شناسه خبر : 60528
چهارشنبه 17 مرداد 1397 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که مرام پهلوانی را به رزمندگان آموخت

«محسن ارومی» یکی از رزمندگان «گروه فداییان اسلام» بود که دلیرانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد و سرانجام در حادثه حج خونین سال ۶۶ توسط آل سعود به شهادت رسید. به مناسبت سالروز شهادت این شهید بزرگوار، خبرنگار دفاع پرس با سردار قاسم صادقی همرزم این شهید بزرگوار به گفت‌وگو پرداخت که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

محسن در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، روشنگری مردم از وضعیت جامعه و رسوا کردن دشمن نقش فعالی داشت. همچنین در سرکوبی ضدانقلاب پیشقدم بود. این مبارز انقلابی جهت حفظ جان مسافران، مسوولیت امنیت پرواز را عهده دار شد. در آن دوران محسن به نیرو‌های تازه وارد هم آموزش می‌داد. منافقین در آن دوران سعی داشتند با ربایش هواپیما‌ها ترس به دل مردم بیاندازند، اما پاسدارانی همچون محسن ارومی مانع این امر شدند.

به رزمندگان آموزش پهلوانی می‌داد

او که یک مبارز انقلابی، پاسدار، رزمنده و پهلوان بود، پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی مناطق عملیاتی شد. جاده آبادان – خرمشهر گواه رشادت‌های این مبارز است. محسن دلیرانه در عملیات‌ها می‌جنگید و بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت.

محسن در مقر گروه فداییان اسلام کلاس کشتی برگزار می‌کرد و می‌گفت: «رزمندگان همه باید پهلوان باشند». او علاوه بر ورزش، اخلاق و منش پهلوانی را به رزمندگان آموزش می‌داد.

شناسایی منافقین

شهید سید مجتبی هاشمی در عملیات ذوالفقاریه به محسن دستور داد تا اگر نیرویی قصد عقب نشینی داشت با تیر پای او را مورد هدف قرار بده. هر کسی هم اعتراض کرد بگو که من این دستور را داده‌ام. این امر یک تاکتیک بود تا منافقین شناسایی شوند.

محسن همچنین همراه با همرزمانش برای منافقین تله می‌گذاشتند و پس از دستگیری آن‌ها را به دادگاه انقلاب تحویل می‌دادند. او در عملیات حصر آبادان زحمات زیادی کشید. پس از آزادسازی شهر آبادان، به دیدار جانبازان و خانواده شهدای این عملیات رفت و در حل مشکلات خانواده شهدا و جانبازان از هیچ کمکی دریغ نکرد.

شهیدی که مرام پهلوانی را به رزمندگان آموخت

شهادت در کنار حجاج

در سال ۶۶ به همراه محسن و جمعی از همرزمانمان به مکه مکرمه رفتیم. آن زمان مقدار مشخصی ارز به حجاج می‌دادند. روز اول که به مکه رسیدیم چند تن از رزمندگان تصمیم گرفتند که بر روی کاغذ بنویسند ارز‌های خودشان را چگونه خرج خواهند کرد. هر کسی برای خرج ارزهایش یک برنامه داشت. محسن در برگه‌اش نوشت: «دوست دارم که بزرگ‌ترین گوسفند را بخرم و در راه خدا قربانی کنم حتی اگر مجبور شوم تمام ارز‌هایم را خرج این کار می‌کنم.»

روز ۶ ذی الحجه ۱۴۰۷ حجاج جهت شنیدن پیام امام (ره) در راهپیمایی برائت از مشرکین مقابل ساختمان بعثه (دفتر نمایندگی امام) تجمع کردند. نیرو‌های آل سعود مانع از این اجتماع شدند و به کشتار حجاج پرداختند. محسن ارومی به دلیل قدرت بدنی که داشت، مجروحین را از معرکه دور می‌کرد.

آمبولانسی به داخل جمعیت آمد تا مجروحین را با خود ببرد. نیرو‌های آل سعود راننده آمبولانس را مجروح کردند. محسن با ماموران درگیر شد. او سوار اتوبوس شد. محسن در حال رانندگی بود که نیرو‌های آل سعود به سمت وی تیراندازی کردند. محسن ۲ مرتبه از دست نیرو‌های آل سعود فرار کرد، اما بعد از پل حجون ماموران از چند زاویه به سمت محسن تیرندازی کردند. محسن در حالی که مجروح شده بود با اتوبوس به سمت نیرو‌های آل سعود رفت. در این درگیری محسن به یاران شهیدش پیوست. محسن در طول زندگی خود ثابت کرد که پاسدار اسلام بوده و هر جا که باشد، حافظ اسلام است.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi