شناسه خبر : 60399
یکشنبه 04 شهريور 1397 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ابطحی نماینده مردم خمینی شهر:

طرح تراز علمی فرزندان ایثارگران غیر علمی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه ششم در خصوص تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را ناپخته و غیر علمی دانست.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه ششم در خصوص تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را ناپخته و غیر علمی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث و بررسی های کارشناسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد:

من معتقدم این طرحی که الان در خصوص تعیین تراز علمی برای ورود فرزندان ایثارگران به دانشگاه ها به تصویب نمایندگان در مرحله اول رسیده است، طرحی پخته و کامل نیست.

وی گفت: ما باید دغدغه خانواده شهدا و جانبازان 70درصد را کم کنیم، به اعتقاد من اگر فرزند شهید و جانباز 70درصد از همان تراز قبلی (70درصد) برخوردار شود، کافی به نظر می رسد و همه راضی خواهند بود و تعداد آنها هم زیاد نیست.

نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس دهم ادامه داد: ما به عنوان نماینده مجلس در طرح خود، فرزندان رزمندگان با حداقل هر ماه جبهه را وارد کردیم و در اینجا مانده ایم که چکار کنیم! پس بایستی تراز علمی برای ایثارگران را بالا ببریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص توان علمی فرزندان ایثارگران تصریح کرد: اینکه باید بنیه علمی دانشگاه ها تقویت شود حرف درستی است و کسی با آن مخالفتی ندارد و هدف کمیسیون هم همین است اما نباید به حق خانواده شهدا و جانبازان 70درصد صدمه ای وارد شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: سعی و تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه این راه است و امیدوارم با تصویب مرحله دوم این طرح، خواسته های ایثارگران، وزارت علوم و جامعه دانشگاهی تامین شود و خدایی ناکرده ضربه ای به قشر تاثیرگذار کشور وارد نشود.

ابطحی با تاکید بر اینکه تراز 70درصد، منطقی و قابل قبول است، متذکر شد: بسیاری از نخبه های دانشگاه ها از میان همین فرزندان شهدا و جانبازان هستند و نمونه های فراوانی اعم از استاد دانشگاه، محقق، پزشک، پژوهشگر، مدال آور، کارآفرین و نخبه داریم، منتهی این موضوع در رسانه ها "بولد" نمی شود. من معتقدم یکی از رسالت های رسانه های ما به خصوص صدا و سیما باید بولد کردن این موضوع باشد. همانطور که یک بازیکن در رشته ای از ورزش را مطرح می کنند، باید نخبه های ایثارگر هم به جامعه معرفی شوند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا نخبه های ایثارگر ما که برخی از آن ها برای کشور در رشته های علمی مدال آور بودند اما به افکار عمومی جامعه معرفی نمی شوند.

متاسفانه تمام تبلیغات دشمن بر این پایه استوار شده است که گفته شود ایثارگران و فرزندان آنها بی سواد هستند، در حالی که اینگونه نیست و اساتید بسیاری از دانشگاه ها که فرزندان جانبازان و شهدا هستند، در سطح بالایی از سواد علمی قرار دارند و این کم لطفی به جامعه ایثارگران است.

وی با بیان اینکه ما هم با این موضوع مخالف هستیم که افراد بی سواد وارد دانشگاه ها و مراکز علمی شوند، گفت: آیا شرایطی که یک فرزند جانباز 70درصد درس و مطالعه دارد با یک فرد عادی یکسان است که مسلماً اینطور نیست.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
به نظر ما ایثارگران اقای ابطحی درست می گن .جامعه هدف بنیاد که افراد 50 درصد به بالا و خانواده شهدا و خود جانبازان هستن باید با تراز 70 درصد گزینش بشن چون همه افراد قطع عضو و نخاعی درصد جانبازی آنها بالای 50 درصد هست .و جزوه قشر آسیب دیده محسوب می شوند ..مثل سال های قبل تر از 90 .
به نظر اکثریت افراد
سهمیه ها به دو گروه بالای 50 و زیر 50 تقسیم میشن
افراد کوشا در هر قشری با سعی و تلاش شبانه روزی و بی وقفه خود باعث افتخارافرینی در هر زمینه ای می شوند چه با سهمیه و چه بی سهمیه .
طرح افزایش تراز باعث می شود در هر زمینه ای افرادی که لایق تر و از نظر علمی مستعد تر هستند در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند ولی خب باید استثنا هم برای افرادی که اسیب بیشتری چه خود و چه خانواده هایشان دیده اند در نظر گرفت مثل جانبازان بالای ۵۰ درصد و خانواده انها
امیدواریم در اصلاح طرح بیشتر به مشکلات و تبعیض ها درمورد جانبازان و خانواده انها توجه شود .
چه همه نمره منفی ..حقیقت همیشه تلخه
اين همون نماينده ايه كه مي خواست موضوع تجاوز به كودك را پنهان كند
تهمت زدن کار جالبی نیس ...
بله همون نماینده است و جالب تر ان ان که همین نماینده وقتی که میخواستند لایحه ی حمایت از کودکان را که در مجلس بلاتکلیف مانده بود شروع کنند به رسیدگی اش بهانه های مختلف اورد که رسیدگی به ان را به وقت دیگری موکول کنند حال انکه رسیدگی به ان از نان شب ملت هم مهم تر بود و علت اینکه مجلس میخواست این لایحه را رسیدگی کند همان واقعه ی بسیار تلخ و رفتار بسیار بد این نماینده بود.
ان شاء الله مردم خمینی شهر در انتخابات مجلس بعدی فردی شایسته به مجلس بفرستند و مانع از وقوع چنین وقایع بسیار تلخ که دل هر ادمی را به درد می اورد شوند ما برای اینکه این اتفاقات در کشور سوریه رخ ندهد در انجا شهید می دهیم و این عمق توجه ملت ما به این گونه مسائل است تا رخ ندهند ولی این نماینده ان اتفاق بسیار تلخ را حاشیه ای دانسته بود.
الان چه ربطی داره
فعلا که حرف درست و منطقی زده
دیگه بهانه ایی برا کسانی که خودشونو پشث شاهد و جانبازان ۷۰درصد پنهان میکردن نیست.
واقعا منم موافقم با حرفت ..اکثرا قشر درصدبالارو بهانه کردن و سپری برایه همه ۲۵ درصد به بالاها ..بیشتر قبولیشونم از همون طیف ۲۵ تا ۴۹ درصده ...بنده هایه خدا بالای ۵۰ درصد انقدر مشکلات دارن ک کمتر به کنکور میرسه .. مثل دوسته خودم فرزند شهید بود
با اینک خب سهمیه خیلی خوبی داشت ولی شرایط زندگیش سخت بود بدون پدر و اونایی که ۲۵ درصد بودن باوجود پدر و مشکلات کمتر به نسبت خانواده شهدا خب قبول شدن ولی دوستم قبول نشد ..اگ حقی بخواد داده بشه اول باید رسیدگی به حق خانواده شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد و خانواده هاشون بشه .
باید طیفی از ایثارگران مثل خانواده شهید و جانبازان بالای ۵۰ درصد شرایط نباید براشون تغییر کنه چه تراز و چه اولویت داشتنشون ...
غیر علمی! !!!با کدوم علم مخالف! !!!
وزارت علوم بی سروصدا برخی از ایثارگران را که قصد انتخاب رشته در مناطق غیر بومی خود را داشتند محدود نموده و با این تغییر که خلاف رویه های جذب ایثارگران درسالهای گذشته بوده ،شانس تعداد پذیرش ایثارگران را کمتر کرده [که البته بر خلاف قوانین جاری میباشد ] حالا نماینده فراکسیون ایثارگران که باید حافظ حقوق ایثارگران گران باشد با این طرز فکر در تلاش برای ضایع نمودن حقوق قانونی ایثارگران برآمده؛
مگر نه اینکه در صورت تصویب تراز ۸۵درصد تعدادی از ایثارگران بالای ۲۵ درصد و سایر ایثارگران از ورود به دانشگاه ها محروم میشند و بجاش بچه پولدارها و آقازاده‌ها یی که در حال دیپورت شدن از کشورهای خارجی هستند جایگزین میشند ،پس این تصمیم به ضرر قشر ایثارگرانِ و از آقای ابطحی که نمایندگی ایثارگرآن را یدک میکشید بعیده این حرفها! !!
شما چه نماینده ای هستید که به ضرر گروه خود تصمیم میگیرد! !! خیلی براتون متاسفم! !!
فقط ایثارگران ضعیف نمیتونن وارد شن چون سطح علمی پایین دارن ولی ایثارگران قوی که در ۵درصد هستن به راحتی ورود میکنن و سطح علمی بالایی دارند.درضمن چرا جانبازان ۲۰درصد رو ایثارگر نمی دانید وفقط ۲۵ به بالا ایثارگرنند؟؟؟!
درضمن تراز برای شاهد و جانبازان ۷۰ هم تغییر نمیکنه که بیشترین آسیب دیدگی رو دارند.
لطفا یکم خدا رو هم درنظر بگیرید. و همه رو ایثار گر بدانید و باخودخواهی رفتار نکنید
شما هم بیا درصدهات بالای ۵۰ درصد باشه ..قبول نشو تو ۵ درصد تا بفهمی ایثارگران ضعیف چیه تا ببینی کسی با درصدهایه منفی قبول شده تو ۲۵ درصد اونم پزشکی چه دردیه ....امیدوارم که اصلاحش کنن طرحو
فاش نیوز دکونت جمع کن
فاش نیوز کلا کارش درسته و ما براش می میریم
اما ضد انقلاب ها دکان هایشان را اتش بزنند
لطفا متن رو دقیق بخونید ،سپس اظهار نظر بفرمایید، ظاهرا احساسات چنان بر شما غالب شده که عبارت" سایر ایثارگران " رو[ که منظور شامل زیر ۲۵ درصد و رزمندگان ۶ماه بالاتر میشه ]توجه ننمودید در ضمن در بکارگیری الفاظ، به منطوق و مفهوم آن هم عنایت داشته باشید؛ ایثارگران همه عزیز ند , چه ضعیف باشند چه قوی !!!!فقط جهت اطلاع جنابعالی عرض کنم اینجانب که افتخار جانبازی ۳۵ درصد را دارم [که با تقسیم بندی جنابعالی جزو ایثارگران ضعیف هستیم ] ، دارای رتبه تک رقمی کنکور بوده و مشغول به کار میباشم ،و اعتقاد شخصی ام برخورداری همه ایثارگران و خانواده های محترم شان از سهمیه ایثارگران میباشد البته به شرطی که با توجه به وضعیت ایثارگری ،تراز تعیین بشه و تناسب منطقی و عادلانه در نظر گرفته بشه
من باب مثال درصد ۵۰تا ۷۰ ، با تراز ۷۰
درصد ۲۵تا ۴۹ ،با تراز ۷۵
و سایر ، با تراز ۸۰
اگه توي اين كشور با سوادان متعهد واقعا بر اساس لياقت و شايستگي كشور را اداره ميكردند جايي مثل أقاي ابطحي در عرصه قدرت نبود كه بفهمه تراز ٧٠ درصد يعني رتبه ٧٠٠٠٠ كشوري اگه شما هم نميخواهي افراد بيسواد وارد عرصه علمي كشور شوند چطور راضي هستي رتبه ٧٠ و ٨٠ هزار كشور رشته پزشكي بخونه
شرایط فعلی قبولی در رشته ها ۷۰ درصد و افراد با تراز ۶۵۰۰ روزانه رشته های تاپ می اورند !!!!
خب وقتی ۲۵ درصد پذیرش در رشته ها بدون هیچ محدودیت خاصی در اختیار داوطلب قرار گیرد وضعیت مثل سال قبل پیش میره که با زبان انگلیسی منفی و بینش ۱۰ درصد پزشکی روزانه بیاورند .
باید اصلاح بشه چه با تغییر دادن حد نصاب ۲۵ درصد یا با افزایش تراز
با سلام به نمایندکان مخلص وگرامی این سهمیه 12سال در حال پیگیری بوده ومدت کمی از عمر ان گذشته وسهمیه هم کامل درسته گفتن 70 درصد وشهید منطقی نیست حرف به زبان دیگران میدهیم بهترین دفاع نگذارید تغییری صورت گیرد تا قانون برنامه ششم تمام شود ممنون
۱۲ سال نیست و حدوده ۳۰ ساله ...از سال ۹۰ به بعدم ۳ دفعه اصلاح شده برایه خانواده شهید هم حتی تراز ۸۵ درصد بوده ...باید اصلاح بشه و توجه بشه به جانبازهای زیر ۲۵ درصد همینطور که برای گرفتن مستمری حداقل ۱۵ درصد شیمیایی و اعصاب و روانم در نظر گرفتن
با سلام
واقعآ باید جانبازان 70 درصد و شهدا که خیلی در جنگ اسیب دیدن از تراز 70 استفاده کنن
اقای ابطحی واقعا صادقانه بیان فرمودن .جامعه هدف بنیاد جانبازان 50 درصد به بالا می باشن .که همگی قطع عضو و نخاعی هستن .
در سال های قبل این سهمیه فقط اختصاص به جانبازان 50 درصد به بالا و شهدا اختصاص داشته .اما به مرور این سهمیه اختصاص پیدا کرد به 25 به بالا و اکنون مورد اعتراض 5 درصدی ها شد.
به نظر اقای ابطحی جانبازان 50 درصد به بالا و خانواده شهدا چون تعدادشان کم هست با تراز 70 درصد مورد تایید هم بنیاد و هم سنجش هست .جون تعدادشان کم هست و مابقی ظرفیت به زیر 50 درصد می رسد .
امیرجان جامعه هدف بنیاد شهید از بالا۲۵ شروع میشه.بعدش هم آقای ابطحی درباره ی شهدا وجانبازای بالا۷۰ گفته از بالا۵۰ حرفی نزده
آقا امیر شما که می گید بالای ۵۰درصد پس چرا تومتن آقای ابطحی اشاره ایی بهش نکردن؟؟؟
جامعه هدف بنیاد یعنی افرادی که آسیب شدید دیدن .جانبازان 70 به بالا و شهدا و جانبازان 65 و 60 درصد و که این گروه جزوه جانبازان 50 درصد به بالا هستن .
اگه به سوابق سهمیه ها در سال های 80 به بعد نگاه کنید می بینید که سهمیه فقط مختص افراد جانبازان بالای 50 به بالا و شهدا بود .یعنی جامعه هدف بنیاد این گروه بودن .و الان هم هستن .
بعدش اقای ابطحی گفتن شهدا و جانبازان 70 ولی از دید بنیاد جانباز قطع عضو 65 تفاوتی با 70 درصد از لحاظ مشکلات نداره و جامعه هدف رو 50 به بالا درنظر میگیرن .
درقانون خدمت رسانی بنیادشهید به جانبازان طبق قانون خدمت رسانی ذکرشده از ۲۵درصد به بالا شروع شود .بله سهمیه ها از بعداز جنگ به خانواده های جانبازای بالا۵۰درصدوشهدا تعلق گرفته بود ودرآن زمان خوده جانبازان۲۵تا۴۹درصد سهمیه داشتن تا اینکه سال ۹۳به علت کم بودن این گروه درکنکور بنا گردید به کل جامعه هدف بنیاد یعنی ۲۵درصد به بالاسهمیه تعلق بگیره.
چند وقت پیش که این آقا گفته بود رزمندگان و زیر 25 درصد حذف شوند دوستان نظرات ایشون رو بهترین می‌دونستن الان که میگه برای بالای 70 درصد تراز عوض نشه و برای بقیه بره بالا شد غیر علمی
حرف آقای ابطحی منطقی ودلسوزانه وکارشناسانه است
هرکاری میخوان بکنن فقط ادغام نکنن توروخدا
یه سوال:
1-مگه هرکس با تراز7000یا10000که در رشته پزشکی قبول شود دیگه این ملاک کیفیت علمی یک پزشک است؟
عزیزان تازه این نمره ورودی است یه پزشک بایستی حداقل7 سال تحصیل نماید واگر ضعف علمی داشته باشد خود بخود بعلت مشروطی یا عدم قبولی در امتحان جامع و......اخراج می گردد پس کیفیت علمی را نمی توان فقط وفقط با تراز علمی سنجید!!!!!!!
2-اگر قراره سهمیه ایثارگران به بهانه افزایش کیفیت علمی دستخوش تغییر وتحول شود چرا درسایر سهمیه ها تغییر وتحولی انجام نمی گیرد؟
3-عزیزان افزایش تراز علمی ایثارگران به معنی کاهش ورودی ایثارگران به رشته های تاپ دانشگاهی است
افزایش تراز به منظور گزینش افراد توانا تره ...نمره هایه زیر ۱۰ حذف میکنن ..مشروطم بخوان بشن رایزنی میکنن مگر اینکه طرف وضعیته درسیش خیلی خراب باشه
شما را به خدا میدانید یک جانباز اعصاب و روان وخانواده اوچه زجری روتحمل میکنند؟که اکثرا درصدپایین هم هستند.جانباز اعصاب حوصله کمبسیون رفتن ندارد.ضایعه که فقط جسمی نیست.
ما ک پیر شدیم پایه پدر و مکافاتش ...گناهه ما چیه ..بایدطرح طوری پیشنهاد میدادن ک جانباز با هر درصد خودش از سهمیه استفاده کنه ...فرزند و همسرش اگر مجموع درصدجانبازی و تعداد ماه های حضور داوطلباننش از حدنصاب ۲۵ گذشت بتونه استفاده کنه ...فقط از فاکتور جانبازی استفاده نمیشه ک بگن غیرعادلانس
با سلام دوستان عزیز بگذارید قانون برنامه ششم طی شود شما باید زرنگ باشید مطلب مثبت بگذارید بین 50 یا پایین تر فرق نگذارید سهمیه به اسانی درست نشده از سال 93 سهمیه زیر 50 عمل شده واز پارسال زیر 25 درصد عمل شده فرزند 50وشهید اندکند حتی کمتر 1 درصد سهمیه هستند قانون گفته در صورت عدم تکمیل سهمیه به فرزندان زیر 25 تعلق میگیرد پس اولویت اول با فرزندان شهید و70 درصد والی اخر نماینده ای که گفت سهمیه 25 به 30 منظوری نداشته ولی غیرمستقیم پس از طرح در مجلس توسط اقای .وکیلی و...با پیشنهاد وتذکر ضربه به سهمیه می خورد وبه ارزوی خود میرسن اول که نمی گویند حد نصاب 85 درصد در نمره که ایثارگران مخالف باشند ارام ارام هما نطور که سهمیه 40 درصد ارشدو دکترا با پیشنهاد دکتر علوی شد 20 درصد ولی اصل طرح هزینه کلاسهای تقویتی بود که زرنگی نمودند حتی 5درصد هم پیشنهاد دادند که اقای حسینی ونوبخت مخالفت شدید نمودن از دوستان و برادران مخلص فاش نیوز تقاضا دارم در مورد دو ماده استخدام وسهمیه که کمک قابل توجه است برای زجر کشیدگان کمی ملاحظه مثبت باشد تا قانون بر نامه ششم طی شود در غیر اینصورت دست کاری در امتیازات ما زیاد است که خواسته اصلی بنیاد و دولت و نمایندگان مخالف و تهمت زنان است با احترام برای خانواده ایثارگران .. مشاور مدرسه و پیشنهاد دهنده اول سهمیه 40 درصد در سال 1367 به دفتر نخست وزیر و ریس بنیاد کشور وچاپ در نشریه شاهد که از ان به بعد 20 بار دفاع و صدها بار مراجه ومکاتبه و رایزنی تا این سهمیه لطمه نخورد که تا برنامه ششم هم به یاری شهدا وخون پاک ریخته شده جانبازان لطمه نخواهد خورد
اصلاح میشه ..مثل خیلی از ماده قانون هایه دیگ ایثارگران ک مورد بررسی قرار گرفته
اقای شورابی ان نظرات را که شما در موردش حرف می زنید را یکسری ادم خاص می فرستند و کسانی که شما می گید ان ها را نمی فرستند.
نگذارید توی فکر و ذهن شما رسوخ کنند.
واقعا این رفتار تعجب برنگیزه که از اون همه ماده قانون ک برای جانباز بالای ۲۵ درصد تصویب شده ..انقدر این ماده قانون حساسیت برانگیز شده اصلاحش ‌‌‌..پس اگ اینطوره جانباز بالای ۵۰ درصد بخاطره حضور جانباز ۲۵ درصد چون حقی نسبتا برابر داره باید اعتراض کنه ؟؟؟
خانواده جانباز زیر ۲۵ درصد مشکلاتشونو از سره راه نیاوردن ...اکثریتم روی گنج قارون نخوابیدن ....باید فرهنگ ایثار دوباره بازبینی و اصلاح بشه
سلام فاش نیوز عزیز
( مطلب زیر را لطفا چاپ نکنید و خودتون بخونید )
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi