زمیه مشمول اینجانب گردد.
باسلام واحترام فراوان .این مطلبی که درتاریخ ۱۴/۶/۹۹ ارسال کردم بخدا عین واقعیت است .تورابه خدا تورابه حرمت امام خامنه ای نگذارید بیشترازاین عذاب بکشیم هم ازلحاظ دارو ودرمان وهم خانواده
باسلام واحترام فراوان .این مطلبی که درتاریخ ۱۴/۶/۹۹ ارسال کردم بخدا عین واقعیت است .تورابه خدا تورابه حرمت امام خامنه ای نگذارید بیشترازاین عذاب بکشیم هم ازلحاظ دارو ودرمان وهم خانواده
باسلام ودرود به تمام پرسنل سایت فاش نیوز محترم. اجرکم عندالله بابت تمام تلاشهای بی وقفه در راستای ثبت پیامهای ایثارگران . کمال تشکروسپاسگذاری رادارم ازبزرگواران دلسوز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi