شناسه خبر : 60453
دوشنبه 15 مرداد 1397 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزارت دفاع؛ متولی امور رزمندگان (۳)

برابر بند چ ماده۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی و مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌قضاییه مکلفند در سهمیه ۳۰درصدی ایثارگران...

فاش نیوز - برابر بند چ ماده88 قانون برنامه ششم توسعه، قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی و مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌قضاییه مکلفند در سهمیه 30درصدی ایثارگران برای صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت و مجوز کارشناسان رسمی دادگستری، رزمندگان را با داشتن حداقل 6ماه حضور در جبهه و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه را بدون رعایت شرط سنی و در صورت واجد‌شرایط بودن در این سهمیه قرار دهند. متن این بند به عنوان ماده59 مکرر به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران الحاق شده است.

براساس بند خ ماده88 قانون برنامه ششم توسعه، رزمندگان با حداقل 12 ماه سابقه حضور درجبهه، برای یک‌بار از پرداخت مابه‌التفاوت برای 15سال سنوات بیمه‌ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی معافند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل‌الیه از دولت منظور و در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شود. بنابراین براساس این مصوبه:


1- انتقال سوابق بیمه‌ای به هر صندوقی ممکن است و محدودیتی در این زمینه به جهت تعیین صندوق خاصی وجود ندارد.

2- در ماده 45 قانون برنامه پنجم شرط ناشی از تغییر دستگاه استخدامی، یکی از موارد پذیرش انتقال سوابق بیمه‌ای برای ایثارگران بود که این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه حذف شده و با تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی این حق قانونی برای رزمنده ایجاد می‌شود که از این امتیاز بهره‌مند شوند.

3- برخی صندوق‌ها جهت اجرای این حق قانونی موانعی ایجاد می‌کنند که عمده‌ترین آن به دلیل مطالباتی که از دولت دارند مایل نیستند با اجرای این قانون پرداخت مابه‌التفاوت به جمع سایر مطالبات افزوده شود. برابر این مصوبه قانونی ایثارگر و رزمنده در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت و نحوه پرداخت آن هیچ مسئولیتی نداشته و کل مطالبات برعهده دولت بوده که باید در بودجه سنواتی پیش‌بینی و با صندوق مربوطه تسویه شود.

برابر بندح ماده88 قانون برنامه ششم توسعه، در صورتی که دریافتی رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه مشمول صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی دیگری شود، بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می‌گیرد و با تحقق بازنشستگی، وی می‌تواند در دو صندوق از مستمری بازنشستگی آن صندوق بهره‌مند شود.

برخی تعارضات در مصوبات مجلس سبب می‌شود آثار برخی قوانین نقص و یا به شدت کاهش پیدا کند. شایسته است نمایندگان مجلس به هنگام تصویب قوانین در حوزه ایثارگران به سوابق مصوبات قبلی مجلس مراجعه کنند و یا در مجموعه‌های تخصصی و کارشناسی مطالعات لازم انجام گیرد تا اجرای یک قانون با موانع مواجه نشود و مجریان در اجرای این قوانین دچار سردرگمی نشوند.

"یوسف مجتهد"

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ما هیچی نمیخواهیم از ما دست بردارید بکی باید بگویم بابا من 60 سالم است با 36 ماه جبهه به قران به نان شبم ماندم ولی دروغ میگویند باز دروغ است حالا ببینید اگر من نموردم شما شاهد دیگر خسته شدیم اینهمه دروغ ولی اینها از رو نرفتن
باسلام
خدایی گل گفتی .
آقای مجتهد دست شما درد نکند از اینکه به ما اطلاع رسانی می کنید. لطف کنید برخی از قوانین را بیشتر توضیح دهید. مثلا راجع به صندوق ها یا 15 سال سنوات بیمه ای مطلب برای من مبهم است . فراموش نفرمائید ما در این مسائل مبتدی هستیم .با تشکر
هیییییی برار چه فایده از این شرح وتفصیلهای بی حاصل وقتی هیچکدام اجرایی نمیشود وفقط در حد حرف ومصوبه درجا میزند
حیف از اون نونی که میخورید ! کدامیک از دستورالمعل ها و بخشنامه ها را به اجرا گذاشتید ؟بخشنامه ها و ماده ها و .... در کشوی میزیتان خاک میخورد !
سلام ، مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تسهیلات زندگی ایثارگران تا این تاریخ عملی نشده و ایثارگران با انواع مشکلات زندگی دست به گریبان هستند.
وزارت دفاع و کلیه متولیان امور ایثارگران دقت کنند از حدود پنج سال قبل فشارهای معیشتی به مردم عینا به ایثارگران نیز وارد شده و علاوه بر سختی ها و مشقات مشترک زندگی مردم و ایثارگران بایستی درد و رنج مجروحیت های مختلف و عوارض آنها را اضافه کنید که همین قدر کافیست تا رستم دستان را از پا درآورد.
یادآور میگردد طی پنج سال گذشته فشارهای کارشکنی و ضدیت بر کلیه نیروهای انقلابی وارد میگردد در حالیکه سپاه پاسداران با مدیریت مستقل و قدرت ذاتی از هرگونه ضدیت و کارشکنی در امان بودند اما مشکلات اسفبار و دست سازی که به سختیها و مشقات و درد و رنج مجروحیت ایثارگران اضافه میشوند کارشکنی و ضدیت با ایثارگران است که در این شرایط هیچ پهلوانی قادر به تحمل آنها نیست.
در این شرایط ایثارگران همچنان پای اصول نظام اسلامی ایستادند و ضمن تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب منتظر گشایش از جانب خداوند متعال میباشند. الهی آمین
با سلام خدمت عزیزان گلم در فاش نیوز وهمرزمانم در زمان جبهه عزیزان هروز مینوسند رزمندگان متولی نداشتن چرا زمانی که رزمندگان را سازماندهی میکردن متولی داشتن چرا شب عملیات متولی داشتن این حرفهای راه گم کن است تا به امروز دست سپاه بوده چکار کرده که حالا دادید دست ارتش همان روز اول که جنگ تمام شد میگفتن کمتراز 25 درصد برن گم شوان از این بهتر بود که هروز یک بخشنامه بدن ولی عمل نکنند این بزرگتر از فحاشی است اون از همایت امریکا از سربازانش این از همایت دولت خودمان از رزمندگان 8 سال جنگ بابا خدای خودتان خجالت نمیکشید اینتور رزمنده نگهداشتیت آیا کسی که 36 ماه جبهه دارد سالم است شما فردای قیامت چه جواب دارید مگر این بندگان خدا را شما سازماندهی نکردید چه شده امروز متولی ندارند چون خودتان را به خواب زدین نمیشه بیدار کرد دلم به خانوادهای خودمان و همه رزمندگان میسوزد که زندگی اینهارا خراب کردیم خدا از شما ها نگزرد
چرا اجرای ماده ۵۱ در وزارتخانه ها سلیغه ای اجرا میشود؟ سلام اینجانب ناصر ستوده ۷۰ % در سال ۱۳۹۰ حالت اشتغال دستگاه دولتی شدم اما اداره گمرک جلفا ماده ۵۱ را برای اینجانب اجراء نمیکند دلیلش را تبصره ۲ ماده ۵۱ اعلام کرده است. تبصره ۲ - این فوق‌العاده ایثارگری به جانبازان و آزادگان از کار‌افتاده کلی که از حقوق حالت اشتغال مطابق مواد (۳۸) و (۳۹) این قانون برخوردار گردیده‌اند تعلق نخواهد گرفت. اولا اینجانب تاکنون از مواد ۳۸ و ۳۹ این قانون استفاده نکرده و برخوردار نگردیده ام ، ولی کارشناس کارگزینی گمرک به استناد همین تبصره ۲ تفسیر غلطی از قانون دارد و رسما اعلام کرده است که این فوق العاده ایثارگری به اینجانب هم تعلق نمیگیرد . در تبصره ۲ ماده ۵۱ فوق العاده ایثارگری ، کاملا" این نقص مشاهده می گردد که این ماده ۵۱ فوق العاده ایثارگری فاقد کارشناسی و شفافیت لازم میباشد چون در یک وزارتخانه مثل آموزش و پرورش برای جانبازان حالت اشتغال اجرا میشود ولی در یک وزارتخانه مثل وزارت دارایی اجرا نمیشود و این باعث ظلمی آشکار، بی عدالتی و ایجاد دوگانگی و سردرگمی بین جامعه ایثارگران می باشد. اینجانب بیش از یکسال است که به کمسیون ماده ۱۶ شکایت کرده ام ولی تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است . از سایت وزین فاش نیوز که همیشه پیگیر مسائل و مشکلات جانبازان است تقاضا دارم از مجرای قانونی پیگیر این مسئله مهم که جانبازان حالت اشتغال در سراسر کشور درگیر آن هستند ، باشند تا تبصره ۲ ماده ۵۱ بصورت کاملا شفاف در مجلس اصلاح گردد .
مرتب از دانشگاه و سربازی و ... صحبت می کنید .درمورد تبدیل وضعیت فرزندانمان که قراردادی هستند هم چیزی بنویسید.
ازبندالف 87 چه خبر
باسلام خدمت فاش نیوز و آقای مجتهد
این سئوال بنده از سایت ایثار بنیاد شهید بوده است آیا این گونه تفسیر کردن قوانین بنظر شما درست است ؟با این اوضاع این قوانین چندان به درد ما نمی خورد .لطفا توضیح بفرمائید . با تشکر از زحمات شما.
سؤال: جانباز 5 درصد و دارای هفت سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه هستم. فرزندم در استانداری به عنوان قرارداد کار معین به مدت 10 سال مشغول به کار می‌باشد. دارای مدرک فوق لیسانس نیز هست که سال گذشته آن را اخذ کرده است. گواهی جانبازی و جبهه را نیز به محل کارش ارائه داده‌ام ولی او را به رسمی تبدیل وضعیت نمی‌کنند. با توجه به تبصره الحاقی به ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، چه اقدامی باید انجام بدهم تا فرزندم را تبدیل وضعیت کنند.
پاسخ: فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، مستند به ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سهمیه ۵ درصد در جذب نیرو به صورت شرکتی، قرار دادی، پیمانی، رسمی توسط دستگاه‌ها موضوع ماده (۲) این قانون از جمله استانداری برخوردار می‌باشند که البته فرزندان ایشان به صورت قراردادی در استخدام استانداری هستند. بنابراین در صورت نیاز و مجوز دستگاه برای استخدام رسمی نامبرده می‌تواند در آزمون استخدامی سازمان شرکت و با استفاده از سهمیه ۵ درصد تبدیل وضعیت و به استخدام رسمی در آیند.
انتهای پیام/
فاش نیوز سلام
این مطالب را که برادران می نویسند آقای مجتهد می خواند؟
با سلام
بلاخره قانون بهره مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاتر به کجا رسید؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi