شناسه خبر : 60529
چهارشنبه 17 مرداد 1397 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش شهیدی به شائبه‌ها درخصوص سهمیه ایثارگری

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت فرهنگ ایثار و شهادت را عامل پیروزی ملت ایران دانست و اظهار داشت: فداکاری و ایثارگری مردم از قبل از پیروزی انقلاب و همکاری و همراهی آنان با امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی را به ثمر رساند تا امروز که 40 سال از انقلاب می گذرد، عامل بقای ما است.

وی افزود: در جبهه های دفاع مقدس این فرهنگ عامل پیروزی بود که باید بکوشیم آن را در جامعه نهادینه کنیم و این کار برعهده بنیاد شهید و خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

شهیدی گام های برداشته شده در حوزه جانبازان را در شأن آنان ندانست و تصریح کرد: گَرد غربت بر جامعه ایثارگران نشسته است، خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه دارند با رسالت خود گَرد غربت را از چهره خانواده شهدا پاک کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز رسالت سنگینی بر دوش ماست. ناامید سازی از ناحیه دشمنانمان انجام می شود و شما اصحاب رسانه وظیفه دارید امیدواری را در جامعه به وجود بیاورید.

شهیدی با اشاره به هجمه های وارده از سوی آمریکا و التهابات کشور در ماه های اخیر گفت: باید آرامش را در جامعه حفظ کنیم. درصد بالایی از این کار بر دوش خبرنگاران است. باید جامعه آرامی درست کنیم تا مسوولین آرامش را برگردانند و مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری درباره رسانه ها گفت: در این سال ها فعالیت هایی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد. ایثار به نوعی از خودگذشتگی است و ما در محیط اجتماعی امروز نیاز به ایثار و فداکاری داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شائبه های اخیر در خصوص سهمیه ایثارگران بیان کرد: اخیرا در فضاهای مجازی و یا برخی مقاله ها نسبت به بنیاد شهید و ایثارگران کم لطفی می شود که از اصحاب قلم می خواهم ما را یاری کنند.

وی با ارائه آماری از نخبگان جامعه ایثارگری تصریح کرد: حدود 9 هزار نخبه و هزار و 200 استاد دانشگاه در جامعه ایثارگری داریم. 20 درصد از 154 هزار دانشجوی ایثارگر، دانشجوی ممتاز هستند. 46 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر داریم که 60 درصد از آن ها ممتاز هستند.

شهیدی در پایان گفت: در آزمون پذیرش دستیاری پزشکی که از دشوارترین آزمون ها است از میان 14 هزار داوطلب 10 نفر حائز رتبه برتر شدند که 2 نفر از آن ها بدون احتساب سهیه ایثارگری از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند. همچنین 100 نفر برگزیده کنکور سراسری از جامعه ایثارگری هستند.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
اين ها را بيان تو صحن علني مجلس بگن
به به ،جان نثا را نبینم خاطر مبارک مکدر و خدایی ناکرده ناراحت باشید !
جنابعالی همیشه دغدغه ایثارگران داشتید !!!
چه عجب بلآخره ماه از پشت ابر بیرون آمد و تمام قد در مقام مدافع ایثارگران، نقش خوبی را از خود نمایش دادید !!!
جناب شهیدی ،تا زمانی که شما و امثال شما بر این بنیاد مدیریت داشته باشید ،جز این وضعیت انتظار دیگری نیست !!!
ما ایثارگران از شما انتظار خیر نداریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi