شناسه خبر : 60440
شنبه 13 مرداد 1397 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگترین‌ارثیه شهدا به‌ما شهادت‌است

مراسم استقبال از 135 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شامگاه پنجشنبه 11 مرداد ماه با حضور جمع کثیری از عاشقان شهادت در معراج الشهدای تهران برگزار شد.

پیکر 60 تن از این شهدا در عملیات تفحص گروه های عملیاتی کمیته جست و جوی مفقودین از منطقه مندلی استان دیاله عراق کشف شده است، این شهدا مربوط به عملیات های مسلم ‌بن عقیل(ع)، کربلای 6 و تک دشمن در فروردین سال 65 هستند. همچنین 75 شهید دیگر در کاووش های اخیر کمیته جست و جوی مفقودین از منطقه جنوب عراق از استان های میسان و بصره کاووش شدند که مربوط به مناطق عملیاتی محرم در زبیدات، منطقه عملیاتی رمضان در نهر کتیبان، منطقه عملیاتی کربلای 4 و تک پشتیبانی عملیات والفجر8 در جزیره بوارین هستند.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) ادامه یافت و زائران ضمن زیارت پیکرهای شهدا نماز مغرب و عشا را در جوار این 135 شهید اقامه کردند.

همچنین مراسم وداع با پیکر شهید «سید حسن صالحی منفرد» نیز با حضور خواهران و برادران شهید در بخشی از برنامه انجام شد.

حجت الاسلام پناهیان در صحبت های کوتاهی به زنده بودن شهدا اشاره کرد و در این‌ خصوص گفت: مهمترین چیزی که شهدا می توانند به ما بدهند شهادت است. بیش از نیمی از شهدا شهادت خود را از رفیقان خود گرفتند. واقعیت این است که جاذبه شهدا این جمعیت را به چنین مراسمی می کشاند. تجربه نشان داده است برای درخواست از شهدا نباید به سابقه خود نگاه کنیم.

وی با اشاره ای کوتاه به زندگی و شهادت شیخ فضل الله نوری از او به عنوان یکی از شهدای بزرگ انقلاب یاد کرد و افزود: کسانی که از مرگ هراس دارند عاشق شهادت می شوند چرا که شهادت مرگ نیست.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi