شناسه خبر : 60514
سه شنبه 16 مرداد 1397 , 14:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار شد

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی درحوزه ایثار و شهادت، با حضور میهمانان و سخنرانان و برگزیدگان در تالار حوزه هنری برگزار شد.

فاش نیوز - آیین  اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی درحوزه ایثار و شهادت، با حضور میهمانان و سخنرانان و برگزیدگان در تالار حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگارما، در این مراسم که خبرنگاران و نویسندگان حوزه ایثار و شهادت از اقصا نقاط کشور و نیز حجت الاسلام شهیدی محلاتی رییس بنیادشهید و امور ایثارگران و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید باصدای شهید غلامعلی ترابی که حاضرین  را تحت تاثیر قرار داد، سرود پرافتخار ملی جمهوری اسلامی ایران نواخت شد.

کریمیان مدیرکل روابط عمومی بنیاد شهید ضمن تبریک روز خبرنگار، در گزارشی با بیان اینکه هر ساله ما دو جشنواره برگزار می کنیم که در اسفندماه از رسانه های مجازی در روز شهید تجلیل به عمل می آید و در مردادماه نیز از خبرنگاران و صاحبات اثر در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، مطبوعات و صداوسیما در عرصه ایثار و شهادت تقدیر می شود.

در ادامه این مراسم دکتر فرقانی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره در مورد ویژگی های فنی و معیارهای آثار  و نحوه داوری آثار ارسالی به جشنواره مطالبی بیان کرد.

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود که با تجلیل از ایثار شهدا، جانبازان و ایثارگران به کارکرد هویت یابی رسانه ای اشاره کرد و گفت: ما در معرض خطر فرسایش هویت هایی ملی، دینی و اسلامی هستیم که کارکرد رسانه ها در زمینه پیشگیری از این فرسایش و ایجاد خطر موثر است و باید جدی تر با آن برخورد کرد که فرهنگ ایثار و فداکاری می تواند در همه حوزه های هویتی به کمک بیایند و حافظ هویت ما باشند و در کانون این هویتها قرار بگیرند.

وزیر ارشاد با بیان این نکته که اگر به ماندگاری هرسه هویت نگاهی بیاندازیم در خواهیم یافت که ایثار، احسان و تلاش ایثارگران است که کشور ما را تا کنون محفوظ کرده است، ادامه داد: روحیه ایثار و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس حافظان ایران زمین هستند و اسطورهایی وجود دارند که اگر به آنها نزدیک شویم ذوب در روحیه، عمل و هویت ملی و دینی آنها خواهیم شد.

سخنران بعدی این برنامه حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که با تقدیر از زحمات خبرنگاران و فعالین عرصه خبر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه آنچه که باعث قوام، دوام و ماندگاری نظام بوده، همین ایثار و شهادت ها بوده است، گفت: شما رسانه ای ها وظیفه دارید که غبار قربت را از ایثار شهدا و جانبازان پاک کنید و این رسانه ها هستند که می توانند این وظیفه مهم را به انجام برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد وظایف خبرنگاران و رسانه ها، القای آرامش و امنیت و آسایش جامعه که نشات گرفته از ایثار شهدا و جانبازان است را وظیفه خطیری دانست که تاثیر خبرنگاران و رسانه ها درجامعه بیشتر از بخش های دیگر احساس می شود.

شهیدی محلاتی در پایان سخنان خود با انتقاد از نگرش و نگاهی که در بحث سهمیه ایثارگران در دانشگاه ها، در برخی از رسانه ها مطرح می شود، به حضور نه هزار نخبه ایثارگری که در دانشگاه ها هستند اشاره کرد و گفت: از شما خبرنگاران و رسانه ها می خواهم که ما را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاری دهید که این فرهنگ ریشه در فرهنگ عاشورای ما دارد. نگذارید ایثارگران در جامعه مورد غفلت و فراموشی قرار گیرند.

بخش بعدی مراسم، معرفی خبرنگاران و فعالان رسانه در حوره ایثار و شهادت بود که  در بخش ویژه نفرات برگزیده در زمینه مقالات و یادداشت های"روز بزرگداشت شهدا" از خانم «صنوبر محمدی» خبرنگار پایگاه خبری فاش نیوز به عنوان برگزیده این بخش با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه تقدیر به عمل آمد.

مشروح گزارش و تصاویر تکمیلی بزودی منتشر خواهند شد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام
پایگاه خبری فاش نیوز بهترین خبرگزاری ایثارگران هست و به شیوه های نوین و کم نظیر کار خود را دنبال می کند که بسیار مورد پسند است.
از زحمتاتون ممنونیم.
سلام ، با عرض تبریک به خبرنگار محترمه و مدیریت گرانقدر سایت مقدس فاش نیوز که شایسته هزاران تقدیر هستند. سخنان وزیر ارشاد در خصوص فرسایش هویت دینی و اسلامی و نقش رسانه ها مهمترین رویداد جشنواره است زیرا در شرایط فعلی و هجوم رسانه های دشمنان به والاترین فرهنگ دینی و اسلامی نیازمند تقویت ، شفافیت و حمایت وسیع رسانه های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است.
اما نظرات رییس محترم بنیاد شهید در سالروز افتخار آفرینی شهید حججی افسر امنیت تشیع نمیتواند واقعی باشد زیرا با وجود درخشندگی و تابناکی فرهنگ عاشورایی و حمایت رهبر فرزانه انقلاب از فرهنگ ایثار و شهادت یقین داریم خون مطهر و پاک شهیدان میهن و سایر بلاد اسلامی و شیعی با وجود بیش از پانصد میلیون شیعه مومن به انقلاب اسلامی هرگز غبار غربت بر فرهنگ ایثار و شهادت وجود نداشته تا رسانه ها را تشویق به غبار روبی کند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi