شناسه خبر : 60504
پنجشنبه 18 مرداد 1397 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرباز داوطلب بسیجی، طرح جدید نمایندگان مجلس!

نشست مشترک نمایندگان کمیسیون شوراها و ستاد کل و مرکز پژوهش های مجلس به منظور تعیین چارچوب مناسب برای اصلاح قانون نظام وظیفه کشور برگزار شد.

فاش نیوز- نشست مشترک نمایندگان کمیسیون شوراها و ستاد کل و مرکز پژوهش های مجلس به منظور تعیین چارچوب مناسب برای اصلاح قانون نظام وظیفه کشور برگزار شد.

 ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در تشریح این نشست که در روز یکشنبه 14 مرداد در کمیسیون شوراها برگزار شد اظهار داشت: در این نشست مقرر شد در جلسات آینده پس از تصویب کلیات طرح، ماده به ماده قانون نظام وظیفه بحث و بررسی شود، اگرچه این قانون شامل فرزندان ایثارگر، ورزشکاران و نخبگان نخواهد شد چرا که آنها قانون خاص خود را دارند و ما اصلا وارد ظرفیت قانون خاص نمی شویم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در حال حاضر بیش از دو میلیون سرباز فراری در کشور وجود دارد که متهم به فرار از خدمت مقدس سربازی هستند، پس ما چرا باید قانون را به گونه ای وضع کنیم که خودمان متهم تولید کنیم.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس متذکر شد: این نشان می دهد که قانون ضعیف است بنابراین باید قانون را به نحوی اصلاح کنیم که این ها بدون دلیل متهم نشوند. امروز نگرش ها تغییر پیدا کرده است و ساختار نظام وظیفه ما به تبع آن باید تغییر کند. این شیوه اجرای خدمت سربازی مشکلات عدیده ‌ای را به همراه دارد و امروز بیشترین پرونده‌ ها در سازمان قضائی نیروهای مسلح مربوط به فرار از خدمت سربازی است.

ابوترابی ادامه داد: امروز اگر قرار است جنگی بشود با گذشته فرق می کند و عمدتا نبرد تکنولوژیک خواهد بود و این نوع جنگ افراد متخصص خود را می خواهد. بنابر این اگر امروز ما افراد بی انگیزه حتی به اندازه یک لشکر هم داشته باشیم گره گشا نخواهد بود اما یک نفر رزمنده با انگیزه می تواند یک لشکر را فراری و شکست دهد.

نماینده ایثارگر استان اصفهان در خانه ملت تاکید کرد: لذا ما باید سرمایه گذاری مان را بر روی افراد با انگیزه قرار دهیم و این طرح را قبلا سپاه در استان سیستان و بلوچستان و کردستان با سربازی داوطلب بسیجی به بهترین نحو انجام داده است و بر اساس این نگرش مشاهده می کنیم که سرباز داوطلب بسیجی در مرز چگونه برای امنیت خانواده خود جانفشانی می کند. اگر چه دولت هم باید درآمدی را برای آنها در نظر بگیرد که در این طرح دیده شده است.

به گفته ابوترابی بر اساس طرح جدید که با الگو گیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ ای خواهد بود و خدمت نظام وظیفه می ‌تواند تا ۵ سال طول بکشد.

فرزند شهید و نماینده ایثارگر مردم نجف آباد در پایان یادآور شد: بر مبنای اصلاحیه جدید نظام وظیفه کسانی که به جای خدمت سربازی می ‌خواهند در دستگاه‌ های دولتی استخدام شوند، بایستی سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح برای یک سرباز هزینه می‌کند، به خزانه پرداخت کنند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
چون نميتونيد قانون اجرا کنید سه برابر پول بدن حل ميشه اون طبقه اجتماعي هم که نميتونه پول بده بره خدمت ودر اين بين يک عده هم داطلب بشن باز با کمک پول وحقوق وتعهد پنج ساله خدمت کنن بزور پول قانون اميخواهيد اجرا تصويب واجرا کنيد اگر ميخواهيد دوميليون نفر فراري نداشاه باشيد وبه حداقل برسه قوانين ايثارگري وحمايتي را اجرا وياعث دلسردي نسل هاي اينده نشويد هنوز رزمندگان مجروحين جنگ بدون درصد هستند که مشکل معيشت ودرمان دارند همين مسائل را که ببينند عده زيادي دلسرد ميشن مگر در دفاع مقدس کسي بدنبال منافع مالي بود زياد هم بدمبال جنک تکنولوژيک بقول شما نباشيد نيروي انساني حرف اول ميزنّ به وصيت امام ره ورهبري معظم عمل کنيد همه مشکلات حل خواهد شد رفيعي نژاد
عجب قانون مسخره ای .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi