شناسه خبر : 60582
شنبه 20 مرداد 1397 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک روز در روستای محروم قروه!

ناشناس- تابستان سال 58 پس از صدور فرمان امام راحل (ره) برای تشکیل جهاد سازندگی به روستاهای محروم قروه درجزین همدان اعزام شدیم. با توجه به تحصیل در رشته عمران و علاقه مندی در این رشته، مشغول احداث حمام روستا شدیم. شوق و ذوق و خوشحالی عجیبی که برای اولین مرتبه تجربه کردیم در نظر خودمان و اهالی روستا هنگام همکاری در احداث حمام با وجود تاول های دست ها و لباس های خاکی و کفش های گلی زیر آفتاب و گرمای تابستان، در کلمات قابل بیان نیست.

 مسئولان جهاد سازندگی همدان به عنوان مدیران گروه های جهادی حضور داشتند که میتوان از شهید جواد بریری یاد کنیم که در دوران دفاع مقدس در منطقه کردستان به دست اشرار کومله همچون مولا حضرت سیدالشهداء (ع) در لیست شهیدان بی سر ثبت شد.

 گروه های مختلفی برای جهاد به روستا آمدند از جمله گروه کشاورزی برای آموزش و سم پاشی و همکاری برای درو محصولات و اینگونه موارد شرکت داشتند. آن روزها منافقین نیز در اردوها شرکت داشتند اما خبرهای متاثرکننده آتش زدن گندم های آماده برداشت که منافقین اولین مظنون ها بودند زیرا آن موقع دشمنی با اسلام و مسلمین هنوز بطور کامل آشکار و شناسایی نشده بودند لیکن آنها فقط برای شستشوی مغزی جوانان در اردو حضور داشتند و در هیچیک از فعالیت های جهادی شرکت نداشتند.

 آنها حتی اهل نماز و دعا نبودند لهذا منافقین به شدت مورد غضب و انتقاد اهالی روستا و نوجوانان و جوانان جهادگر بودند. شبها در مدرسه روستا سکونت داشتیم. از نزدیک شاهد رفتار زننده و زشت و تبلیغ ماتریالسیت منافقین به سختی قابل تحمل بود و همیشه به مدیران جهاد شکایت داشتیم که اینها اهل خدمت به مردم نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند. برای چه بین ما حضور دارند؟! زیرا آنها باعث ناراحتی و افت روحیه جوانان جهادگر بودند.

 نیمه شهریور پس از خبر رحلت آیت الله طالقانی برای شرکت در مراسم سوگواری به همدان بازگشتیم و پس از بازگشایی مدارس دوره جهاد سه ماهه تابستان تمام شد. به این ترتیب برگی از افتخار خدمت به محرومین در پرونده اطاعت از امر ولایت بجا گذاشتیم که هنوز خاطرات بی نظیر از شادی و خوشحالی وصف ناپذیر آن دوران همچنان محرک و مشوق ادامه حضور و خدمت در مناطق محروم شده است تا تجربه آن لذت شادی و خوشحالی عجیب را تکرار و احساس کنیم چون این تجربیات و احساسات آسمانی که فقط در خدمت به محرومین پدیدار می شود، جزو بهترین خاطرات و روزهای عمرمان محسوب می شود.

الحمدلله رب العالمین

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi