شناسه خبر : 60708
شنبه 27 مرداد 1397 , 14:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقدِ نقد یکی از کاربران به فاش نیوز

در جهان امروز که دنیای رقابت هاست و بسیاری از رسانه‌ها با هدف جلب منافع مالی حتی از درج اخبار زرد هم ابایی ندارند، فعالیت خبری و رسانه ای به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس...

فاش نیوز - با سلام؛ خطاب به ناقد محترم و ناشناس( لااقل برای حقیر) عرض می‌کنم:
شما در مطلب (
نقد یکی از کاربران به فاش نیوز؛ نظر شما چیست؟ ) 28 سطری خود حداقل ۱۳ اشکال به فاش نیوز وارد نموده‌اید که البته معدودی از آنها را من هم وارد می‌دانم مثل کامنت های چند پهلو یا ضعیف و بی محتوا که همین جا اشکال دیگری را نیز باید اضافه کنم و آن درج مشکلات کاملا شخصی و جزئی ایثارگران است که اگر برای نمونه (مشت نمونه خروار) باشد خوب است لکن بعضی از آنها حقیقتاً شخصی و موردی است که فایده غالب آن در واقع سوء استفاده معاندان و سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب از این مطالب است.

و اما نقد مطلب شما؛
1 - از آخرین ایراد شما شروع می‌کنم. در سطر آخر به "نقل قول‌های افراد خاص که هیچ ضمانتی ندارد" اشکال نموده اید. از شما می‌پرسم: کدام رسانه نقل قول ضمانت‌دار منتشر می‌کند؟ اگر بنا باشد خبرگزاری‌ها و منابع خبری فقط نقل قول‌های ضمانت‌دار را منتشر کنند، درب همه رسانه‌ها تخته خواهد شد در حالی که هزاران نقل قول به طور روزانه در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود که هیچ تضمینی پشت آن نیست حتی در مسائل سیاسی و اقتصادی و این اختصاص به کشور ما هم ندارد.

2 - باز در همان سطر آخر ایراد "سانسور" را بر فاش نیوز وارد کرده‌اید. اگر منظور از سانسور، انتخاب بخشی از متن مصاحبه‌ها و نقل قول‌ها و حذف باقی آن است که این حق مسلم مسؤول سایت بوده و اگر مقصود کتمان حق است، چیزی را که اصلا نمی دانیم که وجود داشته یا نه؟ چطور بفهمیم حق بوده و حذف شده؟ و اگر هم شما مدعی اطلاع موردی باشید نمی‌توانید تعمیم داده و اشکال را به صورت کلی وارد نمایید.
3 - در همان سطر آخر "پراکندگی مطالب پرمحتوا" را به عنوان اشکال مطرح نموده‌اید که این هم وارد نیست چون به هر حال از مجموع اخبار و مصاحبه‌ها و... همگی از نظر محتوا در یک سطح نبوده و ممکن است بعضی پرمحتوا و بعضی با محتوای کمتر باشد که آن هم در نظر مخاطبان مختلف، متفاوت می‌باشد.
4 - فرموده اید: "درون مایه انصاف در فاش رو به ته کشیدنه و سمت و جهتش راضی نگه داشتن افراد بالادستی خاص خودشه". با شناختی که از برادر جانباز جناب آقای ساقی دارم مطمئناً این فقره از نقد شما وارد نیست زیرا اگر رضایت مسوولان بالادستی همچون مدیران بنیاد و ارشاد و... برای آقای ساقی هدف اول می بود که این همه مشکلات حضور در دادگاه و پاسخ به شکایات غیر موجه و... را به جان نمی‌خرید. متهم کردن جناب ساقی به بی انصافی، غیر منصفانه‌ترین اتهامی است که به ایشان وارد نموده‌اید.
5 - گفته جناب ساقی (هرکی هرچی میخواد بگه، ما کار خودمونو می‌کنیم) را نوعی برداشت ایدئولوژیک‌زده یا خود‌پیامبرانگاری دانسته‌اید.
اولاً: قول آقای ساقی عمومیت ندارد بلکه مختص مسائل اصولی و حقوق مسلم شرعی و قانونی است که حرف درستی بوده و قابل ایراد نمی‌باشد.
ثانیاً: استقلال عمل بر طبق تشخیص صحیح از ناصحیح توسط آقای ساقی در مسائل اصولی نافی استفاده ایشان از آراء و نظرات دیگران و مشورت در مسائل فرعی و مبتلا به جامعه هدف نیست.
ثالثا: اصطلاح "برداشت ایدئولوژیک‌زده" از اصطلاحات رایج در میان دگراندیشان فراری به خارج و انقلابیون پشیمان و خودباخته است که توسط رسانه های بیگانه هم تبلیغ میشود در حالی که خود آن افراد نیز نظرات و مطالبشان را بر پایه اعتقادات خویش بیان می دارند که نوعی ایدئولوژیک زدگی است! ما در اسلام دارای ایدئولوژی بوده و معتقدیم دین اسلام برای همه حالات زندگی دارای برنامه ها و بایدها و نبایدها است و عمل بر طبق این ایدئولوژی افتخار ماست.
6 - موارد دیگری هم هست که در این مجال نمی گنجد لکن توجه شما و دیگر مخاطبان فاش نیوز را به این نکته جلب می‌کنم که در جهان امروز که دنیای رقابت هاست و بسیاری از رسانه‌ها با هدف جلب منافع مالی حتی از درج اخبار زرد هم ابایی ندارند، فعالیت خبری و رسانه ای به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس امری ستودنی و شایسته پشتیبانی و حمایت همه جانبه است تا باعث دلگرمی و تقویت انگیزه بانیان این رسانه شود؛ نه اینکه با ایرادهای متعدد و بعضاً نابجا موجبات دلخوری و تضعیف روحیه مجاهدان مخلص و بی ریای عرصه خبر و رسانه را فراهم آوریم.

والسلام – رضا محبی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
خوب ...خوب ... خوب .... جناب محبی نقاد A++ 66% ....
آمدی جانم بقربانت ولی حالا چرا ؟ راهی سفرم در فرودگاه که این شاهکار
حریف به میدان کشیدن رو دیدم . اگر تونستم در اولین فرصت بمانند شما فن بیان
اضداد رو پیگری خواهم کرد در غیر این صورت . شمارو بخیر عافیت و ما را بجهنم النار ...
ووووی ببین چقدر موضوع رو سخت می گیرین ... اصلا کسی که اینقده ذهنش درگیر شناسایی کاربرهاس برای چی میاد تو این فضا ؟
پس معلومه مثل ما رنج کشیده نیستید ؟ ما رو که می بینید از همون اولش رفتیم رو خر لجاجت نشستیم . هی گفت من دیگه نیستم ما گفتیم یعنی چی من دیگه نیستم؟ مگه میشه کسی که دیگه نیست اسمش پیش ما باشه ؟ بعد که استکان آبی برامون گرم نکرد هر بار ازش یه مشورت فاش نیوزی خواستیم ، می نشست رو اعصابمون ... حالا خودش نبود دیگه ، هیچ هی به ما هم می گفت نیا تو این فضا ... الکی خودم نوک کفششو دیدم . کی دلش میاد از فاش دل بکنه ... ؟! تو دلمون گفتیم برو بابا خودت نیستی نباش چکار ما داری دیگه ؟ حالا بعد سی سال بشیم بله قربانگوی حصرت آقا ... خلاصه یه بار از لج اون الان هستیم که هستیم . تازه به فاش گفتیم سمت چپ میز انجمن رو واسه ما نگه داره ما داریم میاییم ...
بعد همین حاجی ... همین حاجی بدجور فکر ما رو مشعول کرده که کیه و چیه ؟ همین بود تا اینکه غوز بالا قوز شد . هی به خود گفتم این کجا بود پیداش شد ؟ چرا این عمو درباره حاجی از این حرفا می زنه ؟ اگه شما بودید که همون ساعت اول رها می کردید و می رفتید ولی یه بارم اینجا به خودمون گفتیم به من چی که کی به کیه ... مگه آمده بودم فضای مجازی آدماشو بشناسم . اصلا به این که کاری نداشتیم . خدا باباشو بیامرزه یه کار کرد فهمیدیم اوقات فراغت چکار کنیم .... والله ... حرص آدمو درمیارید (●_●)
ما که کاری نمی کنیم فاش یه راهیه برای نشان دادن اصول درست ... هر چند یه جایی حاجی بدجور ما رو گذاشت تنها و کاری برامون نکرد ولی چی خیال کرده مگه خودمون دستمون اینجور بود که نتونیم از خودمون دفاع کنیم ...
اینا هیچی یه حاجی درپیتی هست که اونم بدجور رفتم تو نخش . یعنی چی شهید فهمیده دروغه .... چند بار فرصت دیدنش شد ولی گفتم قنبر از خر شیطون بیا پایین ... بازی رو خراب نکن ... ولی اونم گذاشتم تو آب نمک تا به وقتش حسابشو برسم ...
آهان این حاجی رو بگو که اخیرا مستفیض شدیم از وجودش ... این که خیلی جالبه ... اینو براتون تعریف نمی کنم دیگه که همچین چیک و پیکمونو نگفته باشیم ...
فقط می خوام بگم اصلا معنی نداره کسی دنبال شناسایی کسی در فضای مجازی باشه ... اگه حرفش درسته تاییدش کنید غلطه نقدش کنید ... بقیش یعنی چی ؟ خب حالا فهمیدید ما کی هستیم چی شد ؟ ایل و تبارم پاشید از هم ... خوب شد ؟ حالا دارم می بینم صاف رفتن تو دره سقوط و دلم آنقدر ازشون چرکین شده که برنمی گردم ببینمشون ... بعصی شناسایی ها این خسارت حبران ناپذیر رو دارن ؟
بکار تون برسید ... اوضاع بحرانیه ... نطرهای خوب بدید ما چکار داریم شما کی هستید فقط به قول این جانباز میبدی خوب باشید خوب ... هر کی هستید خوب باشید والسلام

سلام ، واقعا فاش نیوز تنها سایت در خصوص انتشار مشکلات و درد دلهای ایثارگران است و باید اعتراف کتیم نقل قولها همگی به استناد اخبار رسانه های دارای مجوز هستند اما برخی با اضافه کردن نظر خودشان به اخبار سمت و سو میدهند.
فعالیت فاش نیوز بسیار جای تقدیر دارد چنانچه در این دنیا برای کسی نفع مادی نداشته باشد اما در آخرت که هدف تمام ایثارگران است منشا خیر و برکات فراوان خواهد بود.
در پایان از جناب آقای محبی تقاضا داریم کمی از سطح نگارش بالای دیپلم پایین بیاید زیرا ما سواد نخوانده ایم و امی هستیم لطفا
ایثارگران یه پاتوق وسوپاپ اطمینان دارند وگویا عده ای بی اتیکت میخواهند برآن خرده بگیرند پس ایثازگران کجاسفره دلشان راباز کنند...یکی میگفت هروقت ازکم کاری مسیولان دلت گرفت بیا چندقلم بنویس دلت آروم میشه ..اکنون اگر بنیادیها دراجرای برخی مصوبات ازجمله بندالف ماده87 کمکاری نمیکردند پسرم باکوله باری ازمشکلات .مجبورنبودمغازه اجاره ای راکه برای کمک به شهریه تنهاخواهرش وکمک به خانواده وعیالش بازکرده بودرهاکندوعلی رغم بیماری خودش بدلیل رغبت دراستفاده ازمعافیت ایثارگری ونه پزشکی سربازی بره ومادرش بایکدست چادررا گرفته وبادست دیگرش باوجودکیست بدخیم وخونریز....مشتری راه بیاندازه..وپدرش هم که بجز بیماری عصبی ناشی ازجنگ خانمانسوزدچار دیسک کمر وگردن وکلیه .درانتظار 5درصد بنیاد با26ماه برای معافیت تنهاپسرش نالان .چشم انتظاربماند..واین یعنی ترویج فرهنگ ایثاردرجهت معکوس..چون هرکسی ازمسجدی گرفته تا.غیرازسربازی رفتن حمیدباشرایط خانواده شاخ درمیاره ...
سلام
در مورد نقل قول هایی که هیچ ضمانتی پشتش نیست نظرم را بگم که فاش نیوز مقصر نیست و یک رسانه ای هست که سعی می کند تا حدی بی طرف باشد شما فکرش را بکنید با یک نماینده ی مجلس دارید مصاحبه می کنید و ایشان ده تا دروغ توی حرف هایشان باشد ایا بر می گردید بهش بگید دروغ نگو ؟ فاش نیوز کار خیلی خوبی که انجام می دهد ان مطلب را چاپ می کند و یک تصویر بسیار مناسب برای ان مطلب انتخاب می کند که خواننده با دیدن ان تصویر می فهمد که خیلی از قسمت های مصاحبه طنز بود.


چندان بخورم شراب، کاین بوی شراب

آید ز تُراب، چون روم زیرِ تُراب،

گر بر سر خاک من رسد مَخموری،

از بوی شراب من شود مست و خراب.

سلام و عرض احترام ...

خوب خیام است و اصل و وصلش جای شک دارد ولی من با نیت وصل نگاشتم .
در حیرتم از اینهمه نهج الفصاحه و بلاغت کلام که شروط را با لبه تیغ در نیام گوشزد میکند .
فرمودید ژست ژورنال ما در ذات خود کام دلداری دلواریان را دارد ، پس چرا نهیب اما و اگر و البته را بر توپ زنگار بسته پرتغالیان شلیک میکنید !
ما در عهد و عهود ناصری نیستیم که گندم را پس زنیم و افیون بکاریم که قحطی بروج دوازده گانه نصیبمان شود .
چنانچه مختصر تندی قلم ، خاطری را مکدر میکند ،
یا از ضعف بنیتین است ویا دلاک خزینه نیشترش را بر پی زده نه سیه رگ ....
دانا میداند حرف دل یا دیدار میر غضب درپیش دارد ویا اشعار حبسیات ....
دار جوز ، جوز ببار آرد و دار مکافات کفاره ....
کفاره بوذر جمهر ، نان و ماست بود پس هشت سال حی وحاضر منتقد مسعود شاه ، سببیان درگه ناخشنود ، مجلسی ساختند از جاهلان شرابخوار عربده کش ، دربند بوذر نهادند ، زندگانی عالم به پانزده بروج فلکی نکشید .
ما زاده احترامیم ، ما پیشمرگ ذات انصافیم ، اجدادمان با دستان پینه بسته فتیر از تنور اسلام به ما دادند ، زیر وزبر و عمرو زید را در مکاتب فقهی واصلان آموختیم ....
چنانچه دستور ساقی مجلس شکستن جام ماست ،
ارجح این است که خود جام خود شکنیم .

والسلام دوست من ...

این پیام آخری در مورد خیام نوشته حداقل میدانیم ساقی ایشان جناب آقای ساقی نیست و دنبال ساقی اشتباهی رفته که اینطور عجیب مطلب نوشته علیهذا خوش به حالش معلومه از گرانی خبر نداره
سلام
فاش نیوز انتقاد ها از شما از سمت من شدت گرفته است و متن ها و کامنت ها همه شون مال دشمنان ماست و این روند اصلا هم نمی شود هرچه قدر ازتون تقاضا می کنیم خواندن متن های دشمنان که شما انها را چاپ می کنید فقط باعث رنجش مخاطب می شود و بعدش هم فاصله گرفتن از فاش نیوز
فاش نیوز از روز بعد نقدر توسط این کاربر خیلی زیرک خیلی بدتر شده است متاسفانه دیگر حداقل انتظار داریم متن هایی را که دشمنان ما که توی گروه های تلگرامی هستند و مثل مار هستند هعی میخواهند نیش بزنند را چاپ نکنید که شروع کردید به چاپ کردن رگباری انها علت چیست ؟
وضعیت افتضاح هست حداقل متن های بی ریا و واقعی را چاپ کنید مخاطب روغ نمی خواهد فاش نیوز
فاش نیوز لطفا اصلاح شوید و متن های اونها را چاپ نکنید
بار ها ازتون خواستیم انگار نه انگار بله دشمنان ما همه با هم با شما متحد شوند و ... خب معلومه که ضربه میخوریم
فاش نیوز از دشمنان خودت و ما دوری کن
ممنونم فقط انتقاد هست که شما بعد از خواندن ان بذتر لج می کنید مرسی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi