شناسه خبر : 60533
چهارشنبه 17 مرداد 1397 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهر تأیید روحانی بر خیانت سران فتنه

رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلویزیونی دوشنبه شب در تحلیل دلایل مشکلات اقتصادی به اغتشاشات دی ماه سال گذشته‌اشاره کرده و گفت: « این اغتشاشات به آمریکا پیام داد که می‌تواند با فشار بر میزان مشکلات ایران بیفزاید»، روحانی با این استدلال برخیانتکار بودن سران فتنه مهر تأییدی زد که با ایجاد آشوب و اردوکشی‌های خیابانی زمینه‌ساز تحریم‌های جدید علیه ایران در سال 88 شدند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلویزیونی دوشنبه شب در تحلیل دلایل مشکلات اقتصادی به مسئله‌ای ‌اشاره کرد که نگاه دقیق به آن می‌تواند چهره خیانتکار سران فتنه در سال 88 را بیش از پیش روشن و افشا سازد.
رئیس‌جمهور با‌اشاره به 2 عامل شروع مشکل ارزی اظهارداشت: غیراز آن مسایل مزمنی که در اقتصاد داریم و مسئله نقدینگی؛ هر دوی این عوامل در دیماه پارسال آغاز شد. دیماه پارسال در 5 دی تقریباً یک اعتراضاتی از یک شهری در ایران آغاز شد و سرایت کرد به شهرهای دیگر و این اعتراضات شرایط خودش را داشت که مردم ما می‌دانند بعضی‌ها معترض و بعضی‌ها دنبال اغتشاش و سوءاستفاده بودند اما هر چه بود، این اغتشاشات مهار شد و مردم احساس کردند که اگر اعتراض به حقی دارند عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند و کاملاً مردم با دولت همکاری کردند.
وی افزود: این علامت مثبت فعالیت مردم و حضور مردم به داخل علامت مثبت داد، اما متأسفانه خارجی‌ها و مخصوصاً آمریکایی‌ها پیامی که دریافت کردند آن پیام را نگه داشتند و آن پیام این بود که فکر کردند با فشار بیشتر می‌توانند مشکلات اجتماعی و اقتصادی ما را افزایش دهند و لذا شما می‌بینید که 22 دیماه که ترامپ اعلام می‌کند اگر دیگران نیایند من به تنهایی از برجام خارج می‌شوم بعد از حوادث دی ماه در ایران است.
پیامی که سران فتنه به آمریکا ارسال کردند!
آنچه در دی ماه سال گذشته روی داد موج سواری گروهی بر روی مطالبات به حق بخشی از مردم بود، در این اعتراضات گروهی از مردم مطالبات به حق اقتصادی داشته و نسبت به روند امور و برخی بی‌مبالاتی‌ها معترض بودند. در این میان برخی آشوبگران بر موج مطالبات مردمی سوار شده و به گفته رئیس‌جمهور با ایجاد اغتشاش به آمریکا پیام دادند که می‌توانند با فشار بیشتر به اهداف خود برسند. اغتشاشاتی که چند روز هم بیشتر طول نکشید.
اما آنچه در سال 88 روی داد و 8 ماه به طول انجامید، نه مطالبه به حق که از آغاز فتنه‌ای بزرگ بود، سران فتنه برای رسیدن به مطامع دنیوی خود خواستار ابطال رای مردم و اعلام پیروزی نامزد شکست خورده در انتخابات شده و با استقامت جمهوری اسلامی در برابر این خواسته به ناحق دست به اردوکشی‌های خیابانی زدند تا از نظام باج بگیرند.
در حالی که آمریکا پیش از انتخابات خود را برای توافق هسته‌ای با ایران آماده کرده بود فتنه گران این پیام را به دولت وقت آمریکا ارسال کردند که زمان توافق با ایران نیست و بایستی تحریم‌ها تشدید شوند!
فتنه‌گران در سال 88 که به دنبال براندازی جمهوری اسلامی از طریق اردوکشی‌های خیابانی و با کلیدواژه «تقلب در انتخابات» بوده‌اند پس از ناکامی خود در این هدف با پیام‌ها و نامه‌های متعددی به دشمنان مردم ایران از جمله آمریکا خواستار تحریم‌های کمرشکن و تاثیرگذار شدند.
با گذشت نزدیک به یک دهه از فتنه 88 که در آن عده‌ای با کلیدواژه و رمز «تقلب در انتخابات» به سوی براندازی جمهوری اسلامی حرکت کردند و با وجود اینکه در این مدت دولتی رفته و دولت دیگر با رای مردم سر کار آمده ولی هدف فتنه‌گران هیچ تغییری نکرده است.
این مهم نشان‌دهنده آن است که «انتخابات» برای اصحاب فتنه تنها یک بهانه بیش نبوده و آنان به دنبال براندازی کلیت ساختاری به نام «جمهوری اسلامی‌» بوده‌اند و این هدف همچنان در سرلیست برنامه‌های آنان قرار دارد.
در اوج فتنه 88 فتنه‌گران با صراحت و یا به تلویح از آمریکا خواستند که حمایت خود را از آنان علنی کرده و در جهت این حمایت، ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دهد.
نامه‌نگاری مستقیم میان آمریکا و فتنه‌گران
سه سال پیش متن نامه‌ای در رسانه‌های عمومی منتشر شد که حکایت از یک هدف مشترک بین آمریکا و اصحاب فتنه در داخل کشور داشت و آن هم استفاده از ابزار تحریم برای براندازی جمهوری اسلامی!      
مرداد 1394 «مایکل لدین» مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا، عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» در یادداشتی در نشریه «فوربس» نوشته بود: سناتور «چاک شامر» نقش مستقیمی در نامه‌نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال 1388 و در پی انتخابات ریاست‌جمهوری داشته است.
لدین می‌افزاید: دولت (آمریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه موسوی و جنبش سبز بفرستد. سناتور شامر دوستی در وال استریت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد.
وی در ادامه می‌نویسد: از شامر خواسته شد از طرف دولت این پیام و سؤالات پیوستش را به رهبران سبزها منتقل کند. سؤالات این‌هاست: «ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟» پاسخ این پیام در یک یادداشت 8 صفحه‌ای در تاریخ 30 نوامبر 2009 (9 آذر 88) دریافت شد. نویسندگان محتاط بوده‌اند و متن امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند.
در این نامه تصویری از ایران با عبارت‌های بسیار خشنی آمده است که این کشور تحت «حکومت استبدادی»، «رژیمی خشن» و «دیکتاتوری» است که با سرکوب مردم و چپاول منابع عمومی ادامه حیات می‌دهد. همچنین در این نامه تأکید شده است: حکومت قابل اصلاح نیست اما نیروهای حامی تغییر در داخل قوی هستند و به‌خوبی هدایت می‌شوند!
لدین همچنین در ادامه مطلب خود می‌نویسد: سبزها به دولت اوباما دقیقاً گزینه‌های واقعی را گفتند؛ یا از رژیم حمایت کنید یا از آزادی حمایت کنید و تغییر دموکراتیک در ایران را تشویق و حمایت کنید. نویسندگان آن نامه به واشنگتن هشدار داده‌اند که اگر با تهران به توافق هسته‌ای دست یابد، باید در برابر رویکردهای خارجی و داخلی تهران سکوت کند.
در بخش‌هایی از این نامه که در 9 آذر 1388 فرستاده شده، به طرف آمریکایی اطلاع داده می‌شود که تظاهرات بزرگ بعدی برای 16 آذر روز دانشجو برنامه‌ریزی شده است.
«فلج کردن ایران برای نجات آن!»
روزنامه لس‌‌آنجلس تایمز نیز 23 مهر 1388 از رایزنی مقام آمریکایی با سران اپوزیسیون و نمایندگان سران جنبش سبز خبر داد. جان هانا در این روزنامه می‌نویسد: «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون ایران- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم تدریجی، فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که خود را با وضعیت جدید تطبیق دهد.»
در ادامه این یادداشت آمده بود: «آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند، نه مانند واکسن. برخی از آنها نگرانند رژیم بر اثر حمله نظامی فلج نشود و به جای آن، جنبش سرکوب شود. با وجود این نگرانی پیشنهاد دادند بمباران تأسیسات هسته‌ای و مراکز سپاه پاسداران و بسیج - هر چند که تعدادی از مردم را هم نابود کند- موجبات براندازی را تسریع خواهد کرد»‎
این یادداشت تصریح داشت که اوبامای دمکرات نیز قائل بوده است که بایستی برای تغییر در ایران به سمت تحریم‌های فلج‌کننده رفت، تحریم‌هایی که بخش عظیمی از جامعه ایران را درگیر خود می‌ساخته و معیشت آنان را هدف می‌گرفت.
دو سال پیش از این و در دی ماه 1395 نیز سی نفر از ضد انقلاب خارج‌نشین طی نامه‌ای به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با بهانه‌های حقوق بشری و حمایت از تروریسم شدند.
به اظهارات رئیس‌محترم جمهور برمی‌گردیم، روحانی با‌اشاره به اعتراضات دی ماه سال گذشته که گروهی از آن سوءاستفاده و دست به اغتشاش زدند می‌گوید این اغتشاشات به آمریکا پیام داد که می‌تواند با تشدید فشارها به اهداف خود برسد و مشکلات امروز اقتصادی ناشی از آن پیام است.
اظهارات روحانی پاسخی قاطع به افرادی است که به دنبال رفع حصر یا آزادی سران فتنه و آشوبگرانی هستند که برای فلج کردن مردم ایران به دشمنان این ملت پیام دوستی فرستاده بودند.
یک تناقض!
در حالی که رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلویزیونی دوشنبه شب آشوب‌های دی ماه را دلیل نابسامانی‌های ارزی و پیام به آمریکا برای تشدید فشارها دانست دولت خرداد ماه سال جاری محل‌هایی را برای تجمعات مقرر و اعلام کرد!
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری 21 خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که در جلسه هیئت دولت، محل‌های مناسب به منظور برگزاری تجمعات مشخص شد و دولت با هدف ساماندهی برگزاری تجمعات، درخصوص پیش‌بینی و تعیین محل‌های مناسب برای این اقدام تصمیم‌گیری کرد.
در آن روزها کیهان طی گزارشی نوشت: در شرایطی که مردم زیر فشار مشکلات معیشتی قرار دارند و هر از گاهی به دولت -به عنوان مسئول این وضعیت- اعتراض می‌کنند، هیئت دولت به جای اصلاح رویه‌های مخرب دستگاه اجرایی و حل ریشه‌ای مشکلات، به تعیین محل تجمعات مشغول است!
نکته اینجا است که اعتراضات مردمی به نابسامانی‌های اقتصادی است که دولت مسئول حل و فصل آنها است و طبیعی است دولت به جای آنکه به فکر مکانی برای اعلام این اعتراضات باشد بایستی به دنبال رفع دلیل اعتراضات یعنی مشکلات اقتصادی باشد، مشکلاتی که عده‌ای با سوءاستفاده از آنها بر موج اعتراضات سوار شده و به آمریکا پیام می‌فرستند که بر میزان فشارهای خود تا باج دادن جمهوری اسلامی ادامه بدهید و این پروسه معیوب تا زمانی که دولت به جای وظایف خود به فکر دیگری باشد ادامه خواهد یافت.
درخواست برای اتحاد با سرمایه‌های آمریکا و اسرائیل در صحن علنی!
در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی علی مطهری نماینده تهران و عضو فراکسیون امید طی سؤالی از وزیر دادگستری خواستار آزادی و رفع حصر سران فتنه شد.
مطهری اظهار داشت: سؤال من سیاسی و جناحی یا فراکسیونی نیست، ملی است و با هدف حل یکی از مشکلات اجتماعی کشور که آثار سیاسی و اقتصادی داشته است مطرح می‌شود. بدیهی است که حصر خانگی رهبران یک حرکت اجتماعی مادام که جامعه در حال التهاب و آشوب است، برای فرونشاندن آن التهاب قابل قبول است و در کشورهای دیگر هم اتفاق می‌افتد. اما ادامه آن پس از بازگشت آرامش به جامعه بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است.
نماینده تهران تصریح کرد: اما امروز اهمیت پرداختن به این گونه مسائل به خاطر ضرورت اتحاد ملی در جنگ اقتصادی که با آمریکا و اسرائیل در پیش داریم مضاعف شده است. امروز بیش از گذشته نیاز به رفع کدورتها و وحدت ملی داریم. یکی از موضوعاتی که منشأ کدورت و تفرقه میان ملت یا سیاسیون شده است همین مسئله حصر خانگی است.
به دنبال اظهارات مبسوط مطهری در مجلس و در دفاع از سران فتنه که پیام آنان به آمریکا در فتنه 88  زمینه‌ساز تشدید تحریم‌ها و اعمال فشار به ملت ایران شد علیرضا آوایی وزیر دادگستری با بیان اینکه موضوع حصر موسوی و کروبی ارتباطی با وزارت دادگستری ندارد، گفت: این مسئله جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز سؤال علی مطهری از وزیر دادگستری درباره حصر موسوی و کروبی را وارد ندانستند و از پاسخ‌های وزیر در این باره قانع شدند.
آنچه که در تحلیل اظهارات علی مطهری بایستی بدان پرداخت آن است که او می‌گوید با رفع حصر و آزادی سران فتنه بایستی در مقابل جنگ اقتصادی آمریکا متحد شویم! این درخواست در حالی مطرح می‌شود که سران فتنه در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران در سال 88 قرار داشتند و نامه‌های حامیان آنها به مقامات آمریکا جهت تشدید تحریم‌ها و فشار‌ها برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی از یادها و خاطره‌ها نرفته است.
پیش از این شیمون پرز از مقامات مقبور رژیم صهیونیستی مدعیان اصلاحات را سرمایه‌های این رژیم در ایران خوانده بود و درخواست علی مطهری در واقع معنایی جز اتحاد با سرمایه‌های اسرائیل در جهت مقابله با این رژیم و آمریکا نمی‌تواند
 داشته باشد!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi