شناسه خبر : 60370
پنجشنبه 11 مرداد 1397 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلایه یک جانباز بیرجندی در یک دیدار!

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، هنوز نوای شیرین پیروزی انقلاب اسلامی از ذهن مردم غیور و همیشه در صحنه ایران فراموش نشده بود که دشمن نبرد نابرابر دیگری را آغاز کرده بود.

تجاوز بیگانگان به کشور همه را به خروش آورده بود. وقتی صدای پای تهاجم به گوش رسید مرد، زن پیر و جوان به میدان آمده و سینه را سپر کردند تا با بیرون راندن دشمن، سایه ننگین حکم‎فرمایی و زورگویی استکبار را از ایران، دیار غیورمردان و شیرزنان بزدایند.

جنگ بود و آتش، یک سوی میدان دشمنی تازه نفس با تمام توان و تجهیزات نظامی و سوی دیگر میدان مردان و زنانی که با تنها دارایی اما بزرگترین دارایی یعنی امید و توکل به خداوند و با تنها سلاح خود که ایمان بود به میدان آمده بودند.

بیانش سخت و باورش دشوار است که عزیزترین آدم‎های زندگی‎ات را راهی میدان توپ، خمپاره و آتش کنی، اما هدف، بزرگتر و مقدس‎تر از آن بود که بشود با جان ناقابل مقایسه‎ کرد دفاع از اسلام و وطن همان چیزی که مرد، زن، پیر و جوان و خردو کلان را به رویارویی با دشمن فراخوانده بود تا نقشی را از خود به یادگار بگذارند که نه تنها دشمنان آرزوی تصاحب وجبی از خاک ایران را با خود به گور بردند بلکه هنوز که هنوز است نام ایران لرزه بر اندام دشمنان می‎اندازد.

 تاریخ اسلام اثبات کرده است که این قافله، قافله‎ای نیست که محدود به زمان و یا مکانی شود، روزی در این سوی مرزها و امروز مدافعان حرم در آن سوی مرزها جان شیرین خود را در راه ارزش‎ها فدا می‎کنند تا با زنده کردن فرهنگ سرنوشت‎ساز شهادت دشمنان را از نفوذ به دژهای مستحکم اسلام مأیوس کنند.

همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، دیدار با جانبازان و خانواده شهدای 8 سال دفاع مقدس و فراموش نکردن آن ها، کمتر از شهادت نیست، لذا حجت الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به تأسی از سخنان رهبر معظم انقلاب با جانباز 70 درصد دوران انقلاب، خانواده شهید شعیبی دیدار و گفتگو و در انتها نیز در ختم مادر شهید قهوه چی شرکت کرد.

حضور چندین تن از مسئولان خراسان جنوبی، از جمله حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه استان، دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند، عنایتی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) و هامی معاون بنیاد شهید استان از نکات قابل توجه در این دیدارها بود.

اولین مقصد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار با علی حاجی آبادی، جانباز 70 درصد انقلاب بود.

علی حاجی‌آبادی در مهرماه سال 1361 ، در حالی که 15 سال بیشتر نداشت و در دوران تحصیل دبیرستان بود، وارد جبهه می‌شود، وی در سال 1362 بر اثر ترکش خمپاره به پا و شکم در جنگ تحمیلی مجروح شده و به درجه جانبازی نائل می‌آید.

                             

این جانباز دفاع مقدس در سال 1364 ازدوج کرده و بعد از مدتی وارد جهاد سازندگی شده و مشغول به خدمت‌رسانی‌می‌شود.

گلایه جانباز دفاع مقدس از عدم مناسب سازی خیابان‌ها

حاجی آبادی از وضعیت برخی خیابان‌ها و ادارت گلایه می کند و می گوید: متأسفانه  زمانی که شهرداری خیابان‌ها و پیاده روها را درست می‌کند فضایی را برای عبور ویلچرنشینان قرار نمی‌دهد.

وی افزود: تعبیه یک مکان برای عبور و مرور ویلچرنشینان نیازمند اعتبار کلانی نیست، به طور مثال در همین خیابان غفاری زمانی که رفت و آمد می‌کنم جایی تعبیه نشده و جهت عبور با ویلچر باید از مردم کمک بگیرم.

از جانبازان و ایثارگران کسب نور می‌کنیم

حجت الاسلام و المسلمین عبادی پس از شنیدن درد و دلهای این جانباز دفاع مقدس در آغاز سخنانش با بیان اینکه ما از جانبازان و ایثارگران کسب نور می‌کنیم، بیان داشت: زحمات جانبازان کمیاب است و این افراد مجاهدت‌های سختی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام اجر و مزد جانبازان و ایثارگران ذخیره آخرتشان است، خطاب به حاجی‌آبادی، مطرح کرد: شما نمره اصلی را در کلاس‌های عملی گرفتید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه عمر ماندنی نیست، اضافه کرد: آن‌هایی که در ارزش‌های الهی، انسانی و معنوی توفیق پیدا کردند و از وجودشان سرمایه‌گذاری کردند، برد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خوشا به حال کسانی که در راه احقاق حق و ابطال باطل قدمی برداشتند و سرمایه‌گذاری کردند چرا که عمر اگر عمر نوح هم باشد آب می‌شود و از آن چیزی باقی نمی‌ماند.

                               

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: اشتغال یکی دیگر از دغدغه های امروز خانواده شهدا و ایثارگران است که بیشتر افراد جامعه با آن درگیر هستند.

سالاری با بیان اینکه خراسان جنوبی صنعت قدرمتمندی ندارد تا زمینه ای برای اشتغال جوانان ایجاد کند، بیان کرد: از این رو مسئله اشتغال همواره به عنوان یکی از دغدغه های مهم استان بوده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در حال حاضر خراسان جنوبی محل ارتقاء مدیران غیربومی شده در حالی که نیروهای توانمند زیادی در خود استان وجود دارد که در عرصه های مدیریتی در سایر نقاط کشور به خوبی درخشیده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیرجند همچنین از عدم مناسب سازی محیط شهری انتقاد کرد و گفت: باید محیط شهری برای عموم افراد جامعه مناسب سازی شود.

دومین مقصد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، منزل شهید عباس شعیبی و دیدار با خانواده وی بود.

گذری بر زندگی نامه شهید

شهید عباس شعیبی فرزند غلامرضا در سال 1333در روستای گسک ازتوابع شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود و دوران کودکی و تحصیلات ابتداییش را در زادگاهش گذراند سپس تحصیلات را رها کرد و به کار کشاورزی و قالیبافی پرداخت.از کودکی با علاقه ای که به مادر داشت در کارهای خانه به او کمک می کرد و حتی برای شستن ظرف ها به سر جو می رفت و به طعنه زدن های مردم توجه ای نداشت و می گفت "این کار دختر و پسر ندارد."

در 22 سالگی ازدواج کرد و به همراه خانواده به بیرجند مهاجرت کرد. مدتی به کار رنگ آمیزی پرداخت و بعد به استخدام رسمی سپاه پاسداران در آمد و چندین مرتبه در صحنه های نبرد شرکت نمود. هربار که به مرخصی می آمد با روحیه ای شاداب و مصمم تر از قبل به جبهه برمی گشت. مسئول بسیج عشایری شد و با پشتکار فراوان در بسیج نیرو و اعزام آنها فعالیت نمود. در تربیت فرزندانش بسیار حساس بود ودائم به همسرش در خصوص تربیت صحیح فرزندان سفارش می نمود. در آخرین اعزام فرماندهی گروهان تیپ شهدا را برعهده داشت پس از نبردی شجاعانه در 11 شهریور ماه 1365 در عملیات کربلای 2 در منطقه حاج عمران بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید پس از تشییع در شهرسان بیرجند به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شد.

                           

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه این دیدار اظهار کرد: روستای گسگ از جمله روستاهایی است که در زمان انقلاب و همچنین دفاع مقدس پیشرو بوده است و این یک اتفاق نیست بلکه ریشه در گذشته دارد.

وی با بیان اینکه توفیقاتی و رشدی که در یک جامعه حاصل می شود به اصالت خانواده ها برمی گردد، ادامه داد: امام راحل نیز هنگامی بر این مسئله تاکید داشتند که اگر به منطقه ای می روید و می‌بینید که دارای فرهنگ نابی هستند، بدانید که در آن مکان مردمان و عالمان بزرگی حضور داشته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از 1400 سال آنچه از لبنان و حزب الله دنیا را پر کرده است، محصول تبلیغات دوران تبعید حضرت ابوذر غفاری به شامات می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: دنیا، دنیای آزمایش است و مشکلات هم به زندگی گره خورده است و حل برخی از مشکلات در برخی موارد در دست اشخاص است که بعضا کم‌کاری می کنند.

فرزند شهید شعیبی نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر اگر مشکلات را بیان نکنیم، بهتر است، زیرا در این مدت اخیر همه گرفتار شده ایم.

وی با بیان اینکه به مسئولین توصیه کنید که به وضعیت فرزندان شهدا رسیدگی کنند، گفت: اگر در برخی موارد، کار جهادی صورت می گیرد، در رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا نیز جهادی کار کنند، البته رسیدگی به امورات خانواده ها نسبت به سال گذشته بهتر شده ولی آنطور که باید نیست و مورد توجه مسئولان قرار نمی گیرد.

                            

یکی از مسئولان حاضر در این دیدار خطاب به نماینده ولی فقیه در خصوص مشکلات فرزندان شهدا و پیگیری به اوضاع آن ها گفت: نامه ای به یکی از دستگاه ها نوشته شد که به مشکلات فرزند شهید رسیدگی کنید، ولی متأسفانه در جواب ما نوشته اند چرا با نوشتن نامه، برای فرزند شهید توقع ایجاد می کنید؟

وی ادامه داد: آفت جامعه این است که  برخی مدیران فقط شعار می دهند ولی در عمل بر عکس عمل می کنند و این رفتاری منافقانه است.

پس از این دیدار ها، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برای عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مادر شهید قوه چی، به منزل این شهید بزرگوار رفت.

                            

سخن پایانی...

 یکی از مهمترین وظایف همه ما این است که راه شهدا را ادامه دهیم. امروز جامعه و مملکت اسلامی ما نیاز به خدمت دارد مسئولین هر چه دارند از برکت خون شهدا دارند و باید خود را مدیون شهدا بدانند و به مردم خدمت کنند تا ایران اسلامی از برکت شهدا در دنیا نمونه شود. 

زندگی نامه و کرامات شهدا نیز باید نوشته شود، علاوه بر یادمان شهدا که هر ساله برگزار می کنیم، زندگینامه، وصیتنامه ی شهدا و همچنین خاطرات شهدا از پدر، مادر، برادر و هم رزم باید جمع آوری گردد و هر شهید برای خود یک کتاب داشته باشد.

توجه به خانواده شهدا و فرزندان آن ها نیز از دیگر وظایفی است که مورد توجه می باشد و می طلبد در این راستا نیز مسولان آستین همت را بالا بزنند و مشکلات معیشتی یادگاران شهدا را مورد بررسی قرار داده و در رفع آن بکوشند.

امید است که همه بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و در جهت رسیدن به آرمان های آن ها و امام راحل تلاش کنیم، تا در آخرت مورد شفاعت آن ها قرار گیریم.

گزارش: ابوالفضل طالبی

کد خبر: 457622 | تاریخ مخابره :۱۳۹۷/۵/۱۱ - ۰۹:۱۲ | سرویس: استان‌ها 4

در سرکشی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از ایثارگران مطرح شد؛
گلایه های جانباز بیرجندی و فرزند شهید/ اگر مشکلات را نگوییم بهتر است!

حوزه/ آفت جامعه این است که برخی مدیران فقط شعار می دهند ولی در عمل بر عکس عمل می کنند و این رفتاری منافقانه است.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi