شناسه خبر : 60166
شنبه 30 تير 1397 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهمیه جانبازی‌ در کنکور تفکیک نشده است

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ایثارگران باید ۸۰درصد حدنصاب قبولی در رشته‌های عمومی و در رشته‌های پرطرفدار ۸۵ درصد آن را کسب کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ایثارگران باید ۸۰درصد حدنصاب قبولی در رشته‌های عمومی و در رشته‌های پرطرفدار ۸۵ درصد آن را کسب کنند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی اصلاح بند (الف) ماده (90) قانون برنامه ششم در صحن علنی هفته جاری مجلس، گفت: بند (الف) ماده (90) قانون برنامه ششم درباره سهمیه جانبازان و ایثارگران در آزمون کنکور است که به دلیل داشتن ابهاماتی در آن، طرحی در دستور کار کمیسیون آموزش برای رفع ابهامات قرار گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جانبازان از گذشته تاکنون در کنکور براساس درصد جانبازی‌شان تفکیک نشده بودند لذا ابهام قانونی مندرج در برنامه ششم در این خصوص برطرف شد، ادامه داد: در صورت موافقت نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق تصمیم کمیسیون آموزش این افراد طبق روال گذشته در کنکور سهمیه خواهند داشت و براساس درصد جانبازی‌شان تفکیک نمی‌شوند.

وی افزود: همچنین طبق تصمیم گرفته شده؛ سهمیه "فرزندان شهدا" و "فرزندان آزادگان" معادل سهمیه فرزندان ایثارگران با6 ماه جبهه قلمداد نخواهد شد و سهمیه قبلی خود را به هر صورت که بود همچنان در اختیار دارند، اما فرزندان ایثارگر با 6 ماه جبهه در قالب افزایش سهمیه 5 درصدی قرار می‌گیرند و می‌توانند در قالب سهمیه 30 درصدی بهره مند شوند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه فرزندان و همسران ایثارگران دارای 6 ماه جبهه نیز به این سهمیه اضافه شده‌اند، گفت: با توجه به افزایش تعداد ایثارگران پشت کنکور، بالا بردن سطح علمی آن‌ها ضروری تشخیص داده شد به همین دلیل کسب 70 درصد حدنصاب قبولی در آزمون به 80 درصد برای متقاضیان رشته‌های عمومی و در رشته‌های پرطرفدار همچون پزشکی و فنی و مهندسی و تحصیلات تکمیلی 85 درصد آخرین نفر پذیرفته شده در یک رشته محل افزایش یافت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در جریان این بررسی‌ها نگرانی جامعه از اینکه افرادی با رتبه‌های پایین در رشته‌های پزشکی قبولی می‌شوند برطرف شد، افزود: براین اساس جانبازان دارای جانبازی زیر 25درصد و ایثارگران دارای 6 ماه جبهه نیز همچون گذشته سهیمه دریافت خواهند کرد البته اولویت اول با خانواده شهدا و ایثارگران خواهد بود./

اینستاگرام
خیلی نامفهوم گفتن!!
الان فقط افزایش تراز اتفاق افتاده یا ادغام خانواده ایثارگران هم انجام شده؟؟؟
البته یکشنبه که بره رای گیری معلوم میشه
نامعلوم؟؟؟؟
سوالای کنکور رو هم اینقدر نمیپیچونن
من نمیدونم چرا این وسط رفتن سراغ خود ایثارگران مگه جمعیت اونا چقدرش ن کنکور میدن.
فعلا تکلیف بچه هارو معلوم کنید.
ادغام نشه بهتره و عدالت اجرا میشه ولی باید مازاد 25 درصد به 5 درصدی ها برسه تا برای اون ها هم سودمند باشع
این برای ادغام گفته و فردا برای رای گیری میره مجلس خدا کنه رای بیاره که رقابت در کنکور فقط بین ایثارگران باشه
حشمت جان من خودم 5 درصدی هستم وقبول دارم بعضی از جانبازان با درصد های 30 و 40 هستند که مشکل خاصی ندارند مثل یک پایی که قطع شده و به جاش از پای مصنوعی استفاده می‌کنند خوب مشکلی برای خانوادشون نداره ولی خیلی هاشون واقعا نگهداری ازشون دشواره پس ادغام ظلمه بهشون. ولی مازاد رو ندن به آزاد. وقتی 30 درصد سهمیه ایثارگرانه خوب مازاد رو بدن به ما
چه ادغام بشه و چه نشه ظلم به ایثارگران و جانبازان زیر ۲۵ درصد ...چه گناهی کردیم ک وقتی با تراز ۷۲۰۰ هم پرستاری یا مامایی روزانه نیاوردیم تو ۵ درصد ولی در سهمیه های دیگر با تراز ۶۵۰۰ پزشکی روزانه اهواز اوردن ...درسته ما شان علمی زیره سوال می بریم ... در ضمن من خودم پدرم شیمیایی هستن .
دوستان ادغام حدودایه کنکور بود رای گیری شد به تصویب هم رسید خوده ایشونم گفته ایثارگران از ظرفیت ۳۰ درصدی برخوردار میشن .
ایشون مثلا نماینده است خدایی خودش فهمیده چی گفته که ما بفهمیم
دفعه قبل خود ايثارگران كه ادغام شدن و مجدد تبصره ها رفت كميسيون
كه بحث تبصره اول مازاد سهميه ٢٥ درصد به ٥ درصدي ها برسه
و بحث تبصره دوم افزايش تراز بود
كه ظاهرا هر دو رو يكي كردن و دارن ميارن مجلس
حرفي از ادغام خانواده ايثارگران نبود
سهمیه فرزندان جانباز 70% چی شد که شبانه روز دارند زجر پدر روی تخت را مشاهده میکنند فرزندانی که داغ دل دارند که بابا یک بار دستش را بگیرد و به پارک ببرد احسنت به شما خون شهیدان و درد جانبازان روی تخت گریبان گیرتان شود.
وضعیت شما ک مشخص شما ک بالای ۵۰‌درصد و فرزندان شهدا و ازاده جامعه هدف هستن در ظرفیت و خب سهمیه برای شما مثل قبل پس نگرانی نداره دیگ
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi