شناسه خبر : 60712
سه شنبه 30 مرداد 1397 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحلیلگر سابق شبکه بی بی سی: درباره سخن گفتن از خامنه‌ای

تیر نود و چهار گفتم آیت‌الله خامنه‌ای معمار بزرگ گرفتن تضمین امنیتی ایرانست. ⁧ تجربه_برجام ⁩ و روند اتفاقات سه سال گذشته در این نگاه مطمین ترم کرد.

فاش نیوز - تیر نود و چهار گفتم آیت‌الله خامنه‌ای معمار بزرگ گرفتن تضمین امنیتی ایرانست. ⁧ تجربه_برجام ⁩ و روند اتفاقات سه سال گذشته در این نگاه مطمین ترم کرد. چرا که تازه میفهمم آیت‌الله خامنه‌ای برای حفظ کلیت توان دفاعی-امنیتی ایران (موشکی، حزب‌الله، حشد عراق، جلوگیری از سقوط سوریه، نپذیرفتن برجام دو و سه) چه فشار قلدرانه و سنگینی بمدت بیست و نه سال نه فقط از غرب که از غربگرایان داخل نظام تحمل کرده.

چه کسی یکسال پیش باور می کرد که غربگرایان نظام برای مذاکره با ترامپ هم فشار آورند و جو روانی بسازند؟ یا حتی پس از شکست برجام، ادغام گرایان نئولیبرال ایرانی بجای عقب نشینی، رفتار تهاجمی اتخاذ کنند؟ دیدن ولع و شهوت بی‌پایان تسلیم-گرایان، تازه کار سخت و مسیر ناهموار بیست و نه ساله رهبر ایران را مشخص میکند.

آیت‌الله خامنه‌ای هم میتوانست مثل بزرگان استحاله یافته و لیبرال شده‌ی نظام، روی محبوبیت سرمایه گذاری کند و  کشور را در مسیر مطالبات کوتاه مدت و فریبنده بیاندازد. اما او حتی به قیمت دشنام و شعار و گاه از دست دادن محبوبیت، گفت مجبوریم مقاومت کنیم و تسلیم خلع سلاح نشد تا امنیت ملی ایران در این منطقه آتش زده تضمین و بستر و زیرساخت دفاعی برای منافع ملی و اقتصادی درازمدت ما ایجاد شود. رفتاری که از نظر من نشانه شجاعت سیاسی است.

این مصاحبه (در لینک اینستاگرام پایین) تقریبا پایان همکاریم با بی‌بی‌سی مدعی آزادی بیان بود. خارج از فضای بی‌بی‌سی هم این مصاحبه آغاز بایکوت و حذف از بسیاری محافل سیاسی و روشنفکرانه و بعدها حتی محافل دوستانه و خانوادگی شد. همینطور آغازی بر از دست دادن روابط کاری و همینطور درآمد حاصل از مشاوره و تحلیل مسائل مرتبط با ایران.

این سه سال زوایایی از نگاهم به تدریج تغییر کرده که خوانندگان این صفحه احتمالا با روند این تغییرات آشنا هستند. ولی همچنان هم تحلیلم از آیت‌الله خامنه‌ای تحلیلی عرفی در مقام یک رهبر سیاسی است و هرگز جانمازی آب نکشیده‌ام.

اوایل باور نمیکردم تفسیری ساده درباره واقعگرایی سیاست خارجی رهبر ایران (انهم وقتی هنوز در مسایل داخلی نگاهم به شدت منتقدانه و عملا اپوزیسیونی بود) چنین هزینه‌ای داشته باشد. اما همین برخورد خصمانه مدعیان رواداری در عمل مهمترین قطب نما و راهنمایم شد.

درین سه سال بسیاری از منظر دلسوزی گفتند حرف هایم درباره امنیت ملی و یا در نقد اپوزیسیون ایران ستیز را می پسندند ولی خواستند این حرف ها را بدون اشاره به نام آیت الله خامنه‌ای بزنم تا بازنشر سخنانم برایشان هزینه ساز  نشود. همین تجربیات چشم هایم را به فضای سنگینی که علیه او ساخته‌اند بازتر کرد.

حالا بعد از سه سال، برغم بعضی انتقادات، خامنه‌ای برای من، نام مقاومت علیه امپریالیسم است و علت اصلی هجمه سنگین علیه او هم سرسختیش در مبارزه با استعمار، آنهم زمانی که همه گمان می کردند عصر مبارزه به سر آمده است.

علی علیزاده

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ، اعتماد کامل به سپاه پاسداران در امور نظامی به اثبات رسیده و توانسته با پیشرفتهای فرا جهانی تمامیت ارضی و امنیت پایدار کشور را تضمین نماید اما هرچه از نظر نظامی پیشرفت کردیم متاسفانه دشمنان داخلی در داخل حاکمیت بطور گسترده نفوذ کرده و در پستهای حساس اجرایی و تصمیم گیری کشور جا خوش کردند. دشمنان داخلی اسلام بوسیله فریب و وعده های پوچ توانستند از طریق دمکراسی غربی حاکمیت نظام را تسخیر کنند و توسط ضربات مهلک به اقتصاد کشور مردم را نا امید و دشمن را خوشحال کنند.
از همان موضوعی که ترس داشتیم به سرمان آمد که با وجود تجهیزات دفاعی و نظامی و سپاهی عظیم و منسجم متاسفانه دشمن همچون دزد خانگی از داخل با تغییر جهت در قانون اساسی یعنی همراه کردن اراده سیاسی مردم با خواسته های استکبار و تحمیل سایه جنگ با وجود سپاهی مقتدر توانست از قدرت سپاه نیز بر علیه خودش استفاده کند و مدیریت کشور را تسخیر کنند.
سلام دشمن دشمن است نباید از موشکهای ما خوشش بیاید ما باید از داخل حراست کنیم دشمن از بیرون هیچ کاری نمیتواند بکند چرا اینهمه سر موشکها حرف دارند چرا امریکا از اونور دنیا میتونه بیاد منطقه ما ولی ما در منطقه خودمان نمیتونیم در سوریه باشیم چرا دوستان غربی ما که آقای کرباسچی هم از اونهاس این فکرها را میکنند سیاست ایران بهترین راه را داره میره ما بیاید پشتبان سیاست ایران در منطقه باشیم
رهبر ما و سپاه و ارتش ماه تنها نماد دست نخورده عزت ماست. دیگر امیدی به دولت و مجلس و قوه قضائیه نیست و تنها تغییرات کلان متصدیان اینها را به آغوش ملت بازمی گرداند.
لطفا از آقای علیزاده « حربن یزید ریاحی » درست نکنید.ممکن است تا چند سال دیگر زوایای نگاه آقای علیزاده متمایل به سمت و سوی دیگری شود .بعضی ها دمادم قبله عوض میکنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi