شناسه خبر : 60658
چهارشنبه 24 مرداد 1397 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موافقان و مخالفان تاسیس وزارت امور ایثارگران (۱)

با وزارتخانه از ایثارگران بهتر دفاع کنیم!

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تبدیل سازمان بنیاد شهید به وزارت ایثارگران و امور شهدا و جانبازان را تشریح کرد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تبدیل سازمان بنیاد شهید به وزارت ایثارگران و امور شهدا و جانبازان را تشریح کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به ضرورت مسئولیت پذیری دولت و رسیدگی جدی به امور ایثارگران اظهار داشت: از آنجایی که بنیاد شهید از برکات و صدقه های جاریه حضرت امام خمینی (ره) است و بیش از سه میلیون نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم زیر پوشش دارد و اعتباری به کشور ما داده است که از نظر دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت در ردیف کشورهای برتر دنیا قرار داشته باشیم، نمایندگان ایثارگر به عنوان نماد نیروهای ارزشی مجلس شورای اسلامی، این طرح را به صحن علنی ارائه داده اند.

 وی افزود: به منظور نهادینه کردن دفاع از ایثارگران و شهدا در هیئت وزیران و اعتبار بخشی ملی و جهانی و همچنین نظارت جدی مجلس به تمامی وظایف و اعمال نهاد مذکور و توجه ویژه به امور فوق الذکر و امور شهدا و ایثارگران و جانبازان تا رسیدن به هدف چشم انداز در افق 1404 این طرح تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

 نوروزی یادآور شد: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، جمهوری اسلامی در افق این چشم انداز فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر و مومن خواهد بود. بنابر این اگر ما بخواهیم بحث اینکه جامعه اسلامی، جامعه ای فعال، مسئولیت پذیر و ایثارگر و مومن به همه موازین انقلاب اسلامی باشد و ما آن را در سر لوحه اقدامات خود داشته باشیم باید وزارتخانه ای فعال، سختکوش، مجاهد و پیشرو نه تنها در بحث امور شهدا بلکه در تمامی موازین و مسائل انقلاب اسلامی ایجاد کنیم.

نماینده ایثارگر مجلس دهم متذکر شد: در برنامه ششم توسعه با تلاش فراکسیون و سایر نمایندگان ایثارگر 50 مورد رکن نسبت به ایثارگران به تصویب رسیده است، در حالی که در بودجه سال 97 فقط سه موضوع رزمندگان معسر، صعب العلاج ها و معوقات آمده است.

  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می خواهیم ببینم تا چه زمانی از سوی دولت به این 76 ماده قانون جامع خدمات رسانی و 50 رکن در برنامه ششم توسعه عمل می شود اظهار داشت: اگر ما وزارتخانه ای داشته باشیم که مجلس به وزیر آن رای بدهد و به نمایندگان پاسخگو باشد، قطعا بهتر می توانیم از ایثارگران عزیز دفاع کنیم.

  نوروزی با اشاره به احتمال مغایرت تاسیس وزارت ابثارگران با اصل 75 قانون اساسی تصریح کرد: ممکن است بعضی ها در مورد تاسیس وزارتخانه ایثارگران بگویند که با اصل 75 قانون اساسی مخالف است، می خواهم عرض کنم سازمان بنیاد شهید و یا هر وزارتخانه بر اساس چارت سازمانی می تواند 5 معاونت داشته باشد و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز دارای معاونت های توسعه مدیریت، حقوقی، فرهنگی، تعاون و امور اجتماعی و بهداشت و درمان و حدود 19 مدیر کل است.

  نماینده مردم رباط کریم خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، افزایش ساختار اداری و نیروی انسانی برای هیچ وزارتخانه ای ممکن نیست و ما هم آن را قبول داریم و قول می دهیم در صورت تصویب طرح تا حداکثر دو برنامه دیگر افزایشی در تشکیلات وجود نخواهد داشت.

رئیس فراکسیون ایثارگران در پایان تاکید کرد: آنچه که ما می خواهیم در این جا مطرح کنیم این است که با همین امکانات و با همین سازمان و افراد و بودجه بنیاد شهید، خواستار وزارتخانه شدن بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دفاع واقع بینانه از قشر ایثارگران هستیم

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ایثارگران نیازی به وزارت وعریض کردن دولت ندارند تمام مسایل ایثارگران باید ازطریق وزارت دفاع باید نهادینه شود ودر شهرستانها دفتر پیگیری داشته باشند ونظارت شوندبنیاد شهید هم همکار وزارت دفاع شود وزیر نظر وزارت دفاع باشد
باسلام خدمت شماعزیزان ، با اینهمه گلی که بنیادشهید وامورایثارگران با این همه پرسنلش به سرجانبازان زده مارا بدجوری پیش مردم شرمنده کردید، هرکجاصحبتی بین مردم می شود حاکی ازرسیدگی به جانبازان واختصاص سهمیه واینجورچیزهاست که بیشترش حرف است ومادرعمل چیزخاصی ندیدیم، نیمه پرلیوان پرشده ازقوانینی که درمجلس برای جانبازان تصویب شده است ودرمرحله اجرامانده است ، لطف کنید بزارید به درد خودمان بمیریم وبیشترازاینها مارا به سرزبانهانیندازید.
اصلا طرح خوبی نیست چونکه بنیاد زیر نظر دولت ها خواهد رفت و اون موقع سلیقه دولت ها در سیاست های بنیاد تاثیر گذار خواهد بود و آسیب پذیری در آن بیشتر شده و حتی راه برای اعمال سیاست های غلط و مخالف ارزش های اولیه باز خواهد شد
به عنوان مثال در همین بحث سهمیه هایکنکور دیدیم که دولت با اصل سهمیه ها هم مخالف بود
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
گویا خوابهای آقای نوروزی برای ما ها تمامی ندارد...
چند روز پیش برای ثبت مدرک تحصیلی همسرم در سامانه، به بنیاد مراجعه کردم
بعد از اینکه به 5نفر پاس داده شدم ، در نهایت هیچ کدام از کارکنان، کاری از دستشان برنمی امد و اصلا نمی دانستند که برای این کار ساده کجا باید مراجعه کرد!
وقتی بنیاد تبدیل به وزاتخانه شود انوقت یک نفر متخصص می تواند کار دهها نفر را انجام دهد .
حداقل یک سوم از کارکنان فعلی بنیاد باید بازنشسته تشویقی بشوند تا وزارت ایثارگران سبک بال، بتواند وظیفه اصلی خود را انجام بدهد.

سلام عرض ادب اولا باید به واحد آموزش محل پرونده مراجع می کردید بلافاصله اسکن و باز آموزش اداره کگل استان استعلام جهت ثبت میگرفتند . و کار در عرض کمتر از 15 دقیقه انجام میشد و کار سختی نبود و
چقدرساده هستندبعضیها..بخدااگربخواهندخدمات بدهندبه ایثارگران وخانواده محترم شهداازیک دکه یایک دفترهم میتوانندخدمات دهند.ولی اگرنخواهند،،یک وزارت خانه که خوبه چهارتاهم بشه فایده نداره..آقایون نماینده،،آقایون بزرگوارسی سال ازجنگ گذشته وشمابزرگواران هنوزداریدقانون مصوب میکنید؟؟برادران هدفتون کمک باشه،،باقلم باقدم باهرچیزی که میتونید..این کاغذبازی دردی ازمن جانبازیاایثارگردرمان نمیکنه.جزاطاله وقت وعمر...مثلابنده حقیرالان نیازدارم نه ده سال دیگه....کمی فکرکنید..
تورا به خدا آقای نوروزی نه خودتان را اذیت کنید نماینده گان ونه ایثارگران را مسخره کنید دولت هیچ اعتنایی وارزشی برای مصوبات قوانین ایثارگران در برنامه ششم قائل نیست وهیچ کدام را اجرا نمی کند من کارمند وزارت جهاد هستم به چهار وپنج ماه مزایای یک مقطع تحصیلی به ماه دادند وقطع نمودنند
عوام فریبی بس است سایر وزارتخانه ها چه گلی بسر مردم زده اند که این یکی بزند قانون بی عمل مدیرت بی حاصل بدبختی ماست حکایت شما مرا به یاد ضرب المثلی انداخت که میگویند عروس نمی توانست گاو بدوشد میگفت گاو لگد میزند متولی زیاد داریم میشود کارنکنید ولطف کنید این بحر الطویل های که بنام قانون برای ایثارگران نوشته اید جمع کنید که حرمت این عزیزان بیشتر میشود خجالت بکشید بعد از چهل سال بجای عمل وارعایت حرمت عزیزان ایثارگر حرف میزنید شما برای یک بازیگر بی هویت ویا فوتبالیست بی خاصیت بیشتر ارزش قایل هستید تا یک درمجاهد فی سبیل الله خواهش میکنم ابروی این بزرگمردان با عطمت تارخ ایران را حفط کنید وبابت این همه بی نوجهی برید بمیرید چون الان صندلی خشکله ادان شما بی لیاقت هاسن
بندالف ماده87 شعاریاعمل
جناب آقای نوروزی؛ بالاخره این جزء (6) بند (ث) ماده (88) قانون برنامه ششم توسعه در مورد یک مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان چی شد؟ با گذشت 17 ماه از اجرای قانون برنامه، چرا هنوز دستگاه ها خود را مکلف به اجرای قانون نمی دانند؟ آیا قانونی که تصویب می شود، نباید از سوی نمایندگان برای اجرای آن پیگیری شده و مسئولینی که به بهانه های گوناگون از اجرای این قانون سر باز می زنند، مورد سؤال قرار گرفته و بازخواست شوند؟
سلام
لازم میدانم به عرض برسانم خدمات رسانی د بخش بنیاد سلیقه ای می باشد چه در درصد چه هر گونه خدمات (درمان ورفاهی .مسکن قص علی هذا )تماما متاسفانه بی مدیریتی و پارتی بازی در بیاد و عدم شفاف سازید وپاسخگوی معاون رئیس جمهور .رئیس بنیاد شهید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi