شناسه خبر : 60786
سه شنبه 30 مرداد 1397 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی حزب‌الله از کابوس اسرائیل

حزب‌الله لبنان برای اولین‌بار از موشکی رونمایی کرد که در جنگ ژوئیه 2006 (جنگ 33 روزه) به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل شده بود. نام این موشک 7 متری «خیبر-۱» است.

مقاومت اسلامی چهار نمونه از موشک خیبر-۱ را در منطقه «التفاح» واقع در جنوب لبنان برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت. موشک خیبر-۱ یکی از غافلگیری‌های جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ حزب‌الله برای اسرائیل بود که مقاومت از آن در راستای هدف قرار دادن پایگاه‌های دشمن صهیونیستی استفاده می‌کرد.
یکی از پایگاههای ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۵ کیلومتری شهر حیفا و دیگری در ۳۸ کیلومتری شهر حیفا (۷۵ کیلومتری مرزهای لبنان) از اهدافی بودند که حزب‌الله توانست با همین موشک در جنگ ۳۳ روزه منهدم کند. حزب‌الله همچنین موفق شد چندین شهرک صهیونیستی را با این موشک هدف قرار دهد و شهر حیفا واقع در شمال اراضی‌اشغالی و حتی دورتر از آن نیز با همین سلاح استراتژیک قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، موشک خیبر-۱ با ۷ متر طول و ۹۱۶ کیلوگرم وزن از ۴۴ تا ۷۵ کیلومتر برد دارد و می‌تواند یک سر جنگی به وزن ۱۸۰ کیلوگرم را با خود حمل کند. رونمایی از این موشک به این معناست که حزب‌الله به نمونه‌های موثرتر و قوی‌تری از موشک‌های این چنینی دست یافته و دیگر نیازی به محرمانه نگه داشتن نسخه‌های قدیمی‌تر ندارد. در سال ۲۰۱۲ گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز از این موشک برای هدف گرفتن تل‌آویو استفاده کردند.
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در طول جنگ 33 روزه تهدید کرده بود در صورتی که اسرائیل بیروت را هدف قرار دهد، شهر تل‌آویو را با این موشک‌ها به آتش خواهد کشید.
هاشم صفی‌الدین، رئیس‌شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز که در مراسم رونمایی از این موشک حضور داشت تاکید کرد، قدرتی که اکنون ما به آن دست یافته‌ایم برای حفظ امنیت سرزمین و ملت‌مان است و این سلاح برای حمایت و بازدارندگی از حملات دشمن است. وی افزود، مقاومت امروز موشکی را به حامیان خود ارائه می‌کند که از آن در جنگ ۲۰۰۶ در برابر دشمن صهیونیستی استفاده کرده بود. ما عادت نداریم سلاحی را معرفی کنیم که تاکنون از آن استفاده نکرده‌ایم
دومین ارتش قدرتمند غرب آسیا
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی از برنامه‌های جدید ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله سخن گفت و این گروه لبنانی را «دومین ارتش قدرتمند خاورمیانه» عنوان کرد.
آحارونوت نوشت: «حزب‌الله انبارهای تسلیحاتی جدیدی برای خود ایجاد کرده که در آن همه چیز از دوربین‌های دید در شب با کیفیت عالی گرفته تا سیستم‌های جنگ الکترونیکی، صدها فروند پهپاد، خمپاره‌ اندازهای سنگین و موشک‌هایی با قابلیت حمل نیم تن مواد منفجره پیدا می‌شود....»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi