شناسه خبر : 60318
یکشنبه 07 مرداد 1397 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت شهید مکیان از روحانی شهید فاطمیون+فیلم

سال ۹۲ بود که روحانی متواضع و مبلغ علوم دینی افغانستانی، برای نخستین بار لباس رزمندگی به تن کرد و در قامت یک رزمنده مدافع حرم همراه با همرزمانش در لشکر فاطمیون برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شد.

روایت شهید مکیان از روحانی شهید فاطمیون+فیلم

شهید احمد مکیان یکی از روحانیون و ورزشکاران شهرک طالقانی ماهشهر و حافظ کل قرآن بود. این شهید مدافع حرم سال 1374 در کوی طالقانی (کوره‌ها) در ماهشهر به دنیا آمد و سپس در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در آبادان تربیت شد. پدر این شهید والامقام، مجید مکیان از روحانیون معروف آبادان به شمار می‌رود. شهید احمد مکیان از جوانترین شهدای مدافع حرم به شمار می‌رود. او یکی از رزمندگان ایرانی لشکر فاطموین بود که از ناحیه پهلو، مورد اصابت موشک قرار گرفت و در خرداد سال 95 به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. او یکی از همرزمان حجت الاسلام شهید هاشمی نژاد از روحانیون شهید فاطمیون بود و خاطرات بسیاری از او داشت.

شهید سید محمدمهدی هاشمی‌نژاد در دهمین روز از شهریور 1360 در یک خانواده مذهبی و اصیل افغانستانی ساکن مشهد مقدس به دنیا آمد. پدر او حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب‌الله هاشمی‌نژاد از اساتید حوزه علمیه بود. سال 1380  با ورود به مدرسه علمیه مؤمنیه از مدارس تابعه جامعه المصطفی العالمیه (مرکز جهانی علوم اسلامی سابق)، رسماً طلبه حوزه علمیه قم شد. سال 92 بود که روحانی متواضع و مبلغ علوم دینی افغانستانی، برای نخستین بار لباس رزمندگی به تن کرد و در قامت یک رزمنده مدافع حرم همراه با همرزمانش در لشکر فاطمیون برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شد. و بعد از بارها حضور در سوریه، 22 اسفند ماه سال 94 بود که توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. اما 9 ماه طول کشید تا پیکر مطهر این شهید مدافع حرم افغانستانی به خانه بازگردد.

فیلمی از خاطره گویی شهید مدافع حرم احمد مکیان از روحانی شهید «سید محمد مهدی هاشمی نژاد» توسط مرکز رسانه‌ای فاطمیون تولید شده است که در ادامه قابل مشاهده است:

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi