شناسه خبر : 60617
دوشنبه 22 مرداد 1397 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اما و اگرهای سهمیه ۵درصدی ایثارگران زیر ۲۵ درصد

 من پزشک عمومی هستم می خواهم امتحان تخصص بدهم، با توجه به برنامه ششم توسعه مبنی براختصاص سهمیه برای فرزندان رزمندگان٦ماه حضور در جبهه چرا وزارت بهداشت٥ فقط سهمیه 5 درصد را اختصاص داده است؟

- برابر مصوبه مجلس شما مشمول 5 درصد سهمیه می شوید و در صورت عدم تکمیل سهمیه سایر ایثارگران می توانید از سهمیه 25  آنان هم برخوردار شوید.

***

 سوال دوم بنده این است که در زمان جنگ در منطقه غرب که بودیم مورد حمله شیمیایی قرار گرفتیم ولی به علت اینکه سن پایینی داشتیم پیگیر خیلی از مسائل نشدیم. چند سال پیش شنیدم ل۲۷محمدرسول الله نامه ای مبنی براینکه در ان منطقه مورد حمله شیمایی قرار گرفته ایم را داده است ایا می توانم از آن طریق پیگیری کنم ؟ مراحل آن چگونه است؟  ممنون از حوصله ای که به خرج می دهید.

- ابتدا باید از رده خدمتی خود در نیروهای مسلح و کمیسیون های پزشکی آن پیگیر شوید. بدیهی است با تایید کمیسون های نیروهای مسلح شما 5 درصد جانبازی را از بنیاد خواهید گرفت و برای  درصد بیشتر برای سایر ضایعات  کمیسیون های بنیاد می تواتند رسیدگی خود را ادامه دهند.

***

بنده و چند تن از دوستانم فرهنگی هستیم و سابقه حضور در جبهه را نیز داریم از چه راهی می توانید دستورالعمل اجرایی یک مدرک تحصیلی بالاتر را در آموزش و پرورش اجرایی کنیم ؟

- با شکایت به دیوان عدالت اداری می توانید این حق قانونی را پیگیری کنید.

***

من همان موقع که مجروح  و در بیمارستان بسترى شدم  پزشکان متوجه نشدند که گوشم آسیب دیده است و بعد از ترخیص به دلیل درد و کاهش شنوایی به دکتر مراجعه کردم و با توجه به اینکه پرده گوشم در اثر انفجار پاره شده بود حدودا شش هفت ماهى تحت درمان بودم. ولی چون نمی دانستم و پیگیر  جانبازى نبودم برایم مهم نبود. من سال ٦٦ مجروح شدم و غیابی ٢٠ درصد جانبازى برایم زدند.  در سال ٨٤ کمسیون پزشکى رفتم و جانباز ٤٥ درصد شدم ولی نمی دانم چطور می تونم مجروحیت گوشم رو داخل پروندم وارد کنم؟

- همان مراجعاتی که پس از ترخیص از بیمارستان  داشته اید می تواند به شما کمک کند تا کمیسیون متقاعد شود این عارضه مربوط به انفجار است . علاوه بر آن هر پیگیر درمانی نزدیک به زمان مجروحیت می تواند به شما کمک کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi