شناسه خبر : 60698
شنبه 27 مرداد 1397 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فاطمیون و حیدریون جلوی توطئه انگلیسی و آمریکایی ایستادند

حجت‌الاسلام رئیسی: فاطمیون و حیدریون با جانفشانی جلوی توطئه انگلیسی و آمریکایی ایستادگی کردند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فاطمیون و حیدریون با جانفشانی جلوی توطئه انگلیسی و آمریکایی ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی: فاطمیون و حیدریون با جانفشانی جلوی توطئه انگلیسی و آمریکایی ایستادگی کردند

کاروان پیاده مشهد – کربلا برای هجدهمین سال متوالی حرکت معنوی خود را از مشهد‌الرضا به سوی کربلای معلی آغاز کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم بدرقه این کاروان پیاده که در مجتمع اسلامی بقیه الله برگزار شد اظهار داشت: این کاروان نماد دو نمود ایستادگی امت اسلامی است‌ و افرادی که دراین مسیر گام می گذارند عاشقانه یا حسین(ع) می‌گویند.

وی افزود: اکنون زمان و مکان در هم نوردیده شده و لبیک یا حسین(ع) امروز در پاسخ به همان استقاثه امام حسین(ع) است، اکنون خونی که در دفاع حرم ریخته می‌شود امتداد همان را عاشورا است.

رئیسی بر ضرورت زمان‌شناسی تاکید کرد و گفت: توابین هم راهشان خوب بود اما زمان‌شناس نبودند قیام توابین 3 روز بعد از عاشورا تشکیل شد و شهید هم شدند اما در زمان مناسب فریاد هل من الناصر ینصرنی امام حسین(ع) را نشنیدند.

وی تاکید کرد: زمان‌شناسی در طول تاریخ بوده و هست در همین جریان دفاع از حرم شهدای عالیقدر زمانی برای دفاع رفتند و شهید شدند که خیلی‌ها از بلندگوهای رسانه‌ای خود می‌پرسیدند چرا شما بروید.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: فاطمیون و حیدریون با فدارکاری و جانفشانی در برابر جریان دست ساخته آمریکائی و انگلیسی که نه تنها توطیه علیه اسلام بلکه خیانت علیه بشریت بود مقاومت کردند.

رئیسی با بیان این که مدافعان حرم زمان‌شناسی داشتند ادامه داد: هدف داعش ایران اسلامی بود البته آغازش از عراق و شام بود و اگرمدافعان حرم نمی‌رفتند باید سنگرها را در خیابان‌های مشهد و تهران می‌گذاشتید.

همچنین محمد رجبی مسئول کاروان پیاده‌روی انصار الحسین(ع) درباره هدف این کاروان گفت: احیای فرهنگ عاشورایی و بسط و  گسترش فرهنگ حسینی ایجاد شور حسینی و در ادامه شعور حسینی در جامعه است.

وی گفت: در این کاروان بیش از 60 نفر حضور دارند و 72 روز نیز در راه خواهند بود.

در ادامه مراسم بدرقه اعضای این کاروان بعد از قرائت دعای پرفیض ندبه در محل مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) واقع در شهرک شهید رجایی روبه‌روی حر 23، به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) حرکت کردند و بعد از زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم حرکت کردند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi