شناسه خبر : 60454
شنبه 20 مرداد 1397 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به بهانه شیطنت شبکه voA درباره ایثارگران؛

گفت و گوی مدیرمسئول فاش نیوز در خبرگزاری فارس

جمعه گذشته شبکه تلویزیونی VOA که رادیو صدای آمریکا نامیده می‌شود با پخش گزارشی از وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران، به صورت هدفمند تلاش کرد تا با القاء سیاه‌نمایی و یأس و ناامیدی که کار ثابت و همیشگی این بوق‌های شیطان در رابطه با جمهوری اسلامی و مردم ایران است، اقشار مختلف ایثارگران را نیز در سناریوی طراحی شده آمریکا و غرب برای ایجاد ناامنی و اغتشاش و به تسلیم کشاندن ایران اسلامی، مورد هدف سم‌پاشی‌ها و نفرت‌افکنی‌های خود قرار دهد...

جانباز نخاعی دفاع مقدس و فعال رسانه: باورمان نمی‌شود صدای آمریکا، دلسوز ایثارگران و جانبازان باشد!

یک جانباز نخاعی دفاع مقدس که مدیرمسئولی پایگاه خبری فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارد می‌گوید که باورمان نمی‌شود صدای آمریکا دلسوز ایثارگران و جانبازان ما باشد.

فارس - جمعه گذشته شبکه تلویزیونی VOA که رادیو صدای آمریکا نامیده می‌شود با پخش گزارشی از وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران، به صورت هدفمند تلاش کرد تا با القاء سیاه‌نمایی و یأس و ناامیدی که کار ثابت و همیشگی این بوق‌های شیطان در رابطه با جمهوری اسلامی و مردم ایران است، اقشار مختلف ایثارگران را نیز در سناریوی طراحی شده آمریکا و غرب برای ایجاد ناامنی و اغتشاش و به تسلیم کشاندن ایران اسلامی، مورد هدف سم‌پاشی‌ها و نفرت‌افکنی‌های خود قرار دهد.

این شبکه ماهواره‌ای با استفاده از چند مجری جوان ایرانی‌الاصل که به مزدوری گرفته و با پخش گفت‌وگو با تعدادی از کسانی که خود را جانباز و ایثارگر معرفی می‌کردند، چند خط مشخص را به بهانه برخی کمبودها، بی‌تدبیری‌ها و مسایل و مشکلاتی که بخشی از آن نیز نتیجه تحریم‌ها و فشارهای غیرقانونی و غیرانسانی غربی‌ها و در رأس همه آنها آمریکاست، دنبال می‌کردند.

همچنین این گزارش با استفاده از لوگو و آرم برخی رسانه‌های داخلی، به ویژه «فاش نیوز»، پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت که مسئولان و متصدیان آن خود، ایثارگر و جانباز هستند، تهیه شده بود که از سال‌ها پیش دلسوزانه و بی‌ملاحظه به بیان مشکلات و دغدغه‌های همه اقشار ایثارگران پرداخته اند و جایی برای دخالت بیگانگان و کسانی که خود عامل اصلی دردها و رنج‌های ایثارگران و بلکه همه ملت ایران هستند نگذاشته‌اند.

در همین باره گفت‌وگویی با «بهروز ساقی» مدیرمسئول پایگاه خبری فاش‌نیوز ترتیب دادیم تا نظر وی را در خصوص این اقدام شبکه آمریکایی VOA و اهدافی که از اینطور اقدامات دنبال می‌کند، جویا شویم.

بهروز ساقی که جانباز نخاعی دفاع مقدس است، از سال 87 هم به خاطر ضرورت و نیازی که احساس می‌شد، هم به‌منظور تجدید همگرایی میان ایثارگران، هم برای پیگیری مسایل و مشکلات ایثارگران و هم در جهت نشر و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، این پایگاه خبری را راه‌اندازی کرد تا به عنوان نخستین پایگاه خبری مستقل حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران، نقش تأثیرگذاری در این عرصه داشته باشد.

نظرتان درباره گزارشی که شبکه صدای آمریکا اخیراً درباره وضعیت ایثارگران پخش کرد، چیست؟

البته وقاحت اینها موجب تعجب من نشد که چطور درباره مردم ما فکر می‌کنند و به شعور مردم ما و خصوصاً ایثارگران توهین روا می‌دارند. کسانی که خودشان عامل تمام مشکلات و معضلات در جهان سوم و کشورهای درحال توسعه هستند، کسانی که خود جنگ‌ها را راه می‌اندازند و برای یک مشت دلار برایشان فرقی نمی‌کند که چه تعداد انسان قربانی شوند و زخمی و معلول شوند و... به ویژه در کشور ما که یادمان نمی‌رود تمام غربی‌ها حامی صدام در جنگ هست ساله بودند، انواع تجهیزات و سلاح‌های مخوف و غیرمجاز مثل سلاح‌های شیمیایی و... را دراختیارش گذاشتند و... صدام پیش چشم اینها و سازمان‌های باصطلاح حقوق بشری از این سلاح‌های غیرمجاز، نه تنها علیه مدافعان وطن و رزمندگان، که علیه غیرنظامیان نیز به طور گسترده استفاده کرد و این همه از جوانان ما را شهید، مجروح و معلول کرد که هیچکدام از این غربی‌ها و رسانه‌هایشان صدایشان هم در نیامد.

حال معلوم است که اینها دلسوز ملت ایران، خصوصاً ایثارگران عزیز نیستند؛ چه برسد به اینکه بخواهند برای بهبود وضعیت آنان هزینه‌ای بکنند و یا دلشان بخواهد که مشکلات این عزیزان برطرف شود. بلکه اینان که دشمنان قسم خورده مردم ایران هستند خواست قلبیشان این است که ما از خودمان و نظام و انقلابمان ناامید و مأیوس شویم که این ناامیدی‌ها قطعاً خواست آنان و به فرموده رهبرکبیر انقلاب، از جنود شیطان است. فاش‌نیوز نشان داده که با صداقت و دلسوزی، خودمان می‌توانیم حسن و قبح کار خودمان را به هم یادآور شویم و درصدد اصلاح آنها برآییم.

 

اینکه کسانی حاضر شوند با اینها مصاحبه کنند و با آنان که دشمنیشان تردیدناپذیر است، همکلام شوند را چگونه تفسیر می‌کنید؟

ـ غالب ایثارگران به انقلاب و نظام و راهی که رفته‌اند وفادارند و همچنین دشمن‌شناس و آگاهند، دست دشمن را در ماجراهای اخیر و حتی التهاباتی که در بعد اقتصادی و اجتماعی به خاطر وادادگی برخی مسئولان و درنتیجه، بد عمل کردنشان بروز کرده می‌بینند و با وجود مشکلات عدیده‌ای که با آن مواجهند، حاضر نیستند کاری که باب میل دشمن و مایه شادی آنان است، انجام پذیرد. ولی با این حال، افرادی هرچند اندک پیدا می‌شوند که گاهی دچار غفلت می‌شوند و ممکن است کارهایی انجام دهند که از عواقب آن بی‌اطلاعند. ایثارگران می‌دانند که نباید گله از مسایل درونی را نزد بیگانگان ببرند و سفره دلشان را نزد دشمنان باز کنند.

تمام مسایلی که با شیطنت و مرموزانه از سوی این شبکه معلوم‌الحال منتشر شد چیزهایی بود که قبلاً ما و دیگران به آنها پرداخته بودیم و بعضی از موارد مبهم که از سوی برخی مصاحبه‌شوندگان مطرح شد، مربوط به افرادی بود که اصلا ظاهرا جانبازیشان احراز نشده بود.

دلیل اینکه اصلا نیازی به عرض حال پیش بیگانگان و چه بسا دشمنان بردن نیست این است که الان با شرایطی که از نظر وجود رسانه‌های مختلف و فضای مجازی که در کشور ما خیلی بی‌در و پیکر و بی‌حساب و کتاب هم وجود دارد حرفی نگفته و پنهان نمی‌ماند. سندش هم همین مطالب، فیلم‌ها و عکس‌هایی است که با آرم و لوگو، خود این شبکه از رسانه‌های داخلی، خصوصاً پایگاه خبری ما برداشته است. اینها بیانگر آن است که خود ما به این مسایل در داخل می‌پردازیم. ایثارگران نیز که خود بخشی از مردم و از متن مردم هم هستند مشکلات و کمبودهایی دارند و شاید به خاطر آسیب‌ها و صدماتی که در جنگ و دفاع مقدس دیده اند مشکلاتشان بیشتر هم باشد، باید برای رفع مشکلات و کاهش آلامشان تلاش کرد؛ اما مشکلات داخلی ما به هیچ بیگانه‌ای از جمله کشورهای استکباری و متخاصم ربط ندارد.

ما از اینکه دشمن بخواهد از مشکلات ایثارگران سوءاستفاده کند و از اینکه این کار با استفاده از مطالب و آرم و لوگوی پایگاه خبری ما (فاش نیوز) انجام شود متأسفیم و از آمریکا که شیطان بزرگ است و از شبکه خبری‌اش (وی او اِی) اعلام برائت می‌کنیم.

 

از نظر شما صدای آمریکا چه رویکردی در گزارش منتشر شده داشته و با توجه به اینکه نیت آنان نمی‌تواند خیرخواهانه باشد، چه نتیجه‌ای از این اقدامات خود می‌خواهند بگیرند؟

ـ از ابتدای انقلاب اصلی‌ترین رویکرد دشمن و رسانه‌هایش تزریق و تشدید ناامیدی و ایجاد جو رخوت و نارضایتی و بی‌روحیه‌گی در میان مردم و جوانان بوده و هست. امید و ایمان گم شده بخشی از جامعه ماست در این دوران و جانبازان ایثارگر امیدوار به فضل خدا بهترین کسان برای تزریق نور امید و ایمان در دل تاریکی‌های یاس و ناامیدی و کفران و ناشکری هستند که اغلب، دشمنان و گاهی دوستان نادان در جامعه می‌پراکنند. دشمنان این را می‌دانند و می‌خواهند این قشر را هم که خود روحیه‌بخش و امیدآفرین است خلع سلاح کند. شیطان کارش همین است.

شاید باورتان نشود که ریشه بسیاری از فسادها و اختلاس‌ها و دزدی‌ها و قانون‌گریزی‌ها در جامعه ما همین ناامیدی‌ها و بی‌توکلی‌هاست که در دل افراد رسوخ می‌کند و باعث می‌شود نعمت‌ها و داشته‌ها و از همه مهمتر، لطف خدا را فراموش کنند و با کوچکترین وسوسه و تحریک و فشاری تن به ظاهرا راحت‌ترین کار یعنی خلاف و نافرمانی از امر خدا و ولی خدا بدهند.  حالا که همه یا خیلی از امکانات را داریم و شرایطمان با دهه ۶۰ زمین تا آسمان متفاوت شده است، قدرت اول منطقه و تأثیرگذار در جهان هستیم، به خاطر ناامیدی و بی‌توکلی و فراموشی نعمت‌ها و الطاف الهی، افراد ناامید و البته مرعوب از میان خود ما می‌آیند و در مصدر امور قرار می‌گیرند و دستی دستی سلاح‌ها و داشته‌هایمان را یکی یکی تحویل دشمن می‌دهند و دانسته و ندانسته ما را تسلیم دشمن می‌کنند. این نتیجه هجوم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن با سلاح‌هایی است که در اختیار دارد.

خیلی از ما سروگوش خود و زن و فرزند بی‌گناه خود را مقابل سلاح جنگ نرم دشمن گرفته‌ایم و آنها هم با انواع سلاح‌های پیشرفته خود در این عرصه، مثل ماهواره و تلگرام و انواع ترفندهای فنی، هنری و رسانه‌ای به مغز ما شلیک می‌کنند و ما هم تیرهای دشمن را به جان می‌خریم و جاخالی هم نمی‌دهیم و می‌گوییم «اگر تیرم زنی دستت نگیرم» و تازه تیرهای بلای او یعنی انواع خبرهای راست و دروغ دشمن را که برای ناامید کردن ما از خود و داشته‌هایمان و در واقع برای خلع سلاحمان شلیک می‌کند منتشر و به هدف و اصابت می‌رسانیم!

این طرح کلی گزارش شبکه صدای آمریکاست؛ اما موضوعی که روی آن کار کرده‌اند، افراد و اقشار و پیام‌هایی که از ایثارگران انتخاب و منتشر کرده‌اند، همچنین واکنش‌های کلامی و یا به زبان بدن که مجریان این شبکه به پیام‌های پخش شده نشان می‌دهند، بیانگر چند هدف مشخص است که دنبال کرده‌اند. به تبع کاری که روی ذهن دیگر اقشار کرده‌اند، اولین هدفشان ایجاد شکاف میان ایثارگران و نظام است تا این قشر مومن و انقلابی را که خود پشتوانه اصلی نظام و انقلاب است را پشیمان و پشت نظام اسلامی را خالی کنند. این کار را با بهره‌گیری از شیوه همیشگی رسانه‌های شیطانی همچون «بی‌بی‌سی»، یعنی ارائه درهم اخبار راست و دروغ و باصطلاح، یک کلاغ چهل کلاغ کردن‌ها دنبال می‌کند. آنها حساب شده و با برنامه علیه ما کار می‌کنند و امسال هم که توطئه خاصی را تدارک دیده اند و برای این کار هم تمام عوامل خود را به کار گرفته اند؛ در حوزه رسانه تمام شبکه‌های غربی و ضدانقلاب هماهنگند و در عرصه میدانی و عملیاتی هم سازمان منافقین، سلطنت طلب‌ها و ضدانقلاب و افراد مسئله‌دار در داخل را سازماندهی کرده‌اند تا به خیال خود به این نظام الهی ضربه بزنند.

خط دیگری که در این زمینه دنبال کرده‌اند ایجاد شکاف و دوگانگی در میان خود ایثارگران است که این کار را با بحث جانباز ارتشی و سپاهی و بسیجی کردن یا از زبان مصاحبه‌شوندگان بیان می‌کنند که مثلاً به ایثارگران خودی بیشتر می‌رسند و به غیر خودی‌ها کمتر، دنبال می‌کنند.

در جایی هم شایعاتی مانند آنچه که درباره همسر دکتر ولایتی گفته شده و یا اینکه کسانی تصادف کرده‌اند و با رشوه و اعمال نفوذ به عنوان جانباز شناخته شده‌اند که البته چنین مواردی حتما وجود دارد، ولی این تا حدی طبیعی است اما نه تا این حد که کل مجموعه را بتوان با آن زیر سوال برد، مطرح می‌شود تا به جو بی‌اعتمادی بیشتر دامن بزنند و همه را نسبت به هم بی‌اعتماد کنند؛ جانباز با جانباز، ایثارگر با بنیاد، مردم با ایثارگران و... و خلاصه کاری می‌کنند که هیچ نقطه امید و اتکایی باقی نگذارند و این هدف اصلی این رسانه‌های شناخته شده دشمن است.

البته این را هم باید گفت که بسیاری از این شبهات باید پاسخ گفته شود ولی متأسفانه مسئولان بنیاد خود را پاسخگو نمی‌دانند که اینها جمع می‌شود و بهانه و حربه دست دشمنان می‌دهد.

اینستاگرام
سلام ، اینگونه سخنان از درک عمیق در فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی کامل و مملوس با درد و رنج ایثارگران و تحلیل وقایع کشور در حالیکه کاملا از امانت درد دلهای ایثارگران محافظت میکند است.
تاثیر فعالیتهای فاش نیوز بر هیچیک از مسئولان و ایثارگران پوشیده نیست که توانسته با امکانات بسیار محدود و فقدان هرگونه بودجه دولتی و جهت گیری سیاسی تمام امور تحلیلی و اعتقادی و خبری و هرچه در عمق تفکر و احساسات قلبی ایثارگران است بیرون آورد و در کمال صداقت به مردم و مسئولان معرفی و ارائه کنند زیرا فاش نیوز تنها سنگ صبور ایثارگران است.
از کسانی که با زنده نگهداشتن این سایت مقدس باعث حفظ و زنده ماندن رشادتها و فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کردند نهایت تشکر و قدردانی را عرض میکنیم و از خداوند متعال توفیق خدمت به آرمانهای متعالی مذهب تشیع را آرزومندیم.
مشکل خانواده بزرگ ایثار برنامه آبکی صدای امریکا نیست عزیزم !!!
مشکل ما فراموشی مسئولین نسبت به ولی نعمتان خودشان است ...
اینکه بر فرض شوی دروغین از شبکه امریکا پخش شود که مشکلات
جامعه ایثار را بر طبل بکوبد ، مسئول مستقیمش شخص شهیدی است .
چرا علاج واقعه قبل از وقوع نمی کنند که این جریان را بدنبال داشته باشد .
اظهرو من الشمس است که کوتاهیهای بزرگی در حق فرزندان مدافع ایران زمین
صورت گرفته است ، مورد سو استفاده شبکه های خارجی قرار گرفته است .
بجای اینکه صورت مسئله را پاک کنند بهتر است فرمول مدیریت خودشان را درست کنند .
سپاس از فاش نيوز و آقاي بهروز ساقي خدا قوت
خجالت بکشید شرم کنید اگر دوستان دوست بودند یاران سفره دل پیش دشمنان باز نمیکردند باز هم کمی شرم لازم است
باسلام ماجانبازان وسرباران جمهوری اسلامی همانطور کارها کفتایم ماعهل کوفه نیستیم علی تنها بماند ماهمیشه کوش بفرمان رهبر عزیزمان بوده و هستیم واجاز بدشمن نمی‌دهیم که ازما جانبازان که از اول جنگ تاامروز با هزاران پردو رنج زندگی کرده‌ایم بازار مقام معظم رهبری فرمان دهد ماجانبازان جانمان را فداجوایم کرد تا خوندر رکماست امام خامنه‌ای رهبر ماست آرزوی موفقیت و سلامتی را مینمایم
تا زنده ايم رزمنده ايم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi