شناسه خبر : 60211
دوشنبه 01 مرداد 1397 , 08:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همزمان با پیشروی‌های سریع ارتش سوریه

رژیم صهیونیستی ۸۰۰ «کلاه سفید» را فراری داد

رژیم صهیونیستی همزمان با پیشروی سریع ارتش سوریه و مقاومت در جنوب این کشور صدها تروریست موسوم به «کلاه سفیدها» را از سوریه خارج و به اردن منتقل کرد. ماموریت «کلاه سفیدها»، جنگ با بشار اسد با ابزار حقوق بشر بود!

کلاه سفید‌ها نام گروهی است که ازسوی ام.آی.6 انگلیس و سال 2013 و به ظاهر برای کمک به غیرنظامیان صدمه دیده از جنگ سوریه راه‌اندازی شد اما هدف واقعی آن، جنگ با دولت سوریه با ابزار حقوق بشر بود. حتی کار به جایی رسید که فیلم مستند «کلاه سفیدها» هم ساخته شد و جایزه اسکار گرفت تا بدین ترتیب القاء شود بشار اسد جنایتکار جنگی است!‌ این گروه اما پس از اینکه در چند برنامه افتضاح کاشت و نشان داد، برای رسیدن به اهداف پلید سازمان‌دهندگانش از هیچ دروغ و جنایتی فروگذاری نمی‌کند، رسوا شد.
اقدامات رسوای این گروه به ظاهر حقوق بشری به جایی رسید که مجله «نیوزویک» درباره‌اش نوشت: «این سازمان ظاهراً بدون در نظر گرفتن مذهب و با بی‏طرفی به انجام وظایفش می‌پردازد و اعضای این سازمان غیرمسلح هستند. اما ده‌ها تصویر و ویدئو خلاف این مسئله را ثابت می‌کند و آشکار می‌سازد که کلاه سفیدها به طور مستقیم با گروه‌های مسلح که در میان آنها جبهه النصره نیز هست همکاری می‌کنند.»
در واقع اصلی‌ترین کارکرد کلاه سفیدها تهیه فیلم‌های ساختگی و تبلیغاتی برای وارونه‌نمایی شرایط جنگ در سوریه بود. سال 2017 نیز گروهی از پزشکان سوئدی فاش کردند سازمان کلاه سفیدها، برای اینکه کودکان سوری را قربانی تسلیحات شیمیایی معرفی کنند؛ به آنها مواد بیهوش‌کننده و مخدر تزریق می‌کنند و این کودکان بر اثر دُزِ بالای مخدر، کشته می‌شوند؛ سپس کلاه سفیدها برای بهره‌برداری تبلیغاتی و سیاسی در جنایتکارانه‌ترین حالت ممکن به فیلمبرداری از این کودکان معصوم در حال احتضار می‌پردازند و چنین وانمود می‌کنند که آنها بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی ناشی از حمله ارتش سوریه به این وضع درآمده‌اند.
ورق برگشت، کلاه سفیدها ‌گریختند
حال خبر رسیده، با نزدیک شدن ارتش سوریه به مناطق مرزی با فلسطین ‌اشغالی ارتش رژیم صهیونیستی در سایه پیشروی ارتش سوریه در جنوب این کشور صدها تروریست وابسته به سازمان «کلاه سفیدها» را از سوریه به سرزمین‌های ‌اشغالی و از آنجا به اردن منتقل کرده است. در بیانیه صادر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی آمده: «حدود ۸۰۰ عنصر از کلاه سفیدها و خانواده‌های آنها از مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف نظام سوریه به اراضی ‌اشغالی منتقل شده‌اند.»
براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی این عملیات بنا به درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفته است. اردن نیز اعلام کرده که با عبور این عناصر از خاک خود تحت نظارت سازمان ملل برای استقرار در سه کشور آلمان، انگلیس و کانادا موافقت
کرده است.
گفتنی است وزارت خارجه سوریه پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا و برخی از کشورهای غربی سازمان کلاه سفیدها را برای انجام اقدامات تروریستی به ویژه تروریسم شیمیایی برای بدنام کردن سوریه و طولانی کردن مدت بحران به کار می‌گیرند و بر کسی پوشیده نیست که کلاه‌سفیدها شاخه اصلی جبهه تروریستی النصره است.
خبرهای خوش از قنیطره
خبرها از قنیطره نیز حاکی است پیشروی ارتش سوریه در این منطقه به سرعت ادامه دارد. برخی منابع نظامی در گفت‌وگو با سانا خبرگزاری رسمی سوریه گزارش دادند: «درصفوف شبه‌نظامیان فروپاشی‌های گسترده‌ای رخ داده و شاهد پیشروی یگان‌های ارتش سوریه در جنوب این کشور هستیم. این پیشروی‌ها منجر به آزادسازی تعدادی از روستاها و شهرک‌های حومه شمال غرب درعا و حومه قنیطره شده‌اند.»
 همچنین یک منبع نظامی سوریه به شبکه المنار گفته: «یگان‌های ارتش این کشور ۲۱ شهرک، روستا،‌ مزرعه و نیز یک ارتفاع استراتژیک در حومه جنوبی قنیطره و منطقه‌ای واقع در حومه درعا و قنیطره را پس از نابودی آخرین تجمعات تروریست‌ها در آنجا بازپس گرفته‌اند... همزمان با خروج اولین گروه از شبه‌نظامیان و خانواده‌هایشان از حومه قنیطره به سمت شمال سوریه یگان‌های ارتش این کشور با وارد آوردن ضرباتی مهلک به تروریست‌ها و نابودی تعداد زیادی از آنها موفق شدند کنترل شهرک‌ها، روستاها و مزارع متعددی را در حومه جنوبی قنیطره به دست گرفته و خسارات گسترده‌ای را به نیروهای انسانی و مهمات تروریست‌ها وارد آورند.»
«العالم» نیز گزارش داده: «پس از سال‌ها جنگ، ارتش سوریه در آستانه پایان دادن به نبرد در استان قنیطره قرار دارد و در نزدیک‌ترین مسیر تا جولان‌اشغالی قرار گرفت. نیرو‌های عمل‌کننده که همان نیرو‌های پیشگام در حومه شمالی درعا هستند، پس از ورود به مرز‌های اداری حومه قنیطره، در طول بیست و چهار ساعت گذشته موفق شدند کنترل بیش از ۲۸ روستا و شهر را به دست بگیرند. با وجود حمایت‌های اسرائیل از گروه‌های مسلح مخالف در جنوب سوریه، مساحت مناطق آزاد شده در این عملیات بیش از صدوپنجاه کیلومتر مربع برآورد شده است.
المیادین نیز به نقل از فرماندهان میدانی ارتش سوریه گزارش داده 90 درصد مأموریت ارتش سوریه در قنیطره انجام شد. بر اساس اعلام یک فرمانده نظامی، با آزادسازی تپه‌ای راهبردی، ارتش سوریه 90 درصد از مأموریت خود در قنیطره را انجام داده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi