شناسه خبر : 60688
دوشنبه 29 مرداد 1397 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طی مراسم باشکوهی

«ضیافت ایثار» در جمع خانواده جانبازان و آزادگان برگزار شد

پرچم بارگاه منور حضرت امیرالمومنین علی(ع) طی تشریفات خاصی بین حاضرین آورده شد که خانواده ها با بوسیدن این بیرق متبرک، حال و هوای معنوی خاصی پیدا کردند.

فاش نیوز- در سالروز ازدواج فرخنده حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها و در آستانه 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به وطن، اولین «ضیافت ایثار» جانبازان قطع نخاع و آزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، دراین مراسم که با همکاری انجمن جانبازان نخاعی و در سالن مجتمع فرهنگی سیدالشهداء برگزار شد، هفتاد نفر از جانبازان نخاعی و سی تن نیز از آزادگان سرافراز، به همراه خانواده شرکت داشتند، پس از تلاوت کلام الله مجید و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی، «پورحاج رضایی» رییس موسسه فرهنگی، هنری و ورزشی ایثار بنیادشهید و امور ایثارگران به حاضرین خیرمقدم گفت و در ادامه، «سیدسعید صدرزاده» معاون فرهنگی موسسه که اجرای برنامه را برعهده داشت، در مقام و منقبت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) دکلمه زیبایی را قرائت کرد و مراسم با برنامه های مفرح و شادی توسط گویندگان رادیو و تلویزیون و خوانندگان و گروه های تواشیح ادامه یافت.

این برنامه که به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ترتیب یافته بود، با عنوان نمادین جشن تولد تعدادی از جانبازان، آزادگان و همسران آنها که تاریخ تولدشان مقارن با این ایام بود برگزار شد و کیک تولدی با چهل شمع روشن بر روی صحنه خودنمایی می کرد.

از نکات قابل توجه این مراسم، ادای احترام تعدادی از نیروهای تشریفات ارتش به مدعوین و همینطور برپایی سفره عقدی نمادین به منظور گرفتن عکس یادگاری برای میهمانان و خانواده هایشان بود که مورد اقبال حاضرین قرار گرفت.

پرچم بارگاه منور حضرت امیرالمومنین علی(ع) طی تشریفات خاصی بین حاضرین آورده شد که خانواده ها با بوسیدن و تبرک پرچم، حال و هوای معنوی خاصی پیدا کردند.

حاشیه ها:

1 - این مراسم با همت موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار وابسته به بنیادشهید و امور ایثارگران و با همکاری انجمن جانبازان نخاعی برگزار شد.

2 - همه جوانب از جمله پارکینگ ( شرکت گاز) و چند سرباز جهت تسهیلات تردد جانبازان به تالار، برداشتن چند ردیف از صندلی های تالار جهت سهولت در تردد جانبازان ویلچری پیش بینی شده بود.

3 - در بدو ورود، گروه تشریفات ارتش جمهوری اسلامی ایران به زیبایی، احترام نظامی به جانبازان و خانواده آنان می گذاشتند.

4 - تقدیم بسته های پذیرایی و سپس هدایت یک به یک مدعوین به قسمتی از تالار که سفره عقدی نمادین قرار داشت و گرفتن عکس های خانوادگی کنار سفره عقدی که به زیبایی آراسته شده بود حال و هوای دوران جوانی را برای جانبازان و آزادگان که در میانسالی بسر می برند، تداعی می کرد.

5 - جانبازان تا شروع رسمی مراسم، بصورت دونفره و چند نفره کنار هم حلقه زده بودند و با هم خوش و بش می کردند.

6 - دوبلور معروف صدا و سیما که خود از جانبازان زمان جنگ بود در این مراسم با صدای زیبا و اجرای قطعاتی حضور پیدا کرد و فی البداهه گپ و گفت و گویی با مدعوین داشت.

7 - خوانندگان و هنرمندان نیز چند ترانه زیبا در وصف حضرت امام رضا(ع)، جانبازان و آزادگان خواندند.

8 - در اواسط برنامه تواسط عوامل برنامه، جهت تکریم جانبازان، شاخه گلی به این عزیزان تقدیم شد.

9 - گروه تواشیح بر روی سن حضور یافتند و چند برنامه اجرا کردند.

10 - مجری برنامه جندتن از آزادگان را جهت بیان خاطراتی از دوران اسارت دعوت کرد که به شدت مورد تشویق جانبازان و حاضرین واقع شد و با اهدای جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

11 - در اثنای برنامه کلیپ هایی از آزادی و ورود آزادگان به میهن اسلامی پخش شد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
همینکه سربازا واستون پا چسبوندن نشون میده مجلس خوبی بوده .
دمتون گرم همیشه شاد باشید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi