شناسه خبر : 60566
شنبه 20 مرداد 1397 , 08:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیاتی که در عمق خاک عراق با موفقیت انجام شد

پس از جنایت وحشیانه آل سعود در کشتار بی‌رحمانه میهمانان خدا که به دستور مستقیم آمریکای جنایت پیشه انجام شد، رزمندگان در میدان نبرد ۲ عملیات نصر ۷ و فتح ۹ را در عمق خاک عراق با هدف ضربه زدن بر پیکره رژیم بعث انجام دادند.

عملیات فتح ۹ به منظور تسهیل در تداوم و گسترش مبارزات مردم تحت ستم عراق و در ادامه عملیات چریکی منهدم ساختن پایگاه­ های سرکوبگر ارتش بعث، با رمز مقدس «یا رسول الله» در منطقه عمومی خورمال استان سلیمانیه عراق آغاز شد.

نیرو‌های عمل کننده متشکل از تیپ ۷۵ ظفر از قرارگاه رمضان، پیشمرگان حزب دموکرات کردستان عراق و همچنین نیرو‌های مهاجر مسلمان کرد که اخیرا به جمهوری اسلامی هجرت کرده ­اند و نیز پیشمرگان مبارز کرد عراق، موفق شدند در اولین ساعات عملیات غافلگیرانه خود به کلیه پایگاه‌های دشمن بعثی در ارتفاعات استراتژیک «خورنوزان» مشرف بر روستا‌های بان­شار و بالانیه مسلط شدند.

عملیاتی که در عمق خاک عراق با موفقیت انجام شد

در این عملیات روستا‌های احمدآوا، زلم، بالانیه، خورنوزان، بان­شار، میره­سور، اموره و نیز ارتفاعات ۱۳۰۰، ۱۲۵۰، ۱۱۵۰، ۱۲۰۰، ۱۲۸۰، ۱۱۰۰ و ۱۵۰۰ در عمق خاک عراق مورد تهاجم سریع قرار گرفت و کلیه پایگاه‌­های دشمن در این مناطق به تصرف نیرو‌های عمل کننده درآمد.

همچنین شهر خورمال زیر دید و جاده آسفالته خورمال به سید صادق که از طریق آن امور پشتیبانی خطوط مقدم قوای دشمن انجام می­ گرفت و نیز جاده خورمال به حلبچه زیر دید و تیر مستقیم رزمندگان قرار گرفت. در این عملیات گردان ۱۰۶ «الخفیفه» به میزان صددرصد منهدم شده و بیش از ۴۰۰ تن از نیرو‌های بعثی به هلاکت رسیدند که در میان کشته شدگان، نیرو‌هایی از گارد ریاست جمهوری عراق که جهت سرکوب مبارزان کرد به منطقه آمده بودند به چشم می­ خوردند.

در جریان این عملیات تعدادی نیز از فریب خوردگان عراقی به اسارت رزمندگان درآمدند که ۳۵ نفر از آنان به پشت جبهه منتقل شدند. در این عملیات پیروزمند چندین انبار مهمات و ده‌­ها خودروی نظامی دشمن منهدم و تعدادی نیز سالم به غنیمت رزمندگان درآمد.

پس از پیروزی رزمندگان در عمق خاک عراق که ضربه­‌ای بر قلب سپاه دشمن وارد شده بود، ارتش درمانده عراق همچون همیشه با جمع آوری بقایای نیرو‌های خود برای بازگرداندن روحیه سربازان و نیز باز پس­گیری مواضع آزاد شده اقدام به انجام پاتک‌های مذبوحانه‌­ای کرد که هربار با قبول ضایعات و تلفات بیشتر مجبور به فرار شد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi