شناسه خبر : 60210
شنبه 06 مرداد 1397 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا نمایندگان مجلس تافته جدا بافته هستند؟!

قرار است و باید هم در برابر قلدرمآبی های دشمنانمان ایستادگی کنیم. شرط اول ایستادگی و مقاومت مردم، همراهی و همدلی مقامات و مسئولان و در پیشاپیش آنان، نمایندگان ملت است...

کرم محمدی - در این نوشته کوتاه روی سخن با آن دسته از نمایندگان محترمی است که موافق استثنا شدن خود در امر بکارگیری بازنشستگان هستند. نمایندگان محترم در هر دوره از مجلس شورای اسلامی تا قبل از جلوس برکرسی های سبز رنگ بهارستان مانند آحاد مردم به شغل های گوناگون اشتغال داشته اند. یکی معلم، دیگری دانشجو، کارمند، پزشک ، وکیل.......و حتی گاها بیکار بوده اند.

شان و جایگاه حقوقی که بعدها در عرصه ملی پیدا می کنند از صدقه سر رای موکلانشان محقق می شود. کسانی می توانند مدعی شوند عصاره فضلیت ملت هستند که در حوزه حقوق عامه هیچ گاه خود را برتر و بالاتر از کسانی ندانند که پله ترقی آنها شده اند. اگر چنین شود، یعنی به اعتماد مردم پشت پا زدن و تبعیض و نابرابری را محق جلوه دادن. افتخار مجلس شورای اسلامی آن است که برآمده از خون پاک بهترین فرزندان این کشور بوده و آراء تک تک مردم انقلابی به عنوان خشت های طلا، بنیان خانه ای ساخته و بنام خانه ملت نام گرفته است.

این خانه نماد مردم سالاری دینی بوده و در حقیقت فلسفه وجودی اش حذف نگاه تبعیض آمیز در روند قانونگذاری و تلاش همه جانبه با استفاده از ظرفیت های قانونی برای اقامه عدالت و برابریِ حقوق عامه برای تمامی شهروندان می باشد. استثناء نمودن نمایندگان در مقام وکالت مردم واز جایگاه قانون گذاری و به عنوان فرد ذینفع، به نظر می‌رسد در تعارض با رسالت نمایندگی، تعریض حقوق شخصی و بنوعی تعرض به حقوق موکلان را به ذهن متبادر می سازد.

به نظر می رسد برای این مسئله هیچ گونه تجویز اخلاقی وعرفی را نمی توان توجیه نمود. نمایندگان مجلس اگر قانونی مصوب می کنند باید خود را در صف اول اجرای آن قرار دهند. قرار نیست از قدرتیِ اعتباری که ملت به آنها عطا کرده، در راستای منافع شخصی خویش و جاودانگی پست و مقامشان بهره ببرند. تصویب کلیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کاری پسندیده است. آنچه در این طرح پیشنهادی جای نگرانی یا بهتر بگویم انتقاد دارد، استثنا شدن نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از قاعده عدم بکارگیری بازنشستگان است.

چرا و به چه دلیل برادر و یا خواهری که با رای مردم به خانه ملت راه یافته است باید بر دیگران ارجح دانسته شود؟ با کدام استدلال حقوقی و بینه شرعی و اعتقادی، نمایندگان محترم خود را در این فقره افضل تر از دیگران با شرائط مساوی فرض نموده اند؟! چه اقدام و شانی باعث شده تا کسی فقط به صرف چهار سال حضور در مجلس که ای بسا در دوره بعد هم رای اکثریت مردم حوزه انتخابیه اش را کسب نکند، تافته جدا بافته از دیگران شود؟!

کدام وجدان، منطق، شرع و قانون می پذیرد که کسی به صرف چهار سال حضور در مجلس، برای همیشه از بازنشستگی معاف گردد اما آنانی که چهار سال، شش سال و هشت سال در میدان های آتش و خون و جهاد و شهادت حضور داشته و یا سال ها در سیاه چال های مخوف بعثی ها سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی را تحمل کرده اند و.......نتوانند از این قانون بهره ببرند؟! به کجا می رویم؟

آیا مردم به شما رای داده اند تا ضمن بهره مندی از مزایای مادی و ارتقاء شغلی، مسئولیت های خود را جاودانه و دایمی نمایید؟! در این وانفسای گرانی و مشکلات فراوانی که فراروی ملت قهرمان ایران قرار دارد، آیا اولویتی بالاتر از تثبیت جایگاه مدیریتی آن دسته از نمایندگان محترم موافق این طرح نبوده است؟!

طراحان معاف شدن نمایندگان محلس از قانون منع بکارگیری بازنشستگان چه پاسخی برای افکار عمومی دارند؟ آیا با این کار به جایگاه رفیع خانه ملت ضربه و خدشه وارد نمی کنند؟  قرار است و باید هم در برابر قلدرمآبی های دشمنانمان ایستادگی کنیم. شرط اول ایستادگی و مقاومت مردم، همراهی و همدلی مقامات و مسئولان و در پیشاپیش آنان، نمایندگان ملت است. اینگونه قانون تصویب کردن جز دلسردی و فاصله انداختن بین وکلا و موکلانشان، دست آورد دیگری نخواهد داشت. امید آن می رود تا سایر نمایندگان و به ویژه آنانی که روزگاری نه چندان دور، خود رزمنده بوده و مدال پرافتخار جانبازی و ایثارگری دارند با تمام وجود در برابر این تبعیض ایستادگی کنند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
خانه ملت متاسفانه شده محل کسب قدرت ثروت لابی گری وباند باندبازی ونمایندگان ما وکیل دولت وحافظ منافع همدیگر شده اند بعد از 4 سال ثروتی اندوخته میکنند که اقازاده های خود را محق در دانشگاه های ایران نمیدانند وان طرف اب خوش میگذرانند البته هستند نمایندگانی که واقعا دلسوز ملت هستند اما چون انگشت شمارند کاری از دستشان ساخته نیست نماینده اسبق شهر ما یک معلم بود وزندگی متوسط فرهنگی اما بعد سه دوره نمایندگی درحال حاظر فرزندان دردانه اش امریکا ی جهانخوار درس میخوانند وعیال وخودش مرتب در حال سرزدن به اقازادهایشان هستند اگر حقوق نمایندگی داشته بود ایا میتوانست همچنین کاری بکند متاسفانه مردم میبینند اما باز هم فریب وعده های اینها را میخورند مثالی معروف هست که کدخدای ده که مرغابی بود وای بر ان ده که چه رسوایی بود نماد نمایندگی شهید مدرس ها هستند الان چند نفر مثل شهید مدرس بر صندلی های مجلس جلوس دارند
واقعا همینطوره الان نماینده شهر ما وقتی میاد به شهرمون و وقتی ما مشکلی داریم میریم پیشش میگه من اصلا به شما مدبون نیستم و تمام رای هام رو پول دادم خریدم و اصلا با شما کاری ندارم . پس این مردم چرا فریب اینطور آدما رو میخورن واسه فقط و فقط پول
خانه ملت شده...
درود بر جناب بهروز خان ساقی عزیز
و سلام جناب محمدی همرزم فهیم و جسور
با برداشت از این مقاله چنین استنباط می شود که قانونگذاران خانه ملت با استثناء کردن خود از قانون بازنشستکی اعتبار خانه ملت و نمایندگی را از بیخ و بن در بین افکار عمومی ساقط کردند و این بی اعتباری خانه ملت ضربه بر اندیشه موکلین هم خواهد بود.چگونه است که قانونگذاران خانه ملت که خود باید عصاره و فضائل قانون و اخلاق و انصاف و وجدان و نماد عینی یک انسان واقعی باشند قانونی را وضع می کنند که اعتبار 4دهه انقلاب را ریر سوال میبرند و این با اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب و اندیشه های معمار کبیر آن هیچ وجاهت قانونی نداشته و ندارد و این دیدگاه و استثناء شدن نمایندگان از قانون بازنشتگی یعنی نادیده گرفتن حقوق جوانان میلیونی بیکار و خود را تافته جدا بافته از ملت تلقی کردن و الخ
محاسبه ای را بصورت تخمینی یاد آور میشوم اگر بصورت سرانگشتی میانگین نمایندگان خانه ملت در هر دوره را چنین فرض کنیم که 230نفر باشند این آمار استخراج میشود
230نفر در یک دوره ضربدر عدد 10=جمع کل می شود 2300 نماینده خود را از قانون مستثنی کرده و همچنان در دستگاههای دولتی حضور خواهند داشت و این ظلم بزرگی به جامعه بیکاران کشور با این شرایط حساس کشور خواهد بود .امیدوارم شورای نگهبان پس از بازنگری آن را به مجلس جهت اصلاح عودت داده و نمایندگان هم بار ذیگر اعتبار از دست رفته خود در بین افکار عمومی را اصلاح و به شورای نگهبان جهت ابلاغ به هیات دولت ارسال نمایند.
سلام ، نمایندگان را نمایندگان پولدارهای شهرها نام گذاری کنید نه مردم مستضعف که صاحبان نظام اسلامی هستند بنابراین وزیران هم دست نشانده همان ارفدی هستند که نمایندگان را تعیین کردند.
آنها که از غارتگران بیت المال تشکر میکنند و دارای گرین کارت میباشند زیر نظر بگیرید زیرا آنها تمام طلاها و دلارهای بیت المال را خارج کردند و اگر تا حالا از کشور خارج نشده یقین داریم قصد دارند آنها را از کشور خارج کنند. گراهای بدست آمده نشان میدهند که مسیر و مقصد هماهنگ شده فراریان با بارهای طلاها و دلارهای بیت المال عراق - عربستان و استرالیا است.
۹۹ در صد کسانیکه صندلیهای مجلس و اشغال کرده اند .بواسطه پول و لابیگریست.ما تو مجلس ایران نماینده مردمی و دلسوز به اندازه انگشتان دست هم نداریم.
من،،،یه موقعی می ترسیدم که اگه روزی به من پیشنهادبدن که مٹلأ شهردار،فرماندار،بخشدار...یافلان مسئولیت روبعهده بگیر!ازخودم خجالت میکشیدم که چرامن نبایدبتونم مسئولیتی روبعهده بگیرم و درخودم نمیدیدم!چرا؟:چونکه مسئولیت روخدمت به مردم میدونستم ومیدونم***اماالآن که کارمسئولین رو ، اعم ازمجلسی ها،دولتی ها،قوه قضاییه یی ها و..........می بینم،،،به خودم امیدوارشدم***و الآن ادعامیکنم که براحتی میتونم رئیس جنهورباشم*****اونهم یک رئیس جمهورموفق*******ناگفته نمونه که من درچندین اداره و ارگان خدمت کردم،،،اماچونکه به مردم خدمت خالصانه میکردم وخودم رو خادم مردم میدونستم،،،مسئولین سازمخالف زدندومن هم چون نمیتونستم هم پیاله اوناباشم بدون استعفاوتسویه حساب بیرون میومدم!ضمن اینکه طلبکارهم هستم وبدهکارهم نیستم*و.....!!!گفتتی هازیاددارم!چندین جلدکتاب میشه!امادراین صفحه نمی گنجه!!!!!و...............................
از ماست که برماست ـ از آنجائیکه خودمان اینها را انتخاب کردیم حالا گلایه برای چیه ؟اینها را که دیگه دشمن سرکار نیاورده ؟قرآن کریم می فرماید سرنوشت هر قومی بدست خودش تعیین می شود . پس اعتراض بیخوده
ما سر کار نیاوردیم عزیزم.
وقتی میبینند هرکسی به فکر خود و منافع شخصی است انها هم مانند بالاتر ها قانون را به نفع خود مینویسند چرا که از بالاترها یاد میگیرند که دویست خانواده همه کاره مملکت شده اند و کاری به ملت ندارند و مردن و ماندن مردم برای انها فرقی نمیکند هرکس هم در سیستم عوضی برود عوضی میشود، تغیرات مردم هم از ایمان به کفر که در جامعه کاملا مشهود است از بالا سرچشمه میگیرد
سلام ، ثروت عامل تمام انحرافات انسانها و مسئولان است. هر انسان یا مسئولی میتواند با استفاده از زمینه هایی که در اختیار دارد اعم از رانت و پارتی بازی و سند سازی و غیره به ثروتهای هنگفت دست یابد. قدیم مثلی بود که قاچاقچی هنگامی که مزه پول قاچاق زیر دندانش رفت دیگر نمیتواند قاچاق را ترک کند لذا این مثال اکنون برای افراد یا مسئولانی صدق میکند که بوسیله پارتی بازی و خودکار و میز خدمت مزه پولهای حرام زیر دندانش رفته و طبق معمول توبه گرگ مرگ است.
همکاری داشتم که گاهی با همکار دیگری به بودجه اداره گریزی میزدند. چند بار نصیحت کردم و به مسئول مستقیم معرفی کردم اما پس از تعهد به حراست روبرویم نشست و گفت محسن جان آیا دوست نداری آنقدر پول داشته باشی که زیر پای همسر و بچه بریزی و از زندگی لذت ببری ؟ گفتم نه هیچوقت دوست ندارم حتی از راه حلال زیرا پول زیاد باعث فراموشی تکالیف انسانی و گمراهی میشود. خلاصه مدتی گذشت تا از آن اداره به اداره دیگری منتقل شدم تا خبر رسید فرزند همان همکار سابق که خیلی سالم و فعال و چابک بود دچار معلولیت شد و همسرش نیز گرفتار عفونت داخلی و تشنج شد و مجبور شد تمام اموالش از جمله خانه پدری را بفروشد و هزینه های بیمارستان و درمان را پرداخت کند.
یقین داریم بر اساس تجربه عینی اموال حرام باعث عقوبت سخت خواهد شد و هرچه مال حرام بیشتر جمع شود عقوبت سخت تر و طولانی تر است بطوری که حرام خوار پس ار ابتلا به انواع فلاکت میگوید ای کاش به اتاقی کوچک و نان خالی قانع بودم اما گرفتار چنین عقوبت سختی نبودم.
مقام معظم رهبری در تمام دنیا به ساده زیستی شهرت دارد و ملاحظه میشود که تمام عمر شریف را در آسایش و آرامش و پناه حق سپری میکند بنابراین هر انسان دانایی میداند پول زیاد عامل غفلت از حق است لذا آنانکه دین و ایمان را با ریاضت و آگاهی کسب کردند هرگز حاضر نمیشوند مقام قناعت و بهشتی که خداوند متعال در ساده زیستی نصیبشان کرده با تمام دنیا عوض کنند.
خیلی بجا نوشته اند.
پس این نمایندگان ایثارگر کجا هستند، چکار کردند، چرا سکوت کرده اند!!
آیا پیر مرد 92 ساله با چندین سمت مهم کی بازنشسته میشود ؟
وهمینطور مرد 82ساله با 38 سمت مهم کی بازنشسته میشود ؟6
ظاهرا کشور ارث پدران جند خانواده حاکم بر کشوربوده است که در مرور زمان ثروتمند فاسد فربه وقدرتمند شده اند حالا نه برای مردم کار میکنند ونه دوست دارند قدرت را کنار بگذترند ونه اجازه ورود دیگران جالب اینکه در زمان طاغوت امریکا .پهلوی ها منابع کشور را می چاپیدند وامروزه اقا زاده ها ورانتخواران ونزدیکان مسئولین که تعدادشان به مراتب بیشتر از زمان طاغوت است وسیری ناپذیر هر روز اقازادگانی ظهور وبر روی سفره نظام چمپره میزند این فقط ملت است که تورم وسختی باید تحمل کنند انقدر جریح ونترس شده اند که ازدواج لاکچری وماشین های انچنانی وفیلم های عروسی مدل های خود را برای پز دادن در فضای مجازی میگذارند تا دل مردم را بیشتر بسوزانند
اری خانواده های خوشبخت وعروس ها مدل ولاکچری انها با مصاحبه در فضای مجازی حکایتی دارد که شنیدنیست اتگار حقشان بوده کی به کی هست
خب بله که تافته جدا بافته هستند مردم به آنها رای داده اند که هر چه زودتر با اعمال وحمایهاشون از افراد نالایق بر اساس تجربه ای که دارند کشور رو نابود کنند!
بله کاملا درست وبجا است هم اکنون بسیاری از نمایندگان دوره های قبل در بیشترشرکت های دولتی وابسته به وزارتخانه های مختلف مشغول زدوبند وباند بازی هستند شاید باورتان نشود فقط بادوروز مراجعه انهم فقط 4 ساعت چه حقوق هایی میگیرند بعد اینها میخواهند با اسرائیل بجنگند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi