شناسه خبر : 60754
دوشنبه 29 مرداد 1397 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هلاکت ۱۴۰ مزدور ائتلاف سعودی در الحدیده یمن

بنابر اعلام وزارت دفاع یمن در تازه‌ترین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در الحدیده طی 48 ساعت گذشته، 376 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی- اماراتی کشته یا زخمی شده‌اند.


نبرد در جبهه الحدیده در ساحل غربی یمن همچنان ادامه دارد. جبهه متجاوز سعودی سعی دارد در شهرهای استان الحدیده پیشروی‌هایی داشته باشد اما تاکنون موفق نشده و تلفات و خسارات سنگینی هم داده است.
وزارت دفاع یمن شامگاه شنبه در بیانیه‌ای از تلفات بالای 48 ساعت گذشته ائتلاف سعودی- اماراتی در منطقه «الدریهمی» شهر بندری «الحدیده» خبر داد. به گزارش شبکه المسیره یمن، وزارت دفاع یمن اعلام کرده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با مقاومت خود در جبهه «الدُریهمی» واقع در غرب یمن (جنوب استان الحدیده)، توانستند پیشروی جدید نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در این جبهه را متوقف کنند.
در این بیانیه همچنین آمده: «طی ۴۸ ساعت درگیری ۱۴۰ نفر از متجاوزان و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته و ۲۳۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.» وزارت دفاع یمن حتی گفته ۴۰ نفر از نیروهای «مزدور» ائتلاف در حال فرار بوده‌اند که عامدانه از سوی جنگنده‌های سعودی هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.
براساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی از سه محور به شهرستان الدریهمی حمله کرده بودند که در هر سه محور شکست خوردند. وزارت دفاع یمن همچنین از انهدام ۱۵ خودروی زرهی و نظامی دشمن خبر داده که در بین آن‌ها یک خودروی «اوشکوش» ساخت آمریکا وجود دارد. وزارت دفاع یمن سه‌شنبه هفته گذشته نیز اعلام کرده بود از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی برای اشغال الدریهمی، این ائتلاف ۱۸۰ کشته و ۱۳۶ زخمی داده است. ائتلاف متجاوز سعودی بعد از شکست اولین دور از عملیات نظامی در شهر و بندر الحدیده در خرداد ماه، از ۲۱ مرداد ماه، سومین عملیات خود را از جنوب الحدیده و منطقه الدریهمی آغاز کرده است.
سرکرده القاعده کشته شد
از سوی دیگر، وزارت دفاع یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده «غالب الزایدی» سرکرده گروه تروریستی القاعده در استان مارب واقع در مرکز یمن از پای درآمده است. در ادامه بیانیه آمده‌: الزایدی به همراه ده‌ها عنصر مسلح در درگیری با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در مارب کشته شد. یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی- اماراتی اخیرا به همکاری این ائتلاف با سازمان تروریستی القاعده در یمن اذعان کرد و گفت که بسیاری از اعضای القاعده به خدمت این ائتلاف درآمده‌اند.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi