شناسه خبر : 60239
سه شنبه 02 مرداد 1397 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوان ۳۰ساله‌ای که با پول شهدا در کیش بورسیه گرفت!

دکتر خجسته نماینده همدان

آقای شهیدی باید پاسخگو باشد که با چه حجت و مجوزی میلیون‌ها تومان پول بیت المال که متعلق به خانواده های شهدا و ایثارگران عزیز است را به یک جوان نالایق متهم با پرونده مفتوح در دستگاه قضایی، داده است.

حدود پنج سال پیش طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با محوریت اختلاس از بانک دی در مجلس کلید خورد. دکتر خجسته نماینده همدان و فامنین، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و مسئول این طرح که خود سابقه طولانی ای در بنیاد شهید استان ها دارد  در گفتگو با مشرق به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته و عزم جدی فراکسیون برای مبارزه با مفسدین اقتصادی از جمله آقای م. ص یکی از متهمین اصلی این پرونده که از ژن خوب نیز بهره برده، می پردازد.

**جناب آقای دکتر؛ بفرمایید آخرین وضیعت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و بانک دی به کجا رسیده است؟

این پروژه، بسیار طاقت فرسا و سخت بود چراکه مقاومت سیستمی و لابی ها زیادی در برابرش قرار داشت حتی تعدادی از همکاران خودمان نیز مدافع طرف مقابل شده بودند.   ولی با این اوصاف با تلاش و پیگیری شبانه روزی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی با هدایت فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، در حال حاضر پرونده در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت شامل ۱۱ کیس پرونده و هزاران صفحه سند و نظرات کارشناسی در حال بررسی است که با دستور ریاست قوه و دادستان محترم استان تهران، موضوع به صورت ویژه و آنی دردستور کار قرار دارد و ان شاء الله تا یکی دو ماه آینده منجر به صدور کیفرخواست های لازم و برگزاری جلسات دادگاه خواهد شد.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه جدی جامعه ایثارگری و عزم رهبری نظام برای احیای حقوق این قشر ارزشی و بابرکت، طرح دوم تحقیق و تفحص نیز در دستور کار قرار دارد که ان شاء الله به زودی کلید خواهد خورد.

** در رسانه‌­ها مطرح شده که مدیران متخلف در این پرونده عزل شده و برخوردهای لازم صورت گرفته است. این برخوردها به چه صورت و در چه سطوحی بوده است؟

ریاست بنیاد شهید، حجت الاسلام شهیدی در جلسه ای گفتند که چهار نفر از مدیران متخلف از بنیاد کنار گذاشته شده و با آنها کاملا قطع رابطه شده است. برای نمونه آقای م. ص، خواهرزاده یکی از مدیران ارشد بنیاد که با سی سال سن بدون هیچ گونه تخصص و سابقه خاصی به مدیریت عالی رسیده بود کلا از بنیاد اخراج شده است. متاسفانه علی رغم ادعاهای صورت گرفته طبق مستندات موجود در فراکسیون این فرد در طول این مدت از بنیاد حقوق و اضافه کاری دریافت کرده و با پول شهدا بورسیه دکتری در دانشگاه آزاد کیش شده و همین یکی دو روز اخیر با موافقت آقای شهیدی در حال مامور شدن از بنیاد شهید به شرکت نفت پاسارگاد از زیر مجموعه شستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مردم و به ویژه جامعه ایثارگری از مسئولین نمی پذیرند به جای برخورد با فساد، چنین رانت و حاشیه امنی برای یک متهم اقتصادی ایجاد کنند و توده فساد از ارگانی به ارگان دیگر جابه جا و در جای جای سیستم اقتصادی تکثیر شود. ما در فراکسیون قاطعانه و بدون هیچ گونه ترسی پیگیر چنین موضوعاتی هستیم و تمام همت و عزم خود را برای سلب آسایش و ربودن خواب از چشمان مفسدین اقتصادی می کنیم.  

مردم دنبال شفافیت هستند. مردم از ما مطالبه دارند که اسامی این افراد به رسانه ها گفته شود نه این که آقازاده ها به مجموعه­ای اقصادی که حیاط خلوت دولت محسوب می شود، فرار کنند.

جالب است که همین فرد برای تطهیر و گم کردن رد درآمدهای مشکوک خود به حوزه های فرهنگی و هنری ورود کرده  و با جازدن خود به عنوان تهیه کننده فیلم‌­های ارزشی به دنبال کسب اعتبار بوده که با اطلاع رسانی به موقع، جلوی این کار گرفته شد.

**با توجه به مطالبه مردم و تاکید جنابعالی برای برخورد جدی، مطالبه شما و فراکسیون و گام بعدی چه خواهد بود؟

اولا آقای شهیدی باید پاسخگو باشد که علی رغم ادعاهای گذشته با چه حجت و مجوزی میلیون ها تومان پول بیت المال که متعلق به خانواده های شهدا و ایثارگران عزیز است را به یک جوان نالایق متهم با چنین پرونده مفتوحی در قوه قضاییه داده است.

دوما فراکسیون با توجه اسنادی که در دست دارد و از طریق مراجع مربطه از انتقال آقای م. ص به شستا جلوگیری به عمل خواهد آورد تا پرونده قضایی ایشان در موضوع اختلاس بانک دی تعیین تکلیف شود.

سوما دیگر با توجه به وضیعت اقتصادی و اجتماعی موجود، ملاحظه کاری را به هیچ اندازه جایز نمی دانیم. این فقط یک نمونه کوچک بوده و در موارد مشابه نیز همین گونه قاطعانه و جدی پیگیر موضوعات تا به سرانجام رسیدن پرونده‌ها هستیم.

به نقل از مشرق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi