شناسه خبر : 60265
چهارشنبه 03 مرداد 1397 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغییرات احتمالی کابینه


گفته می‌شود تغییر وزیر اقتصاد و رؤسای بانک مرکزی و برنامه و بودجه قطعی شده است.
به گزارش تابناک، شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور در خصوص انجام تغییرات در کابینه به جمع‌بندی نهایی رسیده است و به زودی شاهد تغییراتی در بخش‌هایی از دولت که عمدتا شامل حوزه‌های اقتصادی است، خواهیم بود.
همان‌طورکه در بسیاری از رسانه‌ها و محافل تاکنون نقل شده، اولین تغییر کابینه در ساختمان شیشه‌ای خیابان میرداماد، یعنی بانک مرکزی اتفاق خواهد افتاد و «ولی‌الله سیف» پس از 5 سال صندلی رئیس کلی را تحویل خواهد داد. اتفاقی که با کناره‌گیری دبیر کل بانک مرکزی مقدمات آن آغاز خواهد شد و گفته می‌شود که به زودی معاون ارزی این بانک نیز از این جایگاه کنار خواهد رفت تا فضا برای استقرار تیم و تفکر جدید بر این مجموعه مهیا شود.
خبر رسیده که جانشین سیف شخصی خواهد بود که مدت کمی است ریاست بیمه مرکزی را تحویل فرد دیگری داده و حکم او برای سفارت ایران در چین صادر هم شده است، اما او که هنوز در ایران به سر می‌برد، به این ماموریت نخواهد رفت و توسط رئیس‌جمهور در کابینه به کار گرفته خواهد شد. او کسی جز «عبدالناصر همتی» نیست. او از سال 73 تا 85 رئیس بیمه مرکزی بود و در سال 92، مدیرعامل بانک ملی شد.
خبر دیگر اینکه، برخلاف تکذیب «محمدباقر نوبخت» و اینکه او گفته همچنان به کار خود در سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد داد؛ رفتن او از این سازمان قطعی شده و پس از این او در دولت تنها عهده‌دار جایگاه «سخنگویی» خواهد بود.
«علی طیب‌نیا» وزیر موفق امور اقتصادی و دارایی در دولت یازدهم فردی است که جانشین نوبخت در ساختمان خیابان بهارستان می‌شود.
تابناک می‌افزاید: دیگر تغییر در کابینه که جابه‌جایی او به قطعیت رسیده است در مورد «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود. گفته می‌شود که رفتن کرباسیان از این وزارتخانه قطعی شده است، اما او از کابینه جدا نخواهد شد، بلکه جایگزین یکی دیگر از وزیران(احتمالا وزیر صنعت، معدن و تجارت) خواهد شد که او نیز عملکرد مناسبی در وزارتخانه خود برجای نگذاشته است. البته خبرهایی هم در خصوص گزینه‌های جانشینی کرباسیان مطرح شده و گفته می‌شود «شاپور محمدی» جایگزین کرباسیان خواهد شد.
آنچه تاکنون در خصوص تغییرات در کابینه به نقطه نهایی رسیده است، مربوط به بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و یکی دیگر از وزارتخانه‌هایی نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت است که رئیس‌جمهور بنا دارد طی هفته جاری و هفته آینده آن را نهایی کرده و به صورت رسمی اعلام نماید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi