شناسه خبر : 60306
یکشنبه 07 مرداد 1397 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۲ روز کسر خدمت مابازای یک ماه ایثارگری

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، ستاد کل نیروهای مسلح به ازای هر ماه با ۱۲ روز کسر خدمت فرزندان ایثارگران موافقت کرد.

فاش نیوز - سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، ستاد کل نیروهای مسلح به ازای هر ماه با 12 روز کسر خدمت فرزندان ایثارگران موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ما، با اعلام جزئیات طرح جدید کسری خدمت فرزندان ایثارگران، مصوبه قبلی درباره کسر خدمت ملغی شده است. اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافق ستاد کل و فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تصویب طرح جدید کسری خدمت ایثارگران در مجلس، فرزندان همه ایثارگران به ازاء هر ماه سابقه ایثارگری 12 روز کسری خدمت دریافت خواهند کرد.

 نماینده ایثارگر مردم شهرکرد در گفت ‌و گو با  خانه‌ ملت اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه حکمی وجود داشت که به نسبت هر ماه خدمت ایثارگران در جبهه‌ های حق علیه باطل یک ماه کسری برای فرزندان آنها در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آمارهایی که ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد تعداد کسانی که شامل این طرح می ‌شوند نزدیک به 300 هزار نفر است و نیروهای مسلح ظرفیت پایان دادن به خدمت این تعداد از سربازان وظیفه را نداشت؛ در نتیجه می‌ بایست اولویت بندی کرده و سالانه 20 هزار نفر شامل این طرح شده و از آن بهره بگیرند.

وی ادامه داد: بر اساس استعلام نیروهای مسلح، تعداد افرادی که شامل این اولویت می ‌شدند طبق حداکثر ماه حضور در جبهه بود و شامل افرادی شد که بیش از 28 ماه سابقه خدمت در جبهه را داشتند و عملا  افرادی که پایین تر از این میزان حضور را در جبهه داشتند نمی ‌توانستند از آن استفاده کنند. به همین دلیل این طرح امکان اجرایی شدن نداشت و متوقف شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این راستا به جهت استفاده تمامی ایثارگران از کسری خدمت برای فرزندان شان، طرحی را پیشنهاد دادیم که به ازای هر ماه سابقه ایثارگری 12 روز کسری خدمت به فرزندان رزمندگان، و آزادگان و جانبازان تعلق بگیرد.

نوریان یادآور شد: نیروهای مسلح برای این طرح سقف 9 ماه را قرار دادند که با مخالفت نمایندگان رو برو شد و در نهایت بدون داشتن سقف دریافت کسری خدمت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تصویب رسید و بعد از کسب اجازه از مقام معظم رهبری اجرایی خواهد شد.

Related image

کسر خدمت ایثارگری

با تصویب کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، به ازای هر ماه جبهه، هر درصد جانبازی و هر ماه اسارت والدین 12 روز کسر خدمت به مشمولان تعلق می گیرد.

جانشین  سازمان وظیفه عمومی ناجا در این باره به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: نحوه اجرای بند (د) ماده 88 قانون در کمیسیون برنامه ششم توسعه امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد به ازای هر ماه جبهه، هر درصد جانبازی و هر ماه اسارت والدین، 12 روز کسر خدمت به مشمولان تعلق گیرد.

سردار ابراهیم کریمی افزود: در اجرای این قانون طبق مصوبه قبلی که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته بود، سالی20 هزار نفر با بالاترین سطح ایثارگری می توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند که از سال گذشته برای دارندگان امتیازات ایثارگری 28 و 29 اجرا شد که به دلیل محدودیت در اجرای این قانون، سایر ایثارگران به خصوص مشمولان حین خدمت امکان بهره مندی از این تسهیلات را نداشتند.

وی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته این امکان فراهم شده فرزندان همه ایثارگران بدون هیچ گونه محدودیتی از لحاظ زمانی، سنی و ... بتوانند از این امتیاز بهره مند شوند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در آینده نزدیک این کسر خدمت اجرایی خواهد شد، ادامه داد: با تصویب نهایی این قانون، برای افرادی که منتظر تغییرات و تحولات نهایی بوده اند، فرصت خوبی برای شروع به خدمت سربازی و بهره مندی از این تسهیلات ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: مشمولان واجد شرایط کسر خدمت ایثارگری با امتیاز 28 و 29 همچنان می توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 )مراجعه کنند.

http://images.hamshahrionline.ir/images/2018/2/position36/18-2-21-17332717.jpg

بهره‌مندی ۲۰ هزار فرزند ایثارگر

این در حالی است که از دیدگاه رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، فرجام قانون مربوط به کسر خدمت فرزندان ایثارگران بهره ‌مندی ۲۰ هزار فرزند ایثارگر تا پایان سال 96 از قانون مربوط به کسر خدمت ایثارگری بود.

حجت‌ الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط ‌کریم در گفت ‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به آخرین تبادل نظرهای مجلس با ستاد کل نیرو‌های مسلح متذکر شد: نشست‌ های مختلفی درباره اجرای این قانون با مسئولین امر برگزار و این نشست‌ها نتایجی خوبی را در بر داشت.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر مقداری تعلل از سوی دوستان در ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره این قانون وجود دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده سعی داریم هر چه سریعتر این تعلل را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: از ابتدا هم بنا بود۲۰ هزار نفر از این قانون و کسری آن استفاده کنند که سعی می‌کنیم با مذاکره این موارد را حل و فصل کنیم.

نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطر نشان کرد: پس از رفع پاره ای از موانع  قرار است ۲۰ هزار نفر از این قانون در سال جاری بهره ‌مند شوند.

این در حالی است که تعلل یک سال ستاد کل و عدم ارائه آمار نارضایتی بسیاری از اعضای جامعه ایثار را موجب شد.

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران است گفت: در صورت بی توجهی از تمامی اهرم های قانونی برای برخورد با دستگاه های متخلف استفاده خواهیم کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد خاطر نشان کرد: در جریان بررسی بندهای مربوط به ایثارگران و کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر در لایحه برنامه ششم نماینده ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشت و تصویب این مواد تنها با نظر نمایندگان نبوده و در مورد متن، مدت و تخفیفات نظرها اخذ شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: نظر اجماعی نمایندگان دستگاه های تخصصی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه و ستاد مشترک نیروهای مسلح در مورد پیش نویسی  که در کمیسیون تلفیق تصویب شد اخذ و در واقع تهیه پیش نویس با حضور این دستگاه ها انجام شد.

وی ادامه داد: در نهایت پیش نویس در کمیسیون تلفیق تصویب و ابلاغ شد و ستاد کل ایراداتی را مطرح کرد که در این رابطه با حضور دکتر لاریجانی و فرمانده ستاد نیروهای مشترک نشست مشترکی برگزار و تصمیمی جهت اجرا گرفته شد که بر اساس آن مقرر شد ۲۰ هزار نفر از این قانون (قانون مربوط به کسر خدمت فرزندان ایثارگر) تا پایان سال بهره‌مند شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم افزود: هر چند باید تمامی فرزندان ایثارگر از مزایای این قانون بهره مند می شدند اما با انتخاب 20 هزار نفر توافق کردیم که زمینه اجرایی شدن قانون فراهم شود در حالی که حتی کسر خدمت این 20 هزار نفر نیز تحقق نیافت و در واقع با اعصاب و روان فرزندان ایثارگر بازی شد.

لازم به ذکر است که در نشست سال گذشته دکتر لاریجانی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد: با توجه به تاکید قانونگذار بر رعایت مصالح و نیازهای نیروهای مسلح مقرر گردید مشمولان بند د. ماده ۸۸ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه در طول برنامه سالانه حداکثر ۲۰ هزار نفر را براساس بالاترین درصد و سهم جانبازی، آزادگی و رزمندگی که در این قانون مشخص شده از معافیت‌ های مقرر بهره‌ مند شوند، همچنین مقرر شد بند ۵ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۶ هرچه سریعتر اجرایی شود.

براساس این گزارش در بند د. ماده ۸۸ قانون برنامه ششم آمده است در صورت اذن فرمانده کل قوا فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هر درصد از جانبازی مشمول یک ماه کسر خدمت شوند. همچنین در تبصره این بند تصریح شده که بهره ‌مندی فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد مشخص می ‌شود و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل خواهد شد.

همچنین در بند ۵ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۶ آمده: فرزندان ایثارگر مشمول ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده مشروط به عدم غیبت ‌شان و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر با هر مقطع تحصیلی مشمول ردیف اول جدول با اعمال ۵۰ درصد تخفیف می ‌شوند.

Image result for ‫نوروزی در مجلس‬‎

بر پایه این گزارش در اواخر سال ۹۵ در جریان بررسی و تصویب قانون برنامه ششم توسعه، بندهای مربوط به ایثارگران چندین بار بین کمیسیون تلفیق و صحن علنی دست به دست شد؛ سرانجام بند هایی مرتبط با ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه با اصلاحات و ملاحظات بسیار به تصویب رسید، یکی از مهم‌ ترین بندهای این بخش مرتبط با کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر بود.

بر اساس بند ۱۱ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی، از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه برخوردار می ‌شوند.

این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس برای رفع ایراد شورا، اذن فرماندهی کل قوا را در ابتدای ماده قرار داد.

اواخر تیر ماه سال گذشته فرمان اجرای قانون برنامه ششم صادر و  این در شرایطی بود که بخش مربوط به کسری خدمت ایثارگران در قانون برنامه ششم، کماکان در هاله‌ای از ابهام بود.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه گفت که مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه به این سبب تعیین تکلیف نشده که نیازمند اقدام کارشناسی است.

پس از آن، جلسه ‌ای میان فراکسیون ایثارگران مجلس با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تعیین تکلیف مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم برگزار شد؛ آنطور که حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس اعلام کرد در جلسه مزبور، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح چنین مطرح کردند که با اجرای مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر به دلیل معافیت یا کسر خدمت تعداد بسیاری از فرزندان ایثارگر، پادگان‌ها خالی از سرباز خواهد شد. در همان جلسه مسئولان ستاد کل خواستار تهیه لیستی از مشمولین این قانون شدند.

مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح بر این باور هستند که مشمولان قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر به ۷۰ هزار نفر هم می‌رسند؛ اما فراکسیون ایثارگران مجلس این آمار را قبول ندارند و معتقدند آمار مشمولان قانون فوق‌ الذکر به مراتب کمتر از میزان ارائه شده از جانب ستاد کل است و به ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر می‌ رسد.

ششم شهریور ماه سال 96 اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس جلسه‌ ای با محوریت قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر با وزیر دفاع برگزار کردند.

در اواسط شهریور ماه همان سال نیز پس از نامه جمعی از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس و برگزاری جلسات فراکسیون ایثارگران با رئیس مجلس، جلسه‌ ای میان مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس جهت بررسی علل مخالفت ستاد کل با اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر، برگزار شد.

در این جلسه، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح با اجرای قانون خرید و کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر مخالفت کردند و اعلام داشتند که این قانون باید به نوعی اصلاح شود که به جای یک ماه کسر خدمت به ازای یک ماه حضوردر جبهه یا اسارت ۹ روز خدمت کسر شود.

در همان جلسه، مسئولان ستاد کل اعلام داشتند که نامه‌ای در رابطه با قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران و دلایل امکان ناپذیر بودن اجرای آن، به محضر مقام معظم رهبری ارائه کرده‌اند و معظم له فرموده‌اند موضوع را حل کنید. اما به گفته رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، مسئولان ستاد کل، حل موضوع را منوط به اصلاح قانون از جانب مجلس کرده‌اند.

هفدهم مهرماه، جلسه‌ ای میان علی لاریجانی رئیس مجلس و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون تعیین تکلیف قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر برگزار شد.

همچنین دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، پیرامون این جلسه اطلاعیه ای صادر کرد و در آن متذکر شد که برای چگونگی اجرای بند (د) ماده ۸۸ قانون برنامه ۵ساله ششم توسعه جلسه ‌ای به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه چند نفر از مسئولان ستاد کل و نمایندگان مجلس از جمله آقایان نوروزی، امیرآبادی و جعفر زاده ایمن آبادی در روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که پس از بررسی جوانب گوناگون این موضوعات مقرر گردید با توجه به تأکید قانون گذار بر رعایت مصالح و نیازهای نیروهای مسلح، حداکثر ۲۰ هزار نفر از مشمولان بند (د) ماده ۸۸ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه در طول برنامه سالانه بر اساس بالاترین درصد و سهم جانبازی، آزادگی و رزمندگی که در این قانون مشخص گردیده از معافیت‌ های مقرر در آن بهره ‌مند شوند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
هرچی میکشیم از آقای نوروزی حضرت حجت الاسلام دست از سر ایثارگران بردار .پدر ایثارگران درآوردی. مجلس دهم ظلم های بیشماری علیه خانواده شهدا و ایثارگران کرد اون از سهمیه کنکور ایثارگران اینم از کسری خدمت.اقای نوروزی برو خونه بشین.بخدا خسارتت کمتره. بنیاد شهید که مثل همیشه خوابه فراکسیون ایثارگران هم که بر علیه ایثارگران .خدا شر ظالمان و ریاکاران از سر ایثارگران کم کنه
این تو ضیح ها رو همه ی فرزندان ایثارگر حفظ هستن سه ساله تو سایت های مختلف سر میزنن ولی این حقش نیست بعد این همه بلاتکلیفی سه روز اضافه کنن لااقل بند د قانون۸۸ درست اجرا کنن بالای۲۴معاف زیر ۲۴ ۱۲ روز
دیگه چشم و امیدمون به رهبر عزیزه گوشه چشمی به فرزندان ایثارگر بکنه و اذن بده که زیر۲۴ کسری وبالای۲۴ معاف نمایندگان مجلس توی هر قانونی سه سال علافی و بعد هم تسلیم ستاد شدن ظلمه
مثلا چرا بالای 24 معاف.منم 22 میخوام معاف بشم.به جای دوازده روز باید بیشتر میدادند
هرچند ستادکل کلاه برسر ما گذاشت وفقط فرزندان خودشان را معاف کردند اما ما راضی به این هستیم که به ازای قانون هایی که ازطرف سازمان ملل برای فرزندان ایثارگران گذاشته است برخود نماید درقانون. سازمان ملل آمده که تمامی فرزندان افرادی که درجنگ به شهادت یا اسیر یا جانباز شدند میتوانند از این مفاد قانون استفاده ه کنند ،این درحالی است که شما فقط برای فرزندان خود و اطرافيان این کار راانجام داده اید چطور شما آلمان را نگاه نمیکنید که پس از جنگ جهانی دوم هنوز درحال خدمت گزاری به آن افراد هستند ،به همین منظور تقاضا میرود به صحبت های اینجانب توجه فرماييد که در عدم توجه دچار نفرین و بلا نشوید سپاس از شما که میخوانید و عمل میکنید
خدا ازشون نگذره.این همه گفتن کسری کسری آخرش به زبان ایثارگران شد که فراکسیون ایثارگران خوابه تو مجلس؟ آقای نوروزی که چیز دیگه ای می گفت! بازم حقیقت نگفتن؟! در بحث سهمیه ایثارگران هم همین کار را کردن. خدا نگذره ازشون.فقط به نفع دولت کار می کنه.
یعنی قشنگ ستاد زد زیر همه چی نمیدونم مجلس این وسط هیچ کاری ازشون بر نمیاد جلو ستاد بایستن و قانون اجرا بشه
از نمایندگان مجلس و رهبر خواهش میکنم لااقل طبق بند د قانون ۸۸ بدون کم وکسری اجرا بشه و بالای ۲۴ ماه معاف بشن این حقشونه بعد این همه انتظار
یعنی قشنگ ستاد زد زیر همه چی نمیدونم مجلس و رهبر عزیز این وسط هیچ کاری ازشون بر نمیاد جلو ستاد بایستن و قانون اجرا بشه
از نمایندگان مجلس و رهبر خواهش میکنم لااقل طبق بند د قانون ۸۸ بدون کم وکسری اجرا بشه و بالای ۲۴ ماه معاف بشن این حقشونه بعد این همه انتظار و پول چمع کردن از مردم برای ثبت نام ایثارگران
بیشتر افراد ثبت نامی از سهمیه ی خود استفاده کردن و دوباره ثبت نام کردن که شاید معاف بشن و خود ستاد هم میدونه تعداد ایثارگران خیلی کمتر از اینهاست فقط با احساس وقت فرزندان ایثارگر بازی کردن و هیچ کسم نیست حق ما ایثارگران رو بگیره
این نهایت بی انصافیه بعد سه سال سه روز
ما عادت کردیم زیر بار زور بریم هیچ کس هم مدافع این ملت نیست چرا باید ایثارگران قانونی که رهبر اذن داده ستاد زیر پاش بزاره ستاد باقیمانده نظام شاهنشاهیه زور گو و مستبد
واقعا زحمت كشيدند بعداز اين همه مدت خدا از شما ها نگذره انشالله
حالا اگر بچه هاي اقايون بودند همين كارو مي كردند
خدا نبخشه كه بايد جوانان ماهم پاسوز ما بشن
با سلام باز هم بی عدالتی ادامه پیدا کرد چرا که فرزند یک جانباز 24 درصد حدود 10 ماه کسر خدمت و فرزند یک جانباز 25 درصد بیش از دو برابر اگر قرار بر این است پس برای همه اجرا گردد ضمنا انهایی که کادر رسمی هستند را از داوطلبان جدا نمایید تا عدالت برقرار گردد چرا که تفاوت است بین یک نظامی که خانه اش در اهواز بوده وو هشت سال جبهه برای او حساب شده و رزمنده ای که از دورترین نقاط خانه و خانواده را رها کرده و برای دفاع از کشود داهی جبهه ها شده است فکر کنم باید کمپین نه بع این بیعدالتی فعال گردیده و از طریق نمایندگان ایثارگر و دفتر مقام معظم رهبری پیگیری شود.
من این مصوبه ستاد کل را لطف به ایثار گران نمی ئتنم بلکه بی عدالتی محض و نوعی ظلم خفی می دانم
بی عدالتیست که چرا همه رایثار گران در طول 30سال بعد از جنگ با یک چشم به آنها نگاه نشد
چطور در یک مقطع به ازای هر ماه یک ماه کسر خدمت در مقطع دیگری 15روز کسر خدمت در مقطعی اصلا جبهه را به حساب نیاوردند و امروز 12روز حساب می کنند
این یک بام و دو هوا یعنی چه ؟ چرا فرق قایل می شوید ؟
ظلم است چون.................................................................
........................................................................................
.......................................................................................
توربخدا هرکاری میکند فقط سریعتر تماازاین. بلا تکلیفی راحت شیم واقعا من یک دارم دیوانه میشم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi