شناسه خبر : 60199
یکشنبه 31 تير 1397 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار برگزار می شود

دومین جشنواره ملی فیلم ایثار، دوشنبه هفته جاری با برگزاری آیین اختتامیه، به کار خود پایان می دهد.
 

سیدمرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش از ظهر امروز (شنبه 30تیر97) در نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار، دوشنبه 1مرداد97 از ساعت 17:00 در تالار ایوان شمس حوزه هنری تهران و با حضور و سخنرانی مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین رئیس سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اکران فیلم های دومین جشنواره ملی فیلم ایثار هم از همین امروز شنبه در سینما اسوه تهران واقع در خیابان انقلاب تقاطع خیابان بهار، آغاز می شود و علاقمندان به این حوزه می توانند به تماشای این فیلم ها بنشینند.

حسینی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از زمان اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی فیلم ایثار، در مجموع 1150 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که داوران آثار برگزیده و راه یافته به مرحله نهایی داوری را، در 8 بخش تعریف شده برای این جشنواره، مشخص کردند.

وی افزود: 8بخش تعریف شده برای دومین جشنواره ملی فیلم ایثار، شامل بخش ایثار و شهادت، بخش ایثار اجتماعی، بخش سبک زندگی ایثارگران، بخش شهدای مدافع حرم، بخش ایثار و اقتصاد مقاومتی، بخش مادران و فرزندان شهدا، بخش دفاع مقدس و در نهایت بخش فلسطین و شهدای غزه هستند.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در ادامه سخنان خود یادآور شد: در بخش اول دومین جشنواره فیلم ایثار، که مربوط به فیلم های مستند باشد، از 4 مورد اثر برگزیده به انتخاب هیئت داوران، دو اثر مربوط به مدافعان حرم، یک اثر مربوط به مادران شهید و یک اثر هم مربوط به دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.

وی افزود: در همین بخش مستند، به بهترین فیلمنامه، بهترین تصویربرداری و بهترین کارگردانی، تندیس جشنواره و جایزه ویژه اهداء خواهد شد.

حسینی با بیان این که در بخش داستانی دومین جشنواره ملی فیلم ایثار هم 3 اثر توسط هیئت داوران انتخاب شده، گفت: این سه اثر در مورد شهدای غزه، جانبازان و در مورد جنگ تحمیلی هستند که در این بخش به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تهیه کننده، تندیس جشنواره و جایزه ویژه اهدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پویانمایی این جشنواره هم، هیئت داوران تنها یک اثر را برگزید که در مورد فلسطین و شهدای غزه بود و همچنین در بخش ن ماهنگ، دو اثر برگزیده شدند که موضوعات شان، شهدای غواص و دیگری در مورد شهید باغبانی شهید خبرنگار مدافع حرم است.

منبع:حیات

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi