شناسه خبر : 60182
شنبه 30 تير 1397 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ای کاش لحظه ای رنج اعصاب و روان ها را می کشیدی!

درحدود ۱۰ ماه عذاب کشید، درحالی که گردنش ۹۰ درجه به چپ برگشته بود و گوشش کر شده بود! به دلیل توان مالی نتوانستیم عمل جراحی کنیم...

فریبا نصرت - همسرم درسن 13 سالگی، تمام هست و نیستش را که جان عزیزش بوده در طبق اخلاص گذاشت و به مقابه با دشمن رفت. در جریان دوران دفاع مقدس بارها مجروح شد. با گذشت سالها، در سال 1369 بطور کل گوش راستش کر گردید که پزشکان تایید کردند ازشدت موج انفجار و صدای ادوات جنگی می باشد که حس شنوایی را از دست داده است.

خلاصه درحدود10 ماه عذاب کشید، درحالی که گردنش 90 درجه به چپ برگشته بود و گوشش با اینکه کر شده بود، به دلیل توان مالی نتوانستیم عمل جراحی کنیم درحالی که دفترچه هم نداشت. بالاخره درسال 1380 به شدت دچار اعصاب و روان گردید به گونه ای که در اتاق تاریک و بسیار خلوت محبوس می شد.

 با مراجعه مکرر به پزشک اعصاب و روان، اندکی بهتر شد ولی الان هم نمی تواند در جمع خانواده و دوستان و فامیل چند لحظه ای حضور داشته باشد. درسال1386 به دلیل نرسیدن اکسیژن ایست قلبی کرد که نهایتا" با تلاش بسیار کارکنان بیمارستان سبلان اردبیل و تیم کد 55 و پزشک محترمشان دکتر عطوفت قلب وی به کار افتاد و به دلیل وخامت اوضاع که در کما بود، توصیه به عمل جراحی باز قلب کردند.

بعد از به هوش آمدنش (که دربیمارستان مدرس تهران فنرگذاری و آنژیوگرافی ناموفق بوده) پزشک محترم جناب دکتر ظفرمند از ادامه درمان خسته نمی شد و همسرم را به تبریز نزد دکتر شریف که واقعا پنجه طلا می باشد، معرفی کرد و بالاخره توسط دکتر رضایت پرویزی مورد عمل جراحی قرار گرفت و تقریبا وضعیتش بهتر ازقبل شد. اما شیمیایی ریه وی بسیار آزاردهنده است و از آن بدتر اعصاب و روان همسرم.

اگر بررسی هایی در گوگل در خصوص عوارض ناشی از حضور درجنگ صورت گیرد، به صراحت توضیح داده که بازماندگان با چه وضعیتی مواجه خواهندشد. با آن اوصافی که ذکرشده، همسر اینجانب جانباز100 درصدی هست.

اما درکمیسیون عده ای مرفه و بی درد جامعه تشریف دارند که نه جنگ دیده اند و نه از عوارض آن خبری دارند که متاسفانه اظهار نظر غیر عادلانه و غیر منصفانه می دهند. ای کاش می شد(به اذن خداوند) درد یکی از این عزیزان یک ساعت به بدن آن از خدا بی خبران می رفت تا بدانند این عزیزان چه می کشند که البته خانواده های مظلومشان دوچندان بیشتر می کشند.

همسرم الان درشرایط بسیار حاد قرار دارد که از نظرمالی هم حتی توان خرید داروهایش را نداریم. بخدا سوگند صادقانه می گویم که حدود یک ماه است نتوانستم دارهایش را تهیه کنم.  نزد امام جمعه اردبیل رفتم، سپاه ناحیه استان رفتم و بسیج ناحیه استان رفتم، خلاصه هرجایی که به ذهنم می رسید رفتم اما مرا به عنوان یک همسر جانباز و یک زن، مانند توپ فوتبال پاس دادند به جاهای دیگر.

من به نوبه ی خود عرض می کنم آه وناله ای که این مظلومان می کشند قطعا گریبان گیر خیلی ها خواهد شد. البته اگر خدا و پیغمبر می شناسید.

ای کاش شب بخوابیم و صبح شاهد فرج آقامون باشیم. والسلام .

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بی عدالتی در حق فرزندان جانباز


م.ج.بنده فرزند جانباز ۲۵ درصد دیپلم دارم و بیکارم.اخیرا متوجه شدم وزارت بهداشت و علوم و سازمان سنجش و نمایندگان مجلس می خواهند کاری کنند که با افزایش تراز ایثارگران از ۷۰ به ۸۵ فرزندان جانبازی که پدران یا مادرانشان زمانی به خاطر دفاع از وطن دچار صدمات روحی و جسمی شدند را از ورود به دانشگاه منع کنند. و اسم این کار خود را اجرای عدالت میدانند ...این در واقع عین بی عدالتی است آقایان وزیر علوم و وزیر بهداشت و درمان شما که حال و روز ما را درک نمی کنید نمیدانید ما با چه مشکلاتی درس میخوانیم فکر کرده اید همین ۷۰ درصد هم کار آسانی است؟؟ چه اشکالی دارد فرزندان انقلابی جانبازی که با سهمیه و رتبه عالی درسهمیه، در دانشگاه تهران تحصیل میکند با رتبه برتر کنکور در یک جا درس بخوانند..چونکه اینها انقلابی اند نباید اینگونه باشد؟؟!!!چه اشکالی دارد فرزند جانبازی با معدل ۱۸ و رتبه برتر و سهمیه آزاد با معدل ۲۰ قبول شود یعنی یک فرزند جانباز حق این را ندارد با مشکلاتی که دارد یک مقدار نمره اش کمتر شود.. اگر این مشکلات نبود فرزند ایثارگر هم معدل ۲۰ میشد.. اگر فرزند ایثارگری که بتواند ۸۵ درصد نمره ی آخرین فرد قبولی را بدست آورد دیگر نیازی به سهمیه ندارد...خواهشمند ام همه ی فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد و فرزندان شهدا متحد شوند و به این تبعیض و بی عدالتی ها برای جانبازان پاسخ محکم و کوبنده بدهند...
باسلام خواهرعزیزامثال تصویب شده جانبازانیکه مدرک بالینی همزمان ندارندیگان مربوطه موظف است 5درصدجانبازی برایشان بزندوبه بنیادمعرفی کندشمابه ایثارگران سپاه مراجعه کنیدبا(سرهنگ نیکدل)درمیان بگذاریدانشاءالله نتیجه میگیریدچون بخشنامش آمده واجرامیشه درصورت نیازشماره منوازفاش نیوزبگیریدراهنمائی کنم توکل بخدا
با سلام
امسال بعد از پیگیری های زیاد از طرف رزمنده های فاقد مدارک بالینی بلاخره دستورالعملی تصویب شده ولی برایش موانعی درست کرده اند که شاید بازهم رزمنده های واقعی نتوانند به حق واقعی اشان برسند . تا حداقل شامل 5% جانبازی بنیاد و دفترچه و درمان شوند .
مسئولین بنیاد و ارتش و سپاه ضروری است قانون طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع را اجرا کنند و مفهوم اینکه :
همه یگان های اعزام کننده نیرو باید از سرنوشت رزمنده هایشان باخبرشوند و احوالشان را بپرسند .
دستورالعمل های اجرایی را با کوتاهترین فرایند به تایید برسانند و رزمنده ها را در پیچ و خم راهروهای اداری معطل نکنند .
دولت الکترونیک هم زمنیه های لازم را فراهم کرده است و با سیستم های یکپارچه می توانند خودشان استعلام های لازم را در مدت کوتاه دریافت کنند .
سلام ، کسانی که در کاخهای اشرافی بر میزها و سفره ها و قاشق و چنگالهای طلایی نشستند از درد و رنج جانبازان و خانواده های معزز شهدا چه غم دارند؟ مجروحیت های متعدد یکطرف مجروحیت اعصاب و روان طرف دیگر البته موج گرفتگی فقط اعصاب و روان نیست زیرا موج گرفتگی گوش ها بمراتب بدتر است. وقتی اعصاب گوش متحمل صدای مهیب انفجار شود همچون عبور برق 2000 ولت از سیم نازک باعث ضعف و سوختگی عصب است مضافا استخوانهای گوش میانی دچار شکستگی میشوند که هیچ درمانی ندارد فقط باید از صداهای فرکانس بالا بشدت پرهیز کرد در غیر اینصورت جانباز دچار عصبیت شدید میشود.
با این اوصاف که ذره ای از اقیانوس بیکران درد و رنج محسوب میشود درد و رنج خانواده را اضافه کنید که مجبورند تمام مصیبت ها را همراه با جانباز تحمل کنند و دست آخر جانباز با این وضعیت از صبح تا شب کار کند تا اجاره خانه و هزینه داروهای خارجی و ضدیت عده ای سکولار تازه به دوران رسیده و فاسد را نیز تحمل کند.
تمام مستضعفان و مظلومانی که در نظام اسلامی مورد ظلم و استضعاف قرار دارند با تمام وجود تضرع و دعا میکنند کاش امام زمان (عج) ظهور کند. برخی میگویند غیبت طولانی بدلیل گناه مردم است اما در حقیقت گناهان بزرگ و کوچک مسئولان عامل غیبت طولانی است. امام زمان (عج) با وجود چنین مسئولانی چرا ظهور کند؟ در صورت ظهور دشمنان قلدر و ثروتمند و سکولار و نوکر اجنبی و بی دین خطری جدی محسوب میشوند. بنابراین میبایست ابتدا عوامل مانع از ظهور را بطور کامل پاکسازی و از قدرت حکومت دور کنیم تا محیط امنی را آماده برای ظهور کنیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi