شناسه خبر : 60568
شنبه 20 مرداد 1397 , 08:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکمت معنوی وصایای شهدا

هدف و آرمان خود را حفظ کنید

شهیدسعید عباسی در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد:« به شما توصیه می ­کنم که هدف و آرمان خود را حفظ و تداوم انقلاب قرار دهید وکه هرگونه سهل انگاری در این راه عقوبتی بس دردناک به دنبال خواهد داشت.»

حکمت معنوی وصایای شهدا| هدف و آرمان خود را حفظ کنید

روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. 50 سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهای رسمی‌شان به خواندن وصایای شهدا توصیه داشتند.

ایشان در این زمینه فرمودند: «این وصیت‌نامه‌هایی که امام می‌فرمودند بخوانید، من به این توصیه‌ ایشان خیلی عمل کرده‌ام. هرچه از وصیت‌نامه‌های همین بچه‌ها به دستم رسیده - یک فتوکپی، یک جزوه - غالباً من اینها را خوانده‌ام؛ چیزهای عجیبی است. ماها واقعاً از این وصیت‌نامه‌ها درس می‌گیریم. این‌جا معلوم می‌شود که درس و علم و علم الهی، بیش از آنچه که به ظواهر و قالب‌های رسمی وابسته باشد، به «حکمت معنوی» - که ناشی از  نورانیت الهی است - وابسته است. آن جوان خطش هم بزور خوانده می‌شود، اما هر کلمه‌اش برای من و امثال من، یک درس راهگشاست و من خودم خیلی استفاده کرده‌ام...وقتی معنویت هست، دلها مجذوب آن می‌شود. وقتی دل‌ها مجذوب شد، نیروها به دنبال دل‌ها و اراده‌ها حرکت می‌کند. وقتی این‌طور شد، بزرگ‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. برادران! این واقعیت در ایران اتفاق افتاد؛ بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا نتوانستند ایران را شکست بدهند.» اعجازهای نهفته در کلام این مردان خدا گنجینه‌ای از حکمت آن‌هاست که میدان جهاد در راه خدا به آن دست یافتند. مرور خطوط این وصایا ضروری است.

شهید سعید عباسی متولد سال 1346 بود که 65/12/12 در سن 19 سالگی در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود. مزار مطهر این شهید در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(سلام‌الله‌علیها) واقع است در ادامه وصیت‌نامه شهید عباسی را می‌خوانید:

«"یریدون لیطفؤا نورا لله بانوارههم ویابی الله الی ان یتم نوره ولو کره الکافرون"

 یا رب: خود را به مسلخ عشقت چون اسماعیل به قربانگاه آورده ام تا جانم را با شوروشوق از سر اخلاص در درگاهت قربانی کنم وگر چند که قابل و لایق نیستم لیکن از تو می‌­خواهم که بر من منت گذارده و بر هدیه جانم مهر قبولی زنی و آن را بپذیری.

یا غفار: مرا ببخش و عفو کن تا از سنگینی گناهانی که کرده­ ام آسوده و سبک شوم و آنگاه مرغ جانم را بالی ده و قفس تنم را بشکن و تکه تکه گردان تا آنگاه در این آزادی جان سبک بال به سویت پرواز کنم.

به نام دهنده­ ی جان همه، که انسان را هستی داد و به واسطه­ ی عقل و خرد انسان را اشرف مخلوقات قرارداد و به­ نام او که پیامبرانش را با برهان و بینشی محکم برای هدایت انسانها فرستاد تا راه صحیح زندگانی را به انسان‌ها بیاموزند.

با سلام و درود بر امام زمان (ارواحنا له ­الفداء) و بر امام خمینی و همچنین ارواح طیبه­ ی شهدا و جمیع رزمندگان جبهه­ های حق و نورعلیه باطل وظلمت وبا سلام خدمت پدرومادر­و­خواهر­و برادرعزیزم و همچنین کلیه آشنایان و دوستان:

امیدوارم که همیشه صحیح وسالم و درزیر سایه­ ی توفیقات الهی باشید و در انجام وظایف الهی.

"انا لله و انا الیه راجعون"

"همه از اوییم و به سوی او بر می گردیم"

مرگ حق است و انسان در دنیای فانی برای ابدباقی نمیماند. و همه ی ما روزی نا مشخص که چه بسا فردا یا فرداهای دیگر باشد از این گذرگاه غفلت به سرای جاوید رخت بر خواهیم بست و همانطور که ناخواسته آمده‌­ایم ناخواسته نیز خواهیم رفت و اگرهم نخواهیم خواهند برد. پس چه خوب است که زندگانی را به غفلت نگذرانیم و ازاین دنیا که مزرعه­ ی آخرت است توشه و زاد و راحله ی سفر اخروی را مهیا سازیم و خود را مستعد و آماده و آراسته به کمالات معنوی وانسانی سازیم تا به هنگام رفتن ورجوع الی الله مصداق آیه ی شریفه:"یا ایتهاالنفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه"هم ما خشنود باشیم وهم خداوند از ما. و در روز محشر نیز خجل و درمانده نباشیم.

پس سعی کنیم سعادت و کمال را در این دنیای دنی برای خود حاصل کنیم و همواره خداوند را عبادت کنیم و تنها بنده­ ی او باشیم و آزادی عقل و اندیشه­ ی خود را حفظ کنیم و خود را بنده­ ی نفس و بنده­ ی شیطان نسازیم.

و این سعادت جز با پیروی از انبیا عظام وائمه اطهار(علیهم السلام)و آموختن طریقه­ ی زندگی از آنان حاصل نخواهد شد. پس باید که با زندگانی انبیا و اهل­ بیت(علیهم­السلام)آشنایی حاصل کرد و زندگانی ایشان را سر لوحه ­ی زندگی خود قرار داده  واز روی خلوص نیت به گفته ­ها و فرموده های ایشان جامه­ ی عمل پوشاند.

به شما توصیه می ­کنم که هدف و آرمان خود را حفظ و تداوم انقلاب قرار دهید و در این راه با قدم های محکم و استوار به پیش بتازید و در راه رسیدن به آزادی و رهایی مطلق از ظلم جهانخواران و استعمارگران وپیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همت کنید و لحظه ­ای توقف و درنگ وسستی نکنید که هرگونه سهل انگاری در این راه همانا ضایع کردن خون کلیه شهدا خواهد بود و عقوبتی بس دردناک به دنبال خواهد داشت و بدانید که این تداوم جز با پیروی ازامام خمینی و ولایت فقیه میسر نخواهد شد، پس ا زایشان تبعیت وپیروی کنید که همانا بیان کننده ­ی راه انبیا  وائمه اطهار(سلام­ الله ­علیهم) هستند و بدانید که به هر اندازه از این خط و راه منحرف شوید از اسلام جدا شده اید و به همان اندازه هم خواروزبون خواهید شدو به قعر ضلالت و رذالت خواهید افتاد.

و ازشما می­خواهم که کلیه احکام ووظایف اسلامی اعم از عبادی وسیاسی واجتماعی خود را جدی بگیریدوسستی نکنید و از کسالت تنبلی برحذر باشید.

و نسبت به مسائل اسلام وانقلاب هم بی تفاوت نباشید زیرا همانطور که موضع­‌گیری علیه انقلاب به منزله ­ی کفر است، بی­طرفی نسبت به مسائل انقلاب و اسلام هم خیانت به اسلام و نفاق است و کسانی که خود را نسبت به این مسائل بی ­طرف می دانند ضربه­ ی بزرگی به اسلام می ­زنند.

و شمارا به صبر در همه­ی زمینه ­ها توصیه میکنم واز شما می­خواهم که در مقابل مصیبت‌­ها و شدائد و سختی‌ها و ناراحتی‌ها و کمبودها طوق صبر برگردن کنید و از خداوند استعانت بجویید که خداوند صابرین را دوست می­‌دارد و همانا آنان را به مقام‌های نیکو خواهد رساند و بدانید که همه‌­ی این مصیبت‌ها و رنج ها جز آزمایش و امتحان الهی برای انسان نیست و با همین آزمایشات هم هست که انسان به مقام والای خود می‌رسد پس زینب­ وار با مشکلات بسازید و صبور و بردبار باشیدو به خداوند توکل کنید و در همه­ ی موارد تنها از او مدد بخواهید و از او استعانت بجویید که  "علی الله التکلان""تنها باید بر خداوند تکیه کرد"

و از نشست‌­وبرخاست ودوستی ومجالست با هر فردی اجتناب کنید و برحذر باشید و شما را نیزبه نماز خصوصا جمعه و جماعت و به روزه وتقوای الهی وبه عزت نفس توصیه می کنم.

و در آخر از همه ی شما و همه ی دوستان و آشنایان حلالیت می طلبم وطلب مغفرت دارم.

و از خداوند می‌­خواهم که همه­‌ی ما را ببخشد و مورد لطف وعنایات بیکران خود قرار دهد و در روز قیامت با اولیا خود محشور گرداند.

با آرزوی روز افزون توفیقات الهی برای همه ­ی شما و طول عمر امام عزیز وپیروزی رزمندگان اسلام وظهور هرچه سریعتر امام زمان(ارواحنا له­الفدا)وبه اهتزاز درآمدن پرچم اسلام در سراسر عالم­ گیتی و نابودی کفرجهانی درسراسر زمین.

"والسلام علی من اتبع هدی"

"سال هزار و سیصد وشصت و پنج"

‌‌حدود شش ماه نماز قضا دارم که اگر می تواند امیر و یا حمید برایم بخوانند.

مقداری کتاب درسی است(گرچه کم و اندک است) بدهید به کسی و آشنایی که در جهتش استفاده کند.‍‍‍‍»

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi