شناسه خبر : 60722
شنبه 27 مرداد 1397 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز و آزاده‌ای مازندرانی که عاشق «میل‌لنگ‌تراشی» است

وقتی چرخ زندگی ۱۷ خانواده با کارآفرینی یک آزاده می‌چرخد

مختار چالشگر که جانباز، آزاده و کار‌آفرین با ۱۷ پرسنل است، از عشق خود به میل‌لنگ‌تراشی می‌گوید و معتقد است که زندگی آنها باید سرو سامان داشته باشد تا مشتری‌هایش راضی باشد و چرخ کار بچرخد.

فاش نیوز - شهرستان سوادکوه؛ _ اولویت انقلاب اسلامی در دهه 1360 شمسی بدون تردید، حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بود که در طول 8 سال دفاع مقدس با حضور رزمندگان در جنگ‌تحمیلی محقق شد و در دهه 1380 و 1390 هم جبهه اقتصادی و کار‌آفرینی از اولویت‌های کشور و معتقدان به ارزش‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

*دیدار با جانباز، آزاده و کار‌آفرین

به پیشنهاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثار‌گران شهرستان سوادکوه به دیدار یک جانباز، آزاده و کار‌آفرین رفتیم.

جانباز، آزاده و کار‌آفرین مورد‌نظر ما با شور و حال خاصی صحبت می‌کرد و انگیزه، تلاش، تعهد، وطن‎دوستی و نگاه روشن به آینده در کلامش موج می‌زد.

مختار چالشگر متولد 1346 دارای اصالت سوادکوهی و ساکن شهرستان قائم‌‎شهر است که عاشق میل‌لنگ‌تراشی است.

او در سال 1365 به سربازی رفت و بعد از 20 ماه خدمت، در 31 تیر 1367 به اسارت رژیم بعثی در‌آمد.

چالشگر، جانباز شیمیایی 25 درصد است و 27 ماه در اسارت بود و حدود 6 اردوگاه عوض کرد و در سال 1369 آزاد شد.

پیشنهاد‌ شرکت‌های دیگر را قبول نکرد و پس از آنکه دولت اعلام کرد که به جانباز و آزاده دستگاه برای فعالیت می‌دهد بعد از یک‌ماه از آزادی با دریافت تسهیلات خرید دستگاه با سه نفر کار را شروع کرد.

در حال حاضر 17 نفر کارگر با حقوق حدود 3 میلیون با بیمه کامل و بیشتر از قانون کار در کارگاه او مشغول به فعالیت هستند و معتقد است که زندگی آنها باید سرو سامان داشته باشد تا مشتری‌هایش راضی باشد و چرخ کار بچرخد و تولید در حد رفع نیاز خدماتی انجام می‌دهد تا پاسخ‌گوی خدمات میل‌لنگ‌تراشی خود باشد.

دو فرزند دارد که یکی از آن دو دکتری دامپزشکی می‌خواند و دخترش با رتبه 400، دانشجوی کارشناسی حقوق است.

* صَرف فعل «خواستن» ما ضعیف است

چالشگر در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: در خودم حس کردم که بعد از اسارت برای خودم و خدمت به مملکت وارد بازار کار شوم و خدمت به مملکت را وظیفه خود می‌دانم.

جانباز، آزاده و کار‌آفرین با بیان اینکه اگر قرار هست که مملکت را بسازیم باید سختی‌ها را بپذیرم و هیچ‌کس جز خودمان نمی‌توانیم مملکت خودمان را بسازیم و نباید متکی به کشور‌های دیگر باشیم، افزود: فعل «خواستن» ما ضعیف است و مشکلات را می‌توانیم حل کنیم و ما ایرانی‌ها «نشد» را «شد» می‌کنیم و همه کشور‌ها مشکلات خود را دارند و ما باید تلاش کنیم.

وی با اعلام رضایت کامل خود از شغلش، جمله «ما می‌توانیم» را سه بار تکرار‌ کرد و با بیان اینکه انتظاری ندارم و باید طوری فعالیت کنیم تا کشور‌های دیگر از ما الگو بگیرند، گفت: هیچ کشوری بدون سختی به موفقیت نمی‌رسد و فقط از دستگاه تراش استفاده کردم که در اوایل داشتیم و از تسهیلات دیگری استفاده نکردم.

* تلاش‌هایی با قابلیت الگو‌برداری برای اقشار مختلف

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار‌گران شهرستان سوادکوه با تقدیر از تلاش‌های مختار چالشگر، گفت: برخی از اعضای جامعه ایثار‌گری سوادکوه دارای فعالیت‌هایی هستند که قابلیت الگو‌برداری برای اقشار مختلف مردم را دارد.

مصطفی کتابیان، افزود: سالروز ورود آزادگان به کشور فرصتی برای دیدار با آزادگان و فعالیت‌های آنان است.

* توانمندی‌های موجود برای کار‌آفرینی

انگیزه و تلاش مختار چالشگر به عنوان نمونه‌ای از توانمندی موجود در جامعه برای کار‌آفرینی و کمک به اقتصاد جامعه در قالب شرکت‌های خرد و متوسط است و تلاش برای دست‌یابی به اهداف اشتغال‌زایی را می‌توان در این مسیر پیدا کرد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi