شناسه خبر : 60749
دوشنبه 29 مرداد 1397 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موافقان و مخالفان وزارت امور ایثارگران (۷)

تشکیلات امور ایثارگران باید کارایی و کارآمدی داشته باشد

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، تبدیل بنیاد شهید به وزارت امور ایثارگران را مشروط به کارایی و برطرف کردن موانع و مشکلات موجود بر سر راه ارائه خدمت به جامعه هدف دانست.

فاش نیوز -  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، تبدیل بنیاد شهید به وزارت امور ایثارگران را مشروط به کارایی و برطرف کردن موانع و مشکلات موجود بر سر راه ارائه خدمت به جامعه هدف دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «غلامرضا شرفی» نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح جامع تاسیس وزرات امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد:

شاکله اداره یک مجموعه برگرفته از یک ساختاری است که این ساختار، با جزء جزء ماموریت در آن حوزه ارتباط سیستماتیک دارد. این بسیار خوب است که ما برای هر موضوعی بتوانیم یک مجموعه بزرگی را در خدمت بگیریم و برای اهمیت و اولویت دادن به یک ماموریت، تشکیلات بزرگی ایجاد کنیم.

وی گفت: اما ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که آیا امروز ضعف در این مجموعه با موضوع بنیاد شهید فقط و فقط با تغییر ساختار و تبدیل آن به یک وزارتخانه برطرف می شود؟

نماینده ایثارگر مردم آبادان تصریح کرد: اگر موارد اینچنینی فقط در وزارتخانه ای بنام "وزارت امور ایثارگران" قابل حل باشد، خب این یک دلیل بسیار موجهی است که بر مبنای آن مشکلات ایثارگران در آینده در قالب وزارتخانه حل و فصل خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اما من فکر می کنم از جهتی دیگر که ما به دنبال چابک سازی و کوچک کردن ساختار دولت هستیم، بر خلاف آن در حال تسری دادن سازمان ها و ساختارها در قالب موضوعات ماموریتی دولت با ساختار وزارتخانه هستیم.

نماینده مردم آبادان ادامه داد: لذا به نظر می رسد که این تغییر باید در قالب یک کار حساب شده ای انجام شود، اگر چه هنوز جمع بندی منسجمی در این خصوص از سوی مجلس و دولت اعلام نشده است.

جانباز 50 درصد قطع پای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که یکی از اهداف ارائه کنندگان این طرح، پاسخگو بودن ریاست بنیاد است متذکر شد: متاسفانه این یکی از موضوعات و مشکلاتی است که قانون ایجاد کرده است و ما می توانیم با اصلاح قانون این نقیصه را برطرف کنیم. بنابراین نباید به خاطر خلاء قانونی که در دهه ها یا سال های گذشته بروز کرده است، ساختارها را به چالش بکشیم چرا که قانون همیشه جامعیت ندارد و نمی تواند همه چیز را دربر بگیرد.

نماینده دوره دهم مردم آبادان در بهارستان تاکید کرد: در هر صورت اگر ما دلایل مهمی داشته باشیم مبنی بر اینکه با وزارتخانه شدن بنیاد شهید، مسائل و مشکلات ایثارگران، بهتر و موثرتر رسیدگی می شود و این قشر سزاوار و شایسته، به معنای واقعی مورد توجه قرار خواهد گرفت، تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه کار مثبتی خواهد بود، در غیر این صورت با این اقدام، ما دست و پای خود را در کلاف سردرگمی قرار خواهیم داد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نمایندگان محترم مجلس باید بدانند وزارتخانه شدن به منزله بزرگ شدن یک سازمان نیست بلکه به معنی اصلاح یک ساختار بیمار است ، الان بنیاد احتیاج به یک جراحی بزرگ دارد
عفونت ها باید خارج شود خون تازه ای ( نیروی انسانی متخصص ) باید در رگهای این بیمار به جریان بیافتد .
این بیمار باید زنده بماند تا فرهنگ ایثار ، ماندگار شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi