شناسه خبر : 60534
چهارشنبه 17 مرداد 1397 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروزی بزرگ مقاومت؛

آمریکا و اسرائیل پرچم سفید را در سوریه بالا بردند

 
رژیم صهیونیستی و آمریکا پس از هفت سال‌ونیم جنگ مستقیم و نیابتی در سوریه، بالاخره پرچم سفید را بالا بردند و تسلیم شرایط جدید شدند.


«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و چهره تندرو در میان صهیونیست‌ها، بالاخره در ارتباط با شرایط جدید سوریه که برای رژیم اسرائیل، بسیار هراس‌آور است، لب به اعتراف گشود و گفت: ما شاهد آن هستیم که ارتش سوریه به بازپس‌گیری تمام خاک این کشور، اکتفا نخواهد کرد و (دولت) سوریه یک ارتش جدید و قدرتمند بنا می‌کند.
لیبرمن، که از جولان اشغالی بازدید می‌کرد، مدعی شد که اسرائیل آماده واکنش نشان دادن به هر سناریویی هست. البته، این اظهارات لیبرمن را حتی خود صهیونیست‌ها هم جدی نمی‌گیرند، چون می‌دانند رژیم نامشروع اسرائیل اکنون از سه جهت، در محاصره بوده و از جانب شرق، با یک ارتش ملی کارآزموده و آبدیده (ارتش سوریه) طرف است.
 لیبرمن به زعم خود، پیش‌بینی کرد که وضعیت جولان اشغالی طی روزهای آینده آرام‌تر شود، و گفت: از نظر ما، وضعیت (در سوریه) درحال بازگشت به حالت قبل از جنگ است، یعنی حکومت مرکزی و یک شخص مسئول وجود دارد.
این اظهارات انفعالی درحالی صورت می‌گیرد که پیش از این، صهیونیست‌ها به شکل تحکم‌آمیزی حرف می‌زدند و به چیزی کمتر از کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت، راضی نمی‌شدند.
البته، اوضاع و احوال آمریکا نیز در سوریه تعریفی ندارد؛ این کشور اخیرا در جنوب (مثل رژیم صهیونیستی) تروریست‌ها را از دست داده و در شمال هم کردها اعتماد خود را به واشنگتن از دست داده‌اند. بدین ترتیب، همانطور که یک مقام حزب‌الله لبنان اخیرا گفته است، آمریکا مجبور می‌شود به زودی خاک سوریه را ترک کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، روزنامه مستقل «رای‌الیوم» نوشت: آمریکا در سوریه پرچم سفید را به اهتزاز درآورده و پیروزی دولت، ملت و ارتش سوریه را پذیرفته است. این روزنامه افزود: برگه‌های میدانی آمریکا در اراضی سوریه، به کمترین حد خود رسیده و این اتفاق، زمینه‌های سوءاستفاده واشنگتن از تحولات داخلی سوریه را از بین برده است.
این روزنامه با درج این میان تیتر که «واشنگتن نمی‌تواند عقربه‌های ساعت را به عقب برگرداند» نوشت: آمریکا در سوریه ضررهای زیادی متحمل شده است، می‌توانیم به سخنان روسای جمهور قبلی و فعلی آمریکا درباره فروپاشی حتمی دولت سوریه بعد از نمایش‌های بهار آمریکایی در منطقه اشاره کنیم. به طوری‌که درخواست اصلی و غیرقابل گفت‌وگوی آنان، برکناری «بشار اسد» از قدرت بوده است.
سایر رویدادها:
* نیویورک‌تایمز به نقل از منابع امنیتی، نوشت: دکتر «عزیز اسیر» دانشمند سوری که اخیرا ترور شده، از قبل در لیست ترور «موساد» قرار داشته است.
* ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در استان جنوبی «السویدا»، دو منطقه «الرزین» و «غبشه» را آزاد کرد.
* دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، بر اثر حملات هوایی ائتلاف ضدداعش در استان «دیرالزور» واقع در شرق سوریه، 28 تن از اعضای این گروه تروریستی
کشته شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi