شناسه خبر : 60487
دوشنبه 15 مرداد 1397 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت از کالای ایرانی در عمل

در این میدان[فوتبال] بچه های ما از بس با تعصب دویدند، انرژیشان تحلیل رفت و بعضاً ساق پاهایشان آسیب دید. در آن میدان سربازان وطن روی مین رفتند و همهٔ پا را تقدیم کردند. بعضیشان نه تنها پا بلکه دست و چشم و نخاع و حتی جانشان را هم برای سربلندی ایران اسلامی تقدیم کردند...

جانباز رمضانعلی کاوسی -  ما ایرانی ها آدم های با احساس و وطن دوستی هستیم. این حس وطن دوستی را همین چند هفتهٔ پیش در مسابقات جام جهانی به منصهٔ ظهور گذاشتیم و به جهانیان ثابت کردیم که پشتیبان همدیگر هستیم. آن¬قدر به پهلوانان و سربازان فوتبالمان علاقه مند بودیم که در هر سه مقطع برد، باخت و مساوی برای ارج نهادن به زحماتشان به خیابانها ریختیم و با ابراز شادی حمایتشان کردیم.

اگر به قول امروزی ها به سی و چند سال پیش هم فلش بک بزنیم، درمی یابیم که آن زمان هم فرزندان این آب و خاک، نه در مستطیل سبز بلکه در سرزمین گرم خوزستان و کوههای صعب العبور کردستان با رقیب مقابله کردند و پیروز شدند. در جام جهانی، ورزشکاران دلاور ما با بهترین امکانات مادی و در هوای مطبوع روسیه با تیم های رقیب مسابقه دادند؛ اما در جنگ تحمیلی بسیجی های ما با کمترین امکانات، در میان انبوهی از گرد باروت و تیر و ترکشِ دشمن نه با تیم بعث بلکه با همهٔ قدرت های مستبد آن زمان مبارزه کردند و پیروز شدند. در این میدان[فوتبال] بچه های ما از بس با تعصب دویدند، انرژیشان تحلیل رفت و بعضاً ساق پاهایشان آسیب دید. در آن میدان سربازان وطن روی مین رفتند و همهٔ پا را تقدیم کردند. بعضیشان نه تنها پا بلکه دست و چشم و نخاع و حتی جانشان را هم برای سربلندی ایران اسلامی تقدیم کردند.

سی و چند سال پیش، دشمن با توپ و تانک و حمایت های بی دریغ غرب و اعراب به مبارزهٔ با ملت ما قد علم کرد، امروز هم دشمنان داخلی و خارجی با حربهٔ اقتصادی قصد فلج کردن اقتصاد مملکت ما را دارد. همانطور که این روزها با پوست و گوشت خود لمس می¬کنیم، متأسفانه شرایط اقتصادی امروز جامعه شرایط خوبی نیست. اما ما نباید ناامید شویم. ملت ایران بارها فعل توانستن را با اقتدار صرف کرده است. ما باید تلاش کنیم و در برابر سختی ها تسلیم نشویم. تنها راه زمین نخوردن ما همان است که آن بزرگوار گوشزد فرمودند: «حمایت و خرید کالای ایرانی.» اگر یادتان باشد در زمان جنگ تحمیلی مردم ما از شکم زن و بچهٔ خود کم می گذاشتند و برای حمایت از رزمندگانِ وطن اقلام خوراکی و ضروریات رزمنده¬ها را تهیه و به جبهه می فرستادند.

امروز هم با تصمیم های نابه¬جای رئیس جمهور آمریکا، کل دنیا وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی با ملت ایران شده است. معتقدم در این جنگ اقتصادی هیچ راهی برای ما باقی نمانده به جز اینکه با خرید کالای ساخت داخل از تیم تولیدی کشورمان حمایت کنیم. همانطور که آن زمان بر دست و بازوی بسیجیانمان بوسه می¬زدیم و همین¬طور که امروز از تیم های ورزشی مان حمایت می کنیم، باید آستین مردانگی و همت را بالا بزنیم و با خرید کالای ایرانی، تولید کنندگان داخلی را حمایت کنیم. با خرید کالاهای ایرانی، چرخهٔ اقتصاد داخلی می چرخد و فرزندان خودمان مشغول به کار می شوند.

متذکر می شوم نویسندهٔ این جملات آدم متعصبی نیست. من هم قبول دارم که خرید و مصرف بعضی از اجناس خارجی اجتناب ناپذیر است، چون ما هنوز با اقتصاد پیشرفتهٔ دنیا فاصلهٔ زیادی داریم. متأسفانه بعضی از تولیدکنندگان ما با عدم دقت لازم کالای باکیفیت تولید نمی کنند و با بی دقتی تولید آب به آسیاب دشمن می ریزند و باعث فرار مردم از خرید جنس داخلی می شوند. اما بی انصافی است که ما چشم بسته هرچه کالای ایرانی را می بینیم آن را نامرغوب بپنداریم.

در مملکت ما کالاهای مرغوب فراوانی هم تولید می شود، اما زالوصفتانی در این کشور هستند که فقط به خاطر منفعت شخصی، مشابه همان کالا را وارد می کنند و باعث بیکار شدن جوانان این مملکت می شوند. متأسفانه امروزه بعضی از آقازاده ها و سفارش شده ها با استفاده از ژن خوب و استفاده از رانت و با زدوبند و... کرور کرور جنس قاچاق وارد این مملکت می¬کنند و باعث زمین خوردن اقتصاد این کشور می شوند. تنها راه مبارزهٔ ما با این خونخواران اقتصادی، نخریدن کالاهای قاچاق و رو آوردن به کالاهای ساخت ایران است. به باور من این روزها یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر، خریدن کالای ایرانی و نخریدن کالای خارجی است.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
آستینت رو بالا بزن بزودی میخوان ویلچر ایرانی بخری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi