شناسه خبر : 60620
یکشنبه 28 مرداد 1397 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موافقان و مخالفان تاسیس وزارت امور ایثارگران (۴)

نظارت بر وزارت آسان تر است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تبدیل بنیاد شهید به وزارت شهدا و امور ایثارگران را دارای برکات بسیار زیادی برای ایثارگران دانست.

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تبدیل بنیاد شهید به وزارت شهدا و امور ایثارگران را دارای برکات بسیار زیادی برای ایثارگران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «محمد مهدی مفتح» نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من از موافقان تاسیس وزارت بنیاد شهید به جای سازمان آن هستم و نخستین بار هم این پیشنهاد را در مجلس به عنوان بند الحاقی میراث فرهنگی مطرح کردم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین آیین نامه من این اختیار را داشتم  و در زمان مقتضی هم این پیشنهاد را ارائه داده بودم و مطرح هم شد، اما متاسفانه نایب رییس مجلس در وسط صحبت ها اجازه ادامه طرح را به من نداد؛ هر چند که طبق آیین نامه قابل طرح بود.

نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: من فکر می کنم اگر همین سازمان که به عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور شناخته و به شکل معاونت ریاست جمهوری اداره می شود با همین ساختار، شرایط و سازمان در قالب وزارتخانه ای مطرح شود مجلس بهتر می تواند بر آن نظارت کند.

رییس سابق فراکسیون شاهد خاطر نشان کرد: ما به دلیل ارتباطات وسیع با ایثارگران و جامعه ایثارگری و بنیاد شهید بر این باوربم  که آنها مشکلات و مسائل مختلفی دارند و بعضا به نظر می رسد که حق دارند و ما باید به بنیاد شهید کمک کنیم که این مسئله حل شود، اما چون ساختار معاونت ریاست جمهوری است و نمی شود سوال کرد و رسما در مجلس از آنها کمک خواست و یا به آنها  کمک کرد.

نماینده ایثارگراستان همدان متذکر شد: طبق قانون اساسی از رییس جمهور برای این کار می توان کمک خواست. بنابر این ساختار به وزارت  تبدیل شود بسیار ساده و راحت این کار انجام می شود و خود بنیاد هم به گوش مردم و مسئولان خواهد رساند و در این حالت وزیر امور شهدا پاسخگو خواهد بود و بهتر می شود با کمک مجلس کار را  پیگیری کرد.

فرزند شهید مفتح در پایان تاکید کرد: در مجموع فکر می کنم که این طرح برکات بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت و امیدوارم در آینده نزدبک ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارتخانه تبدیل شود.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
تبدیل بنیاد به وزارتخانه باید خیلی سریع تر انجام شود
ایا هفت سال تعلل در امور ایثارگران کافی نیست ؟
سلام واقعیت این است که معاونت رئس جمهور یا وزارتخانه چه فرقی داره وقتی عمده قوانین حوزه ایثارگران اجرا نمشه انهم باتوجه به شرایط سنی ایثارگران. باید اذعان کرد که ایثارگران در یک وضعیت انفعال قرار گرفته اند وبدلیل بیماری تشدید وضعیت جانبازی ومشکلات عدیده زندگی ونان خوردن مسولان از قبل انان وشکستن نمکدان رغبتی به پیگیری مطالبات خود ندارند وهمه چیز را به فردای قیامت وا میگذارند !بگذارید همان اقا زاده ها ورانت خوران برای خود بخورند وبچرخند وقوه قضائیه هم تماشاگر این اشفته بازار باشد
آقای علی جانباز عزیز همانگونه که مستحضرید فرق بین معاونت رئیس جمهور با وزارتخانه در این است که وزارتخانه همیشه بودجه قابل توجهی در سال با ارائه طرح ها و برنامه ها دریافت می کند و این امر همانطور که فرمودید اگر با نظارت و بدون دزدی و اختلاس باشد قطعا می تواند در بهبود امور ایثارگران راهگشا باشد .
سلام.اگرنظارتی باشه..!!مشکل فعلی مملکت اینه که نظارتی وجودنداره.مثل اینکه مسئولین نظارتی بادستگاههایی که بایدنظارت شوندوباتخلف آنهابرخوردکنندرودربایستی دارند..اگروزارت بشه ونظارت باشه خوبه..
سلام ممنون از نماینده با تجربه خدا توان بیشتری به شما عزیزان بدهد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi