شناسه خبر : 60757
دوشنبه 29 مرداد 1397 , 09:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برایان هوک:

با همه رفتارهای ایران مخالفیم؛ نه فقط برنامه هسته‌ای


در حالی که برخی محافل بزک کننده آمریکا، نسخه مذاکره و معامله مجدد می‌پیچند، رئیس گروه اقدام در وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد آمریکا در پی تضعیف ایران است و مسئله‌اش همه رفتارهای ایران است.
برایان هوک که به تازگی از وزیر خارجه آمریکا حکم گرفت، به فاکس نیوز گفت: مخالفت ما با همه رفتارهای ایران است و با متحدانمان درباره همه رفتارهای ایران مذاکره می‌کنیم.
ایران برای تروریسم تأمین مالی می‌کند، تهاجم نظامی دارد، سلاح هسته‌ای را گسترش می‌دهد و حقوق بشر را  نقض می‌کند.
وی ادامه داد: استراتژی رئیس جمهوری به همه این موارد به صورت جامع نگاه می‌کند و به همه تهدیدهایی که ایران به امنیت آمریکا و همه متحدانمان در سراسر جهان ارائه می‌دهد، توجه دارد.
مجری برنامه پرسید: آیا قبول دارید در انقلاب سبز سال 2009 به اندازه کافی از سوی دولت وقت حمایت انجام نشد و اکنون برای نمونه دیگر آن چه اقدامی می‌شود؟ هوک مدعی شد: در سال 2009 یک اشتباه ناپذیرفتنی انجام شد که دولت اوباما در کنار مردم ایران قرار نگرفت اما این دولت، از رئیس جمهوری، معاون وی و وزیر خارجه همه در کنار مردم ایران ایستاده‌اند.
رئیس گروه اقدام در پاسخ به اینکه پیش از خروج از برجام هم با کشورهای مختلف مذاکره داشته‌اید، اکنون هدف شما چیست؟ گفت: ما با کشورهای مختلف در جهان در حال کار هستیم که البته بخش اصلی آن را اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند و از دسامبر سال گذشته با آنها گفت‌وگو کرده‌ایم.
هوک افزود: ما با آنها فقط درباره توافق هسته‌ای صحبت نکردیم بلکه درباره موشک‌های بالستیک و رفتارهای بدخواهانه ایران در منطقه، حمایت از تروریسم و تهاجمات نظامی آنها، حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و شبه نظامیان شیعه در سوریه،‌ عراق، لبنان و یمن مذاکره کرده‌ایم.
در همین حال نشریه آتلانتیک در گزارشی نوشت: آمریکا در پی تضعیف و عقب راندن ایران است.
باربارا سلاوین، مدیر شورای روابط خارجی آتلانتیک گفت: «هدف کارگروه اقدام تضعیف ایران است و این کارگروه می‌کوشد ایران را وادار به عقب‌نشینی کند.»
به گفته این کارشناس اقدامات اخیر آمریکا در «هماهنگی با سیاست‌های عربستان سعودی، امارات متحده و اسرائیل» صورت گرفته است. بنا به ارزیابی سلاوین، «ایران البته تن به خواست‌های آمریکا نخواهد داد.»
سلاوین بر این باور است که هر کارشناسی که با مسائل ایران آشناست می‌داند که تهران حاضر به پذیرش خواسته‌های آمریکا نیست و «تحت این شرایط با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi