شناسه خبر : 60693
پنجشنبه 25 مرداد 1397 , 16:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای جانبازی که در غربت جان داد!

شهید قاسم رضایی جانباز خراسانی

تلخی حکایت آن چه بر سر جانباز اعصاب و روان قاسم رضایی آمده است برای همه مردم تا به آن حد آزار دهنده است که این روزها در فضای مجازی گاهی با اخبار نادرست دست به دست می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 2 مشهد، درباره آن چه که بر سر این جانباز آمده است توضیح داد: قاسم رضایی در سال های قبل بنا به درخواست خودش  در پنج مرحله به کمیسیون پزشکی فرستاده شد. در سال 77، 78، 80، 82 و در آخرین مرحله در تاریخ 89.9.18 .در نهایت هم کمیسیون 30 درصد جانبازی را برای ایشان تایید کرد، 25 درصد  جانبازی اعصاب و روان و 5 درصد مجروحیت گوش.

حجت الاسلام احمد ملکی با بیان این که جانبازان دارای  25 درصد جانبازی، باید به صورت ویژه توسط خانواده و پرستار مورد مراقبت قرار بگیرند افزود: بر اساس اطلاعات موجود جانباز رضایی به همراه خانواده به تهران مسافرت می کند و در پارک افسریه در اثر غفلت از آن ها جدا می شود و متاسفانه از هنگامی که خانواده متوجه غیبت ایشان می شود زمان زیادی گذشته بوده است. تا این که وی دو ماه بعد در قم توسط نیروی انتظامی و در حالی که هیچ سند و مدرک یا حتی تلفنی در اختیار نداشته ، دستگیر می شود. پس از آن که بنیاد شهید ازاین ماجرا مطلع شد ، ما بلافاصله به خانه ایشان رفتیم و برای هر گونه کمکی اعلام آمادگی کردیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش پلیس به «دیپورت» اشتباهی یک جانباز به افغانستان

اگر چه تاکید داشتیم که خانواده وی برای مشخص شدن وضعیت جانباز باید به مراجع قضایی ، انتظامی، امنیتی و درمانی مراجعه کنند تا این که نامه ای از دادسرا آمد که در آن مشخص شد وی دستگیر و به مرز فرستاده شده و بعد هم از مرز رد شده است. به دنبال این اتفاق پسر این جانباز برای یافتن پدر عازم افغانستان شد. ملکی ادامه داد: پسر جانباز قاسمی وی را در ایالت نیمروز در نزدیکی مرز زابل که مکانی با آب و هوای بسیار نامناسب است پیدا می کند . در آن جا به او  50 قبر نشان می دهند و می گویند جنازه پدرش در یکی از این قبرهاست. حتی مردم منطقه هم شهادت می دهند، آقایی از ایران آمده ، مورد بی مهری مردم قرار گرفته و بر اثر گرسنگی و تشنگی فوت شده است . آن ها گفته اند که ما این مرد را در همین جا دفن کرده ایم اما نمی دانیم کدام یک از قبرها متعلق به اوست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 2 مشهد با تاکید بر این که امور اتباع خروج این جانباز را از مرز تایید کرده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ما از طریق وزارت خارجه و امور اتباع پیگیر هستیم و آن ها باید به استاندار این ایالت فشار بیاورند تا برای نبش قبر ، شناسایی جسد و همچنین انجام آزمایش دی ان ای اقدامات لازم صورت گیرد آن هم در زمانی  که همه می دانیم افغانستان شرایط مناسبی ندارد. وی اظهار کرد: علاوه بر این خانواده این جانباز به ویژه از نیروی انتظامی شکایت کرده اند   و دو ماموری که وی را دستگیر کرده اند در دادسرای نظامی مورد محاکمه و بازجویی قرار گرفته اند و البته برای آن ها قرار منع تعقیب صادر شده است. ملکی گفت: این دومامور در اظهارات خود تاکید کرده اند که کار غیرقانونی انجام نشده بلکه جانباز رضایی در زمان دستگیری هیچ مدرکی نداشته و حتی در مسیر کلانتری و اردوگاه نیز نه تنها سخنی از ایرانی بودن مطرح نکرده بلکه گفته تبعه افغانستان است و حتی  ظاهر ایشان هم شبیه به اتباع افغانی  بوده است. وی تصریح کرد: البته وی بیمار اعصاب و روان بوده و اظهاراتی که مطرح کرده بر همین اساس بوده است اگر چه ما به خانواده این ایراد را وارد کردیم که باید مدرک شناسایی در جیب ایشان می گذاشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 2 مشهد خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به خصوص درباره مدافعان حرم کمک های زیادی به بنیاد شهید کرده است ولی گاهی برخی افراد غفلت هایی هم انجام می دهند که البته این کوتاهی ها به خود فرد بر می گردد نه به دستگاه محل خدمت آن ها. ملکی خاطرنشان کرد: بارها اتفاق افتاده است که افرادی از اردوگاه سفید سنگ ، قم یا مناطق دیگر با بنیاد شهید یا امور اتباع تماس گرفته اند که ما دستگیر شده ایم و با پیگیری ما حتی آن ها از مرز برگردانده شده اند.

وی تاکید کرد: هم اکنون با جدیت در حال پیگیری موضوع هستیم تا در مرحله اول پیکر این جانباز شناسایی و به ایران بازگردانده شود و سپس در صورت کوتاهی توسط برخی افراد، به خانواده ایشان غرامت پرداخت  شود. ملکی گفت: علاوه بر این اعلام آمادگی کرده ایم تا وقتی که از پیکر جانباز رضایی خبری بشود در قطعه شهدای مفقودالجسد در بهشت رضا (ع) برای ایشان جای قبر مقرر و سنگ قبر نصب  شود.

منبع: روزنامه خراسان

 

اینستاگرام
سلام.اولامتاسفم برای این اتفاق وبخانواده این عزیزتسلیت میگم...دومأاگرسری به قبرستانهای کشورخودمون بزنیدمیبینیدقبرهایی باعنوان مجهول الهویه..آیاازخودتان پرسیده ایدکه اینها که هستند؟؟اینهااکثرأمعتادانی هستندکه درشهرهای دیگرازبین رفته اندوبدون شناسایی دفن میشوند.درصورتیکه اکثراین معتادان دارای سابقه کیفری هستندوانگشت نگاری شده اندودردایره تشخیص هویت پرونده دارند..وزمان کشف جسدتوسط اکیپ صحنه جرم اولین کاری که میکنندانگشت نگاری ازجسدهست وعکس گرفتن.حال سوال اینجاست که شناسایی این افرادازطریق اثرانگشت چقدرزمان میبره برای برادران دایره تشخیص هویت ناجاتاشناسایی کنن وبخانواده اش خبربدهند..وخانواده ازداشتن قبرپدرمحروم نشن..نمیدونم چرازوددفن میکنن...
مقصر اصلی صدا و سیماست که دهها خبر بی خاصیت در شبانه روز پخش می کند، ولی اخبار مهمی همچون مفقود شدن یک جانباز وطن و یا کودکان ربوده شده را پخش نمی کند !
درحالیکه مهمترین خبر ، همین حمایت از امنیت و جان مردم است .
این دیگه کمال بی رحمی وکم کاری بنیاد را میرسونه چمن اگر بنیاد به هر جانبازی که اعصاب وروان است مثل زمان جنگ پلاکی میدادند با شماره شناسایی این اتفاق نمی افتاد ودرضمن ان افغانی ها در باره صدور انقلاب اسلامی الان پیش خودشان چی فکر میکنند میخواهند اینطور انقلاب خودرا به انها بشناسانیم که کشوری که با یک جانباز خود اینطور رفتار کرده پ وای بر بقیه اثار انقلاب که باید یه جوری صادر کنیم !!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi