شناسه خبر : 60553
پنجشنبه 18 مرداد 1397 , 13:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این جنگ رخ دهد فاجعه آمیز است

حتی اگر ارتش اسرائیل تمام منطقه میان مرز و رود لیطانی را اشغال کند باز هم نخواهد توانست توان موشکی حزب‌الله را از کار بیندازد.

به گزارش  فارس، "گیورا ایلاند" دبیر سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی با اشاره به نتایج جنگ احتمالی حزب الله لبنان و اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه اینگونه آینده را تحلیل می‌کند:

حزب‌الله هر روز توان نظامی خود را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا می‌بخشد اما ارتش اسرائیل هنوز هم نتوانسته راهکاری را برای مقابله با توان موشکی حزب‌الله پیدا کند.  "ایهود باراک" وزیر دفاع و "گابی اشکنازی" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نتوانستند ارتش اسرائیل توان خود را پس از شکست از حزب الله در جنگ 33 روزه باز یابند.

پیامد هر جنگ احتمالی با حزب‌الله برای اسرائیل فاجعه‌آمیز خواهد بود. وی در ادامه سرعت پیشرفت نظامی حزب الله و رژیم صهیونیستی را شبیه سرعت "خرگوش و لاک پشت" دانست و تصریح کرد: حتی اگر ارتش اسرائیل تمام منطقه میان مرز و رود لیطانی را اشغال کند باز هم نخواهد توانست توان موشکی حزب‌الله را از کار بیندازد زیرا حزب الله با در اختیار داشتن موشکهای کوتاه، میان و دور برد می تواند اسرائیل را از هر نقطه‌ای که باشد مورد هدف گیری قرار بدهد و ارتش اسرائیل نیز نمی تواند در برابر این موشکها کاری از پیش ببرد.

شیوه برخورد راهبردی و تاکتیکی با حزب الله لبنان بسیار خطرناک است و اسرائیل حزب‌الله را دشمن اصلی خود در لبنان می شمارد و اگر جنگ دیگری را با آن ترتیب بدهد نخواهد توانست بر سازمانی که شیوه‌اش جنگهای غیر منظم است پیروز شود زیرا این سازمان از درون یک حکومت به فعالیت می پردازد و تا زمانیکه از پشتیبانی این حکومت برخوردار است شکست ناپذیر خواهد بود.

تنها رژیم صهیونیستی از وضعیت فعلی لبنان ناراضی است و هر هماهنگی میان حزب الله و مخالفانش به ضرر رژیم صهوینیستی تمام خواهد شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi