شناسه خبر : 60160
پنجشنبه 28 تير 1397 , 14:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ظلم های عمدی و سهوی!

ناشناس- به نظر میرسد بعضی از اشکالات پرونده ها عمدی و در راستای کاهش درصد جانبازان مظلوم و افزایش درصد برخی جانبازان پارتی دار صورت پذیرفته است. برای مثال میگویند مدارک پزشکی همزمان با تاریخ مجروحیت که در صورتجلسه سانحه نوشته شده لازم است. اگر مجروحیت در صورتجلسه سانحه ثبت شود اما مدارک پزشکی از پرونده مفقود شده باشد متاسفانه سقفی برای درصد تعیین کردند که درصد جانباز را تقریبا تا نصف کاهش میدهد.

 لذا بدیهی است چنانچه مجروحیت توسط یگان اعزام کننده در صورتجلسه تایید شود میبایست درصد مجروحیت براساس معاینات نهایی و تشخیص پزشکان کمیسیون تعیین درصد شود زیرا بعید است مدارک پزشکی بیش از سی و پنج سال در پرونده بماند. از سوی دیگر هر سال مامورانی مدارک پزشکی جانبازان را به دلیل عدم ثبت مجروحیت در صورت جلسه سانحه حذف کردند لیکن پس از دوندگی جانباز و تایید مجروحیت در صورتجلسه سانحه متاسفانه هیچ مدرک پزشکی در پرونده ندارد.

 چون ماموران مدارک را حذف کردند به این ترتیب ظلم بزرگی به جانبازانی شده که پس از سال ها دوندگی موفق به ثبت مجروحیت در صورتجلسه سانحه شدند اما فاقد مدرک پزشکی در پرونده هستند میبایست تا دو برابر به درصدها اضافه شود نه اینکه درصد را نصف کنند. بنده شخصا مشاهده کردم مدرک پزشکی جانبازی از پرونده خارج شده و برای افزایش درصد شخص دیگری استفاده کردند که بطور مستدل و قانونی قابل اثبات است اما توجه ندارند که درصدی به ناحق کم شده و درصدی به ناحق به دیگری داده شده است.

 مطالب مذکور یک نمونه از هزاران نمونه ظلم های وارده به جانبازان است که بعضی از ظلم ها عمدی و برخی نتیجه سهل انگاری مسئولین و عدم توجه به واقعیت و گذر زمان یا کنترل تقدم و تاخر تاریخ مدارک و مصوبات جورواجور است. با تمام مشکلات موجود بایستی طریق نگهداری از اسناد و مدارک را با توجه به اصول حق الناس اضافه کنیم زیرا اسناد و مدارک مجروحیت و پزشکی از لحاظ حقوقی بسیار مهم و در ارتباط با سرنوشت جانباز است.

فلذا بی توجهی به اهمیت اسناد و مدارک و دسترسی آسان باعث دستکاری پرونده ها و جعل آنها برای افراد غیر جانباز یا افزایش درصد غیر قانونی جانباز دیگری شده است که تمام موضوعات فوق الذکر قابل اثبات میباشد اما هرگز اقدامی به عمل نیامده است.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
کاملا درسته
جانبازان دفاع مقدس و جبهه ای اکثرا مورد بی مهری و کم توجهی هستند.
و هستند گروهی شناخته شده !! و ناشناس از جانبازان پرونده ای که حتی بوی باروت به مشامشان نرسیده ولی به مدد پرونده سازی جانبازند؟؟!!
در قوه قضائیه نیز گاها پرونده ای برای بعضی از مقامات پاک که که در دولتی بوده اند و یک نفر یا شخصیتی سیاسی دیگری تهمتی به آنها زده و متاسفانه در زندان هستند دیده میشود.
اما در باره جانبازان باید گفت که:
حتی گروهی نیز درصدهای آنچنانی با روشهای آنچنانی گرفته اند.

و مظلوم اکثریت جانبازان واقعی دفاع مقدس بوده و هستند که سلام خداوند بر آ۶نان باد.

!!!!
درود برشما همرزم عزیز
پارتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران که به قول حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که از همه نهادها افضل است بیداد میکند .به روح همه شهدا قسم که همه آسایش امروز ملت ایران مرهون و مدیون آنهاست من سه نماینده مجلس شورای اسلامی از یک استان سراغ دارم که قبل از نمایندگی درصدشان 5و 10% و 10% بوده و بواسطه رانت و استفاده از جایگاه شغلی خود درصدشان به 25% افزایش یافت و از آن سوی جانبازان با ضایعات شدید را سراغ دارم که از شدت سرفه و جراحات دیگر شب را تا صبح بیدار است و کمیسیون پزشکی توجهی به افزایش درصد و حقوق از دست رفته آنها ندارد.جالب است بدانید که ملاک کمیسیون پزشکی و درصد به جانبازان مدارک پزشکی و صورت سانحه است تازه مدارک پزشکی الزاما باید بالینی باشد و در کنار صورت سانحه مجروحیت فرد احراز می شود ولی یکی از همین سه نفر یک گواهی مجروحیت شیمیایی در سال 96 گرفته و بدون مدارک پزشکی بالینی 25% گرفته است.این چه بی عدالتی آشکار است که در کمیسیون پزشکی اینگونه تضیع حق می شود .پارتی دار بدون هیچ مستنداتی آنجور درصد میگیرد و جانباز بی پشتوانه با داشتن مدارک کامل حق خود را نمی تواند بگیرد.این پارتی بازی ها آن هم در بنیاد شهید و امور ایثارگران نشان از ناسالم بودن این دستگاه است و به اصل انقلاب هم صدمه وارد میکند.
حرف از پارتی خیلی درسته بعد نوع مجرویت بن ده راننده امبئلانس بوده بزرگان من یک مجروح به بهداری اول خط مرجعه میگرد فرد مجروح هزار زخم داشت ولی انموقع در صورتجلسه اول دکتر مینوشت از ناحیه سر بابا این فرد بیشتر اعضا بدنش بعد از تیر و یا ترکش ویا موج انفجار 10 جاش اسیب میدید ولی درکمیسون بنیاد ویا ارتش هیجا بدن این فرد مجروح را کار ندارنن واقعا این بی انصافی و بی عدالتی وظلم نیست به این چی مکین ولا ادم از چی بگه من خودم کل اعضا بدنم از هر لحاظ داغونه گو گوش شنوا بعد دم از اسلام وقران هم میزنیم بیش از 70درصد از ایثارگران دارن از بنیاد وجای که کار کردن دارن حثوق میگیرن ولی خلیی از همین عزیزان هستن که دارای ارای از کار افتاد کلی هستن که بنیاد این افراد حقوق پرداخت نمیکنه اینقدر قوانین ایثارگران مشکل داره نگو ونپرس منو امثال ما واگذار میکونیم بخدا اکثر ماها که در دفاع مقدس بودیم کهنسالیم چه کسی از دولت باید بداده این عزیزان برسه وسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi