شناسه خبر : 60524
سه شنبه 16 مرداد 1397 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح اصلاح سهمیه علمی فرزندان ایثارگران به کمیسیون ارجاع شد

نمایندگان مجلس طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سهمیه یکسان و تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع کرد.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس طرح اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سهمیه یکسان و تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان روز سه شنبه 16 مرداد ماه و در ادامه بحث و بررسی در خصوص سهمیه یکسان و تععین تراز علمی پیشنهادات مختلفی را ارائه کردند که به علت عدم کسب یک سوم رای مجلس به تصویب نرسید.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی طرح اصلاح بند الف ماده 90 که از روز یکشنبه 14 مرداد در صحن علنی آغاز شده بود و در آن جلسه به علت ادامه بیان نقطه نظرات موافقان و مخالفان به پیشنهاد نایب رییس مجلس(پزشکیان) به روز سه شنب16 مرداد ارجاع شده بود از امروز دوباره مورد توجه نمایندگان قرارگرفت.

این گزارش حاکی است در ادامه بحث و بررسی در خصوص سهمیه یکسان و تععین تراز علمی فرزندان ایثارگران در روز سه شنبه 16 مرداد، حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد الحاق تبصره الحاقی به ماده ماحده ذیل را ارائه کرد:

تبصره: رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اضافه می گردد.

این پیشنهاد پس از طرح از سوی نماینده محلات به رای گذاشته بود اما نتوانست یک سوم آرای نمایندگان را کسب کند و رد شد.

این نماینده همچنین پیشنهاد جایگزین ماده واحده را به شرح زیر ارائه کرد:

ماده واحده – عبارت بالای بیست و پنج درصد بعد از عبارت همسر و فرزندان جانبازان در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حذف می گردد و الویت پذیرش با همسر و فرزندان شهدا، جانبازان،رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه، آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان پنجاه درصد و بالاتر می باشد و بند الف ماده 90 برنامه ششم توسعه مختص همسر و فرزندان رزمندگان با شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشد.

این پیشنهاد از سوی دکتر لاریجانی رئیس مجلس به رای گذاشته شد که با استقبال نمایندگان روبرو نشد و حد لازم را بدست نیاورد.

گزارش خبرنگار پارلمانی ما حاکی است در ادامه جلسه، پیشنهاد قوامی به عنوان جایگزین تبصره ماده واحده به شرح زیر به رای گذاشته شد.

تبصره: کسب حداقل 80 درصد حد نصاب علمی آخرین فرد پذیرفته شده در کد رشته محل الزامی است، این میزان برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی،دامپزشکی، دستیاری و تحصیلات تکمیلی 85 درصد آخرین فرد پذیرفته شده می باشد، حکم این تبصره بر حکم تبصره ماده 70 قانون ایثارگران و ماده 47 قانون الحاق برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت(2) حاکم است.

در ادامه جلسه چند تن از نمایندگان به عنوان موافق و مخالف نقطه نظرات خود را بیان کردند و سپس رئیس سازمان سنجش به عنوان نماینده دولت به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ما موافق این پیشنهاد هستیم و می تواند یک پیشنهاد بینابینی باشد و در عمل مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در بحث نمره تراز علمی در سال گذشته و سالجاری بوجود آمده ما به عنوان سازمان سنجش با این پیشنهاد موافق هستیم.

در ادامه بحث، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که نظر خاصی در مورد این پیشنهاد ندارد و پیشنهاد قوامی نماینده اسفراین از سوی رئیس مجلس به رای گذاشته شد.

این گزارش حاکی است از مجموه 240 نفر حاضرین در مجلس علنی مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد هم نتوانست دو سوم آرا را بدست آورد.

دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پیشنهاد ارجاع طرح را برای بررسی و اصلاح بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کرد و این پیشنهاد با استقبال نمایندگان روبرو شو و به کمیسیون ارجاع گردید.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
امسال دیگه تاثیری نداره؟
این یعنی چی علان ؟
میشه یکی مشخض تر توضیح بده؟
براي تغيير قانون نياز به دو سوم راي هست كه بعيد ميدونم هيچ طرحي فعلا راي بياره!! و اينكه خيلي بعيده به امسال برسه! چون بعد انتخاب رشته كه نميشه قانون رو عوض كرد! در ضمن هنوز كميسيون هيچ طرح پخته ايي رو نداره و تقريبا همه نظرات رو به راي گذاشتن كه هيچكدوم راي نياورد! هي تكرار ميكنن و راي نمياره
باسلام خدمت زحمت کشان فاش نیوزجناب مجتهدواقعاجای تعجب هست درسخنان نمایندگان مجلس هنگام انتخابات همه دم ازایثاروشهداوجانبازان وآزادگان تعریف وتمجید وقول و وعده وعید اگربروندداخل مجلس کولاک می کنندپس این مخالفان هرطرح وتبصره وماده جهت قشرایثارگران کدام نمایندگان هستندهمیشه عده ای مخالف هستندجالب هست همین جماعت زمان جنگ ازانواع و اقسام امتیازات ورفاهیات استفاده کردندحالابفکرکم کردن هستندچونکه خودشان وفرزندانشان ازاین سن تحصیلات عبورکردنندچرادرکشوراسلامی قوانین مرحله وزمان وامل افرادخاصی میشودبرای مثال قشرآزادگان سال 69بازگشتنداکثرشان مجردبودنندتاازدواج کردنندشدسال 71و72بعدازچندسال باکلی دارودرمان پچه دارشدنندالان اکثرشان درسن وسال ورودبه دانشگاه ومحیط کارهستندازهیچ امتیازی نمی تواننداستفاده بکنندبخاطره اینکه محل کارپدرنشان اکثریت الان خصوصی شده وقانون درکشورمافقط دردولتی هااجرای میشودولی جنگ متعلق به تمام اموال واملاک وشرکت هاوسازمانهای خصوصی ودولتی میشودزمان دفاع ازکشورصحبت ازامتیازات وصحبت ازدولتی وخصوصی نبودالان هم که خودنمایندگان خرشان ازپل گذشته است دیگه منکرهمه چیزمیشونندچقدرایران اسلامی به قشرایثارگران ارزش قائل هست حداقل ازغرب وشرق یادبگیرند
چطور شد؟
بازم ناعدالتی شد وبا فرزندان جانباز بالای 25 درصد با 100 هزار کشوری میرن پزشکی میخونن فرزند جانباز 20 درصدم با 5 هزار منطقه 2 میره پرستاری
درمورد جانبازان بیست درصد قبول دارم اگه حقی باشه که زیر ۲۵ سهمیه بگیرن باید فقط جانبازان ۲۰ درصد رو بیارن تو ۲۵ چون زیر ۲۵ به جز ۲۰ درصد اکثرا مشکل ندارن و پرونده درست کردن ولی بیست درصدا مشکلات خاص خودشونو دارن بعضا
بی زحمت همین جوری نظرندهید من دوستم پارسال رتبه اش بالای ۱۰۰ بودنه تنها داروسازی قبول نشد رتبه های خیلی پایین تره‌م قبول نشد چه برسه به پزشکی درضمن اگه شما پدرتون جانباز۲۰ درصد هستند دوست من اصلا پدر بالا سرش نبوده شماهم یکم عادلانه فکرکنید عزیزانی هم که درصد جانبازیشان بالای ۲۵ درصد است به کمک فرزندانشان نیاز دارند سهمیه جبران فرصت های از دست رفته است برای فرزندان ایثارگران نه جایزه لطفا از کلمه عدالت اشتباه برداشت نکنید. لطفا تایید فرمایید.
رفیق خود من تراز علمیش مثل من شد. ۵۰ هزار کشوری و توی ۲۵ درصد شد ۶۰۰ و میره پزشکی. اونوقت منی که ۵ درصد دارم با همون تراز علمی شدم ۸ هزار ۵ درصد که حتی پرستاری هم نمیارم بخاظر پذیرش کم ۵ درصدی ها. این عدالته؟!؟
M.hosseyni:
تغییر حد نصاب از 70 % به 85 % یک حرکت موذیانه و ظریف عملا منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد .
عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید , استعداد درخشان , مناطق محروم , انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند ؟!!
تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی میگذرند که ملاک ارتقا برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل میشوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایشان مطرح نیست .
دلم به حال فرزندان شهدا مي سوزه همه در ظاهر طرفدار و ثناگويشان اما در عمل و ذات دشمن چهار آتيشه آنها هستند و مي خوان حداقل امتيازهاشون رو ازشون بگيرن
فردا پس فردا همه و همه از شهيد حجي عزيز مي گنن اما من دلم به حال همسر و فرزندش مي سوزه كه در آينده مي خوان اندك حقوقش رو ازش بگيرن و تو دانشگاه بهش بگن سهميه اي .
ای خدا چرا اینا دست از سر شهدا و ازادها و جانبازان بالا ۲۵ بر نمی دارن؟؟ خجالت بکشید می خواهید سهمیه کسانی که از ناموس این مملکت دفاع کردن بگیرید؟؟ چون منافع شخصیشونوالویت می دونن شرم کنید اقتصاد مملکت داره نابود می شه اونوقت شما می خواهید حق این عزیزان و بگیرید ؟کاش برای وضعیت اقتصادی مملکت انقدر جدی بودید. سهمیرو می خواهید تغییر بدید و به کسانی بدید که بی سواد خواندن ایثارگرانو ؟؟ چه طور درمورد سهمیه هیئت علمی و صندلی های پولی که اقازادها بعد دوترم تحصیلی تو خارج راحت میان تو دانشگاها ما تحصیلی می کنن بی مشکل حتی اگه غیر ایرانی باشن نادیده می گیرید؟؟ این طرحا باید باطل بشن تا حق این عزیزان ضایع نشود. مرسی از بنیاد خواهش می کنم جدی باشن و همینطور فاش نیوز. وقتی سه بار رای نیاورد یعنی نباید ظلم کرد نباید حق خورد اونم بزور
یعنی چی اخرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نام خدا

حضور گرامی و ارزشمند نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام

احتراما از آنجا که طرح اصلاح سهمیه ایثارگران در مجلس شورای اسلامی مطرح است پیشنهاد ذیل جهت مزید استحضار و برای جلوگیری از حق الناس و اجحاف در حق ایثارگران شریف تقدیم میگردد :


** اولویت اول،فرزندان شهدا و جانبازان و فرزندان جانبازان ۵۰ درصد به بالا با تراز ۷۰
** اولویت دوم جانبازان و فرزندان جانبازان ۴۹ درصد به پائین تراز ۸۰

در طرح فعلی درصدها ناعادلانه است.

** دلایل پیشنهاد نیز عبارتند از :

+ قانون کسر ساعت کاری جانبازان مصوب مجلس شورای اسلامی که میزان کسر ساعت کار بر اساس درصد جانبازی مد نظر قرار داده است .

+ قانون بازنشستگی جانبازان مصوب مجلس شورای اسلامی که بر اساس درصد جانبازی سنوات ارفاقی اعطا میگردد .

+ سهمیه هیئت علمی دانشگاه ها که بدون کم و کاست برای فرزندان هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعمال و اجرا میگردد .

ان شاءالله مانند گذشته نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی ( ره ) عصاره فضائل نامیده شده‌اند پیشنهاد تقدیمی را به منصه ظهور برسانند .
با کمال تشکر
شما عدالت تعیین می کنی ؟؟این طرح اتفاقا همین دیروز اومد تو مجلس و رای نیاورد اخه کجای انصاف و عدالته که جانباز ۴۰ یا ۳۰ با جانباز پنج درصد که بنیاد به تمام رزمندگان بدون صورت سانحه می دهد برابر است؟؟ دلیل این مرز بندی ها اسیب هاس و نباید خودخواه بود که حق یه عده رو بزور گرفت درحالی که برابر نیستن همین پنج درصد مناسب رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ هست بیشتر از ان ظلم است چه تراز چه ادغام چه الویت
اولاشماهیچ حقی ندارید پیشنهادبدهیدشما فقط حق نظردادن رودارید دوما اگه قرارباشه قانونی را تغییربدهندازیک سال قبل باید تغییرکندنه اینکه چندروزازانتخاب رشته بگذره سوما مطمئنم چیزی که فرمودید به نفع خودتونه فرزند جانباز ۵۰ درصد هستید ومی خواهید که هیچ تغییری نکند وجانبازان زیر ۵۰ درصدهم با ۵ درصدها مقایسه شوند وهم ترازشان ۸۰ درصد شود واقعا متاسفم لطفا تایید فرمایید.
در جواب شخصی که به جای نام نوشته حقیقت.مگه شما نماینده هستی که نظر میدی؟چون خودت فرزند شهید یا جانباز 50 درصدی چنین نظری دادی؟جانیازان 25 تا 49 درصد چند ساله که با سهمیه جانبازان بالای 50 درصد ادغام شده وه تو انتخاب رشته زده شاهد برا همه فرزندان جانباز بالای 25درصد.جانبازان زیر 25درصد 5درصد سهمیه دارن که اگه سهمیه ما 25 درصدی ها پر نشه میرسه بهشون.جانبازان بالای 25 درصد مشکلاتشون بیشتره.
سلام ایشان فرزند جانباز زیر 25 درصد هستند که چنین نظری دادند قبلا یک متن از ایشان چاپ شده بود من همان جا هم شک کردم که این متن را چه کسی نوشته است ولی الان مطمئن شدم.
با سلام بهترین طرح در حال حاضر همین قانون کنونه منتها با حد نصاب 75 درصد در کلیه رشته ها و اینکه خود جانبازان زیر 25 ادغام بشن اما فرزندانشون همون سهمیه 5 درصد باشن و مازاد این سهمیه هم با حد نصاب 85 درصد به سهمیه 5 درصد برسه
پیشنهاد متن حقیقت کاملا درست هست .
این پیشنهاد رای گیری نشد در مجلس .فقط خونده شد و آقای بیگدلی پیشنهادش رو پس گرفت .به احتمال زیاد رای بیاره.
چون طرحی هست که هم سنجش قبول داره وهم سایر ایثارگران .
من از راديو گوش ميدادم. اتفاقا راي گيري شد و راي نياورد! فقط نظر نماينده رشت راي گيري نشد و فقط ايشون گفتن كه رييس مجلس گفتن شما پيشنهادتون رو به كميسيون بدين!!
بنظر من هيچ طرحي راي نمياره و امسال مثل گذشته باقي ميمونه چون نياز به دو سوم راي داره
همه طرح ها هم كه راي گيري شده!! مجلس هم كه هر روز نميتونه وقتشو براي اصلاح بند الف بزاره!!
دیگه قرارنیست مطرح بشه چون اشتباه توش زیاد داشت به خاطر همین پس گرفتن
سنجش که اصلا سهمیه رو قبول نداره سایر ایثارگران بالا۵۰ تاحدودیرقبول دارند وبقیه قبول ندارن
قشنگ گوش ندادید .
پیشنهاد جعفرزاده که اصلا برای رای گیری مطرح نشد چون نظر ایشون چیز دیگه بود و نظر سنجش روی تراز و تبصره قانون بود .
دکتر بیگدلی پشت تریبون رفتن و پیشنهاد خود رو مطرح کردن .ولی رای گیری نشد .و ریس مجلس و سایرین داشتن اصرار می کردن برای رای گیری .
در نهایت این دو پیشنهاد رای گیری نشد .
به احتمال زیاد پیشنهاد دکتر بیگدلی رای بیاره
آقای بیگدلی درموردتغییرترازهیچ پیشنهادی ندادند پیشنهادآقای بیگدلی فقط اولویت بندی بدون تغییر تراز بود.
دوباره به صحبت های اقای بیگدلی در صحن جلسه مجلس رو گوش کنید متوجه میشید چی گفتن
پیشنهاد ایشون فقط رای گیری نشد -فقط پشت تریبون مطرح کردن
این پیشنهاد دوباره به کمیسیون برده میشه و به احنمال زیاد رای میاره چون اقای خدایی اعتقاد داره افرادی که صدمات شدید تری دیدن بابد توجه ویژه بهشون بشه نظیر خانواده شهدا و جانبازان 70 و 50 و فرزندان جانبازان 50 به بالا
این طزح ایثارگران رو به سه الویت تقسیم بندی میکنه
الویت اول تراز 70
با سلام فعلا سهمیه را که هوا کردند لطفا یکی بگه تکلیف تخفیف شهریه فرزندان جانبازان زیر 25 درصد چه شد دانشگاه ازاد از امسال این تخفیف را اعمال میکند ولی پردیسه که دولتی هستند این تخفیف را اعمال نمیکنند این که بار مالی ندارد چون تخفیف هست و پولی پرداخت نمیشود ضمنا هزینه اضافه ندارد چون همه سر یک کلاس نشسته اند و تعداد در افزایش هزینه اثر ندارد عزیزانی که در تهران هستند خواهشمند است پیگیری نماییدتا حصول نتیجه .
اقای فرزند شهید نوع حرف زدن بادیگران مهم است برو یادبگیر کسانی که به جبهه رفتند برای ناموس ومملکت رفتند حالا یکی شهید شد ویکی جانباز ویکی به خواست خدا اتفاقی برایش نیفتاد .شما باید بدانی تمام شهدا قبل از شهادت رزمنده بودند بنابراین قانون برای 5درصد ی تعیین نکن بهترین طرح این است که جانبازان زیر50درصدورزمندگان 5درصدی بانهایتا 80درصد تراز علمی پذیرفته شوند .
آخه تاکی می خواید بگید ادغام خسته نشدید ادغام چند بار چه درکمیسیون وچه درصحن رای نیورد
وقتی چیزی که حقه وقبول نمی کنید باید نوع صحبت کردن روتغییرداداگه به فرزند شهید می فرمایید برای ۵‎ درصدها قانون تعیین نکنیدلطفا شماهم طرح نیاورید.
کمیسیون اموزش حذف سهمیه ی 5 درصد را تصویب کند در صحن هم رای گیری شود و مطمئنا تصویب می شود.
خواسته ی ما فرزندان رزمندگان
فرزند رزمنده در سهمیه ی کنکور هم الویت با فرزند جانباز زیر 25 باشد و فرزندان جانبازان بالای 25 هم با هم باشند و تراز هم 70 بماند ( همین سهمیه ی 5 و 25 فعلی )
با تشکر
جمع کثیری از فرزندان رزمندگان
خواستار هم الویتی فرزند رزمنده و جانباز 5 درصد هستم.
از فرزندان رزمندگان که توی این مدت با انها بسیار بد رفتار کردم عذر خواهی میکنم.
اصلا سهمیهدباید برای خود شان باشه که استفاده کرده اند دیگه پسر ودختر وزن و...معنی نداره لطفا تایید شه
اقا میگن میخوان سهمیه رو تو کمیسیون تقسیم بندی کنن جانبازان 50 به بالا تراز 70 باشه
میگن بنیاد شهیدم موافقت کرده ریس سازمان سنجشم گفته بود که باید به خانواده شهدا وجانبازان با درصد بالا توجه خواصی بشه اما خدارو شکر فکر نکنم به امسال برسه
چون این طرح مورد موافقت همه کارشناسان هست به احتمال زیاد تصویب بشه -ولی یا امسال اجرا می کنن یا سال بعد معاوم نیست
وقتی هر اداره وسازمانی فقط حرف حرفه خودشه این اقایون فقط دارن یه پول مفت می گیرند و مردم را با این قانونهاشون عذاب میدن. مردباش واین موضوع من را بهشون عنوان کن
هدف اصلی پیشنهاددهنده گان ادغام ویا افزایش ظرفیت نیست هدف پیشنهاد دهنده گان یک جمله است افزایش حد نصاب نمره آزمون کنکور تا از این طریق ورود ایثارگران را به رشته های تاپ محدود کنند ودلیل آنرا عدم کیفیت می دانند درصورتیکه اگر کسی حتی 50%آخرین فردرا کسب کند ودر رشته های تاپ مانند پزشکی قبول شود ا توانایی دامه تحصیلش اصلاربطی به این نمره کنکور ندارد وراحت می تواند در این رشته ادامه تحصیل داده وموفق باشد این پیشنهد دهنده گان محترم فقط وفقط این جمله عدم کیفیت ،تراز نمره پایین را بهانه قراردادند بنابر این هیچ دلیل منطقی جهت افزایش حدنصاب از 70% به 85%وجود ندارد در ضمن این ظرفیتی که در حال حاضر برای ایثارگران وجود دارد برای 25% یا زیر25% زیاد تفاوتی نمی کند چون کسیکه 75%را کسب نکند چه 25%باشد چه 5% خود به خود حذف می شود لذا دوستان هم 25% وهم 5% ها سعی کنند اتحادراحفظ تا سوءاستفاده کننده گان این امتیاز را از آنها نگیرند
طرح اقای بیگدلی مورد موافقت بنیاد و ایثارگران و سازمان سنجش هست و به احتمال زیاد رای بیاره
پیشنهاد اول
الویت اول خانواده شهدا و جانبازان 50 و فرزندانشان به بالا با تراز 70(به خاطر شدت صدمات و مجروحیت ها)
الویت دوم جانبازان 25 تا 49 با تراز 80
الویت سوم جانبازان زیر 25 با تراز 85
پیشنهاد دوم ایشون
الویت اول خانواده شهدا و جانبازان 50 درصد به بالا با تراز 70
الویت دوم تمام جانبازان و خانواده هاشون با درصد جانبازی پایین تز از 49 درصد با تراز 80 درصد
پیشنهاد دوم به نظر خیلی از کارشناسان کامل تر هست
پس چرا طرح هاش رای نیورد؟؟؟
این طرح رای نیاورد ابهام داره
چون فقط تو صحن قرائت شد .ولی نیاوردن به رای گیری .چون اینقدر پیشنهاد ها مطرح شده بود و شلوغ بازی بود.
بقیه پیشنهاد همه رای گیری شدن و رای نیاوردن .ولی این پیشنهاد فقط گفته شد .به رای گیری نرسیده .
میره کمیسیون تایید بشه وبیاد صحن رای گیری میکن . به احتمال زیاد رای میاره
اصلا رای گیری نشد که بخواد رای بیاره برادران
در ثانی گیرم ابهام داشته باشه میره کمیسیون بر طرف میشه ودر نهایت همین الویت ها تصویب میشه
در پیشنهاد دوم فرزند رزمنده در کدوم الویت قرار دارد ؟؟
سلام.اين طرح تا تصويب بشه و شوراي نگهبان هم تاييد كنه ،بعيد ميدونم به امسال برسه! چون بايد خانواده ايثارگران و ...مجدد بيان تو فرم هاي كنكور و سهميه شون رو مشخص كنن بر حسب درصد جانبازيشون!
با توجه به اينكه اين هفته مجلس جلسه علني نداره ،عملا ميفته براي هفته بعد كه با توجه به زمان اندك بعيد ميرسه به امسال برسه
بیشتر کارشناس های کمیسیون ایثارگران و همچنین کارشناس های کمیسیون اموزش مجلس بر این نظر موافقند که سهمیه هارو اولویت بندی بکنن و جانباز های بالای 50 ذرصد و خانواده شهدا همچنان تراز 70 باشه به احتمال زیاد هم همین کارو میکنن
بیشتر نماینده ها هم رو این طرح هم نظرند احتمال زیاد هم طرح اجرایی کنن اما معلوم نیست که برا امسال برسه یانه
نه جانم همین تو بوق و کرنا کردن بود که حیثیت رزمنده و شاهد و جانباز زیر سوال رفت مانند گذشته یک سهمیه 30 برای همه نه این تقسیم بنری که عموم فکر کنند حقشان خورده شده
با سلام

دوستان به احتمال 90 درصد میخوان سهمیه ایثارگران رو اولویت بندی بکنن به سه بخش
که هم کمیسیون آموزش موافقه و هم کمیسیون ایثارگران و هم بیشتر نماینده های مجلس خود سازمان سنجش هم موافقه با این طرح خدایی ریس سازمان سنجشم گفته بود که بنیاد شهید در خصوص جامعه هدف ایثارگران مطرح می‌کند و معتقد هستند این جامعه نباید تحت تاثیر مسائل مختلف قرار بگیرد و از نظر آن‌ها فرزند شهید، جانباز با درصد بالا و فرزند آزادگان به دلیل اینکه در مباحث تحصیلی خود دچار صدمه شده‌اند، بنابراین نباید بر اثر تصمیم‌گیری‌ها و تغییرات ما دچار آسیب شوند.
الان نظر رییس سازمان سنجش چه اهمیتی داره؟؟؟ راست میگن برن جلوی ورود بچه پولدارا رو یگیرن که راحت میرن ترکیه و قبرس و .... و بعد دو ترم میان دندان بین المللی دانشگاه تهران!!!!!!!
خبرگزاري خانه ملت به نقل از اقاي ابطحي نوشته كه بعيد است تغييرات سهميه به كنكور امسال برسد
چه برسه چه نرسه این طرح الویت بندی تصویب میشه .
اصل براین هست که از سال بعد اجرا کنن نه امسال
ما جمع کثیری از فرزندان رزمندگان با ادغام الویت بندی مخالف هستیم
عضو کمیسیون اموزش گفت :
محمدجواد ابطحی با اشاره به ارجاع طرح اصلاح نحوه سهمیه‌بندی کنکور ایثارگران به کمیسیون آموزش مجلس، گفت: متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری و غفلت یا شاید هم با نیت خوب دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه برای رزمندگانی که 6 ماه جبهه داشتند سهمیه مقرر کردند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: این اتفاق سبب شد در کنکور سال گذشته رتبه 8 هزار قبولی کسب نکند اما رتبه 10 هزار سهمیه‌دار به قبولی برسد و این اتفاق در جامعه این نگرانی‌ را که تمامی این قبولی‌ها از آن ایثارگران است، ایجاد کرد؛ در حالی که تمامی ایثارگران، رزمندگان به همراه فرزندان و همسران و خانواده‌ها در کل 11 درصد شرکت‌کننده در کنکور سراسری را تشکیل می‌دهند.

وی با انتقاد از طولانی شدن اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم در مجلس، افزود: مجلس با این بحث‌ها به جای کمک به خانواده ایثارگران فقط جامعه را متشنج می‌کند.

ابطحی با بیان اینکه اگر عبارت اضافه شدن 5 درصد به سهمیه 25 درصد ایثارگران و جانبازان اصلاح و حذف شود مشکل حل خواهد شد، اضافه کرد: در جریان آخرین بررسی این طرح در صحن علنی به دلیل رای نیاوردن پیشنهادات نمایندگان، آن را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع دادند.

بعید می‌دانم اصلاحات به کنکور امسال برسد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آنچه برای مجلس و دولت فوریت دارد اعمال قوانین در کنکور سراسری امسال است تا پذیرش‌ها براساس آن انجام گیرد اما بعید می‌دانم اصلاحات به کنکور امسال برسد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 16مردادماه) مجلس شورای اسلامی اصلاح نحوه سهمیه بندی کنکور ایثارگران را با 165 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد دکتر علی لاریجانی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع دادند. در جریان رسیدگی به این طرح پیشنهاداتی توسط تعدادی از نمایندگان مطرح شد اما تصویب نشد./

پایان پیام
از نماینده ی محترم و کمیسیون اموزش به خاطر این طرح عالی بسیار ممنونیم.
بنده جانباز 20درصد اعصاب و روان و شیمیائی هستم خود بنیاد باتوجه به مدارک مثبته بنده می گویند باید شما حداقل 30درصدی باشید ولی ما نمی توانیم درصد شما را زیاد کنیم به ما کفته اند درصد ها را افزایش ندهید کسانی مانند بنده که فرزندم کنکور داره چه فرقی با ججانباز ان 25 درصدی دارد باید تمام سهمیه ها یکی شود و فرقی بین سهمیه 20 و 25 و 24 و 30نباشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi