شناسه خبر : 60446
شنبه 13 مرداد 1397 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امیر ارتش جانباز «علیرضا توانایی» درگذشت

امیر سرتیپ دوم جانباز مهندس علیرضا توانایی، رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران به لقاء الله پیوست.

http://www.mizanonline.com/files/fa/news/1397/5/13/1735031_912.jpg
 

وی که از جمله فرماندهان ایثارگر، طراح و خلاق ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل به افتخار جانبازی نیز نائل شده بود، بامداد جمعه (۱۲ مرداد ماه) بر اثر عارضه قلبی به لقاء الله پیوست.

او متولد سال ۱۳۴۲ شهرستان رشت بود که در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری شد و پس از فارغ التحصیلی و طی دوره رزم مقدماتی با حضور در لشکر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش تا پایان جنگ تحمیلی در یگان‌های عملیاتی این لشگر ایثارگرانه خدمت کرد.

امیر توانایی پس از جنگ وارد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش شد و با پایان این دوره با توجه به هوش و استعداد بالا و خلاقیتی که داشت مسئولیت‌های مختلفی را در اداره مهندسی ستاد ارتش عهده دار شد.

مدیریت کلان کلیه طرح‌های عمرانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و طراحی و اجرای بسیاری از پروژه‌های مهندسی حساس و مهم نظامی در نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و ستاد ارتش از جمله اقدامات ماندگار وی در طول دوران خدمتش در ارتش بوده است.

روابط عمومی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به آحاد فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مراسم تشییع پیکر این امیر جانباز سرافراز ارتش در روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه جاری، ساعت ۱۱ صبح از مقابل منزل ایشان در شهرستان رشت به سمت آرامستان تازه آباد برگزار می‌گردد.

همچنین مراسم بزرگداشت آن مرحوم نیز از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ عصر یکشنبه با حضور امت شهیدپرور شهرستان رشت در محل مصلای این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi