30 آبان 1397/ ۱۳ ربيع الأول ۱۴۴۰
شناسه خبر : 60550
1397,دوشنبه 22 مرداد10:30
اشتراک گذاری در:
عکس روز

درخواست نماینده ایثارگر مجلس برای اصلاح ماده ۷۰ قانون جامع


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای دستیابی به یک سهمیه واحد علمی در کنکور شد.

درخواست نماینده ایثارگر مجلس برای اصلاح ماده ۷۰ قانون جامع

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای دستیابی به یک سهمیه واحد علمی در کنکور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «اصغرسلیمی» نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نقطه نظرات موافقان و مخالفان یکسان سازی سهمیه علمی ایثارگران اظهار داشت: بحث اصلاح سهمیه ایثارگران و حد نصاب آن، دغدغه های جامعه هدف است که برای نمایندگان مجلس بسیار اهمیت دارد.

http://defapress.ir/files/fa/news/1397/3/21/455911_331.jpg

سهمیه 40درصدی رزمندگان

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: اولین سهمیه ای که بعد از انقلاب در این خصوص در کشور برای ایثارگران بوجود آمد، سهمیه 40 درصدی رزمندگان بود. در این سهمیه، کلیه مشمولان خانواده ایثارگر می توانستند از آن به طور مساوی بهره مند شوند.

دکتر سلیمی افزود: بطور مثال رزمنده ای که دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه بود، از این سهمیه بطور مساوی استفاده می کرد، همینطور آزادگان، جانبازان با هر درصد و فرزندان شهدا هم در همین سهمیه حضور داشتند.

حداقل نصابی نیز برای برخی رشته ها 75 درصد بود و برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی 80 درصد آخرین فرد بود و برای رشته های دستیاری و تخصصی 20 درصد سهمیه کشور را داشتند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم اضافه کرد: در این سهمیه، تمامی ایثارگران در یک پکیج بودند، اما کم کم، سهمیه 40 درصدی رزمندگان کمتر شد و بعد تبدیل به یک سهمیه 20 درصدی که شامل جانبازان 25 درصد به بالا و فرزندان شهدا و آزادگان و فرزندان آنها بود، شد.

وی یادآور شد: در سال 93 قرار شد 5 درصد به این سهمیه 20 درصدی اضافه شود، که فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و خود جانبازان هم در قالب این سهمیه دیده شوند. اما این 5 درصد به سهمیه 20 درصدی اضافه شد و تبدیل به 25 درصد شد، اما نه جانبازان زیر 25 درصد و نه فرزندان آنها را شامل نشد.

بعد از آن هم در برنامه ششم توسعه، کمیسیون تلفیق طرحی را ارائه کرد که فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و خود جانبازان، در سهمیه 25 درصد ادغام شوند که بر طبق بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه یود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کمیسیون تلفیق این طرح رای آورد و به صحن ارائه شد، اما موقع قرائت، از طرف هیئت رئیسه به عنوان قانون قرائت نشد.

سهمیه بالای 25 درصد و زیر25 درصدی

وی متذکر شد: در سال 96 خود ایثارگران، سهمیه 25 درصد را داشتند اما تعداد آنها 28 هزار و 831 نفر شرکت کننده بود ولی ایثارگران دارای سهمیه 5 درصد(سال 96)، 60 هزار و 321 نفر بودند.

سلیمی اظهار داشت: ایثارگران بالای 25 درصد کمتر از 2/5 درصد کل شرکت کنندگان در آزمون(کنکور)، اما ایثارگران دارای سهمیه 5 درصدی، پنج و بیست دهم درصد بود. در آن سهمیه 25 درصد افرادی با نمرات پایین در پزشکی قبول شدند، اما 5 درصدی ها در سال گذشته با منطقه 3 کنکور هیچ فرقی نداشتند.

وی توضیح داد: متاسفانه در قانون خدمات رسانی به ایثارگران یک خط فاصله بین ایثارگران بالا و پایین 25 درصد گذاشته شده است و در این مرز، بین ایثارگران بالای 25 درصد، فرزند شهید و جانباز 70 درصد و فرزند جانباز 25 درصد هیچ فرقی وجود ندارد، اما می گویند باید بین جانباز 24 درصد با 25 درصد فرق وجود داشته باشد.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر همه جانبازان زیرمجموعه بنیاد شهید نیستند، پس چرا جامعه هدف که بسیاری از آنان جانبازان زیر 25 درصد هستند، زیر پوشش بنیاد نیست و خدمات به آنها داده نمی شود. به طور مثال طبق ماده 62 قانون جامع، برای انتقال از دانشگاه فقط این موضوع شامل 25 درصد به بالا می شود؛ یا تغییر رشته در گروه مربوطه فقط مختص به بالای 25 درصد است. همچنین پرداخت صدردصد هزینه تحصیلی در خدمات غیردولتی، آزاد، شبانه و پردیس، طبق ماده 66 قانون جامع مختص به 25 درصد به بالا است، پرداخت کمک هزینه به دانشجویان بالای 25 درصد به بالا است. حداقل 20 درصد اعضای هیئت علمی طبق ماده 105 برنامه ششم فقط به بالای 25 درصد تعلق می گیرد. در ماده 21 هم 20درصد استخدام ها را منطبق به جانبازان بالای 25 درصد می داند.

رقابت 85هزار نفر در سهمیه 5درصدی و 30 هزار نفر در 25 درصد

سلیمی در ادامه سخنان خود متذکر شد: یعنی شما با یک درصد بالا و پایین می توانید از همه این امتیازات استفاده کنید ولی ایثارگرانی که زیر 25 درصدند از آن بی بهره هستند. امسال هم که در کنکور، آمار نسبت به گذشته متفاوت تر شده است. به طور مثال سهمیه 5 درصدی جانبازان زیر 25 درصد شرکت کننده و فرزندان رزمنده بالای شش ماه، بالای 85 هزار نفر است و جانبازان بالای 25 درصد، فرزندان شهدا و آزادگان فقط 30 هزار نفر شرکت کننده دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : یعنی اگر همین 85 هزار نفر را در مناطق آزاد بررسی کنیم بایستی 9 درصد سهمیه  را به خود اختصاص دهند، اما متاسفانه نمی توانند در رتبه های خوب حتی کاردانی قبول شوند چه رسد به رشته های پزشکی؛ اما دارندگان سهمیه 25 درصد به بالا با متوسط 20 درصد دروس به راحتی در رشته های پزشکی قبول می شوند ولی در سهمیه 5درصد با متوسط 50 الی 55 درصد شانس قبولی در پزشکی ندارتد.

سلیمی خاطر نشان کرد: در سال جاری 89 درصد شرکت کنندگان را سهمیه 5 درصدی ها تشکیل می دهند و زیر 3 درصد متعلق به دارندگان سهمیه 25 درصد است اما آنها 25 درصد سهمیه کل کنکور را دارند ولی جانبازان زیر 25 درصد فقط 5 درصد سهمیه را دارا هستند.

ادعا می شود وقتی سهمیه 25 درصد پر نشود به زیر 25 درصدی ها تعلق خواهد گرفت اما چون حد نصاب تراز علمی را 70 درصد آخرین فردی که قبول می شود قرار داده ایم، زیر 25 درصدی ها رشته های خوب نمی توانند قبول شوند و فقط رشته هایی به آنها می رسد که طرفدار زیادی ندارد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: کسانی که با رتبه هایی با درصد پایین به پزشکی می روند، اولین مشکل را برای خود ایجاد خواهند کرد، چرا که باید در کنار کسی بنشینند که رتبه علمی بالایی را دارا است.

بنیاد شهید بنیه علمی را تقویت کند

متاسفانه بنیاد شهید در این چند سال به جای اینکه برگردد و بنیه علمی جامعه هدف را تقویت کند فقط دل خود را به این خوش کرده است که من به جامعه هدفم به طور مثال 25 درصد داده ام و حد نصاب علمی را هم پایین آورده ام. چون ما قبلا حد نصاب علمی را برای رشته های پزشکی 80 درصد قرار داده بودیم اما در سال 93 متاسفانه به 70 درصد تغییر یافت و این نمره خیلی پایینی است که اکثر افراد هم می توانند این نمره را کسب کنند و به دانشگاه ورود کنند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سهمیه 25 درصد از هر 10 نفر یک نفر دارای شانس قبولی در رشته پزشکی است، اما در 5 درصدی ها، از هر 127 نفر فقط یک نفر شانس قبولی در رشته پزشکی را دارا خواهد بود و حتی از مناطق آزاد برای دارندگان سهمیه جانبازان زیر 25 درصد موضوع سخت تر شده است.

سلیمی در خصوص طرح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح بند الف ماده 90 متذکر شد: بر اساس طرحی که مدنظر ماست، مانند همان زمان که سهمیه رزمندگان به طور کلی وجود داشت، بین خانواده ایثارگران تفاوتی قائل نشویم و اختلاف نیندازیم.

وی با بیان اینکه درست است که برخی از رشته های پزشکی دارای حساسیت بالایی است و با جان مردم سر و کار دارند و متقاضی آن باید با شرایط علمی مطلوبی برود، اما در نظر گرفتن تراز علمی 85 درصد به نظر مطلوب می رسد اما اختلاف و خط کشی در این حوزه(آموزش و علم) را از بین ایثارگران خودمان باید برداریم و همه باید همانند گذشته دارای یک سهمیه باشند.

سلیمی با اشاره به برگزاری کنکور سال جاری یادآور شد: متاسفانه جو نامناسبی در جامعه در مورد سهمیه ایثارگران وجود دارد؛به طور مثال در دفترچه کنکور امسال چند سهمیه تعریف شده است، یک سهمیه 25 درصد، سهمیه 5 درصد ایثارگران، سهمیه رزمندگان و سهمیه خانواده شهدا. یعنی یک فردی که به صورت آزاد شرکت کرده است وقتی با این سهمیه ها مواجه می شود، وحشت می کند و می گوید چهار سهمیه به ایثارگران داده شده است.

ادغام سهمیه ها و تعیین حد نصاب علمی

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نظر ما این است که کلیه سهمیه های موجود برای ایثارگران، ادغام و حد نصاب علمی 80 درصد در نظر گرفته شود. اما اینکه این اختلاف ها در آینده همچنان ادامه پیدا کند، باعث خواهد شد که اعتراضات در جامعه علمی مطرح و برای ایثارگران هم مشکلاتی ایجاد کند و آن هدفی که مقام معظم رهبری که فرمودند باید دانش آموزان خود را به رشته های انسانی و ریاضی سوق دهیم، بر خلاف این داریم ترغیب می کنیم که به سوی رشته های پزشکی بروند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من بسیاری از دانشجویان را سراغ دارم که به خاطر همه سهمیه 25 درصد، در حالی که فوق لیسانس خود را در رشته های علوم انسانی اخذ کرده اند اما به این ترغیب شده اند که در رشته های پزشکی هم شانس خود را آزمایش کند.

متاسفانه یک رقابت کاذب برای آنها بوجود آمده است که فکر کنند خیلی راحت می توانند در رشته های پزشکی قبول شوند.

نخبگان علمی ایثارگر

سلیمی یادآور شد: انتظار داریم فرزندان ایثارگران، جانبازان، آزادگان و .. در یک شرایط قرا بگیرند، همانطور که امسال در اعلام نتایج کنکور شاهد این بودیم که فرزند یک جانباز بالای 70 درصد نه تنها از سهمیه استفاده نکرد بلکه رتبه اول را به خود اختصاص داد. این نشان می دهد افرادی که می گویند شرایط ما سخت بوده و نتوانسته ایم بخوانیم، می توان بدون سهمیه هم از این میدان رقابت علمی سربلند بیرون آمد، تا اختلاف بین جانبازان بالا و پایین 25 درصد برطرف شود.

در حال حاضر 115 هزار نفر جامعه هدف ما می باشد که کل امکانات را فقط به 30 هزار نفر اختصاص داده ایم و امیدواریم با اصلاح ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باعث ایجاد رقابت علمی بین ایثارگران و افزایش سطح علمی دانشگاه ها و قبولی افراد توانمندتر در جامعه ایثارگری در رشته های حساس باشیم. خود شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در صدد تهیه طرحی است تا در صورتی که مجلس به نتیجه نرسید، آن را عملیاتی کند.

وی متذکر شد: ما از بنیاد شهید انتظار داریم که به جای اینکه جامعه هدف خود را فقط به دانشگاه بفرستد، قبل از ان در جهت توانمندی و تقویت بنیه علمی آنها بیش از پیش تلاش کند.

نماینده ایثارگر مردم سمیرم در بهارستان در پایان متذکر شد: بسیاری از نخبگان علمی کشور و دانشجویان برتر دانشگاهی ار خانواده بزرگ ایثارگران هستند و اصلاح سهمیه علمی صرفا برای توانمند کردن جامعه هدف قبل از ورود به دانشگاه و رقابت و عدالت آموزشی بین جامعه ایثارگران است و با تجربه موفقی که از سهمیه همه گیر رزمندگان بتوانیم در عین رقابت علمی و عدالت را در بین جامعه ایثارگران رعایت کنیم.


کد خبرنگار : 17


Reply
no
32
yes
43
reza
1397/05/20 - 12:51
با سلام
حمله مجدد اصغر سلیمی به ایثارگران و دروغ های واهی چونکه طرح وی رای نیاورده است .عصبانی.دروغ های وی. نمره ۸۵ درصد بوده قبلا .جانباز ۲۴درصد داریم در حالی که بنیاد گفته ۵و۱۰ درصد داریم وما جانباز ۲۳و۲۴ و۲۲ ... را نداریم. حتی انتقاد به استخدام وسایر مزایا.وضمن هدفش تفرقه که جدیدا مطرح می کند حملات وی بیشتر به ۲۵ تا ۵۰ است‌.سلیمی واقعا معضل چون که فرزندانش سهمیه ندارند و خودش ۶ ماه رزمنده است.و۵ درصد.به دنبال یکی شدن با فرزند شهید و فرزند جانباز شیمیایی و اعصاب روان است

no
7
yes
26
فرزند رزمنده
1397/05/20 - 18:24
از سال 67 تا 92 جانباز زیر 25 درصد هیچ سهمیه ای در کنکور نداشت تنها در صورتی دارای سهمیه میشد که شش ماه رزمندگی داوطلبانه داشته باشد.
جانبازان زیر 25 درصد را مثل سابق همانند رزمندگان شش ماه داوطلبانه بشهون سهمیه کنکور بدهید.
با تشکر
جمع کثیری از رزمندگان


no
13
yes
17
M
1397/05/20 - 21:57
سلام شماکه میفرماییدبین جانبازفرق هست شما چگونه بین جانبازاعصاب وروان بیست وبیست وپنج تفاوت قایل میشیدفرق بین اونهاباهم چیست میشه بگید.اونوقت فرق بیست وپنج باجانبازهفتادهیچی نیست آیااین عدالته به نظرشما؟


no
5
yes
10
1397/05/24 - 11:28
کی میگه ک بین جانباز 70 و 25 فرق نیست مام اینو قبول داریم اما خوب تسری سهمیه از 50 ب 25 درصد هیچ خللی در سهمیه ایثارگران ایجاد نکرده چون دامنه مشمولینش زیاد نیست اما خوب همین یک سالی ک سهمیه 5 درصدی اومده یه فاجعه اموزشی ایجاد کرده ک داد همه رو دراورده خودتون هم میدونین جمعیت منطقه یک 80 هزار نفره مشمولین سهمیه هم 80 هزار نفرن خوب اگه ادغام صورت بگیره کلی مشکل ایجاد میشه یکیش تضرر جامعه حاد ایثارگران هست و بعدم بچه هایی ک تو منطقه 3 درس خوندن توان رقابت رو با منطقه 2و1 توی یه سهمیه واحد ندارن ادغام باعث میشه روح سهمیه از بین بره برای همه اما شرایط کنونی حداقل جامعه حاد رو محفوظ میذاره شاید بچه های 25 تا 49 شرایطشون حاد نباشه اما خوب میشه سخت حسابشون کرد اما 20 درصدی ها شرایط نیمه سخت اما وجدانا زیر 20 درصد شرایط عادی دارن


Reply
no
48
yes
29
امیر
1397/05/20 - 14:27
خب برادر این میشه همون پیشنهاد اقای بیگدلی
همه ایثارگران ادغام شوند برای غیر پزشکی تراز 80 برای پزشکی 85
برای خانواده شهدا و جانبازان 50 درصد به بالا به گفته خود اقای سلیمی که شرایطشون خاص هست برای غیر پزشکی 70 برای پزشکی 75
این وقتی محقق میشه که الویت بندی بشن
الویت اول خانواده شهدا جانبازان 50 درصد به بالا با تراز 70 برای غیر پزشکی با تراز 75 برای پزشکی
الویت دوم خانواده زیر 49 درصد جانبازی و همه رزمندگان با تراز 80 غیر پزشکی با تراز 85 پزشکی
این طرح مورد توافق همه ایثارگران هست

no
0
yes
25
خیر
1397/05/20 - 15:21
از کدوم ایثارگران صحبت میکنید؟!

ایثارگران زیر بیست و پنج درصد بله ،‌چون اولویت اول درصد بسیار کمی هستند ...


no
37
yes
10
امیر
1397/05/20 - 16:10
متوجه صحبت های خیر نشدیم-
این طرح اقای سلیمی همان طرح اقای بیگدلی هست یعنی الویت بندی ایثارگران-


no
0
yes
15
وحید
1397/05/20 - 16:42
چرا دروغ میگی پس چرا به چدا به بیگدلی زنگ زدیم گفتش طرح ناقصه ودیگه قرار نیست مطرح بشه


no
1
yes
20
مهران
1397/05/20 - 16:44
امروز خوده بیگدلی گفت طرح ناقصه دیگه مطرح نمیشه بعدشم این طرح توصحن رای نیورد الان چه جوری می خوان به تصویب کمیسیون برسونن


no
17
yes
0
امید
1397/05/22 - 17:40
جالبه
اقای بیگدلی هم به وحید زنگ زده هم به مهران و گفته طرح ناقصه .خب نقص اون گرفته میشه .
الان نگاه کنید به احتمال 90 درصد از دوتا پیشنهاد های اقای بیدگلی یکی تصویب میشه .
می بینی که اقای سلیمی هم همین حرف ها رو زده .
نتیجه گیری =اکثر نمایندگان در الویت بندی جانبازان نظر مثبت دارن .


no
2
yes
21
مهران
1397/05/23 - 11:08
آقای بیگدلی گفته مطرح نمیشه نگفته میره کمیسیون اصلاحش می کنیم طرح سلیمی ادغام الویتی باتراز های مختلف که واسه زیر۵۰ ترازش رو زیاد کرده رای نمیاره چون هم بعضی از نماینده های بالا۵۰ مثله آقای جعفرزاده وآقای ملکشاهی وهمچنین اکثره نماینده های جانبازبین ۲۵ تا۴۹ که مخالف هستن .طرح سه الویتی هم باعث ضرره ۲۵تا۴۹ میشه چون باید از مازاد بالا۵۰ استفاده کنن وهم ضرره زیر۲۵که باید از مازاد بالا۲۵ استفاده کنن


Reply
no
29
yes
28
امين
1397/05/20 - 15:33
درود بر جناب سليمي! حرف حق!

no
1
yes
4
مشکانی
1397/05/23 - 22:24
دوست عزیز کدام درود کدام راست همه اینها دورزدن رزمندگان وجانبازان است بچه که نیستیم بالای30سال است که جنگ تمام شده وگوشه کنار کشورهزاران رزمنده دردمند وبدون دفترچه درمانی هستند که دارند زجرمیکشند ویک خانواده رابجرم رفتن بجنگ دارند زجرمیدهند.چرا30سال استکه بدادشان نمیرسند ؟اگرحذف یارانه45تومانی باشد سرشب تصمیم میگیرند تاصبح اجراییش هم میکنند اما به رزمندگان دردمند که میرسد .هرمسولی که گیری داشته باشد این شیرمردان راسپر میکنند وازنام این عزیزان سواستفاده میکنند تاکی باید ما گول حرفهای پوچ ودروغ مسولین راقبول کنیم تاکی ؟؟؟؟؟رزمنده دردمند وداوطلب27ماه جنگ مشکانی حتی بدون دفترچه درمانی


Reply
no
17
yes
30
1397/05/20 - 15:36
خب ما الان فهميديم درصد جانبازي ٢٥ با ٧٠ فرقي نداره ؟ و الكي درصد تعيين مي كنند .خب حدنصاب ٧٠ ٪؜ علمي هم كه با ٨٥٪؜ نبايد فرقي داشته باشد و بزاريد همان ٧٠ بماند يا كمتر هم شود

no
34
yes
19
1397/05/20 - 22:08
ما موافق نظر اقای سلیمی در اصلاح سهمیه هستیم


Reply
no
3
yes
11
سید امیر
1397/05/20 - 16:47
یه کسری دوستان دارن شایعه پراکنی می کنند درباره ی ادغام دوالویتی اولا این طرح نارضایتی های بسیاری داره دوما این طرح توصحن علنی رای لازم رو نیورد ودیگه حتی توکمیسیون آموزش مطرح نمیشه امروز خوده آقای بیگدلی طی پیامی اعلام کرده بودن این طرح ناقص هست وبعید می دونن دیگه مطرح بشه

Reply
no
4
yes
10
دکتر رحیمی
1397/05/20 - 17:35
بازهم دشمنی نمایندگان با خانواده شهدا و ایثارگران!!!چرا کسی مخالف سهمیه هیئت علمی نمیشه اما همه شیر میشن واسه ایثارگران

Reply
no
5
yes
17
ع ق
1397/05/20 - 19:33
باسلام جالب هست همین نمایندگان امروزمجلس بعدازجنگ بخاطره ورودخودشان به دانشگاه هاسهمیه 40درصدراتصویب کردنندبعدازاتمام جنگ که خودشان دانشگاه راپاس کردنندومدرک گرفتندشروع کردنندبه کم کردن سهمه های ایثارگران الان هم که فرزندان خودشان مدرکگرفتندومشغول کارهستندکلابیخیال ایثارگران شده اندجای تعجب هست چراسران نظام بی تفاوت هستندحداقل درجواب تمام مشکلات قشرایثارگران فرزندان ایثارگران رامشغول بکاربکنیدواقعااین جنگ برای عده ای نعمت بوده وبرای افرادیکه درجنگ زحمت کشیدنندفقط دردورنج ومشقت بوده بازیگرسینماازاجرای نقش رزمندگان جنگ صاحب پول وشهرت شده خودمجری اصلی نقش درجنگ امروزه گوشه نشین خانه وبی پول ومشکل دارشده خدای خودت نظرکن حداقل صبربرمااعطاءکن این روزهاکسی بفکرآسیب دیدگان جنگ وانقلاب نیستند

Reply
no
34
yes
17
Nooosh
1397/05/20 - 20:15
سلام
درود بر دکتر سلیمی عزیز
همه از کارنامه های داوطلبان سهمیه شاهد اطلاع دارن ک با تراز خیلی پایین در رشته های پزشکی و دندان و دارو وسایر رشته های پیرا پزشکی و پرطرفدار قبول میشن در حالیکه داوطلبان سهمیه پنج درصد با تراز بالا۹۵۰۰ به سختی در سه رشته پذیرفته میشوند..امیدواریم مجلس و نماینده ها با اصلاح سهمیه کنکور و بالابردن تراز قبولی و تاثیر آن در کنکور سراسری امسال(۹۷) به افزایش سطح علمی دانشگاه ها کمک کنند تا افرادی با تراز پایین در رشته های حساس وارد دانشگاه ها نشوند.
تشکر

Reply
no
6
yes
14
حسيني
1397/05/20 - 20:23
خب اگه به حرف ايشونه مناطق محروم هم داشتيم كه رتبه برتر شده بنابراين كلاا سعميه مناطق محروم هم با همه رقابت كنند بعدشم خيلي از ما بچه هاي ايثارگران باهاشون حرف زديم كه شرايطمون سخته گفتند شما سطح علميتون پايينه بايد بالا بياد بعد كه نفر اول كنكور فرزند جانباز ٧٠ درصد در اومد حرفشون از سطح علمي به شرايط سختي وجود نداره تغيير كرد؟

Reply
no
18
yes
13
مهدی فرزند جانباز 20 درصد اعصاب روان
1397/05/20 - 20:27
ااحسنت ب شما واقعیت و حرف دل 70 درصد ایثارگران را گفتین

Reply
no
23
yes
15
فريد
1397/05/20 - 20:33
ان شاالله به اميد خدا زودتر اين طرح تصويب بشه و عدالت رعايت بشود.درود به نماينده مردم آقاي سليمي

no
8
yes
23
وحید
1397/05/21 - 12:50
خانواده رزمنده ادغام نمیشه


Reply
no
17
yes
27
فاطمه
1397/05/20 - 21:11
سلیمی یکم وجدانتو به کار بگیر و فک کن ببین تو که میگی سهمیه برا همه یکسان باشه مگه همه شرایط زندگی یکسانی دارن? مگه شرایط زندگی یک رزمنده با شرایط زندگی یک جانباز قطع عضو و قطع نخاع و شیمیایی یکسانه? اخه مگه بچه های تو با بچه های اون جانبازی که رو تخت افتاده یا بچه های شهید تو یک شرایط بزرگ شدن? فقط داری چونه خودتو میزنی, خب تو که انقدر دلت سهمیه میخواد میخواستی به جا اینکه بری زیر باد کولر بشینی بری مدافع حرم بشی و دست و پاتو از دست بدی و سهمیه بگیری, اونوقت بازهم میومدی بگی همه باید یکسان باشن?

Reply
no
14
yes
24
M
1397/05/20 - 22:04
درودبرآقای سلیمی.چطوربایدبین جانبازبیست درصداعصاب وروان وبیست وپنج تفاوت نباشه ولی بین بیست درصدوهفتاددرصد باشه.ایثارگر ایثارگره.نبایدبین اونهاتفاوتی باشه.پدرمن چهارسال جبهه بوده باده درصدجانبازی وقرص های اعصابی که باید مصرف کنه یه ‌کم هم واقع بینانه باشید.مرگ برای همسایه خوبه؟؟انصاف داشته باشید.

Reply
no
22
yes
15
امین
1397/05/20 - 23:32
این طرح فقط به درد خودت می خوره که از آن منتفع می شوی، نمایندگان مجلس باید هوشیار باشند و با طرحهایی که منافع افراد را تضمین می کند، مخالفت نمایند، اجرای طرح به صورت کنونی مورد توافق اکثریت ایثارگران است.

Reply
no
1
yes
10
پرهام
1397/05/20 - 23:42
اونوقت ايا اين طرح براي رزمندگان هم سودي داره ؟؟؟يعني رزمندگان هم ادغام ميشند يا خير؟؟

no
7
yes
23
وحید
1397/05/21 - 09:40
خیر


no
24
yes
8
1397/05/21 - 13:53
اقا وحید چرا میگی خیر؟؟
این ادغام کلی با الویت جانبازان ۵۰به بالا و خانواده شهدا.


no
4
yes
21
وحید
1397/05/21 - 18:39
طرح سلیمی از اول رزمنده توش جدا بوده از جانبازلن زیر۲۵مثله طرح آخریش که توصحن رای نیورد.این طرح ادغام الویت بندی هیچ وقت رای نمیاره همون طور که تراز۸۵ وادغام کل وادغام دوالویتی باتراز ۸۵ هیچ کدوم رای نیورد


no
2
yes
15
سید امیر
1397/05/22 - 12:47
احسنت وحید جان


Reply
no
25
yes
13
1397/05/21 - 00:14
تمام این چیزی که حق وعدالت هست در گفته هایش این فرد وجود دارد
درود به شرفش

Reply
no
36
yes
24
ايران
1397/05/21 - 00:32
همينه کلي بي سواد با رتبه نجومي پزشکي ميخونن


Reply
no
31
yes
18
ناشناس
1397/05/21 - 00:37
خدا پدر آقای سلیمی راییامرزد که واقعا حرف درست وخداپسندانه ای زد .احسن برشما.

Reply
no
3
yes
17
جانباز
1397/05/21 - 01:24
وقتی ایثارگران چنین نماینده ای مثل آقای سلیمی دارند دیگه احتیاجی به دشمن ندارند، حرفهای ایشون که به بهانه ادغام ایثارگران، برخی از ایثارگران را بی سواد میخوانند و با آمار غلط به نتیجه گیری نادرست می رسند ثمره ای جز حذف سهمیه ایثارگران در آینده ندارد،همانگونه که به فکر سطح علمی ایثارگران هستید، از سهمیه های دیگه که در کنکور اعمال میشود حرفی بزنید، از ما بهترون که با پول و رانت وارد دانشگاه میشوند حرفی بزنید، چرا از سهمیه خانواده هیات علمی حرفی به میان نمی آورید چه توجیهی برای سهمیه دار شدن آنها وجود دارد ،حدود بیش از ۲۰ سال سهمیه وجود داشته و خانواده های ایثارگران در سنگر تحصیل هم موفق بودند و ادعای پایین بودن سطح علمی ایثارگران فقط وفقط بهانه و توجیه غیر منصفانه اشخاصی چون آقایان سلیمی و نوروزی برای کاهش سهمیه ایثارگران میباشد که متاسفانه آقایان نام ایثارگری را با خود یدک میکشند و جوی منفی علیه ایثارگران در جامعه بوجود میآورند و به بدبینی های مردم علیه ایثارگران، بیشتر دامن میزنند و این امر مایه تاسف است/

Reply
no
30
yes
19
یوسف
1397/05/21 - 04:37
خداوند پدر و مادر شما را بيامرزد جناب اقاي اصغر سليمي
اگر در مجلس 50نفر انسان با سواد و دلسوز مانند ايشان بود الان وضع اقتصادي مملکت هم اينطور نبود .
حدود 40 ساله که يک متولي و دبير باسواد در بنياد شهيد نيامده يا اگر هم بوده از ترس اينکه پست و مقامش را بگيرند اين مسئله درصد بندي را دنبال نکرده است با وجود اينکه بيشتر انها ميدانند که چقدر ظلم به جانبازان و ايثارگران شده است .
مگر جانبازي که 20درصد جانبازي شيميايي و اعصاب و روان دارد و مدت 60 ماه تخريب چي بوده چه گناهي کرده که خود و خانواده اش از تمام امکانات و تسهيلات بنياد محروم باشند حتي يک کارت شناسايي هم ندارند .
اي نمايندگان عزيز به قران همه چيز پول و ميز رياست و رانت و غيرو نيست براي يکساعت هم که شده وقت بگذاريد و بررسي کنيد ببينيد چقدر اين خانوادههاي بيچاره ظلم و ستم کشيده اند اگر وجدانتان راضي شد پيگيري بفرمائيد .

Reply
no
11
yes
12
1397/05/21 - 09:14
سلام و عرض ارادت..
در مورد پست قانون اصلاح سهمیه و اقای سلیمی میخواستم بگم ک
ایشون بشدت منفعت جو هستند وچون طرحشون رای نیاورده شاکی اندو اینکه ایشون خودش رزمنده و ۵٪سهمیه داره.
هدفشون هم صرفا دلسوزی برای جوانان این مملکت نیست.در واقع دلشون براخودش سوخته ومیخواد ک سهمیه ۵٪خودش برسونه به سعمیه فرزندان شاهد.

نکته جالبه اینکه ک وقتی باهاشون تماس گرفتند .با کمال گستاخی گفتن :کاری نکنید بدتر لج کنم!!!!

خلاصه اینکه حرفایی که برای اصلاح سهمیه ایثارگران هستش
ک امثال سلیمی ها،فقط دارند دست و پا میزنند سهمیه ۵٪رزمندگی خودشون رو برسونن به سهمیه فرزند شهید(طرح ادغام و الویت بندی ها).
بااینکار نه تنها تعداد سهمیه ها کم نمیشود بلکه بشدت افزایش میابد.

خیلی از افرادی که بویی ازفرهنگ شهادت وایثارگری نبردند و فقط با پارتی سهمیه رزمندگی ۶ماه حضور در جبهه گرفتند!و حالا میخواهند هم تراز فرزند شهید یا فرزند جانباز شیمیایی و اعصاب و روان بشوند.
مهم ترین اهدافشان هم ابتدا حذف جانباز ۲۵/۴۹٪ هستش که بیشترین قشر جانباز اعصاب و روان و شیمیایی و قطع عضو هستش.
با تشکر

Reply
no
21
yes
34
amir.hossein
1397/05/21 - 09:15
سلام جنابعالی ب چ علت دائم در سایت مطالبی رو برضد سهمیه فرزند شهید میزاری؟؟ رسانه ایثارگران وشهدا هستید بعد دائما دارید فشار میارین واس تصویب طرح افزایش تراز85برای ما؟؟ شما ها ک رسانه های انقلابی هستید واینجور موضع گرفتید هیچ توقع دیگه از امثال آمدنیوز و کانال های ضد انقلاب دیگه نیست

no
5
yes
4
فاش نیوز
1397/05/21 - 10:01
برادر امیرحسین عزیز سلام
ممنون از توجه شما
ما کامنت ها را که درونش تحلیل داشته یا توهین و ... نداشته باشد با حفظ امانت منتشر می کنیم. ما فشار رسانه ای نیاوردیم. ما امانتدار شما و بقیه مخاطبان هستیم.


no
10
yes
6
1397/05/23 - 02:55
سلام
اتفاقا فاش نیوز عزیز کار بسیار خوبی می کنند متن های این نماینده های محترم را چاپ می کنند باعث می شوند تا ما بتوانیم ان ها را بیشتر بشناسیم و سری بعد درست رای بدهیم و افراد شایسته را بفرستیم مجلس


Reply
no
24
yes
23
فرزند جانباز 5 درصد
1397/05/21 - 19:22
طرح مد نظر اقای ابطهی و کمیسیون اموزش عالیست / سهمیه ی 5 درصد با بی تدبیری تصویب شده بود / حذف ان عالیست و صد درصد در صحن علنی هم به تصویب میرسد / لطفا این طرح را در کمیسیون اموزش تصویب کنید.
با تشکر فرزند جانباز 5 درصد

no
6
yes
26
رزمنده
1397/05/22 - 19:41
این اتفاق نمیفته چون حدود 90 هزار نفر با توجه به این سهمیه انتخاب رشته کرده اند.
شما هم فرزند جانباز 5 درصد نیستی که از حذف سهمیه 5 درصدی دفاع میکنی


no
1
yes
3
1397/05/24 - 19:01
ابطهی دور اول تو کمیسیون آموزش بود دیگه هم تو کمیسیون آموزش نیست


Reply
no
30
yes
25
فرزند جانباز 5 درصد
1397/05/21 - 20:53
سلام
کمیسیون اموزش حذف سهمیه ی 5 درصد را تصویب کند و در صحن رای گیری شود صد درصد این طرح تصویب میشود و مشکلاتی که این سهمیه به وجود اورده است حل می شود.
با تشکر

Reply
no
34
yes
26
فرزند جانباز 5 درصد
1397/05/21 - 21:04
با تصمیم کمیسیون اموزش مبنی بر حذف سهمیه ی 5 درصد موافقم.


no
4
yes
22
1397/05/22 - 19:39
حالا کی کمیسیون یه چنین طرحی داده؟؟؟؟


Reply
no
28
yes
8
هموطن
1397/05/21 - 22:17
کامنتی گذاشته بودم ولی با سلیقه خودتان آنرا نیاوردید، از این بابت ازتون دلخورم ،در اون کامنت فقط میخواستم بگم که، سخنان جناب سلیمی و سایر اشخاصی که چنین تفکری دارند بیشتر موجب تفرقه خانواده ایثارگران میشه که متاسفانه این امر موجب شادی بد خواهان شده و در آینده نه چندان دور نیز موجبات تقلیل وحذف سهمیه را در پی خواهدداشت ، لذا پیشنهاد باید منصفانه باشه ، مسلما من که جانباز ده درصد هستم باید درک کنم فرزند جانباز ۷۰ درصد باید وقت بیشتری برای پدرش بذاره ولی فرزند من وقت بیشتری برای درس خوندن داره، از طرفی هم باید اذعان نمود که همه ایثارگران ازجمله کلیه جانبازان، رزمندگان، آزادگان وخانواده آنها و نیز خانواده معظم شهداء میبایست از سهمیه ایثارگران بهره مند گردند؛ پس در پیشنهاد باید همه جوانب را در نظر گرفت؛
پیشنهاد حقیر اینه که تراز برای ورود به دانشگاه، با توجه به وضعیت ایثارگران تعیین شود مثل تراز برای خانواده جانباز زیر ۲۵درصد (۸۰ )، و برای خانواده جانبازبالای ۲۵ تا ۴۹درصد (۷۵ )و برای خانواده جانباز ۵۰ به بالا (۷۰ ) تعیین بشه ،البته در این راستا میشه طرح ها و پیشنهادات بهتری هم ارائه نمود که رضایت اکثریت خانواده محترم ایثارگران را در بر بگیرد.
یادمون نره که شهدای ما ، از جان خود برای اهداف والای و وطن خود مایه گذاشتند و جانبازان ما با تحمل درد ناشی از جراحات جنگ ،برای زندگی بهتر هموطنان از وجود خود گذاشتند؛ پس مادیات را فدای معنویات و عشق بهمدیگر نکنیم و بجای تفرقه و کدورت بخاطر مسائل دنیوی مثال ۵ درصدی و ۲۵ درصدی و از این قبیل دوستی و رفاقت را جایگزین کنیم /

Reply
no
16
yes
7
Ms
1397/05/21 - 23:56
سلام ودرودبه شرف ودلیرمردآقای دکترسلیمی که بعدازسی سال داره ازحق پایمال شده ماجانبازان زیربیست وپنج درصددفاع میکنه.دعای خیرهزاران نفرپشت سرتان است.فرزندان جانبازان بالای بیست وپنج هم سهمیه خیلی خوب دارندهم هزینه دانشگاه آزادشون رایگانه هم انتقالی دارندولی ما چی حتی یکی ازاین خدمات رونداریم مگه ماایثارگرنبودیم.یافقط اسم جانبازرویدک میکشیم .

Reply
no
19
yes
3
امیر
1397/05/22 - 17:56
مسءول محترم فاش نیوز
شما متن این مصاحبه رو برداشتید حدف کردید .چرا اینقدر جانبداری و سیاسی کاری ؟؟؟
تا دیروز یه قسمت متن مصاحبه این بود که اگه جامعه هدف بنیاد 50 درصد به بالا هستن به خاطر صدمات شدید میشه بهشون تراز 75 درصد داد این عین متن اقای سلیمی بوده .الان این متن رو حذف کردی؟؟؟چه طور 4 روز این متن بوده رو سایت الان حذف شده
متاسفم برای افراد این جامعه که اسم ایثارگران رو یدک می کشن

no
2
yes
2
امیر
1397/05/23 - 20:19
سلام

فاش نیوز عزیز برخی دارند از اسم و فامیل من ( که توی کامن های قبلی می نوشتم ) سوء استفاده می کنند و با اون نظر می فرستند.
این کامنت ها مال من نیستند.


Reply
no
21
yes
0
امیر
1397/05/22 - 18:05
دوستان توجه کنن
این سایت هیچ تفاوتی با آمد نیوز و شبکه های ضد انقلاب نداره .
مسئولین سایت مباحثی رو مطرح می کنن که به سود خودشان هست .بدون توجه به شهدا و ......متاسفم
بعد میان میگن ما مطالبی که توهین نباشه رو مطرح میکنیم .
چه طور شما بخشی از متن مصاحبه سلیمی رودحذف کردی ؟؟توهین بوده یا به ضرر مسئولین این سایت .
مرگ بر منافقین انقلاب


Reply
no
22
yes
5
امینی
1397/05/22 - 21:43
درود بر سلیمی عزیز

Reply
no
9
yes
24
دکتر حسام الدین رزمنده
1397/05/23 - 00:31
بنده یکی از فعالان فضای مجازی در خصوص رزمندگان هستم و کانال تلگرامی با چند هزار عضو از رزمندگان دارم.
خواستار هم الویتی فرزند رزمنده و جانباز زیر 25 در تصمیم گیری های مجلس هستم.
به عقیده ی بنده تراز علمی برای جامه ی هدف که فرزندان جانبازان بالای 25 درصد هستند باید 70 بماند و اصلا تغییری نکند قانون فعلی برای ان ها.
قبلا همه ی رزمنده ها و همه ی جانبازان از سهمیه ی 40 درصدی استفاده می کردیم و حال و روز ما رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد از بالای 25 ها خیلی بهتر بود و اکنون شاهد این هستیم که ما رزمندگان و جانبازان زیر 25 از نظر موقعیت اجتماعی و فرصت های درامدی و شغلی وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایر هم رزم هایمان یعنی بالای 25 ها داریم و همین امر باعث شده است تا شرایط خوبی ( کلاس های گران و ... ) را برای فرزندانمان ایجاد کنیم و ان ها درخشش خوبی داشته باشند ولی در مقابل فرزندان جانبازان بالای 25 درصد خیلی خیلی کمتر نسبت به زیر 25 ها و رزمنده ها از این شرایط و امکانات می توانند استفاده کنند ( بنده این را از سر تجربه ی چندین ساله می گویم ) و امروز ما نباید به خاطر منافعی که شیطان ما را به سمت انها وسوسه می کند اخرتمان را بفروشیم و از حق مظلومان دفاع نکنیم.

Reply
no
30
yes
24
حامد فرزند رزمنده
1397/05/23 - 02:25
باحذف سهمیه ی 5 درصد فرزندان رزمنده و جانباز زیر 25 موافقم این سهمیه مشکلات فراوانی ایجاد کرده است که با حذف ان بر طرف میشود و این به صلاح کشور است احسنت به اقای ابطهی برای این طرح بسیار خوبشان

Reply
no
30
yes
31
جانباز 10 درصد استاد دانشگاه
1397/05/23 - 02:36
با حذف سهمیه ی 5 درصد تمام مشکلاتی که این سهمیه به وجود اورده است رفع خواهد شد.

no
18
yes
23
1397/05/23 - 16:57
بابا استاد دانشگاه انگار شما تو ایران زندگی نمیکنی؟
حذف سهمیه 5 درصد مقدمه ایست برای حذف سهمیه جانبازان 25 تا 49 درصد.
اگر امسال 5 درصدی ها رو حذف کنند سال دیگه هم 25 تا 49 درصد جانباز ها رو حذف میکنن.


no
17
yes
22
سید امیر
1397/05/24 - 10:06
نمی تواند سهمیه ۲۵تا۴۹درصد راحذف کنند چون جزءجامعه هدف بنیاد شهید وهمچنین جزءاحکام دائمی کشور می باشند


no
12
yes
21
1397/05/24 - 10:32
اتفاقا سهمیه 5 درصد هم جز قانون دائمی شده


no
26
yes
1
1397/05/24 - 11:33
سهمیه جزو احکام دایمی نیست


Reply
no
35
yes
28
جمع کثیری از ایثارگران
1397/05/23 - 02:38
ما جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان خواهان حذف سهمیه ی 5 درصد هستیم.
تصمیم کمیسیون اموزش هوشمندانه است.

Reply
no
35
yes
23
فرزند جانباز 5 درصد
1397/05/23 - 03:19
اینجانب فرزند جانباز 5 درصد ( با کد ملی : 0923776931 در سامانه استعلام درصد جانبازی چک کنید تا مطمئن شوید فرزند جانباز 5 درصد هستم بنده ) موافق حذف سهمیه ی 5 درصد فرزندان رزمندگان و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد هستم و نظر موافق من به دور از هر گونه جانب داری ای هست.
با تشکر

Reply
no
11
yes
28
مهدی
1397/05/23 - 11:30
سلام. بنظر من دیگه برای تصویب هر طرحی دیر شده و بچه ها بر اساس سهمیه موجود انتخاب رشته کردن ، ضمن اینکه هنوز کمیسیون طرحی رو تصویب نکرده وگرنه تو بخش لوایح مجلس میتونستیم ببینیم
بهتره نمایندگان عزیز بیشتر فکر کنن و تصمیم درستری بگیرین
دوستانی که برای سال ذیگه کنکور دارن بیشتر تلاش کنن

no
16
yes
19
1397/05/23 - 15:08
احسنت بر شما نباید کاری بشه که هر یک از دو گروه متضرر بشوند. هر طرحی هم باشه باید برای آینده اجرا بشه


Reply
no
3
yes
13
سید مسیح
1397/05/23 - 14:16
چرا باید نماینده ای که موقع انتخابات حرف از ایثارگران میزنه حالا علیه ان ها . درواقع آقای سلیمی نه تنها تاسف بار در مجلس سخنرانی کردند بلکه با دادن اطلاعات غلط بیش تر به این زمینه دامن زدند ما اصلا جانباز 24 یا 23 نداریم و اگر مشکلی هست از طرف کمیسیون پزشکی بنیاد هست . حالا همه این حرف ها به کنار اگر سهمیه ها را ادغام کنند سهمیه ایثارگران به یکی از بدترین سهمیه های کنکور تبدیل می شود در حالی که به جای بحث و بررسی های مکرر درباره سهمیه ایثارگران که نه دغدغه اصل ی جامعه است و نه ...لطفا بیان کنید اساس سهمسیه هییت علمی چیست و یا چرا هر سال باید موج اعتراضات به سمنت ایثارگران باشه و چرا به سمت سهمیه هییت علمی نباشه واقعا چرا متاسفم برای مجلسی که قانون هایی رو تصویب میکنه که زیر نفع ان ها خود نمایندگان هست لطفا تایید شود ممنون

Reply
no
11
yes
3
دکتر کرامت الله اشنا
1397/05/23 - 15:56
سهمیه مانند سالهای قبل و زمان دفاع مقدس همان 40 درصدی و فراگیر شامل کلیه عزبزان رزمنده و جانباز و فرزندان عزیزشان شود و این بند یو و بند دو جز کاشنن تخم نفاق و دلسردی چیز دیگر عاید عزیزان نمی گردد مگر در سالهای زمان جنگ عزیزان رزمنده و جانباز با هر جانبازی و سهمیه در دانشگاها نبودند و مساجد دانشگاه و واحد های فرهنگی دانشگاه فعال توسط ،حقیر با توجه به اینکه در سالهای قبل با رزمندگی و جانبازی در یکی از دانشگاههای تیپ یک و معتبر علنی کشور بودم و شاهدم همه با یک سهمیه رزمندگی دانشجو بودیم و با توجه به منویات مولایمان مقام معظم رهبری دریک کلمه دانشگاه انقلابی بود،بهتر هم اکنون نیز با ادغام سهمیه فرزندان عزیز جانباز و رزمنده ید واحد باشند و زمینه نفوذ نوکران استکبار به دانشگاه را ندهند

Reply
no
13
yes
5
موسوی
1397/05/23 - 16:01
اصلا این دسته بندی و نفاق باید حذف شود تمام فرزندان عزیز رزمنده م جانباز با سهمیه 30 درصد ،این منافقین و سلطنت طلبان هستند که می خواهند از این حربه دانشگاها را جولانگه خود کنند با حذف فرزندان جانباز و رزمنده،اینان میدانند تربیت شدگان خانواده رزمنده و جانباز امنیت پایدار در دانشگاه هستند، سهمیه 30 درصدی واحد

Reply
no
17
yes
3
1397/05/23 - 18:12
امتیازات بایستی بلحاظ ایثارگری اختصاص یابد نه درصد جانبازی.آنچه باید براساس درصد آنهم ازنوع واقعی وعادلانه اش تعلق گیرد تسهیلات معیشتی است.

no
2
yes
21
مهران
1397/05/24 - 10:02
همچین اتفاقی رخ نخواهد داد


no
2
yes
11
1397/05/24 - 11:08
نظرتون محترم اما خوب ما 5000 جانباز نخایی داریم ک حدود 100 هزار نفر تحت تکلف دارن یه لحظه بهشون فکر کنی میفهمی چ زجری دارن میکشن و فلسفه این سهمیه رو بهتر میفهمی


Reply
no
25
yes
17
حسین فرزند جانباز 5 درصد
1397/05/23 - 23:18
از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهشمندم با حذف سهمیه ی 5 درصد در کمیسیون اموزش موافقت کند.
با احترام فرزند جانباز 5 درصد

no
12
yes
2
سلام بر رهبرم
1397/05/24 - 21:20
یکی از دولتمردان عزیز ازش پرسیدم گفت در صدد افزایش امتیاز به بچه های عزیز رزمنده هستند چون بعد از جنگ هیچ امتیازی نگرفتند و حتی در حقشان ظلم هم شده


no
8
yes
1
خدا مراد
1397/05/26 - 15:09
به هر حال کسانی که در دفاع مقدس بودند باید از امتیازات بهره ای ببرند،نه اینکه تعداد کمی از تمام امتیازات بهره ببرند این خود خواهی و دلسرد شدن سایر جانباز و رزمنده است


Reply
no
11
yes
24
فاطمه
1397/05/24 - 04:35
تو رو خدا سهمیه ی 5 درصد را برای کنکور 97 حذف نکنید و طرح باید برای کنکور 98 اجرا شود.


no
16
yes
26
1397/05/24 - 10:08
نمیشه ۵درصد رو دیگه حذف کرد چون تبدیل به یک قانون دائمی شده. مثل اینکه بگی ۲۵درصد رو حذف کنید،که امکانش نیس.فقط میتونن تغییر بدن.دیگه نمیشه سهمیه رو از این گروه جدید گرفت.


no
19
yes
14
فرزند جانباز 5 درصد
1397/05/24 - 14:27
سهمیه ی 5 درصد یک قانون برنامه ششمی هست و حتی اگر امروز حذفش نکنند سه سال دیگر حذف می شود.
حذف میشود و برای این کار به دو سوم اراء هم نیاز دارد که به احتمال 90 درصد تصویب میشود و در مورد حذفش اجماع وجود دارد و مشکلات این سهمیه ی 5 درصد فقط از طریق حذفش ممکن هست ان شاء الله به امسال که نخواهد رسید بعیده به نظرم ولی برای سال 98 به احتمال 90 درصد حذف می شود.


no
16
yes
16
1397/05/24 - 14:55
قانون دائمی نیست که قانون برنامه ششم هست و دو سال اجرا شده و سه سال به عمرش باقی مانده ولی چون مشکلات فراوانی این سهمیه ایجاد کرده میخواهند حذفش کنند تا مشکلاتی که به وجود اورده است حل شود امسال دیگه توانایی اش را وزارت بهداشت گفته ندارم که به خاطر اعتراضات 400 تای دیگه به سهمیه ی داوطلب های ازادش اضافه کند و تنها راه حل حذف سهمیه ی 5 درصد هست و بنیاد هم موافق این موضوع هست
ان شاء الله ( دلایل بسیار است که خودشون هم می دانند ) با حذف سهمیه ی 5 درصد تمام مشکلات حل خواهد شد و تنها راه حل مشکلات به وجود امده حذف این سهمیه ای هست که به قول اقای ابطهی با بی تدبیری تصویب شده است.


no
13
yes
17
1397/05/24 - 15:40
اضافه کردن 400 - 500 تا ظرفیت ان هم در رشته های دندان و دارو و پزشکی هزینه ی خیلی زیادی دارد برای همین حذف سهمیه ی 5 درصد بهترین راه برای حل مشکل هست


no
5
yes
16
1397/05/24 - 16:36
اقای ابطهی دیگه تو کمیسیون اموزش نیست.برید تو سایت مجلس ببینید


no
24
yes
10
1397/05/24 - 16:55
جهت اطلاع درخرداد ماه بارای مجلس این سهمیه ۵درصد از قانون ششم درآمد وبه قانون جامع ایثارگران که قانون دائمی اس اضافه شد.وتبدیل به یک قانون دائمی شد.
براهمون هم رسانه نوشتن که سهمیه به ۳۰درصدافزایش یافت.ولی اگرقرار بر حذف هم باشد صرفا میتوان سهمیه ۵درصد رو حذف کرد نه افراد شامل اون.یعنی درصورت حذف، گروه شامل ۵درصد به ۲۵درصد اضافه خواهد شد و ادغام صورت خواهد گرفت.چون طبق قانون حقوق مکتسبه، نمیشه از افرادی اون حقی رو که دادن بگیرن.احتمالا اغام صورت خواهد گرفت البته باالویت حالا چه امسال چه سال بعد.


no
11
yes
3
1397/05/25 - 01:11
نه اقای ابطهی توی کمیسیون اموزش هست.


no
4
yes
22
سید امیر
1397/05/25 - 13:50
گفته ۵درصدی که به ۲۵اضافه شده حذف بشه نگفته ادغام بشه ادغام کل والویت بندی تاپایان برنامه ششم صورت نمی گیره


no
5
yes
12
فرزند جانباز 5 درصد
1397/05/25 - 15:44
سهمیه ی 5 درصد دائمی نیست.
حذف کردنش به این صورت هست که میگن ماده واحده و تبصره ی ان حذف شود. ( هم مشمولانش حذف می شوند و هم سهمیه حذف می شود. )




no
11
yes
7
1397/05/27 - 10:06
اونی که می‌شد حذف کرد و ماده واحده بود مال قبل از خرداد بود. برید قانون جدید رو ببینید. کلیه ایثارگران رو با هم در نظر گرفته فقط میزان سهمیه متفاوته


Reply
no
4
yes
8
فرزند رزمنده
1397/05/24 - 14:33
سهمیه ی 5 درصد و مازاد را برای همسر و فرزند رزمندگان بالای شش ماه جبهه اولش تصویب کردند حالا اگر جانباز زیر 25 درصدی میزان رزمندگیش بالای شش ماه داوطلبانه بود شامل سهمیه ی 5 درصد میشد بعدا اومدن بدون رای گیری تو صحن فرزند جانباز زیر 25 را هم به ما اضافه کردند

no
6
yes
18
1397/05/24 - 16:31
دوست عزیز من هم مثل شما فرزند رزمنده هستم ولی حق اون ها هم هست.
سهمیه ایثارگران حق همه ی ایثارگرانه ولی خوب باید کسانی که مشکلات بیشتری دارند بتونن بیشتر استفاده کنند


Reply
no
18
yes
23
فرزند شهید
1397/05/26 - 05:31
سلام
سهمیه ی 5 درصد را لطفا حذف کنید.
با تشکر

Reply
no
1
yes
4
مهدوی
1397/05/27 - 09:06
با سلام لطفا در مورد رای جدید هیات عمومی دیوان مبنی بر عدم تحصیل فرزندان جانبازان و ابطال بند 9 آیین نامه سازماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانباز 25 درصد و بالاتر که شاهد ابطال آن هستیم و عدم دفاع و ارائه دفاعیه به دیوان از سوی مسئولین ذیربط و سکوت معنا دار که منجر به ابطال آیین نامه مذکور گردیده که این رای حقوق بحق فرزندان جانباز شاغل را تضعیع نموده خواهشمند است اعتراض خود را همراه با اطلاع رسانی برای پیگیری موضوع و اصلاح قوانین از طیق مجلس نمایید همانگونه در رای مذکور اشاره شده فرزندان جانبازان همانند فرزندان شاهد مشمول عنوان ایثارگر لحاظ نشده است که با اصلاح قانون و قرار گرفتن در شمول و حکم ایثارگر این رای عملا نقض می گردد با تشکر و امید پیگیری و اعتراض نسبت به رای صادر شده

Reply
no
10
yes
4
1397/05/27 - 14:58
باسلام...متاسفانه سهم خواهی ومنفعت طلبی های عده ای ازنمایندگان باعث پیچیده شدن موضوع وتبدیل ان به یک موضوع حساس شده است وهمین امرروندبررسی انرادچارمشکل کرده است...امیداست بانظرات وبررسی های دلسوزانه وازسرعدالت سریعتراین غایله ختم به خیرشود...به گونه ای که هم رزمندگان ازان استفاده کنندوهم فرزندان شهداوجانبازان بادرصدهای بالامتضررنشوند...

Reply
no
13
yes
2
زاهد
1397/05/27 - 16:22
سلام
لطفا سهمیه پنج درصدی رو هم مثل بیست و پنج درصددر کنکور تاثیر بدهید ، فرزندان پنج درصدی هم حق دارن همانند بیست و پنج از امتیاز برابر برخوردار شوند ، لطفا پی گیری کنید.

Reply
no
11
yes
5
سهميه پنج درصدي
1397/05/27 - 16:39
سلام چرا سهميه٥درصدي حذف شود ؟پدر من بيست و شش ماه در جبهه بوده سهميه٥درصدي دارد حالا اين أنصاف است اين سهميه پنج درصدي ب فرزندانش تعلق نگيرد

Reply
no
1
yes
4
سید مهدی حسینی
1397/05/30 - 16:29
M.hosseyni:
تغییر حد نصاب از 70 % به 85 % یک حرکت موذیانه و ظریف عملا منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد .
عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید , استعداد درخشان , مناطق محروم , انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند ؟!!
تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی میگذرند که ملاک ارتقا برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل میشوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایشان مطرح نیست .





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.